Δευτέρα 21 Ιουνίου 2010

Κινεζικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα

Το ενδιαφέρον τους για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα εξέφρασε ο Υπουργός Γεωργίας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας κ. Niu Dun ο οποίος συνοδευόμενος από πενταμελή αντιπροσωπεία συναντήθηκε την Δευτέρα με την Ελληνίδα ομόλογό του, την Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κα. Κατερίνα Μπατζελή.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, που διεξήχθη μέσα σε ιδιαίτερα φιλική ατμόσφαιρα, οι δύο αντιπροσωπείες συζήτησαν εκτενώς τα πεδία συνεργασίας του αγροτικού τομέα, στα οποία δίνουν προτεραιότητα για ανάπτυξη και προώθηση. Η κα. Μπατζελή, αφού αναφέρθηκε στη διμερή συνεργασία των δύο Υπουργείων στον αγροτικό τομέα, εξέφρασε την επιθυμία της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου να ενισχυθεί περαιτέρω η συνεργασία μέσα από συγκεκριμένες δράσεις.

Η Υπουργός τόνισε μεταξύ άλλων: «Η Ελλάδα ως κράτος μέλος της ΕΕ τηρεί αυστηρές προϋποθέσεις σε ό,τι αφορά τις υγειονομικές, φυτοϋγειονομικές και ποιοτικές απαιτήσεις για την ασφάλεια των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων. Από πλευράς Κίνας, οι αντίστοιχες προδιαγραφές για την εισαγωγή προϊόντων είναι διαφορετικές».

Η κα. Μπατζελή πρότεινε μάλιστα τη σύσταση Ομάδας Εργασίας εμπειρογνωμόνων για θέματα πιστοποίησης και ελέγχου, ώστε να επιλυθούν το συντομότερο δυνατόν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εξαγωγές των ελληνικών αγροτικών προϊόντων προς την Κίνα.

Από τη συζήτηση δεν έλειψαν οι αναφορές στη Μεσογειακή διατροφή που η Υπουργός συνηθίζει να εξυμνεί σε κάθε της αναφορά γύρω από θέματα διατροφής υποστηρίζοντας ότι «Η Μεσογειακή Διατροφή είναι η αιχμή του δόρατος όχι μόνο για να αυξήσουμε τις εξαγωγές μας αλλά για να αναδείξουμε την αγροτική οικονομία μας».

Ο Κινέζος Υφυπουργός, από την πλευρά του, επεσήμανε το ενδιαφέρον της Κίνας για την τεχνογνωσία και τα προϊόντα της υδατοκαλλιέργειας της χώρας μας, σημειώνοντας ότι: «Γνωρίζουμε όχι μόνο την ιστορία και τον πολιτισμό της Ελλάδας αλλά και τα ποιοτικά της προϊόντα, όπως το κρασί, το ελαιόλαδο, τα οπωροκηπευτικά, τα προϊόντα υδατοκαλλιέργειας. Με τη συνεργασία σας, επιθυμούμε να γίνουν γνωστά σε όλες τις περιφέρειες της Κίνας, σε όλους τους πολίτες της Κίνας».

Εξάλλου είναι ιδιαίτερα γνωστό το ενδιαφέρον των κινέζων γύρω από το ελαιόλαδο καθώς έχουν πραγματοποιήσει αρκετές επισκέψεις σε Πελοπόννησο και Κρήτη όπου και είναι η περιοχές με την μεγαλύτερη παραγωγή του.

Στη συνέχεια, η Κινεζική αντιπροσωπεία επισκέφθηκε το ΕΘΙΑΓΕ καθώς και μία μονάδα υδατοκαλλιέργειας στη Λάρυμνα.

Οι σχέσεις Ελλάδας-Κίνας γύρο από τα αγροτικά προϊόντα είναι ένα θέμα στο οποίο έχουν γίνει πολλές αναφορές όσον αφορά το πόσο θα ευνοήσουν τη χώρα μας, χωρίς ωστόσο τα λόγια να γίνονται πράξεις.

Οι σημερινές συγκυρίες της χώρας μας «επιβάλλουν» τέτοιες ευκαιρίες να μην περάσουν ανεκμετάλλευτες. Για να δούμε όμως…

Αχελώος: Τεράστια διαρροή νερού δεν επιτρέπει την άρδευση 150.000 στρεμμάτων

Σε απόγνωση βρίσκονται οι αγρότες του κάμπου του Δήμου Οινιαδών (Κατοχή, Νεοχώρι, Λεσίνι κ.λ.π.) μετά την τεράστια ζημιά που υπέστη ο πυθμένας της Διώρυγας Δ20, του Κάτω Αχελώου, ο οποίος σε αρκετά σημεία αποκολλήθηκε με αποτέλεσμα η τεράστια διαρροή του νερού να μην επιτρέπει την άρδευση 150.000 στρεμμάτων με καλλιέργειες της εποχής (ρύζι, καλαμπόκι, μηδική, βαμβάκι, κηπευτικά) καθώς και ελιές.

Με εντολή του Νομάρχη Αιτωλοακαρνανίας Θύμιου Σώκου μηχανήματα επιδιορθώνουν από νωρίς το πρωί τη ζημιά προκειμένου, το συντομότερο δυνατό, να αποκατασταθεί η ροή του νερού προς τις αρδευόμενες εκτάσεις.
Κατά την επίσκεψή του στο σημείο της βλάβης ο κ. Σώκος τόνισε τα εξής:
«Το αρδευτικό δίκτυο του νομού χαρακτηρίζεται από μια βασική παράμετρο, την παλαιότητα.
Τα πρωτεύοντα εγγειοβελτιωτικά έργα είναι πεπαλαιωμένα, ηλικίας πάνω από πενήντα ετών, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν εκτεταμένες φθορές με μεγάλη απώλεια και σπατάλη τεραστίων ποσοτήτων νερού.
Οι επεμβάσεις που έγιναν από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και χρηματοδοτήθηκαν στα πλαίσια του Γ' ΚΠΣ ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδος κάλυψαν μόνο τα πολύ επείγοντα προβλήματα των δικτύων.
Για την ανανέωση των δικτύων, τα οποία έχουν ξεπεράσει στο σύνολό τους το όριο ζωής που προβλέπει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, πρέπει να διατεθούν πολλαπλάσιες πιστώσεις.
Το πρόγραμμα ανασυγκρότησης της Υπαίθρου «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» ήταν η ευκαιρία ώστε να αντιμετωπιστούν πολλά προβλήματα και να σταματήσει η πλήρης απαξίωση του τεράστιου αρδευτικού δικτύου της πεδιάδας Αχελώου, του οποίου η αξία σε τρέχουσες τιμές είναι συγκρίσιμη με τα μεγάλα εθνικά έργα.
Δυστυχώς ...από μια ολοκληρωμένη πρόταση που υπέβαλλε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας στα πλαίσια του προγράμματος «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» (5 Νοεμβρίου 2008) για την κατασκευή, επέκταση και συντήρηση αρδευτικών δικτύων στο Νομό, εγκρίθηκε μόνο η κατασκευή αρδευτικού δικτύου στην περιοχή Αγίου Γεωργίου Ευηνοχωρίου.
Με πόρους που αποκλειστικά διέθεσε η Νομαρχία επιδιορθώθηκαν πολλά σημεία της διώρυγας αλλά αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό.
Χρειάζεται γενναία παρέμβαση της πολιτείας ώστε το τεράστιο αρδευτικό δίκτυο του νομού να εκσυγχρονιστεί και να μην απειλούνται οι καλλιέργειες των αγροτών του νομού από την έλλειψη νερού».
Σε ότι αφορά τα προβλήματα της διώρυγας Δ20 ο νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας Θύμιος Σώκος είχε ενημερώσει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης τόσο με υπόμνημα (7 Δεκεμβρίου 2009) όσο και με επισκέψεις στο υπουργείο.
Μάλιστα σε επιστολή του (Φεβρουαρίου 2010) προς τον Γεν. Γραμ. της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος κ. Αναστάσιο Αποστολόπουλο είχε επισημάνει μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Η διώρυγα Δ20 παρουσιάζει ζημιές και καθιζήσεις καθ’ όλο το μήκος της αλλά και σημαντικές καταπτώσεις των πρανών και του πυθμένα της Διώρυγας στην περιοχή των γύψων και του χειμάρρου Γαιδουροπνίχτη.
Λόγω συχνών καταπτώσεων διακόπηκε η παροχή νερού πολλάκις κατά το παρελθόν εν μέσω αρδευτικής περιόδου.
Είναι συνεπώς επιτακτική ανάγκη να αποκατασταθούν άμεσα οι ζημιές μιας και δεν είναι δυνατή η παροχέτευση νερού στην περιοχή Κάτω Αχελώου (Λεσίνι-Κατοχή-Νεοχώρι) συνολικής έκτασης 150.000 στρεμμάτων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 1η Νοεμβρίου του 2008 ο κ. Σώκος είχε ζητήσει με επιστολή του προς τη Διεύθυνση Τεχνικών μελετών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2007-2013» την άμεση ένταξη στο πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» του έργου: «μελέτη-Κατασκευή Αποκατάστασης Βλαβών Διώρυγας Δ20 πεδιάδας Κάτω Αχελώου».

Διαβάστε περισσότερα: http://acarnania.blogspot.com/2010/06/150000.html#ixzz0rUejkeKK

Δωρεάν παροχή εισιτηρίων θεάτρου από τον ΟΓΑ

Με στόχο την ενίσχυση των ψυχαγωγικών, κοινωνικών και πολιτιστικών παροχών προς τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους του, ο ΟΓΑ ανακοινώνει ότι στο πλαίσιο των δράσεων της «Αγροτικής Εστίας», θα εφαρμόσει για την φετινή θερινή περίοδο 2010 και χειμερινή περίοδο 2010-2011 το πρόγραμμα δωρεάν παροχής δελτίων θεάματος (εισιτήρια θεάτρου) χωρίς κλήρωση, αίτηση ή οικονομική συμμετοχή των ενδιαφερομένων.

Το πρόγραμμα δωρεάν παροχής δελτίων θεάματος (συνολικής δαπάνης για τον ΟΓΑ (1.700.000 €) απευθύνεται σε 100.000 ασφαλισμένους, συνταξιούχους του Οργανισμού καθώς και στα έμμεσα ασφαλισμένα μέλη.

Για τους δικαιούχους των προγραμμάτων, η διανομή δελτίων θεάματος θα ξεκινήσει από τη Δευτέρα 21 Ιουνίου 2010 και θα συνεχιστεί μέχρις εξαντλήσεως τους.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθεύονται τα δελτία θεάματος μαζί με τον κατάλογο των συμβεβλημένων θεάτρων, από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π) όλης της χώρας, για μια πληθώρα θεατρικών παραστάσεων ελεύθερης επιλογής τους που θα δοθούν σε πόλεις των νομών της χώρας κατά τη θερινή θεατρική περίοδο 2010 και τη χειμερινή 2010-2011.


ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Δικαιούχοι του προγράμματος δωρεάν παροχής δελτίων θεάματος είναι:
1. Όλοι οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ
2. Οι ασφαλισμένοι του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης του ΟΓΑ
3. Οι έμμεσα ασφαλισμένοι του ΟΓΑ (σύζυγοι και παιδιά)
4. Επιζώντες (χήρες-ορφανά που λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου ασφαλισμένου ή συνταξιούχου του ΟΓΑ)

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ 2010
• Βιβλιάριο υγείας του ΟΓΑ σε ισχύ (ατομικό και των προστατευόμενων μελών τους)
• Απόκομμα πληρωμής σύνταξης ή απόδειξη καταβολής εισφορών ασφαλισμένου
• Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας.
• Τα άτομα που λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου ασφαλισμένου ή συνταξιούχου του ΟΓΑ θα πρέπει επιπλέον να προσκομίσουν την επιστολή που τους έχει στείλει ο ΟΓΑ.

Επίσης ο ΟΓΑ, μέσω των προγραμμάτων δωρεάν παροχής εισιτηρίων θεάτρου της «Αγροτικής Εστίας», θα διαθέτει εισιτήρια και για παιδικές σκηνές
Διαβάστε περισσότερα: http://acarnania.blogspot.com/2010/06/blog-post_20.html#ixzz0rUHr0nav

Κυριακή 20 Ιουνίου 2010

Συνέδριο «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός» στην Νέα Κίο Αργολίδας

Συνέδριο «Νέοι Αγρότες &  Πολιτισμός», 27-28/6/2010, στην Νέα Κίο Αργολίδας, οργανώνουν η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ, η Ένωση Νέων Αγροτών-ΕΝΑ Αργολίδας και ο Δήμος Νέας Κίου, με την υποστήριξη της ΝΑ Αργολίδας, του Επιμελητηρίου Αργολίδας, της ΕΑΣ Αργολίδας, του ΚΣΣ Πελοπόννησος, και των Δήμων Μυκηναίων, Λέρνας & Επιδαύρου.

Οι αγροτικές κοινωνίες σε όλες τις χώρες του κόσμου, είναι τροφοδότες των αστικών κοινωνιών σε νερό, καθαρό αέρα, τρόφιμα, ξυλεία και άλλα προϊόντα χρήσιμα για την επιβίωση των ανθρώπων, ενώ παράλληλα διατηρούν πλούσια οικοσυστήματα, που συντηρούν τη ζωή σε αυτόν τον πλανήτη. Παράλληλα ανανεώνουν τις συνήθως γερασμένες αστικές κοινωνίες με νέους και κυρίως με νέες, που εγκαταλείπουν τις αγροτικές περιοχές σε αναζήτηση καλύτερης ποιότητας ζωής και τύχης, που μπορεί τελικά να είναι χειρότερη. Και τι παίρνουν πίσω οι αγροτικές κοινωνίες σε αντάλλαγμα? Τίποτε, ή ακριβέστερα μέσω του μηχανισμού των τιμών και της φορολογίας, παρά τις συνεχείς ψεύτικες θετικές διακηρύξεις, τελικά μεταφέρονται στις αστικές περιοχές, αξιόλογο μέρος των αγροτικών εισοδημάτων, συντηρώντας και μεγεθύνοντας την οικονομική δραστηριότητα στις πόλεις. (καθ. Γ. Δαουτόπουλος, 2009)

Οι Νέοι Αγρότες αισθάνονται παράλληλα με τις όποιες κοινωνιολογικές αναλύσεις, μια συνεχή απαξίωση των αξιών και του τρόπου ζωής τους, των παραδόσεων και του πολιτισμού τους, με τους οποίους επιβίωσαν οι αγροτικές κοινωνίες μέχρι σήμερα.

Παρόλο που οι κάτοικοι των πόλεων και των μεγαλουπόλεων αυξάνονται ραγδαία, ο σημερινός πληθυσμός της γης είναι ακόμα και σήμερα κατά το μισό αγροτικός και κατοικεί στην ύπαιθρο. Και αυτός ο αγροτικός τομέας παρήγαγε και παράγει πολιτισμό.

Το Συνέδριο «Νέοι Αγρότες & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ» το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο της Νέας Κίου, 27 & 28 Ιουνίου, έχει τεθεί υπό την Αιγίδα της Αυτού Εξοχότητας του Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίου Κάρολου Παπούλια, και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης Τροφίμων.

Παράλληλα με το Συνέδριο θα φιλοξενηθούν στην υπαίθρια έκθεση στην κεντρική πλατεία της Νέας Κίου χαρακτηριστικά προϊόντα της αγροτικής Ελλάδας, που θα φέρουν οι σύνεδροι αγρότες από τις περιοχές τους, ή θα το ζητήσουν όσοι θέλουν από τον υπεύθυνο της οργάνωσης της έκθεσης κ Βαγγέλη Μπινιάρη (6973787609).

Η αφίσα του Συνεδρίου «Νέοι Αγρότες  Πολιτισμός», μας είπε η πρόεδρος της Ένωσης Νέων Αγροτών Αργολίδας κα Γεωργία Δρόσου-Παγίδα (6976562330), είναι μια σύνθεση του κ Γεώργα που περιλαμβάνει και ενώνει δημιουργικά τα κύρια αγροτικά προϊόντα της περιοχής, που φιλοξενεί το Συνέδριο, των πορτοκαλιών και των ελαιών, που αντικατοπτρίζονται στην θάλασσα της Αργολίδας με την μορφή ενός αρχαίου θεάτρου, του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου.

Με το Συνέδριο «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός» εγκαινιάζεται η νέα θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών, που μετέχει ενεργά στην προετοιμασία του Συνεδρίου, ενώ το καθιερωμένο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών θα γίνει φέτος στην Καρδίτσα, με θέμα «Νέοι Αγρότες, Νέες Προοπτικές, Νέες Αγορές» και η εφετινή δραστηριότητα της ΠΕΝΑ ολοκληρώνεται με την ετήσια συνάντηση εργασίας που γίνεται τον Νοε στην Θεσσαλονίκη.
Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Παρασκευή 18 Ιουνίου 2010

Κ. Μπατζελή: Προτεραιότητα για την ανάπτυξη της γεωργίας οι ΑΠΕ

Oι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως είναι τα φωτοβολταϊκά, αποτελούν προτεραιότητα για την ανάπτυξη της γεωργίας, δήλωσε η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή μιλώντας σε ημερίδα της ΠΑΣΕΓΕΣ
Κάλεσε δε τους αγρότες να αντιμετωπίσουν τα φωτοβολταϊκά με σοβαρότητα, έχοντας πάντοτε υπόψη τους, όπως είπε, ότι η δημιουργία φωτοβολταϊκών μονάδων είναι ο ενδιάμεσος στόχος για να καταλήξουμε στην παραγωγή ενέργειας από τη βιομάζα.
Όπως εξήγησε, «τα φωτοβολταϊκά είναι ένα κομμάτι των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, όχι η πιο εύκολη επένδυση για τους αγρότες, είναι όμως η πιο άμεση και εύκολα προσβάσιμη».
«Πιστεύω ότι αν θέλουμε να συνδυάσουμε πολύ πιο στενά τη γεωργία με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, θα πρέπει να προετοιμαστούμε Υπουργείο, Οργανώσεις, παραγωγοί, εκπρόσωποι φορέων, για να περάσουμε δυναμικά στη βιομάζα, που από πλευράς Υπουργείου θα προωθηθεί διότι ανακυκλώνει τα αγροτικά υπολείμματα, είναι φιλική δραστηριότητα προς το περιβάλλον και συμβάλλει στη σωστή διαχείριση του νερού», επεσήμανε η υπουργός.
Πρόσθεσε πως «νερό - ενέργεια - διατροφή, είναι ένα διαδραστικό τρίγωνο που θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη στο σχεδιασμό της πολιτικής μας».
Καταλήγοντας, δε, τόνισε: «Θα είμαστε εδώ για να λύνουμε τις μικρές διαφορές τις οποίες θα έχουμε ως προς τον τρόπο εφαρμογής. Και πάνω απ’ όλα οι καλοί σύμβουλοι δεν είναι με πολλά ποσοστά. Οι καλοί σύμβουλοι είναι με καλές συμβουλές».

Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010

Αρχίζει το ..πάρτυ της FOODBANK

Tο τελευταίο διάστημα πολλοί ..κλαίγονται ότι δεν έχουν λεφτά ,ότι δεν ..περπατάνε τα προίόντα τους,ότι..μπούκωσε η αγορά! Όλα αυτά είναι σωστά αλλά η λύση είναι μπροστά τους ,και όμως δεν την βλέπουν!Βεβαίως η αγορά στην Ελλάδα έχει πρόβλημα και είναι πασιφανές αυτό .Σ


το εξωτερικό όμως και λεφτά υπάρχουν και ανάγκη για κάθε είδους τρόφιμα!Και αυτό αποδεικνύεται από τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει μέσω του συστήματος "FOODBANK" της GFB-GLOBAL LIMITED το οποίο κατέγραψε τους τελευταίους 2,5 μήνες ΤΡΟΜΕΡΟ ενδιαφέρον από όλες τις αγορές του πλανήτη!Και τί δεν ζητούν στο εξωτερικό ακόμη και κολοσσοί με δεκάδες σούπερ μάρκτε,ξενοδοχεία και εστιατόρια!!!!


Αρκεί να δείτε τους παρακάτω πίνακες με τα ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ του εξωτερικού για να δείτε και εσείς ποιά προίόντα έχουν ΤΡΕΛΗ ζήτηση και ποιές χώρες επιθυμούν ΆΜΕΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ πληρώνοντας προκαταβολή μέχρι και το 65% των χρημάτων βάσει συμφωνίας με την GFB-GLOBAL LIMITED!Για πληροφορίες στον Σύμβουλο εταιρικής ανάπτυξης της GFB-GLOBAL LIMITED κ.Χρήστο Βούλγαρη στο τηλέφωνο 6955-248423

Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

Στο... αμήν οι κτηνοτρόφοι της Ηπείρου

Περισσότεροι από 100 παραγωγοί από κάθε γωνιά της περιφέρειας συγκεντρώθηκαν έξω από τη γαλακτοβιομηχανία ΔΩΔΩΝΗ για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στη μείωση της τιμής αγοράς του αγελαδινού γάλακτος
Στιγμές έντασης ανάμεσα σε αγελαδοτρόφους και σε μέλη της διοίκησης της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ επικράτησαν χθες το μεσημέρι στα πλαίσια της κινητοποίησης των παραγωγών έξω από την επιχείρηση, ενάντια στην πρόσφατη απόφαση για τη μείωση της τιμής αγοράς του αγελαδινού γάλακτος από τους παραγωγούς.Περισσότεροι από 100 παραγωγοί ολόκληρης της Ηπείρου συγκεντρώθηκαν νωρίς το μεσημέρι στην είσοδο της γαλακτοβιομηχανίας και με μία συμβολική κίνηση εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην απόφαση για τη μείωση των τιμών.Είναι χαρακτηριστικό πως στα κάγκελα της επιχείρησης έδεσαν οκτώ αγελάδες, ενώ απέκλεισαν την είσοδο με τρακτέρ και άλλα μηχανήματα.Στόχος τους, όπως σημείωσε σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος του Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Ιωαννίνων Μιχάλης Τζίμας, ήταν να δείξουν πως με την απόφαση της διοίκησης της γαλακτοβιομηχανίας θα οδηγηθούν σταδιακά στην... απόσυρση των αγελάδων των μονάδων τους!Μετά από αίτημα των παραγωγών κοντά τους βρέθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης Λευτέρης Κόντος, που κατέβηκε στην είσοδο της επιχείρησης για να συνομιλήσει μαζί τους. Η ένταση που επικράτησε οδήγησε σε φασαρίες που σταμάτησαν σύντομα χάρη στη συμβολή των ψυχραιμότερων. Ο κ. Κόντος μετέφερε στους παραγωγούς τις βασικές θέσεις της επιχείρησης και αυτοί με τη σειρά τους ζήτησαν να οριστεί συνάντηση με το Διοικητικό Συμβούλιο, ώστε να παρουσιάσουν τις δικές τους θέσεις για το μέλλον της κτηνοτροφίας της Ηπείρου.Μάλιστα, οι παραγωγοί βρέθηκαν στα γραφεία της επιχείρησης, στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν μία συνάντηση με το διοικητικό συμβούλιο, με αποτέλεσμα να επικρατήσουν και πάλι στιγμές έντασης με τους παραγωγούς να κλείνουν τον διευθύνοντα σύμβουλο στο γραφείο του!
Αγανακτισμένοι οι παραγωγοί
Τον προβληματισμό και την αγωνία των παραγωγών μετά και τις τελευταίες εξελίξεις στη γαλακτοβιομηχανία εξέφρασαν οι παραγωγοί ολόκληρης της Ηπείρου.«Ή ξέχασαν ότι αυτή η βιομηχανία είναι κρατικοσυνεταιριστική, έγινε με τον ιδρώτα και το μόχθο των κτηνοτρόφων, ή έχουν τέτοια γραμμή από την κυβέρνηση να σβήσουν την κτηνοτροφία», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τζίμας.Την αγανάκτηση αυτή εξέφρασαν σε δηλώσεις τους και ο πρόεδρος των αγελαδοτρόφων Πρέβεζας – Άρτας Θεόδωρος Χάϊδος και ο πρόεδρος του Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Πρέβεζας
 Γεράσιμος Λιώλης.Στο πλευρό των παραγωγών της Ηπείρου βρέθηκε και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κτηνοτρόφων Νομού Λάρισας Μιχάλης Τζιότζιος, καταγγέλλοντας παράλληλα τις εισαγωγές γάλακτος που χρησιμοποιούνται σε προϊόντα με αποτέλεσμα να πλήττεται η κτηνοτροφία και να παραπλανώνται οι καταναλωτές. Ακόμη κατήγγειλε τις προσπάθειες διαχωρισμού των αγελαδοτρόφων και των κτηνοτρόφων, μία προσπάθεια που δεν πρόκειται να έχει αποτέλεσμα, όπως σημείωσε.
Η στάση της γαλακτοβιομηχανίας

Την απόφαση για τη μείωση της τιμής αγοράς του αγελαδινού γάλακτος υπερασπίστηκε σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας 
Λεύτερης Κόντος.Όπως σημείωσε, η διοίκηση καλείται να αντιμετωπίσει μία άκρως δύσκολη κατάσταση με την υψηλότερη τιμή αγοράς γάλακτος τα 42 λεπτά, τη στιγμή που στην υπόλοιπη Ελλάδα κυμαίνεται στα 28 με 34 λεπτά. Σε αυτό θα πρέπει να προστεθεί και το περίσσευμα γάλακτος, αλλά και η κατανάλωση προϊόντων από άλλες εταιρείες, ακόμη και από Γιαννιώτες καταναλωτές, συμπλήρωσε.
Η στάση της ΕΑΣΙ
Τις δικές της προτάσεις για τη διαχείριση των επιπλέον ποσοτήτων του αγελαδινού γάλακτος παρουσίασε σε ανακοίνωσή της η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Ιωαννίνων, κατηγορώντας για μία ακόμη φορά την διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας για την απόφασή της και για τα προβλήματα που θα δημιουργήσει στην κτηνοτροφία.Μεταξύ άλλων τονίζεται στην ανακοίνωση: «Η ΕΑΣ Ιωαννίνων διαπιστώνει σύμφωνα και με τα στοιχεία, ότι στην Ήπειρο την τελευταία χρονιά του 2009 έχουμε μείωση των πωλήσεων στο νωπό γάλα που ξεπερνάει το 12%.Η ΔΩΔΩΝΗ μπορεί να επανακτήσει την μείωση και να αυξήσει τις πωλήσεις αφού βελτιώσει το δίκτυό της σε όλα τα επίπεδα, κάτι που η κοινή διαπίστωση όλων των μετόχων της βιομηχανίας. Η ΔΩΔΩΝΗ μπορεί να επεκτείνει το δίκτυο των πωλήσεών της σ’ όλη την χώρα και ιδιαίτερα στο Νομό Αττικής που ήδη έχει πωλήσεις σε φρέσκο γάλα, αλλά οι ποσότητες σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι πολύ μικρές. Ακόμη, μπορεί να επεκτείνει τις πωλήσεις της και στην υπόλοιπη Επικράτεια και ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα της Βορείου Ελλάδας τώρα που η πρόσβασή της πλέον λόγω της Εγνατίας Οδού είναι πολύ εύκολη. Η δύναμη της ΔΩΔΩΝΗΣ ήταν και είναι τα ποιοτικά της προϊόντα τα οποία παράγονται από αγνό ηπειρωτικό γάλα, πράγμα που είχε γίνει συνείδηση του καταναλωτή».

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ

Προθεσμία στη ΔΩΔΩΝΗ για την τιμή του γάλακτος


Διορία λίγων εβδομάδων ώστε να επανεξεταστεί το ζήτημα της τιμής του αγελαδινού γάλακτος έλαβε η διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ, μετά τη συνάντηση που είχαν ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Δ. Παλαιοθόδωρος και ο Διευθύνων ΣύμβουλοςΛ. Κόντος με αγελαδοτρόφους της Ηπείρου.Μία μέρα μετά τη δυναμική κινητοποίηση των παραγωγών έξω από τη γαλακτοβιομηχανία με τον αποκλεισμό της εισόδου με αγροτικά μηχανήματα και αγελάδες, πραγματοποιήθηκε συνάντηση ώστε να συζητηθούν οι αντιρρήσεις των παραγωγών στη μείωση της τιμής αγοράς του αγελαδινού γάλακτος από την πλευρά της εταιρείας.Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, παρουσία δεκάδων παραγωγών, αποφασίστηκε να δοθεί ένα χρονικό περιθώριο λίγων εβδομάδων στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας να εξετάσει τα αιτήματα των παραγωγών, στα πλαίσια της γενικότερης πολιτικής που σχεδιάζεται με την ανάπτυξη εμπορικού τμήματος.
Παράλληλα αποφασίστηκε να δοθεί ένα 30% της προκαταβολής των παραγωγών, ώστε να μπορέσουν να διευθετήσουν οικονομικές εκκρεμότητες, που τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο κρίνονται αναγκαίες.Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της γαλακτοβιομηχανίας 
Δημήτρης Παλαιοθόδωρος τόνισε την ανάγκη συνεργασίας των δύο πλευρών για το καλό της επιχείρησης, αλλά και της τοπικής κτηνοτροφίας και ζήτησε την εντατικοποίηση των ελέγχων για το εισαγόμενο γάλα από τις αρμόδιες υπηρεσίες.Η γαλακτοβιομηχανία καλείται να αντιμετωπίσει τον αυστηρό ανταγωνισμό των άλλων εταιρειών, μία αγορά γάλακτος που είναι «ξέφραγο αμπέλι» και μία δυσχερή κατάσταση, σημείωσε ο κ. Παλαιοθόδωρος, υπογραμμίζοντας την ανησυχία γύρω από τη λειτουργία της ΖΩΔΩ, που όπως φαίνεται οδηγείται προς πώληση.
Τι απαντούν οι παραγωγοί

Κάθε άλλο παρά ικανοποιημένοι αποχώρησαν από τη συνάντηση οι παραγωγοί της Ηπείρου που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις χθες και προχθές. Το περιθώριο χρόνου που δόθηκε, κατά τη διάρκεια του οποίου θα υπάρξουν οι απαιτούμενες απαιτήσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές, μπορεί να ανακούφισε τους παραγωγούς για την πίστωση χρόνου, όμως ζητούμενο είναι η ανάκληση της απόφασης για τη μείωση της τιμής στην αγορά του αγελαδινού γάλακτος.Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Ιωαννίνων 
Μιχάλης Τζίμας υπογράμμισε την δυναμική παρουσία των παραγωγών όλα αυτά τα χρόνια στο πλευρό της βιομηχανίας. Όλο αυτό το διάστημα, όποτε απαιτήθηκε, οι παραγωγοί αντέδρασαν σε μέτρα που θίγουν την κτηνοτροφία και την ίδια τη βιομηχανία, όπως έγινε και με την συγκεκριμένη απόφαση, υπογράμμισε.Την ανάγκη διασφάλισης της κτηνοτροφίας και της γαλακτοβιομηχανίας που αποτελεί την κινητήρια δύναμη της οικονομίας της Ηπείρου τόνισε ο παραγωγός Σωτήρης Τζίμας.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ

Τρίτη 15 Ιουνίου 2010

Υψηλή ακαρπία στα κύρια προϊόντα του Νομού Άρτας


Υψηλά ποσοστά ακαρπίας στα κύρια προϊόντα του νομού (πορτοκάλια, ελιά, ακτινίδια), προκαλεί ο ήπιος χειμώνας που επικράτησε φέτος, ο οποίος οδήγησε τα δέντρα σε άνθηση αργά το χειμώνα (τα οποία φυσικά καταστράφηκαν) με αποτέλεσμα την άνοιξη να μην είναι σε θέση να ανθίσουν ξανά. Το πρόβλημα επισημαίνει η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Άρτας – Φιλιππιάδας σε επιστολή της προς την Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων Κατερίνα Μπατζελήζητώντας οικονομική ενίσχυση για τους παραγωγούς εσπεριδοειδών, ελιάς και ακτινιδίων λόγω των υψηλών ποσοστών ακαρπίας από δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΑΣΑ-Φ Βαγγέλης Βαγγέλης «υπάρχει πρόβλημα σημαντικό με την ακαρπία και στις ελιές και στις πορτοκαλιές και στα ακτινίδια. Αυτό καλά είναι το υπουργείο να το κοιτάξει γιατί ένας παραγωγός που ζει από τις παραγωγές αυτές σίγουρα θα έχει πρόβλημα αν δεν έχει καρπό. Πώς θα ζήσει η οικογένειά του, πως θα ζήσουν τα παιδιά του;». Συγκεκριμένα στην επιστολή με ημερομηνία 10-6-2010 που υπογράφει ο πρόεδρος της ΕΑΣΑ-Φ Ευάγγελος Βαγγέλης και κοινοποιείται στον Μιχάλη Καρχιμάκη Υφυπουργό ΥΠ.Α.Α.Τ., στον Θεόδωρο Σαρρή Πρόεδρο ΕΛΓΑ, στους Βουλευτές Νομού Άρτας Δημήτρη Τσιρώνη,Παύλο Στασινό και Κων/νο Παπασιώζο και στο Υποκ/μα ΕΛΓΑ Ιωαννίνων, αναφέρονται τα εξής:
«Κυρία Υπουργέ,
Μετά από σημερινή απόφαση του Δ.Σ. της ΕΑΣ Άρτας-Φιλιππιάδας, σας γνωρίζουμε ότι η φετινή χρονιά αναμένεται να χαρακτηρίζεται από υψηλά ποσοστά ακαρπίας στα κύρια προϊόντα του νομού.Πιο συγκεκριμένα διαπιστώνεται ακαρπία της τάξεως του 80-90% στα εσπεριδοειδή (πορτοκάλια-μανταρίνια). Ο ήπιος χειμώνας οδήγησε τα δένδρα σε άνθιση αργά το χειμώνα (τα οποία φυσικά καταστράφηκαν) με αποτέλεσμα την άνοιξη να μην είναι σε θέση να ανθίσουν ξανά.Στα ακτινίδια όπως σας έχουμε γνωρίσει και με τα 1762/1530/11-05-2010 και 1784/1549/27-05-2010 έγγραφά μας, η ανθοφορία ήταν αισθητά μειωμένη σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, λόγω του ήπιου χειμώνα που σας προαναφέραμε, με αποτέλεσμα τη μη συμπλήρωση των απαραίτητων ωρών ψύχους για τη διαφοροποίηση των οφθαλμών. Δεδομένου και των ισχυρών ανέμων που επικράτησαν το 2ο δεκαπενθήμερο του Μαΐου, οι οποίοι συντελέσαν στην απώλεια μέρους της ηρτημένης σοδειάς, διαφαίνεται θα οδηγηθούμε σε ακαρπία της τάξης του 70%.Στην καλλιέργεια της ελιάς οι άσχημες συνθήκες συντέλεσαν στην κακή γονιμοποίηση των ανθέων, με αποτέλεσμα τη μείωση της αναμενόμενης παραγωγής.Γνωρίζουμε ότι βρισκόμαστε σε περίοδο βαθειάς οικονομικής κρίσης και σε καμιά περίπτωση δεν θα θέλαμε τούτη τη χρονική στιγμή να επιβαρύνουμε το κράτος μας.Η ανάγκη όμως για επιβίωση μας φέρνει σε αυτή τη θέση, γιατί η επαρχία που πραγματικά παράγει προϊόντα και εξάγει, αφενός συντηρεί μεγάλο τμήμα του πληθυσμού της Ελλάδος και αφετέρου πραγματικά συνεισφέρει στην κύρια εισαγωγή χρημάτων στη χώρα».
Από epirusgate.blogspot.com

Κυριακή 13 Ιουνίου 2010

Τι ζητούν οι πτηνοτρόφοι - παραγωγοί



Την ένταξη της πτηνοτροφίας στο καθεστώς της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) για το αγροτικό πετρέλαιο και την επέκταση της πρόσφατης ρύθμισης των εγγυημένων από το ελληνικό δημόσιο δανείων για ποσά μέχρι 1 εκατ. ευρώ (δάνεια για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την γρίπη των πουλερικών) και στους πτηνοτρόφους που ασχολούνται μόνο με την πρωτογενή παραγωγή, ήταν τα δύο βασικά αιτήματα που υπέβαλαν στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ένωσης Οργανώσεων Πτηνοτρόφων Παραγωγών (ΠΕΟΠΠ) και των πρωτοβάθμιων πτηνοτροφικών συλλόγων.Κατά τη συνάντηση που είχαν με υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου, οι εκπρόσωποι των πτηνοτρόφων παραγωγών επισήμαναν ότι:
• Αδίκως εξαιρέθηκε πέρυσι ο κλάδος της πτηνοτροφίας – παρότι ενεργοβόρος – από την επιστροφή του ΕΦΚ για το αγροτικό πετρέλαιο.
• Η πρόσφατη ρύθμιση των δανείων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την γρίπη των πουλερικών, δεν καλύπτει τους πτηνοτρόφους που απασχολούνται μόνο με την πρωτογενή παραγωγή και για το λόγο αυτό ζητούν τη μετατροπή του δανείου σε άτοκο, με τριετή περίοδο χάριτος και διάρκεια αποπληρωμής 15 ετών.
• Η υψηλή αντικειμενική τιμή φορολόγησης των πτηνοτροφικών κτισμάτων καθιστούν απαγορευτική τη μεταβίβασή τους, ενώ ταυτόχρονα υφίστανται μεγάλες διαφορές κατά περιοχές στο ύψος του αντικειμενικού ακαθάριστου κέρδους για τη φορολογία εισοδήματος των πτηνοτρόφων.
Παράλληλα, ζήτησαν την ενεργοποίηση των ενισχύσεων για τα σχέδια βελτίωσης για εκσυγχρονισμούς στις πτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις και για νέες ιδρύσεις μόνο για βιολογική πτηνοτροφία. Για την αυγοπαραγωγική πτηνοτροφία τονίστηκε ότι, υπάρχει ανάγκη ενίσχυσης της μετατροπής των συμβατικών κλωβοστοιχιών σε εμπλουτισμένους κλωβούς – κάτι που είναι υποχρεωτικό με βάση την κοινοτική νομοθεσία από το 2012.

Παρασκευή 11 Ιουνίου 2010

ΟΓΑ: Δωρεάν εισιτήρια θεάτρου σε συνταξιούχους και ασφαλισμένους


Την παροχή δωρεάν εισιτηρίων σε άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένους και συνταξιούχους του, ανακοίνωσε ο Οργανισμός Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΟΓΑ).

Το πρόγραμμα δωρεάν παροχής εισιτηρίων θα εφαρμοστεί την φετινή θερινή περίοδο 2010 και χειμερινή περίοδο 2010-2011 χωρίς κλήρωση, αίτηση ή οικονομική συμμετοχή των ενδιαφερομένων.

Η συνολική δαπάνη του προγράμματος ανέρχεται σε 1,7 εκατ. ευρώ. Απευθύνεται σε 100.000 ασφαλισμένους, συνταξιούχους του Οργανισμού καθώς και στα έμμεσα ασφαλισμένα μέλη.

Όπως ανακοινώθηκε, δικαιούχοι του προγράμματος δωρεάν παροχής δελτίων θεάματος είναι:

- όλοι οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ

- οι ασφαλισμένοι του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης του ΟΓΑ

- οι έμμεσα ασφαλισμένοι του ΟΓΑ (σύζυγοι και παιδιά)

- επιζώντες (χήρες - ορφανά που λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου ασφαλισμένου ή συνταξιούχου του ΟΓΑ)

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι:

- βιβλιάριο υγείας του ΟΓΑ σε ισχύ (ατομικό και των προστατευόμενων μελών τους)

- απόκομμα πληρωμής σύνταξης ή απόδειξη καταβολής εισφορών ασφαλισμένου

- δελτίο αστυνομικής ταυτότητας

- τα άτομα που λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου ασφαλισμένου ή συνταξιούχου του ΟΓΑ θα πρέπει επιπλέον να προσκομίσουν την επιστολή που τους έχει στείλει ο ΟΓΑ.

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

Προσπάθειες για πώληση της Δωδώνης σε χέρια ιδιωτών καταγγέλλουν οι κτηνοτρόφοι



Το «πέρασμα» της συνεταιριστικής γαλακτοβιομηχανίας της Ηπείρου στα χέρια ιδιωτών, καταγγέλλουν οι κτηνοτρόφοι που συνεργάζονται με την «Δωδώνη Α.Ε.». όπως αναφέρουν η πρόθεση αυτή κρύβεται πίσω από την πρόταση της διοίκησης, αναφορικά με τη διαμόρφωση της νέας τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας για το γάλα.Σύμφωνα με την πρόταση – πρόκληση για τους παραγωγούς – που φέρεται να διατυπώθηκε από το διευθύνοντα σύμβουλο της Δωδώνη, κ. Λευτέρη Κόντο, η γαλακτοβιομηχανία επιδιώκει να εφαρμόσει μεικτή τιμολογιακή πολιτική, αγοράζοντας ποσοστό 70% της αναγκαίας πρώτης ύλης, από τους παραγωγούς, με τιμή 42 λεπτά το λίτρο και το υπόλοιπο 30% να το αποκτά με 35 λεπτά το λίτρο.Από τους κτηνοτρόφους, οι οποίοι τυγχάνουν να είναι και μικρομέτοχοι της Δωδώνη, κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτό, δεδομένου ότι, όπως επισημαίνουν, θα πλήξει ακόμη περισσότερο το ήδη συρρικνωμένο εισόδημά τους. Σε δηλώσεις του, μάλιστα, ο πρόεδρος των κτηνοτρόφων νομού Ιωαννίνων, Μ. Τζίμαςδεν δίστασε να εκφράσει την άποψη ότι ανεξάρτητα από το τι θα αποφασίσουν οι άλλοι μέτοχοι (και κυρίως η ΑΤΕ, που κατέχει και το μεγαλύτερο μερίδιο), το πρόβλημα είναι, κατά την εκτίμησή του, πως διαφαίνεται μια προσπάθεια για ξεπούλημα της συνεταιριστικής επιχείρησης. Καθόσον, μάλιστα, η πρόταση αυτή, όπως ισχυρίστηκε ο κ. Τζίμας, δεν κατατέθηκε στο πλαίσιο της πρόσφατης γενικής συνέλευσης της Δωδώνη το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι επιλέχθηκε αυτή η μεθόδευση για να ξεπεραστεί ο σκόπελος των έντονων αντιδράσεων εκ μέρους των μικρομετόχων και προκειμένου να υλοποιηθούν πιο εύκολα τα σχέδια ιδιωτικοποίησης της επιχείρησης.
agrotypos

Οι υπουργικές αποφάσεις για το ποιοτικό πριμ σε αιγοπρόβειο γάλα και μοσχαρίσιο κρέας



Δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ 754 Β) οι δύο αποφάσεις της υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κατερίνας Μπατζελή, με τις οποίες καθορίζονται οι λεπτομέρειες για την είσπραξη από τους κτηνοτρόφους των νέων κοινοτικών ποιοτικών πριμ (άρθρο 68 του κοινοτικού κανονισμού 73/2009) για το αιγοπρόβειο γάλα και το μοσχαρίσιο κρέας, όπως προέκυψαν από τις εθνικές αποφάσεις για τον έλεγχο υγείας (check up) της καινούργιας ΚΑΠ.Με τις εν λόγω υπουργικές αποφάσεις, δικαιούχοι των ποιοτικών πριμ είναι οι κτηνοτρόφοι που πληρούν τις απαιτήσεις που έθετε η Κοινή Υπουργική Απόφαση της 22ας Μαρτίου 2010.

Από epirusgate.blogspot.com

Ολοκλήρωση του Προγράμματος Εκπαίδευσης Γεωπόνων Πυρόπληκτων Περιοχών από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών με χορηγό το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση

Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών παρουσίασε την Τρίτη 8 Ιουνίου 2010 στην Αίθουσα τελετών το «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Γεωπόνων Πυρόπληκτων Περιοχών», που πραγματοποιήθηκε την περίοδο Οκτωβρίου 2008 - Μαρτίου 2010 με τη χρηματοδότηση του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση, στο πλαίσιο του προγράμματος εθνικής εμβέλειας «Είναι καθήκον μας» (www.inekathikonmas.gr).
Βασικός στόχος του «Προγράμματος Εκπαίδευσης  Γεωπόνων Πυρόπληκτων Περιοχών»  ήταν ο εμπλουτισμός των γνώσεων και η διεύρυνση των δεξιοτήτων των γεωπόνων σε δράσεις και πολιτικές αναγκαίες για την ανάπτυξη των τοπικών τους οικονομιών και κοινωνιών, με απώτερο σκοπό την πρακτική εφαρμογή των νέων γνώσεων σε πιλοτικές αναπτυξιακές δράσεις, τις οποίες πρότειναν, σχεδίασαν και υλοποιούν στις πυρόπληκτες περιοχές τους. Οι περιοχές εφαρμογής του προγράμματος ήταν οι 7 νομοί που επλήγησαν περισσότερο από τις πυρκαγιές και συγκεκριμένα η Αρκαδία, η Αχαΐα, η Εύβοια, η Ηλεία, η Κορινθία, η Λακωνία και η Μεσσηνία.ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ

Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010

«Ναι» από την Ο.Κ.Ε. στο νομοσχέδιο για το Μητρώο Αγροτών



Κατ' αρχήν θετικό έκρινε η Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (Ο.Κ.Ε.) το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη δημιουργία του Μητρώου Αγροτών και αγροτικών εκμεταλλεύσεων, στο οποίο θα καταγράφονται όλοι οι επαγγελματίες αγρότες, καθώς και τα φυσικά και νομικά πρόσωπα κάτοχοι αγροτικής γης.Εξετάζοντας το νομοσχέδιο, η Ο.Κ.Ε. θεώρησε ότι η διαμόρφωση μιας καθολικής, αξιόπιστης και συνεχώς ενημερωμένης βάσης δεδομένων, θα παρέχει την απαραίτητη γνώση για τη συνολική εικόνα του αγροτικού τομέα και κατά συνέπεια τη δυνατότητα χάραξης ολοκληρωμένης αγροτικής πολιτικής με στοχευμένες δράσεις και συγκεκριμένους κατά περίπτωση αποδέκτες.Ωστόσο, η επιτυχής εφαρμογή όλων των παραπάνω, όπως επισημαίνει στην γνωμοδότησή της η Ο.Κ.Ε., θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από πολύ σημαντικά θέματα όπως, οι διαδικασίες εγγραφής, οι δυνατότητες των φορέων που θα είναι αρμόδιοι για την κατάρτιση και τήρηση του Μητρώου Αγροτών, η συχνότητα και οι διαδικασίες επικαιροποίησής του κ.α.Δυστυχώς, η Ο.Κ.Ε. διαπιστώνει, όπως υπογραμμίζεται στην γνωμοδότησή της, ότι το παρόν νομοσχέδιο δεν ρυθμίζει κανένα από τα παραπάνω θέματα. Αντίθετα, προβλέπει τη ρύθμισή τους μέσα από μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις. Η Ο.Κ.Ε. θεωρεί ότι για να υπάρξει ουσιαστικός διάλογος σχετικά με το σχεδιασμό, την εφαρμογή και τα πιθανά αποτελέσματα του Μητρώου Αγροτών, θα πρέπει όλα τα παραπάνω θέματα να συζητηθούν άμεσα και να ρυθμιστούν μέσα από τις διατάξεις του νομοσχεδίου.Επίσης, η Ο.Κ.Ε. παρατηρεί ότι, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στον ορισμό του επαγγελματία αγρότη, με έναν ελαστικότερο ορισμό του «κατά κύριο επάγγελμα αγρότη», ειδικά σε περιοχές όπου η πολυαπασχόληση έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, λόγω του μικρού κλήρου και των χαμηλών αγροτικών εισοδημάτων.Ωστόσο, η Ο.Κ.Ε. θεωρεί ότι η πολυαπασχόληση στον αγροτικό τομέα αναφέρεται σε κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, που αναζητούν συμπληρωματικές με τον αγροτικό τομέα δραστηριότητες για τη συμπλήρωση του εισοδήματός τους.Ως εκ τούτου, δεν είναι δυνατόν να θεωρείται επαγγελματίας αγρότης κάποιος που αντλεί μόνο το 35% του εισοδήματός του από αγροτικές δραστηριότητες και αντλεί το 65% του εισοδήματός του από άλλους τομείς οικονομικής δραστηριότητας, όπως ρυθμίζεται στο νομοσχέδιο. Το ίδιο πρέπει να ισχύει και για τους απασχολούμενους στην αλιεία, σπογαλιεία, οστρακαλιεία (θαλάσσια, εσωτερικών υδάτων, υδατοκαλλιέργεια), καθώς επίσης στον αλιευτικό τουρισμό.Στο πλαίσιο αυτό, τονίζει η γνωμοδότηση, η Ο.Κ.Ε. θεωρεί ότι για τον ορισμό του επαγγελματία αγρότη θα πρέπει να διατηρηθεί το υπάρχον κριτήριο του 50% του συνολικού εισοδήματος από αγροτικές δραστηριότητες, κριτήριο το οποίο έχει καταστεί κοινωνικά αποδεκτό.Ως τελευταία παρατήρηση στην γενική αξιολόγηση του νομοσχεδίου, η Ο.Κ.Ε. επισημαίνει ότι το Μητρώο Αγροτών αποτελεί αναπτυξιακό εργαλείο του κράτους, επομένως θα πρέπει να είναι σαφές ότι το κόστος δημιουργίας και συστηματικής επικαιροποίησής του αποτελεί αποκλειστικά δημόσια δαπάνη και δεν επιβαρύνει τους εγγραφόμενους σε αυτό.

Τρίτη 8 Ιουνίου 2010

Στο διαδίκτυο τα ονόματα των δικαιούχων αγροτών για κοινωνικό τουρισμό


Διαθέσιμα είναι από την Δευτέρα 7 Ιουνίου στην ιστοσελίδα του ΟΓΑ – www.oga.gr – τα ονόματα των 200.000 δικαιούχων κληρωθέντων στα Προγράμματα Τουρισμού της Αγροτικής Εστίας, που υποβλήθηκαν στα Κ.Ε.Π.

Η διαδικασία χορήγησης των δελτίων Κοινωνικού και Εκδρομικού Προγράμματος θα αρχίσει τη Δευτέρα 14 Ιουνίου.

Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010

ΤΕΜΠΜΕ υποσχέθηκε στους κτηνοτρόφους η Κατερίνα Μπατζελή


Πολιτικές στήριξης του αγροτικού εισοδήματος, με τη λειτουργία ενός αγροτικού ταμείου εγγυοδοσίας, τύπου ΤΕΜΠΜΕ, για τις κτηνοτροφικές επενδύσεις, προανήγγειλε η Κατερίνα Μπατζελή, απαντώντας στις διαμαρτυρίες κτηνοτρόφων είχαν συγκεντρωθεί στη Θεσσαλονίκη, όπου η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης παρουσίασε ται προγράμματα Leader και ΟΠΑΑΧ, για την ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας.

Η κ. Μπατζελή σημείωσε ότι τις επόμενες 15 ημέρες, θα προκηρυχθούν προγράμματα περιφερειακής και αγροτικής ανάπτυξης, ύψους 1,1 δισ. ευρώ, που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα "Αλέξανδρος Μπαλτατζής" και μεταξύ άλλων, αφορούν τα τρόφιμα, τη μεσογειακή διατροφή, τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και καινοτόμες πολιτικές στήριξης του αγροτικού εισόδήματος, όπως το ΤΕΜΠΕ των κτηνοτρόφων.

Ταυτόχρονα αναφέρθηκε στην ανάγκη συμβολής όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να δοθεί μία διαφανής και οριστική λύση στο χωροταξικό πρόβλημα της διαχείρισης αγροτικής γης και διαβεβαίωσε τους κτηνοτρόφους, πως σε ό,τι αφορά το 2009 οι βοσκότοποι που έχουν δηλωθεί στο ΟΣΔΕ, έχουν θεωρηθεί επιλέξιμοι και συνεπώς δε χάνουν τις επιδοτήσεις τους.

Να σημειωθεί ότι οι κτηνοτρόφοι υποστηρίζουν πως η προωθούμενη χαρτογράφηση και ψηφιοποίηση των βοσκοτόπων, απειλεί τη βιωσιμότητα του κλάδου, καθώς, όπως λένε, προσδιορίζει ως "δάσος", δασικές εκτάσεις, αποτελούμενες κυρίως από θάμνους και πουρνάρια, στις οποίες μέχρι σήμερα επιτρεπόταν η βόσκηση.

Σε νέες κινητοποιήσεις οι κτηνοτρόφοι


Παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ετοιμάζουν οι κτηνοτρόφοι, διαμαρτυρόμενοι - κυρίως - για τις νέες μειώσεις τιμών, που έχουν προαναγγείλει οι γαλακτοβιομηχανίες.
Η πιο πιθανή ημερομηνία της κινητοποίησης είναι η 21η Ιουνίου, όπως τόνισε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Κτηνοτρόφων, Δημήτρης Καμπούρης.
Μεταξύ των αιτημάτων των κτηνοτρόφων, περιλαμβάνονται: άμεση πληρωμή της εξισωτικής αποζημίωσης με ταμειακή διευκόλυνση, ρύθμιση του θέματος των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας, πληρωμή και έναρξη των προγραμμάτων βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας και στελέχωση των οργανισμών ΕΛΟΓΑΚ, ΕΦΕΤ ΕΛΓΑ ΕΘΙΑΓΕ και Διεπαγγελματική Φέτας, με μέλη της ΠΕΚ.
Παράλληλα, οι κτηνοτρόφοι ζητούν τη μη αποδοχή του ευρωπαϊκού κανονισμού για την τοποθέτηση των ηλεκτρονικών σβόλων, επειδή, όπως ισχυρίστηκε ο κ. Καμπούρης, «η αποδοχή θα σημάνει τη μείωση των επιδοτήσεων, αφού πολλά βοσκοτόπια θα χαρακτηριστούν ως δασικές εκτάσεις».

Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

Έντονος ο προβληματισμός στους πατατοπαραγωγούς της Ηπείρου


Προβληματισμός επικρατεί σε δεκάδες πατατοπαραγωγούς της Ηπείρου, αφού οι τιμές πώλησης των προϊόντων τους δεν αφήνουν περιθώρια για κάποια λογικά κέρδη, σε μια εποχή που οι δυσκολίες γενικά για τον αγροτικό κόσμο είναι δεδομένες.Φέτος, η χονδρική τιμή ανά κιλό πατάτας σε πατατοπαραγωγικές περιοχές ξεπερνά τα 30 λεπτά (αλλού τα 27) και δεν είναι λίγοι εκείνοι που δηλώνουν, ότι «δουλεύουμε στα όριά μας και βγάζουμε δεν βγάζουμε τα κόστη της παραγωγής».Στην περιοχή Ιωαννίνων ποιότητα της πατάτας που παράγεται στη Χρυσοβίτσα είναι πολύ υψηλή, κάτι το οποίο είναι ευρέως γνωστό πανελλαδικά. Τα προβλήματα ωστόσο που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί της είναι επίσης πολλά.Ήδη από την αρχή του 2010 προχώρησαν σε κινητοποιήσεις κλείνοντας την Εγνατία Οδό, ζητώντας την καταβολή αποζημιώσεων από τον ΕΛΓΑ για τις ζημιές που υπέστησαν από τις βροχοπτώσεις του προηγούμενου καλοκαιριού, καθώς και για το «τι μέλλει γενέσθαι» με το έργο του αναδασμού στην περιοχή τους που εκκρεμεί.
Η ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
Και μέσα σε όλα τα προβλήματά, οι παραγωγοί βλέπουν και κάτι θετικό. Να προχωρεί δηλαδή η πιστοποίηση της πατάτας, όπως ανακοινώθηκε προχθές από τον κ. 
Γεράσιμο Παπαηλία, Δ/ντή της Αναπτυξιακής «Ήπειρος Α.Ε.».Όπως τονίστηκε, σε όλο το Νομό Ιωαννίνων η καλλιέργεια της πατάτας καταλαμβάνει περίπου 6.500 στρέμματα ως καλοκαιρινή καλλιέργεια και κάτι παραπάνω από 2000 ως φθινοπωρινή.Στο Δήμο Εγνατίας γίνεται καλλιέργεια για την παραγωγή της βρώσιμης πατάτας και για την παραγωγή του σπόρου της, ενώ το βασικότερο χαρακτηριστικό που έχει η Χρυσοβίτσα είναι το κλίμα, αφού η υγρασία, οι βροχοπτώσεις, η θερμοκρασία και οι άνεμοι βοηθούν στην καλλιέργεια και την παραγωγή της.
ΕΚΔΗΛΩΣΗ 9 ΙΟΥΝΙΟΥ
Τέλος, στο γενικότερο πλαίσιο της εμβάθυνσης στους τρόπους καλλιέργειας της πατάτας και στις νέες μεθόδους που υπάρχουν, θα πραγματοποιηθεί ομιλία με θέμα «Γενετικά τροποποιημένες πατάτες. Εργαλείο από το μέλλον ή αρρώστια του παρελθόντος;» την Τετάρτη, 9 Ιουνίου και ώρα 8 το βράδυ στο Πνευματικό Κέντρο της Χρυσοβίτσας.Θα μιλήσει το Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ.
 Χαράλαμπος Σταμάτης.

proinoslogos

Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

Ενιαία η αντιμετώπιση των Νέων Αγροτών 18-40 ετών από το ΥπΑΑΤ, αλλά …

Σαν Ημέρα του Νέου Αγρότη (για τα σημαντικά θετικά και για τις κατάφορες μεγάλες αδικίες) εξελίχθηκε η 27η Μαΐου, κατά την συνάντηση της ΠΕΝΑ και των Ενώσεων Νέων Αγροτών με την κα Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, στο ΥπΑΑΤ.
Το Υπουργείο ΑΑ&Τ στην πολύ ειλικρινή επικοινωνία διαβεβαίωσε όλους τους Νέους Αγρότες ότι είτε κάποιος γίνει Νέος Αγρότης μέσα από ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, είτε γίνει Νέος Αγρότης χωρίς καμιά ένταξη σε προγράμματα, είτε απλά είναι Αγρότης, Νέος σε ηλικία (18-40 ετών), οι πρόνοιες της πολιτείας θα είναι ίσες προς όλους. Είτε πρόκειται για επιδότηση επιτοκίου για αγορά γης, είτε πρόκειται για Σχέδια Βελτίωσης των αγροτικών τους εκμεταλλεύσεων είτε δικαιώματα από το εθνικό απόθεμα.
Για να πάρουν περισσότερα μόρια και να επιλεχθούν, κάποιοι Νέοι Γεωργοί, δήλωσαν στο σχέδιο δράσης τους ότι θα κάνουν επενδύσεις άνω των πενήντα χιλιάδων Ευρώ. Με την περικοπή της οροφής (στα 20.000€) και με την κακή οικονομική κατάσταση που διανύουμε κινδυνεύουν να μην μπορούν να υλοποιήσουν τις επενδύσεις και έτσι στην 2η ή 3η δόση, μετά το πέρας της πενταετίας, να απενταχθούν, υποχρεούμενοι να επιστρέψουν όσα πήραν, εντόκως. Πρέπει να εξετασθεί από το ΥπΑΑΤ η αποδέσμευση από το δυσβάστακτο αυτό βάρος εάν υπογράψει κάποιος με την οροφή των 20.000€. Και αυτό πρέπει να γίνει τώρα, πριν την υπογραφή, ή την συνεκτίμηση για να μην υπογράψει. Το ΥπΑΑΤ είπε ότι δεν θα υπάρχει τέτοια υποχρέωση, ούτε απεντάξεις για αυτό το λόγο, αλλά αξίζει να επιβεβαιωθεί.
Στην συνάντηση μετείχαν 42 εκπρόσωποι από τις 27 οργανωμένες Ενώσεις Νέων Αγροτών οι οποίες συνθέτουν την Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών. Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΝΑ επεδίωξε αυτήν την συνάντηση εν όψει της ολοκλήρωσης της πρώτης τριετίας της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών (εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση στις 9-6-2010) και εκτιμώντας ότι τα προβλήματα των Νέων Αγροτών συνεχώς διογκώνονται.
Η ΠΕΝΑ όποτε καλέστηκε δήλωσε παρών και με παρεμβάσεις σε θέματα που απασχολούν τους Νέους Αγρότες, μετείχε ενεργά και με προτάσεις οι οποίες καταγράφηκαν και έγιναν αποδεκτές (εν όλω ή εν μέρει), όπως στις ΑΠΕ, στην αναμόρφωση-επαναπροσανατολισμό του ΕΛΓΑ και αλλού. Επισημάνθηκε ότι πάρα πολλές άλλες απαραίτητες θεσμικές επικοινωνίες απαξιώθηκαν και δεν κλήθηκε η ΠΕΝΑ-Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών. Άλλωστε η ΠΕΝΑ δεν δέχθηκε ποτέ καμιά οικονομική λειτουργική ενίσχυση για τις μετακινήσεις των μελών της ή των διανυκτερεύσεων τους, ενώ όλη της η Τεχνική Υποστήριξη γίνεται είτε από τους ίδιους είτε από εθελοντές, χωρίς αποζημιώσεις.
Στο εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον της ΠΕΝΑ για το μέλλον του «Α.ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ 2007-2013» και το μέλλον του αγροτικού κόσμου, και ενώ ακούστηκε ότι η Ελλάδα ετοιμάζει και θα υποβάλλει αναμόρφωση του Α. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ, μέχρι Ιούνιο 2010 (τις προσεχείς εβδομάδες), δεν έχουν τεθεί υπ’ όψη , οι νέες προτάσεις ή έστω στοιχεία από την μέχρι σήμερα πορεία και τις διαπιστούμενες ανάγκες σε όσους μπορούν και θα ήθελαν να έχουν μέλλον στον αγροτικό τομέα, όπως είναι η ΠΕΝΑ, η οποία συμμετέχει στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Α. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ.
Το φορολογικό είναι ένα σημαντικό θέμα, για το οποίο μετά μερικές επισημάνσεις, θα γίνει ξεχωριστή σε βάθος συζήτηση.
Ιδιαίτερα απόλυτοι ήταν οι Νέοι Αγρότες που μίλησαν για το Μητρώο Αγροτών. Μοιάζει σαν ένα μηχανισμό που δημιουργείται χωρίς καμιά σοβαρή σκέψη, απλά για να καλύψει διαχειριστικές ανάγκες. Είναι ακατανόητο να καθορίζεται η ιδιότητα ενός επαγγελματία από το ύψος των εισοδημάτων του ή από το ποσοστό στο συνολικό εισόδημα.
Μπορεί κάποιος νοήμων να σκεφθεί ότι αν ένας μηχανικός έχει έσοδα μια χρονιά πχ 10.000€ θα πάψει να είναι επαγγελματίας μηχανικός? Μπορεί να αφαιρεθεί η ιατρική ιδιότητα και η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από ένα γιατρό (στο Κολωνάκι?) απλά επειδή πέρυσι είχε εισοδήματα μόνο 10.000€ ή επειδή λόγω και άλλων περιουσιακών στοιχείων έχει ποσοστό από την ιατρική του ιδιότητα μόνο 20%? Και για πόση διάρκεια θα χάνει την ιδιότητά του (πχ του αγρότη) για ένα χρόνο?, Για δύο Χρόνια? Θα λαμβάνει υπ’ όψη τον μέσο όρο τριών ετών? Ή τον μέσο όρο 35 ετών?
Η βάση καθορισμού των εσόδων από ένα επάγγελμα γίνεται περισσότερο χωρίς νόημα, αν σκεφθεί κάποιος ότι τα περισσότερα αγροτικά προϊόντα είναι χρηματιστηριακά και οι τιμές τους δεν είναι σταθερές (εκτός αν κάποιος συμπεριέλαβε και σταθερές τιμές για τα αγροτικά προϊόντα).
Ένας επαγγελματίας καθορίζεται από το αντικείμενο της εργασίας του και από τα προσόντα που πρέπει να έχει. Ούτε για το αντικείμενο ακούστηκε κάτι από το ΥπΑΑΤ ούτε στην επαγγελματική κατάρτιση προχωρά κάτι σημαντικό.
Οι Νέοι Αγρότες επεσήμαναν ότι ο αγρότης είναι ταυτόχρονα παρασκευαστής αγροδιατροφικών ειδών, μπορεί να είναι μεταποιητής της δικιάς του παραγωγής, είναι παραγωγός πρώτων υλών για την βιομηχανία, είναι παραγωγός ενέργειας (φωτοβολταϊκά, βιομάζα, βιοντήζελ, βιοαέριο, ΑΠΕ κλπ), είναι κατακρατητής αερίων και άλλων ρύπων, και το ποιο σημαντικό ΕΙΝΑΙ Ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ.
Οι Νέοι Αγρότες θεωρούν ότι η σημαντικότητα στα θέματα Τουρισμού δεν επιτρέπεται να απομακρυνθεί ο Αγροτουρισμός από τα αποκλειστικώς Αγροτικά επαγγέλματα. Πρέπει το ΥπΑΑΤ να εξασφαλίσει ότι δεν θα υφαρπαχθεί η «κρέμα της κρέμας» των αγροτικών επαγγελμάτων. Έτσι, αν δεν τακτοποιηθεί το θέμα της μεταποίησης των αγροτικών προϊόντων και της εμπορίας τους από τους αγρότες, ή ακόμα και της παραγωγής ενέργειας και υπηρεσιών τουρισμού, το αποτέλεσμα θα είναι οι Νέοι Αγρότες να αποκλεισθούν , που είναι ίσως εκρηκτικό.
Οι Νέοι Αγρότες θεωρούν ότι η σημαντικότητα στα θέματα Περιβάλλοντος, δασών, ενέργειας, νερών και κλιματικών αλλαγών, όσον αφορά την ύπαιθρο, δεν μπορεί να γίνεται ερήμην των αγροτών. Όλα τα μέσα που αξιοποιούν οι αγρότες (γη, νερό, δάση ΑΠΕ κλπ) καθορίζονται από άλλο Υπουργείο ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΘΕΣΜΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ, ενώ δεν μπόρεσε να αποκατασταθεί επαφή παρά τις πολλές & συνεχείς προσπάθειες της ΠΕΝΑ.
Για μια ακόμη φορά η πολιτεία δεν μπόρεσε να καταλάβει ότι το κράτος πρέπει να παρουσιάζει ΣΥΝΕΧΕΙΑ (διότι σίγουρα δεν παρουσιάζει συνέπεια), και οι Υπουργικές Αποφάσεις των Ελλήνων Υπουργών να είναι υπεύθυνες πολιτικά, και να μην κρύβονται πίσω από λέξεις όπως «τα λεφτά υπάρχουν» ή «τα λεφτά δεν υπήρχαν».
Για μια ακόμα φορά δεν αναλαμβάνει κανένας την ευθύνη για το ότι η δημόσια διοίκηση δεν μπόρεσε να τηρήσει ούτε όσα η ίδια είχε προδιαγράψει, ότι δηλαδή θα έπρεπε να απαντήσει σε κάθε αίτηση μέσα σε τέσσερις μήνες. Δέκα έξη μήνες μετά την Πρόσκληση της 27-1-2009, για τους Νέους γεωργούς, ακόμα οι Νέες και οι Νέοι βρίσκονται σε πλήρη σύγχυση.
Για μια ακόμη φορά οι 2.500 Νέοι που έχουν υπογεγραμμένες συμβάσεις (με οροφή το 40.000€) δεν ξέρουν τι να τις κάνουν. Αυτοί οι 2.500 έχουν ακούσει ότι θα αντικατασταθούν αυτές που έχουν με νέες (με οροφή το 20.000€). Κάποιο άλλοι (6.000 Νέοι) έχουν ακούσει ότι θα τους σταλούν συμβάσεις (με οροφή το 20.000€).
Για μια ακόμη φορά ακούστηκε ότι όλοι θα εισπράξουν την πρώτη προκαταβολή (40% της σύμβασης) μέσα στο … … 2010.
Για μια ακόμη φορά δεν έγινε κατανοητό γιατί ούτε τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μπορεί να μοιράσει η Ελληνική Δημόσια Διοίκηση εγκαίρως. Το πρόγραμμα Νέων Γεωργών χρηματοδοτείται κατά 71% από την ΕΕ και κατά 29% από την Ελλάδα.
Για την στήριξη των αξιών και του τρόπου ζωής των Αγροτών καθώς και την καταξίωση των αγροτικών επαγγελμάτων η ΠΕΝΑ οργανώνει συνέδριο στις 27-28 Ιουν 2010, στην Νέα Κίο Αργολίδας, υπό την αιγίδα του κυρίου Προέδρου της Δημοκρατίας.
Οι Νέοι Αγρότες, ως κομμάτι του συνολικού αγροτικού κόσμου, έχουν το κάπως ιδιαίτερο αξιακό σύστημα, τον τρόπο ζωής και την ανεξαρτησία των ανθρώπων που παράγουν πραγματικότητα, μέσα στα χωράφια, τους στάβλους, τις θάλασσες, τα δάση και τις αγροικίες τους (αγροτουρισμός). Η προσπάθεια ανταλλαγής σκέψεων χωρίς ταύτιση του ιδεολογικού-αξιακού υπόβαθρου στα αγροτικά θέματα μεταξύ αγροτών και τεχνοκρατών, έχει τόσες ομοιότητες όση και η πραγματική ζωή μια πόλης με το παιχνίδι Μονόπολη. Μοιάζει με παράθεση κανόνων, μηχανισμών και διαδικασιών, χωρίς ψυχή, απέναντι στην πραγματική ζωή.
Ελπίζουμε ότι δεν ακούστηκε για τελευταία φορά η περιπέτεια και το όνομα του νέου αγρότη-κτηνοτρόφου Παναγιώτη Γκίκα, 26 ετών, από την Κλειτορία, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος της Ένωσης Νέων Αγροτών Ηλείας, που αυτοκτόνησε 10 μέρες μετά την ανακοίνωση ότι οι συμβάσεις θα αντικατασταθούν με νέες με το μισό πριμ πρώτης εγκατάστασης. Αυτοκτόνησε επειδή δεν άντεχε την πίεση από τις επιταγές που είχε εκδώσει με βάση την οροφή των 40.000€ του πριμ, και οι οποίες μετά την νέα «ρύθμιση» κατέστησαν ακάλυπτες.
Και βέβαια κατέστησαν ακάλυπτες και από τον απαράδεκτο εμπαιγμό και την απερίγραπτη καθυστέρηση εκταμίευσης, που ακόμα και σήμερα δεν άρχισε να γίνεται. Δεν τον ρώτησε κανένας, στο ξεκίνημα του, πώς τα έβγαζε πέρα. Όλοι οι φιλότιμοι δημόσιοι λειτουργοί, ίσως με τα εργασιακά τους προβλήματά, τους κανόνες και τις διαδικασίες τους, από τα γραφεία που τους εξασφάλισε και ο Παναγιώτης, συζητούν και μισθοδοτούνται κανονικά. Αλλά δεν καταγράφεται παραγωγικό αποτέλεσμα. Ο πλούτος παράγεται στα χωράφια.
Και μια βδομάδα μετά την αυτοκτονία του νέου Παναγιώτη Γκίκα, που δεν πρόλαβε να γίνει Νέος Αγρότης κατά την ΚΥΑ, ο πατέρας του, κτηνοτρόφος και αυτός, έπαθε εγκεφαλικό από την ανείπωτη θλίψη. Τον πήγαν στο νοσοκομείο όπου απεβίωσε μετά ένα μήνα (πριν λίγες μέρες).
Το Πρόγραμμα Νέων Γεωργών ίσως τηρεί επακριβώς τους κανόνες τις διαδικασίες και τις ΚΥΑ των εκάστοτε Υπουργών, οι Νέοι Αγρότες όμως πρέπει να σκεφτούν, να αξιολογήσουν και να ενημερωθούν για τις δεσμεύσεις που αναλαμβάνουν και μετά να υπογράψουν …  
  
Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...