Πορεία αντίστροφη της κρίσης που ξεκίνησε το 2009 διανύουν οι εξαγωγές νωπών και μεταποιημένων αγροτικών προϊόντων από το νομό Πέλλας καθώς την τελευταία τετραετία παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 217%, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, τη στιγμή που για το ίδιο χρονικό διάστημα η αξία των εισαγόμενων προϊόντων μειώθηκε κατά 18%. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τάση αυτή ενισχύεται διαρκώς, αποκαλύπτοντας τον εξαγωγικό δυναμισμό της περιοχής, η οποία ήδη τις πρώτες μέρες του Ιανουαρίου του 2013 διπλασίασε τις εξαγωγές της σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2012.
Τα παραπάνω δεδομένα παρουσίασε ο εκπρόσωπος του τελωνείου της Σκύδρας Φώτης Κατσάρας σε σύσκεψη φορέων που πραγματοποιήθηκε στην περιφερειακή ενότητα Πέλλας, παρουσία του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολου Τζιτζικώστα. «Η Πέλλα προηγείται έναντι των άλλων περιοχών της χώρας στον τομέα των εξαγωγών. Αν ακολουθούσαν και άλλοι το δικό της παράδειγμα δεν θα είχαμε κρίση» σημείωσε από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, Θεόδωρος Θεοδωρίδης.
Στο πλαίσιο αυτό, Περιφέρεια, επιχειρηματίες και φορείς προωθούν προτάσεις για την διατήρηση και ενίσχυση του εξαγωγικού αυτού δυναμισμού. Ανάμεσά τους βρίσκονται εκείνες που αφορούν τη δημιουργία δημοπρατηρίου αγροτικών προϊόντων στη Σκύδρα αλλά και της αξιοποίησης του στρατιωτικού αεροδρομίου της Αλεξάνδρειας ώστε να γίνει εμπορικό διαμετακομιστικό κέντρο. «Είναι ένα όραμα της περιοχής μας» σημειώνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο κ. Θεοδωρίδης αναφερόμενος στο συγκεκριμένο στρατιωτικό αεροδρόμιο, το οποίο, όπως εξηγεί, ήταν το μεγαλύτερο αεροδρόμιο των Βαλκανίων στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Επί του παρόντος, θα μπορούσε, κατά την αντιπεριφέρεια, να λειτουργήσει ως εμπορευματικός αεροσταθμός που θα καλύπτει όχι μόνο την Πέλλα και τους γειτονικούς νομούς αλλά ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα.
Αυτονόητο, άλλωστε, «κομμάτι» των εμπορικών μεταφορών αποτελεί και το αίτημα για την κατασκευή των οδικών παρακάμψεων Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών. Το έργο θεωρείται μεγάλης σημασίας καθώς θα συνδέει την εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και την Εγνατία Οδό με την εξωστρεφή παραγωγική ζώνη της Πέλλας και της Φλώρινας, καθώς και την Κεντρική Μακεδονία με την Π.Γ.Δ.Μ.
Σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε σήμερα ότι αναγνωρίζει τη σημασία του, έκανε λόγο για ανταποδοτικό έργο καθώς θα «επιστρέψει» μέσα από τα κέρδη των εμπορικών συναλλαγών το κόστος κατασκευής του και τόνισε ότι σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς θα γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να βρεθούν οι πόροι χρηματοδότησης από το Υπουργείο Ανάπτυξης και να μπει σε τροχιά υλοποίησης. Σημειώνεται, άλλωστε, ότι πριν από τρεις περίπου μήνες ο κ. Θεοδωρίδης είχε κάνει λόγο για μεθοδεύσεις μεταφοράς των χρηματοδοτικών πόρων που δεσμεύτηκαν για το έργο, προκειμένου να διατεθούν σε εκείνο της βελτίωσης και αναβάθμισης της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης. Είχε λάβει, μάλιστα, από την Περιφέρεια δεσμεύσεις για την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου παρά τις αντιξοότητες που προέκυψαν.