Τρία κρίσιμα ερωτήματα που κρύβει η προπαγάνδα
Του ΒΑΓΓΕΛΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ευβοίας
Από τον περασμένο Σεπτέμβριο που ψηφίστηκε ο νέος αγορανομικός κώδικας μέχρι τη δημοσιοποίηση της πρόσφατης έκθεσης του ΟΟΣΑ για την απελευθέρωση της αγοράς έχει ξεκινήσει μια προπαγάνδα στη διατροφική αλυσίδα που στοχεύει στην υπηρέτηση της κερδοσκοπίας, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις τόσο στην υγεία των καταναλωτών όσο και στην εγχώρια παραγωγική δραστηριότητα.
Η συζήτηση για την επιμήκυνση της κατανάλωσης του φρέσκου γάλακτος έρχεται από παλιά, παράλληλα με την άλλη για την παράταση της διάθεσης των τροφίμων πέραν της ημερομηνίας ελάχιστης διατηρησιμότητας. Συζητείται δηλαδή να δοθεί στις γαλακτοβιομηχανίες το δικαίωμα της επισήμανσης ως φρέσκου του προϊόντος ως «γάλα μίας ημέρας» ή «γάλα δύο ημερών», ακόμη και «γάλα τριών ημερών», αλλά να υπάρχει και το «γάλα εννέα ημερών». Οπως επίσης συζητείται να δοθεί και στα πολυκαταστήματα η δυνατότητα για πώληση των τροφίμων που φέρνουν την ένδειξη «ανάλωση κατά προτίμηση πριν από...» ή «ανάλωση μέχρι ...» μερικές ημέρες ακόμη, μέχρις εξαντλήσεως του περιθωρίου ασφάλειας που ορίζει ο αγορανομικός κώδικας.