Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

Συζήτηση για τους Νέους Αγρότες της Μεσσηνίας

Την Τετάρτη, 28 Σεπ 2011, στις 19.00, το Επιμελητήριο Μεσσηνίας σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ οργανώνει συζήτηση στο ΚΕΚ του Επιμελητηρίου (πρώην σχολές Παπαφλέσσα) στην Καλαμάτα, με ομιλητές τους:
  1. Βλάχος Ηλίας, επικ. Καθ. ΓΠΑ «Η καινοτομία στην Αγροτική Μεσσηνία».
  2. Μιχαηλίδης Δημήτρης, «Πολυαπασχόληση στον Αγροτικό τομέα»
  3. Προβατάς Δημήτρης, «Εκπαίδευση Νέων Αγροτών στην Αγροτική Επιχειρηματικότητα»

Τα Επιμελητήρια είναι δημόσιες αυτοδιοικούμενες δομές για την υποστήριξη της επιχειρηματικότητας. Αλλά η επιχειρηματικότητα δεν είναι «ιδιοκτησία» των ιδιωτών, καθόσον έχουμε και την κοινωνική επιχειρηματικότητα, την συλλογική επιχειρηματικότητα, ακόμα και την κρατική επιχειρηματικότητα. Η Επιχειρηματικότητα δεν είναι μόνο η ίδρυση μιας επιχείρησης, ή η επίτευξη κέρδους. Το επιχειρηματικό πνεύμα είναι απαραίτητο για όλους και όχι μόνο για τους επιχειρηματίες. Το επιχειρηματικό πνεύμα είναι η ανίχνευση και κινητοποίηση ταλέντων και δυνατοτήτων για έκφραση και δημιουργία. Είναι η διαχείριση του φόβου και η υπέρβαση των αναστολών μπροστά στο ενδεχόμενο της αποτυχίας. Είναι η αποδοχή του στοιχείου της αβεβαιότητας και η μετουσίωσή της σε δράση. Είναι οι επιστημονικές γνώσεις και οι έξυπνες ιδέες μεταμορφωμένες σε καινοτόμες εφαρμογές. Η επιχειρηματικότητα εκφράζεται και ως η τόλμη για ενεργό συμμετοχή στο κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό γίγνεσθαι.

Ο αγροτικός τομέας είναι μία από τις κύριες «ατμομηχανές» μαζί με τον τουρισμό και την βιομηχανία τροφίμων, που μπορεί να δημιουργήσει στον ταχύτερο χρόνο πλούτο και να προσφέρει 3% ανάπτυξη στον τόπο, καθώς και περίπου 500.000 θέσεις απασχόλησης, όπως παρουσίασε η μελέτη « Η Ελλάδα μετά από 10 χρόνια» του ΣΕΒ με την ΕΕΤ.

Οι Ενώσεις Νέων Αγροτών είναι οι θεσμικές (Ν3147/2003) Αγροτικές Συνδικαλιστικές Οργανώσεις, που μπορούν να αποτελέσουν την πλατφόρμα συνάντησης, συζήτησης, ενημέρωσης, προβληματισμού και αποφάσεων για τους Νέους Αγρότες, οι οποίοι αν και αποτελούν μόλις το 7% των επονομαζόμενων «αγροτών», είναι το 30% των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, αλλά είναι το 100% του αγροτικού μας μέλλοντος, όπως είπε στην Βουλή των Ελλήνων η βουλευτής κα Μ. Μίχου, κατά την συζήτηση του νόμου για τους συνεταιρισμούς, που είναι το ποιο πετυχημένοπαγκοσμίως εργαλείο στήριξης των κοινωνιών σε περιόδους κρίσεων.

Την Τετάρτη, 28/9/2011, στις 19.00, στο ΚΕΚ του Επιμελητηρίου στην Καλαμάτα, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας κ. Γ. Καραμπατος θα χαιρετίσει μια νέα προσπάθεια στήριξης και της αγροτικής επιχειρηματικότητας.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Τα προβλήματα των κτηνοτρόφων στη Βουλή.

Στη συνεδρίαση της Βουλής με θέμα το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών «Ενισχυμένα μέτρα εποπτείας και εξυγίανσης των πιστωτικών ιδρυμάτων - Ρύθμιση θεμάτων χρηματοπιστωτικού χαρακτήρα – Κύρωση της Σύμβασης – Πλαίσο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και των τροποποιήσεων της και άλλες διατάξεις», ο βουλευτής Ιωάννης Δ. Μιχελογιαννάκης ανέφερε ότι στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον η επίτευξη χαμηλού επιτοκίου, η μείωση του χρέους με συμμετοχή ιδιωτικού τομέα, η περίοδος χάριτος και η κάλυψη δανειακών αναγκών για 20-30 χρόνια είναι τα απαιτούμενα. 

Με το παρόν  νομοσχέδιο η τραπεζική αυθαιρεσία οφείλει να σταματήσει.
Στη συνέχεια και όσον αφορά τον κτηνοτροφικό κλάδο, ο βουλευτής τόνισε:
  1. Η υψηλή τιμή των ζωοτροφών,
  2. Η χαμηλή τιμή των κτηνοτροφικών προϊόντων,
  3. Τα υψηλά χρέη των κτηνοτρόφων,
  4. Το περιβάλλον ελληνοποιήσεων και καρτέλ,
  5. Οι μεγάλες εισαγωγές κτηνοτροφικών προϊόντων από το εξωτερικό,
όλα τα παραπάνω καθιστούν αδύνατη την εφαρμογή του ειδικού τέλους στα ακίνητα των κτηνοτροφικών μονάδων.
Τελειώνοντας την  ομιλία και απευθυνόμενος στον υπουργό, ζήτησε να μην ισχύσει αυτό το άδικο  τέλος.

Στον Τύρναβο η επόμενη συνάντηση Νέων Αγροτών

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Νέων Αγροτών Λάρισας συναντιέται την πρώτη και τρίτη Τρίτη κάθε μήνα, σε διαφορετικό τόπο κάθε φορά. Στις 20/9/2011 συναντήθηκαν στην Αγιά. Στις 4/10/2011 η συνάντηση θα γίνει στον Τύρναβο, και μετά από την ένταση της βαμβακοσυλογής προετοιμάζονται για συνάντηση στα Φάρσαλα στις 22/11/2011, και την συμμετοχή στην αποστολή στην αγροτική έκθεση στην Antalya (Τουρκία) και συμμετοχή στον ετήσιο προγραμματισμό της ΠΕΝΑ, στις 29/11/2011, στο Hyatt Θεσσαλονίκης, με τα μάτια στραμμένα στο ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΤΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ-2012.

Στην Αγιά, ανάμεσα στα άλλα οι Νέοι Αγρότες αποφάσισαν:

Την παρέμβαση της ΕΝΑ Λάρισας στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2012-14 της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας με 4 προτάσεις:
Εμπλουτισμό του τοπικού ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ, με σύνδεση του με αγροτικές δραστηριότητες. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την καταγραφή πιθανών επισκέψιμων αγροκτημάτων, την επιμόρφωση των αγροτών σε τουριστικές δεξιότητες και την προετοιμασία για υποδοχή επισκεπτών.
Ενίσχυση της ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ των αγροτών με δημιουργία συστήματος ανταλλαγής εμπειριών (με βάση τα πιθανά επισκέψιμα αγροκτήματα) και δραστηριοτήτων επιτάχυνσης της ροής των γνώσεων, όπως τα αγροτικά συνέδρια, οι ημερίδες και οι συναντήσεις.
Καθιέρωση των ΔΡΟΜΩΝ ΤΩΝ ΒΟΣΚΩΝ με συγκέντρωση και ενίσχυση των δραστηριοτήτων τις περιόδους Μαΐου-Ιουνίου (όταν τα κοπάδια μετακινούνταν από τα χειμαδιά προς τα ορεινά) και Οκτωβρίου-Νοεμβρίου (όταν τα κοπάδια κατέβαιναν στα χειμαδιά). Όλες οι σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις θα μπορούσαν να έχουν κατά νού αυτές τις διαδρομές, που αποτέλεσαν την βάση της κοινωνικής ζωής αλλά και του παραγωγικού ιστού της Θεσσαλίας. Στόχος η επανασύνδεση των πλούσιων πεδινών περιοχών με τις κατά τεκμήριο μειονεκτικές ορεινές περιοχές με σύνδεση της αγροτικής ζωής & παραγωγ΄λης, με τον πολιτισμό και την αξιοποίηση τουριστικά.
Συγκέντρωση δύναμης στα ισχυρά χαρακτηριστικά της περιοχής μας, όπως είναι ο αλωνισμός, τα στάρια (σιτοβολώνας η Θεσσαλία παλαιότερα), το αλεύρι και βέβαια το ψωμί και οι πίτες. Ο ΑΛΩΝΙΣΜΟΣ στη ΘΕΣΣΑΛΙΑ μπορεί να γίνει ένα χαρακτηριστικό φεστιβάλ για την βάση της διατροφής μας, το ψωμί και τις πίττες, με προεκτάσεις σε όλη την κοινωνία και την παραγωγή με τους σπόρους, τα λιπάσματα, τα καλλιεργητικά μηχανήματα, τις καλλιεργητικές φροντίδες, την έρευνα για το στάρι και το ψωμί και κυρίως τις γιορτές του αλωνισμού.

Στον Τύρναβο, 4/10/2011, μεταξύ άλλων το ΔΣ της ΕΝΑ Λάρισας θα συγκεντρώσει προτάσεις για επισκέψεις μελέτης εντός και εκτός Ελλάδος. Πληροφ: Γρηγόρης Τζιότζιος-6945884133 & Δημήτρης Μπαζάνας-6978314475

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382
Enhanced by Zemanta

Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

Ολοκληρώθηκαν οι ενημερώσεις στην Καστοριά

Ολοκληρώθηκε ο κύκλος αρχικών ενημερώσεων που ξεκίνησε η Ομάδα Πρωτοβουλίας για την Ένωση Νέων Αγροτών Καστοριάς, αφότου επελέγη στις 21/6/2011, στην Πολυκάρπη. Τότε θεωρήθηκε σωστό να δοθεί η ευκαιρία σε όλους όσοι θα ήθελαν να συμμετέχουν στην ίδρυση της Ένωσης Νέων Αγροτών Καστοριάς και ξεκίνησαν ενημερώσεις.

Έτσι σχεδιάσθηκαν αρκετές ευκαιρίες ενημέρωσης, μεταξύ των οποίων, στο Τοιχιό (13/7/2011), στο Άργος Ορεστικό (10/8/2011) και στην Μεσοποταμιά (21/9/2011), όπου ολοκληρώθηκε ο κύριος κύκλος ενημερώσεων, ενώ θα συνεχιστούν εφόσον κριθεί αναγκαίο στην Κορησό (12/10/2011) και στις 9 Νοε 2011, στην Καστοριά για να γίνει η πρώτη επίσημη παρουσίαση.

Η Ομάδα Πρωτοβουλίας με πρόεδρο τον Θωμά Μόσχο (6974631337) και τους Παναγιώτη Δάγγα-6974761349 και Δαμιανό Λεβαντή (6949650820) ξεκινά την διαδικασία αναγνώρισης και είναι ταυτόχρονα στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου Νέου Αγρότη, για την προετοιμασία της πρώτης δημόσιας εκδήλωσης στην Καστοριά (9/11/2011).

Οι Ενώσεις Νέων Αγροτών είναι θεσμικές Αγροτικές Συνδικαλιστικές Οργανώσεις και δημιουργούνται με πρόβλεψη του νόμου 3147/2003 (άρθρο 20) για να αυτοοργανώσουν και να δώσουν την ευκαιρία για αλληλουποστήριξη τους νέους ηλικιακά αγρότες (18 έως 40 ετών). Ήδη στην Ελλάδα έχουν δημιουργηθεί 33 Ενώσεις Νέων Αγροτών, από τις οποίες συστήθηκε το συντονιστικό όργανό τους, η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ.

Με τις εφημερίδες να γράφουν το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ, ότι «ο ΕΝΕΡΓΟΣ αγρότης θα καθορίζεται από εισοδηματικά κριτήρια, και μάλιστα με ΜΟΝΟ 5% ΈΣΟΔΑ από τον ΑΓΡΟΤΙΚΌ ΤΟΜΈΑ», οι Νέοι Αγρότες διαισθάνονται ως τον μόνο μονόδρομο την αυτοοργάνωση όλων των πραγματικών επαγγελματιών αγροτών, τουλάχιστον όσων θέλουν και μπορούν να έχουν μέλλον στον αγροτικό τομέα.

Όσοι μπορούν, προσκαλέσθηκαν την Κυριακή, 25/9/2011, στις 11.00, στο ΚΕΓΕ Σερρών, όπου η Ένωση Νέων Αγροτών Σερρών οργανώνει συζήτηση με θέμα την «Επιστημονική στήριξη Νέων Αγροτών».

Η ΠΕΝΑ θα συμμετέχει στο Συνέδριο για «Το κοινό μέλλον Υπαίθρου και Πόλης» στην Αίγλη του Ζάππειου (Αθήνα), την Τρίτη, 27 Σεπ 2011, όπου προσκαλούνται όλοι όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά για τους αγρότες και έχουν κάποιο συλλογικό τυπικό σχήμα απολογισμού, για να ανταλλάξουν σκέψεις, στις 17.00, όσο ακόμα μπορούν να υπάρχουν αγρότες.

Στις 29 Νοε 2011, στην Θέρμη Θεσσαλονίκης (Hyatt) στις 12.00, προσκαλούνται οι εκπρόσωποι των Ενώσεων Νέων Αγροτών για να συζητήσουν προτάσεις για τον προγραμματισμό δραστηριοτήτων το 2012, που ο ΟΗΕ όρισε μετά παο πρόταση του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας, ως ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΤΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ.

Η ΠΕΝΑ οργανώνει ημερίδα μέσα στην Agrotica, στις 4 Φεβ 2012, στις 12.00, με θέμα «Νέοι Αγρότες και Συνεργατισμός»

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011

2η Γιορτή τοπικών προϊόντων & υπηρεσιών Ροδόπης

Με χαρά πληροφορούμαστε  ότι το ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  ΡΟΔΟΠΗΣ διοργανώνει τη 2η γιορτή τοπικών προϊόντων & υπηρεσιών που θα είναι φέτος διήμερη, 30/9-1/10/2011 και θα γίνει στην πυλωτή του κτιρίου της Νομαρχίας .
Γίνεται από  νέους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στη Ροδόπη ,αγαπούν τον τόπο τους , αγαπούν αυτό που κάνουν , αξιοποιούν τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα  παράγοντας εξαιρετικής ποιότητας  επώνυμα προϊόντα και υπηρεσίες , εξασφαλίζουν θέσεις εργασίας , κλίμα και δυνατότητες επενδύσεων σε πολλούς άλλους .
Γίνεται από  νέους ανθρώπους που συνειδητοποίησαν ότι μπορούν να αποτελέσουν τον  μοχλό αλλαγής σε ότι αφορά  τουλάχιστον την παλιά κατεστημένη  νοοτροπία .
Είναι θεσμός που στηρίζεται στην αμοιβαία αναγνώριση και στο σεβασμό , στη σωστή συνεργασία των συμμετεχόντων , στην ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών. Είναι θεσμός που στηρίζεται στο «εμείς» και όχι στο «εγώ». Το ΤΣΠ δεν χρηματοδοτείται και δεν επιδοτείται από πουθενά και από κανέναν-στηρίζεται αποκλειστικά στις δικές του δυνάμεις. Μπορεί να βρίσκετε  μακριά από τα κέντρα εξουσίας αλλά είναι  μέσα στην καρδιά της τοπικής οικονομίας .
Μέσα από  το σύνολο των δράσεων και πρωτοβουλιών , που ξετυλίγονται με την πάροδο του χρόνου , είναι φανερή η σταθερή επιδίωξη για ένα σταθερό συνολικό αποτέλεσμα για το τόπο μας που θα προκύψει με την ανάδειξη , στήριξη και την προώθηση των τοπικών μας προϊόντων και υπηρεσιών .
Γίνεται φανερή η προσπάθεια για αλλαγές πρακτικών , νοοτροπίας και καταναλωτικής συμπεριφοράς με στόχο την τόνωση της εμπιστοσύνης μας στα δικά μας προϊόντα Φθάσαμε να εισάγουμε τα πάντα από παντού και αυτά με δανεικά. Φθάσαμε να εισάγουμε ακόμη και προϊόντα που παράγουμε σε αφθονία χωρίς να ενδιαφερόμαστε για την ποιότητα και την ασφάλειά τους. Είναι καιρός να δώσουμε προτεραιότητα στα δικά μας προϊόντα. Είναι στο χέρι μας να δώσουμε μια λύση ανάσα στην τοπική και ευρύτερα στην ελληνική οικονομία .
Σαν  καταναλωτές  είναι καιρός να στραφούμε δυναμικά στην τοπική παραγωγή των ασφαλών και ποιοτικών προϊόντων της περιοχής μας , ακόμη και σε απευθείας σύνδεση με τους παραγωγούς .
Επιλέγοντας ντόπια προϊόντα έχουμε καλύτερο έλεγχο στη διατροφή μας, δεν χρυσοπληρώνουμε το κόστος των εισαγόμενων ,  επιλέγουμε το φρεσκότατο – που λόγω της μικρής απόστασης μεταφοράς επιβαρύνει ελάχιστα το περιβάλλον ,
επιλέγουμε  την απεξάρτηση της χώρας μας  από τις εισαγωγές και την  αιμορραγία συναλλάγματος και  στηρίζουμε  τον αγροτικό μας τομέα .
Μπορεί για  αρκετούς να μπαίνει θέμα κόστους  και προτίμησης των φθηνότερων εισαγόμενων. Πρέπει να καταλάβουμε όμως ότι το πρόσκαιρο κέρδος μας από τις  χαμηλότερες τιμές των εισαγόμενων  προϊόντων, το ακριβοπληρώνουμε με την  καταστροφή της δικής μας οικονομίας και την απώλεια θέσεων εργασίας .
Όταν προτιμούμε το εισαγόμενο αντί για το ελληνικό, μια δουλειά χάνεται, ένα σπίτι Έλληνα κλείνει , όλοι γινόμαστε φτωχότεροι. Τα τελευταία χρόνια χιλιάδες ελληνικές επιχειρήσεις έκλεισαν γιατί δεν μπορούσαν να αντέξουν τον αποκλεισμό, τον ανταγωνισμό των πολυεθνικών και την εκμετάλλευση. Χιλιάδες άνθρωποι έπαυσαν να ασχολούνται με την παραγωγή γιατί δεν τους στηρίξαμε όταν, όπως και όσο έπρεπε .
Για να υπάρξουν θετικά αποτελέσματα για όλα τα παραπάνω είναι αδήριτη ανάγκη πλέον να στηρίξουμε και να προωθήσουμε κάθε προσπάθεια δημιουργίας «εθνικής καταναλωτικής συνείδησης» επισημαίνοντας προς κάθε κατεύθυνση ότι η προτίμησή μας στα τοπικά, στα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες συνδέεται με τη διατήρηση της θέση εργασίας του φίλου μας, του αδελφού μας, του πατέρα μας και τη δημιουργία θέσης εργασίας για το παιδί μας αύριο .
Πρέπει να κατανοήσουμε ότι ό,τι κάνουμε από  εδώ και πέρα πρέπει να το κάνουμε σωστά. Η χώρα μας σήμερα «κληροδοτεί» στους νεότερους πολίτες της ένα τεράστιο έλλειμμα (οικονομικό, πνευματικό και αναπτυξιακό). Αξίζει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια από όλους μας για να ανατραπεί. Αξίζει λοιπόν να προσπαθήσουμε. Ας ξεκινήσουμε προτιμώντας εκείνα τα προϊόντα και υπηρεσίες που αξίζουν πραγματικά τον κόπο , τα δικά μας προϊόντα. ΟΛΟΘΕΡΜΑ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ. Κώστας Μπούντας, 22/9/2011.  
Για την αντιγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2011

Λ.Αυγενάκης: Αποζημίωση στους παραγωγούς για τις συνέπειες της κρίσης με το βακτήριο e-Coli


Τη ανάγκη διεκδίκησης εκ μέρους του υπουργείου και καταβολής επιπλέον αποζημιώσεων στους... παραγωγούς της χώρας υπογραμμίζει ο Βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρης Αυγενάκης, στον αρμόδιο Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κ. Σκανδαλίδη, επιζητώντας μάλιστα να τεθεί επισήμως το ζήτημα στο πλαίσιο της συνόδου των υπουργών Γεωργίας της Ε.Ε., την Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου.

Ειδικότερα, ο Βουλευτής αναφέρει στο έγγραφό του ότι «μετά την έγκριση, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, αποζημιώσεων των παραγωγών για τις συνέπειες από το σκάνδαλο με το βακτήριο e-Coli της τάξεως των 227 εκατομμυρίων ευρώ, δόθηκε στην Ελλάδα η αποζημίωση των μόλις 7.888.420 ευρώ». Μάλιστα, επισημαίνει ότι «μετά την έγκριση των ποσών, οι κεντρικές πανευρωπαϊκές αγροτοσυνεταιριστικές οργανώσεις Copa και Cogeca πραγματοποίησαν ακριβή σύγκριση τιμών των προϊόντων το 2010 και το 2011, διαπιστώνοντας ότι η διαφορά των αποζημιώσεων με τις πραγματικές ζημιές είναι πολύ μεγάλη».

Και συνεχίζει «ως εκ τούτου και με δεδομένο τη συνέχιση των αρνητικών επιδράσεων στην αγορά από το E-coli, απαιτούν από το Γεωργικό Ταμείο, βάση της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς (ΚΟΑ), το ποσό των 600.000.000 ευρώ, άρα και μεγαλύτερο μερίδιο για τη χώρα μας. Σημειώνεται ότι στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας, που πραγματοποιήθηκε στο Βρότσλαβ της Πολωνίας, στις 13 Σεπτεμβρίου, διατύπωσαν ξεκάθαρα τη θέση τους για απαίτηση συμπληρωματικού ποσού αποζημίωσης για το E- Coli».

Στο πλαίσιο αυτό, τονίζει πως «οι παραγωγοί της Κρήτης δικαιούνται επίσης συμπληρωματικές αποζημιώσεις για τις συνέπειες στην πώληση των κηπευτικών από το περίφημο σκάνδαλο με το βακτήριο, κάτι που οφείλει βεβαίως να τεθεί από την ηγεσία του Υπουργείου και στο πλαίσιο της συνόδου των υπουργών Γεωργίας της Ε.Ε. σήμερα, Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου». Υπογραμμίζει μάλιστα ότι «η κρίση ξέσπασε τη στιγμή που η συγκομιδή των κηπευτικών (τομάτα αγγούρι κ.α) στην Κρήτη ήταν σε πλήρη εξέλιξη, ενώ συνεχίζεται ακόμα και σήμερα με το κλείσιμο κάποιων αγορών και το πάγωμα των συμφωνιών σε κάποιες άλλες χώρες, ώστε υπήρξε δραματική πτώση των τιμών». Τονίζει μάλιστα ότι «η τιμή πώλησης μετά την περίοδο EHEC ουδέποτε έφτασε στο επίπεδο του μέσου όρου του προηγούμενου έτους, καθώς ενδεικτικά, η μέση τιμή πώλησης για την τομάτα και το αγγούρι φέτος είναι ακριβώς το 50% του 2010».

Συμπληρωματικά αναφέρει ότι «υπάρχει αυξημένο σε σύγκριση με πέρυσι κόστος παραγωγής των αγροτικών προϊόντων, κάτι που επιβεβαιώνει και ο ΟΑΣΝΗ, ενώ αναφέρεται ότι σε άλλες χώρες δόθηκαν πολύ μεγαλύτερες αποζημιώσεις, παρόλο που οι ζημιές μόνο για την Κρήτη είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από το συνολικό ποσό». Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνει ότι «η Ομοσπονδία ζητά να τεθεί ξανά το θέμα στο Συμβούλιο Υπουργών λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση ΟΣΔΕ και να δοθούν οριζόντιες αποζημιώσεις σε όλους του παραγωγούς, είτε αυτοί είναι μεμονωμένοι, είτε ανήκουν σε Ο.Π περίπου 1900 ευρώ ανά στρέμμα σε συνεργασία με τους Υπουργούς των άλλων Κρατών Μελών».

Ως, εκ τούτου, ο κ. Αυγενάκης ζητά να τεθεί εκ μέρους της Ελλάδος «επισήμως σε Ευρωπαϊκό επίπεδο το ζήτημα της αναγκαίας επιπλέον καταβολής αποζημιώσεων στους αγρότες της Κρήτης, αλλά και της χώρας γενικότερα, δεδομένου του μικρού μεριδίου που έλαβε η χώρα μας, αλλά των αναλύσεων και εισηγήσεων των κεντρικών πανευρωπαϊκών αγροτοσυνεταιριστικών οργανώσεων Copa και Cogeca».

Επιπλέον, ερωτά «με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες και συνεργασίες με άλλα κράτη μέλη προτίθεστε να διεκδικήσετε επιπλέον αποζημιώσεις για το βακτήριο E- Coli, δεδομένου το δίκαιου του αιτήματος των αγροτών μας». Ερωτά επίσης εάν θα θέσει η χώρα μας «επισήμως ζήτημα αναθεώρησης της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς των κηπευτικών, προκειμένου να προβλέπονται μέτρα για προβολή, αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στους καταναλωτές, ενημέρωση, αποζημίωση και στους μη οργανωμένους σε Ο.Π. καλλιεργητές σε συνδυασμό με κίνητρα οργάνωσης τους, αλλά και αυστηροποίηση του συστήματος των τιμών εισόδου από τρίτες χώρες προκειμένου να μη υφίστανται τα Κοινοτικά προϊόντα τον αθέμιτο ανταγωνισμό».

Η ΕΝΑ ΠΡΕΒΕΖΑΣ για το κτηνοτροφικό επάγγελμα και την ΔΩΔΩΝΗ


Ο Αγρότης κτηνοτρόφος είναι ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ του περιβάλλοντος.Η ανάπτυξη της κτηνοτροφίας απαιτεί ζωοτροφές και βοσκήσιμα λιβάδια. Πρέπει να εξασφαλισθεί ένα σταθερό και σαφές επαγγελματικό πλαίσιο για τους κτηνοτρόφους, για να σχεδιασθεί η ανάπτυξη της κτηνοτροφίας (αυτόχθονες φυλές, ντόπιες ζωοτροφές, βοσκολίβαδα, σταβλικές εγκαταστάσεις, εμπορία κτηνοτροφικών προϊόντων, μεσογειακή διατροφή, έρευνα, εκπαίδευση ).Η αιγοπροβατοτροφία εξασφαλίζει επιπλέον την ανθρώπινη παρουσία στις απομακρυσμένες & ορεινές περιοχές και δίνει όλες τις προσδοκώμενες από την ΚΓΠ συνέργειες στον αγροτικό τομέα.Όλα τα παραπάνω είναι ο μοχλός ανάπτυξης για τους νέους κτηνοτρόφους της ευρύτερης περιφερείας Hπείρου.H συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία ΔΩΔΩΝΗ παράγει τόσα χρόνια ποιοτικά γαλακτοκομικά προϊόντα της περιοχής μας με το μεράκι του ηπειρώτη κτηνοτρόφου που της αποφέρει κάθε χρόνο μεγάλα κέρδη.Γιατί λοιπόν οι διοικήσεις τόσα χρονιά δεν μπόρεσαν να εξασφαλίσουν ένα σαφές επαγγελματικό πλαίσιο αλλά και ένα βιώσιμο μέλλον για τους κτηνοτρόφους ; Μήπως δεν το ήθελαν ; Η μήπως όλοι αυτοί που διοικήσαν πέρασαν και αμείφθηκαν καλά εις βάρος των κτηνοτροφών; Οι κτηνοτρόφοι της Ηπείρου χρειάζονται την ΔΩΔΩΝΗ αλλά και την βοήθεια της τοπικής κοινωνίας και του κράτους τώρα που είναι η πιο δύσκολη στιγμή της πατρίδας μας.Συμπαραστεκόμαστε λοιπόν στο δίκαιο αγώνα και στα αιτήματα των κτηνοτροφών συναδέλφων μας και θα είμαστε πλάι τους γιατί ο συνεργατισμός των ηπειρωτών κτηνοτροφών έχει βαθιές ρίζες μέσα στον χρόνο.

ΕΝΩΣΗ ΝΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΠΡΕΒΕΖΑΣ

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011

«Σκορδαλιά χωρίς σκόδρο» στην Καρίτσα Πιερίας

Έκπληκτοι παρατηρούμε καθημερινά τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας και στον αγροτικό τομέα, αλλά όπως φαίνεται όλα τα ξεπερνά η πραγματικότητα, όπως λειτούργησε το Σάββατο, 17/9/2011, στην Καρίτσα, στην Γιορτή του Αγρότη.

Οι οργανωτές πέτυχαν να οργανώσουν Γιορτή του Αγρότη, χωρίς χαιρετισμό από τους οργανωμένους συλλογικούς φορείς των αγροτών, παρά το ότι παρίσταντο στην εκδήλωση των εγκαινίων, από ότι διαπιστώσαμε.

Αν οι εκθέσεις και τα πανηγύρια (και οι Γιορτές) είναι χώροι επιτάχυνσης των οικονομικών πράξεων και επαφών, όπως τα συνέδρια είναι χώροι επιτάχυνσης της ροής των γνώσεων, τότε φαίνεται ότι οι οργανωτές της Γιορτής του Αγρότη εκτιμούν ότι μπορούν να ανατρέψουν τις προβλέψεις της μελέτης «Ελλάδα 10 χρόνια μετά» που εκπόνησε ο ΣΕΒ με την ΕΕΤ, και όπου επισημαίνουν ότι οι ατμομηχανές της ανάπτυξης της Ελλάδος μπορούν να προέλθουν από τον τουρισμό, την γεωργία και την βιομηχανία τροφίμων (ίσως και μερικών άλλων δευτερευόντως).

Ο Δήμος Δίου-Ολύμπου, στην βάση του θρόνου των αρχαίων θεών, προφανώς προετοιμάζει μια πολύ μεγαλύτερη και αξιολογότερη προβολή του αγροτικού κόσμου και της συμβολής του στην τοπική ανάπτυξη, αφού ακόμα και στην κατ’ όνομα «Γιορτή του Αγρότη» δεν προέβλεψε ότι θα έπρεπε να χαιρετίσουν οι Αγρότες, οι οργανωμένοι σύλλογοι των αγροτών, οι εκπρόσωποι του αγροτικού παραγωγικού μηχανισμού.

«Παρηγοριά στον εύρωστο μέχρι να βγει η ψυχή του» απετέλεσαν οι συνεχείς και πυκνές αναφορές όσων χαιρέτισαν στην έναρξη της εκδήλωσης, που μίλησαν «για τους αγρότες χωρίς τους αγρότες». Ιδιαίτερα σωστή ήταν η βουλευτής Πιερίας κα Μαρία Μίχου, που αναφέρθηκε ότι οι πυλώνες ανάπτυξης της Πιερίας είναι ο τουρισμός και η αγροτική δραστηριότητα, εκφράζοντας την πίστη της στην δραστηριότητα της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών και της νεοσύστατης Ένωσης Νέων Αγροτών Πιερίας, η οποία μάλιστα διεκδικεί την ανάληψη της διοργάνωσης του 19ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Νέων Αγροτών για όλη την Πιερία. Η βουλευτής κα Λ. Αμμανατίδου έθιξε ακροθιγώς την ανάγκη της δραστηριοποίησης των Νέων Αγροτών, ενώ ο Υφυπουργός κ. Ι. Δριβελέγκας τόνισε το πετυχημένο έργο της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ, την αναγνώριση του και την υποβοήθηση του έργου της ΠΕΝΑ μέσω συμβολικής χρηματοδοτικής στήριξης.

Ήταν εκκωφαντικός ο παντελής αποκλεισμός της όποιας φωνής των οργανωμένων αγροτών, ακόμα και των συμμετεχόντων στην κοινωνία με θεσμικό ρόλο, από την «Γιορτή του Αγρότη», και αυτών που συμμετέχουν στην οικονομική πραγματικότητα ως συνεταιρισμοί και Ενώσεις συνεταιρισμών.

Φοβόμαστε την επέκταση της σκέψης ότι θα μπορούσαν να οργανώνονται γιορτές χωρίς εορτάζοντες, και πολιτική χωρίς πολίτες.

Η εφευρετικότητα των οργανωτών στο μέλλον εκτιμάται ότι θα μπορούσε να πετύχει Γιορτή του Αγρότη χωρίς αγρότες, ίσως και τοπική οικονομία χωρίς αγροτικό τομέα, ή, γιατί όχι, και διατροφή χωρίς τρόφιμα. Όπως ακριβώς η τεχνολογία προσφέρει σήμερα σκορδαλιά χωρίς σκόρδα (ούτε καν κινέζικα).
Για την προσπάθεια αποτύπωσης των συναισθημάτων , Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Study visit-Επισκέψεις μελέτης οργανώνουν μόνοι τους οι Νέοι Αγρότες

Την πλήρη σχεδόν απουσία υποστηρικτικών μηχανισμών αισθάνονται οι Νέοι Αγρότες, ενώ γύρω τους όλα τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και συμβαίνουν ραγδαίες μεταβολές στο αγροτικό επαγγελματικό περιβάλλον (φυσικό, οικονομικό, τεχνολογικό, πολιτικό κλπ).

Μέχρι σήμερα η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών προσπαθεί με πλήρη απουσία οικονομικής στήριξης να καλύψει μέρος του κενού ενημέρωσης με επισκέψεις μελέτης (study visit), αν και πιστεύει ότι χρειάζονται πολλές και συντονισμένες επισκέψεις μάθησης (learning visit).

Η ΠΕΝΑ έχει πραγματοποιήσει επισκέψεις μελέτης στην Βουλγαρία, στην Ιταλία, στο Βέλγιο και πρόσφατα στην Τουρκία, με την ευκαιρία του Πανελλήνιου Συνεδρίου της. Έτσι πριν αρχίσει το 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών, για όσους ήθελαν οργανώθηκε, και με πρόσθετη δαπάνη που κάλυψαν οι Νέοι Αγρότες που επιθυμούσαν, επίσκεψη στην Αγροτική Τουρκία και να ενημερωθούν για τις εκεί συνθήκες στον αγροτικό τομέα.

Κατ αρχήν έκανε εντύπωση ότι μια ναυτιλιακή μεταφορική εταιρία πρόσφερε την μετάβαση και επιστροφή μόνο με 9 € ανά άτομο, ενώ για άλλες η μετάβαση και επιστροφή στην Σμύρνη έφθανε στα 35€.

Μετά από αναποτελεσματικές επικοινωνίες με το Ελληνικό Προξενείο στην Σμύρνη, το ταξιδιωτικό γραφείο EgeBirlik (εκπρόσωπος ο κ. Λορέντζο Αργέντη) μας έφερε σε επαφή με το Αγροτικό Επιμελητήριο της Σμύρνης (πρόεδρος κ. Sedat KOSE), με το Αγροτικό Επιμελητήριο του Μεντερές (πρόεδρος κ. Kadir TELLI) και με το Βιοτεχνικό-Εμπορικό Επιμελητήριο του Τσεσμέ (πρόεδρος ο κ. Mustafa CENGER).

Οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων μας συνόδευσαν σε όλη την επίσκεψη σε θερμοκήπια και συσκευαστήρια, ενώ ο τοπικός (η Σμύρνη έχει 4.000.000 κατοίκους) τύπος, τα κανάλια, καθώς και το αγροτικό κανάλι, που ήρθε από την Άγκυρα, ήταν μαζί μας.

Εντύπωση προκάλεσε η πρόσκληση για φιλοξενία ομάδας Νέων Αγροτών για πέντε ημέρες (24-27 Νοε 2011) στην Αγροτική Έκθεση της Ανταλυα, από την οργανώτρια Platform, η οποία ήρθε να μας βρει για να μας προσφέρει τη δωρεάν φιλοξενία.

Τα επιδειχθέντα αγροκτήματα, θερμοκήπια και συσκευαστήρια λαχανικών, φρούτων και ανθέων, φαίνονταν εφάμιλλα των γνωστών στους επισκέπτες αντιστοίχων εγκαταστάσεων, ενώ ακόμα και εξαγωγικές τους επιχειρήσεις πιστοποιούνται και ελέγχονται από ελληνικές (όπως η Agrolab) και άλλες.

Μάθαμε ότι στην Τουρκία υπάρχουν και δραστηριοποιούνται Ενώσεις Νέων Αγροτών, με τις οποίες θα επιδιώξει η ΠΕΝΑ στο μέλλον να δημιουργηθούν ευκαιρίες ανταλλαγών, ενώ εντύπωση προκάλεσε η απλή αλλά αποτελεσματική λειτουργία των Αγροτικών Επιμελητηρίων, για την υποστήριξη της αγροτικής επιχειρηματικότητας.

Επισημάνθηκε από τουρκικής πλευράς η επιθυμία να διευρυνθούν οι εμπορικές ανταλλαγές αγροτικών προϊόντων, ιδίως για την κάλυψη των αναγκών των κοντινών περιοχών-νησιών. Η επιθυμία αυτή επισημάνθηκε και από ελληνικής πλευράς σε δημοσιεύματα στον τοπικό Χιώτικο τύπου, που αναζητούν τρόπους η Χίος να γίνει εμπορική η πύλη εισόδου προς τα νησιά, την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Πολλοί Τούρκοι κάνουν διακοπές στην Χίο και όπως μάθαμε λίγες μέρες πριν στην Χίο έκαναν διακοπές περίπου 3.000 Τούρκοι επισκέπτες (συνεπίπτανε γιορτές τους).

Η ΠΕΝΑ, όπως δήλωσε ο πρόεδρος κ. Β. Γιαννόπουλος αναζητεί ευκαιρίες για να οργανώσει Επισκέψεις Μελέτης στην Ιταλία, Ισπανία, Ισραήλ και ΗΠΑ, ή/& αλλού.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης 6998282382

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011

Επιστήμη και Νέοι Αγρότες

Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ και η Ένωση Νέων Αγροτών-ΕΝΑ Σερρών με την υποστήριξη του κέντρου ΔΗΜΗΤΡΑ Σερρών οργανώνουν ημερίδα με θέμα: ΕΠΙΣΤΗΜΗ & Νέοι Αγρότες, την Κυριακή, 25 Σεπ 2011, στις 11.00,στο πρώην ΚΕΓΕ (διασταύρωση περιφερειακού Σερρών με οδο προς Νιγρίτα).

Τα τελευταία χρόνια ο Νέοι Αγρότες παρατηρούν έκπληκτοι να «φουντώνουν» κάποια θέματα, όπως κατά καιρούς η καλλιέργεια των βατόμουρων, μετά οι φάρμες στρουθοκαμήλων, αργότερα το μανιτάρι τρούφα, το ρόδι, το ιπποφαές, τα σαλιγκάρια κλπ κλπ. Μια πληροφορία, ένα στήσιμο μηχανισμών και οι Νέοι Αγρότες χωρίς την προστασία κάποιας μορφής γνώσης και εφαρμοσμένης έρευνας, καθίστανται ευάλωτοι σε «επιχειρηματικές»-επενδυτικές προτάσεις που απορροφούν τόσο τα όποια οικονομικά αποθέματα, όσο κυρίως και την διάθεση για επένδυση στον αγροτικό τομέα και στο μέλλον.

Τον τελευταίο καιρό επίσης έγινε απολύτως σαφές σε όλη την κοινωνία, ακόμα και την βουλή, ότι επιβάλλεται ένας ανασχεδιασμός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί πληρέστερα στις ανάγκες της κοινωνίας που την χρηματοδοτεί ανεξέλεγκτα, όσον αφορά τα αποτελέσματα στην συνεισφορά της.

Για πολλά χρόνια τώρα έχει διαρραγεί ο δεσμός μεταξύ της παραγωγής (των αγροτών) και της επιστήμης, ιδιαίτερα μετά την αδρανοποίηση των Γεωργικών Εφαρμογών. Οι Νέοι Αγρότες αναζητούν αλλά δεν βρίσκουν κανάλια επικοινωνίας με την επιστήμη, παρά μόνο μέσα από την αγορά, τους προωθητές πωλήσεων αγροτικών φαρμάκων-εφοδίων και τους συμβούλους επενδύσεων επ’ αμοιβή.

Η δε συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση έχει αφήσει τους Νέους Αγρότες σχεδόν ακάλυπτους, καθόσον οι 150 προβλεπόμενες ώρες αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης δεν είναι συνεχιζόμενη και βέβαια, έτσι όπως έγινε σε πολλές περιπτώσεις, ήταν σχεδόν απαξιωτική διαδικασία για σύγχρονους επαγγελματίες αγρότες.

Η σχεδιαζόμενη αναμόρφωση-συγχώνευση του ΕΘΙΑΓΕ, ΟΠΕΓΕΠ, ΔΗΜΗΤΡΑ & ΕΛΟΑΚ, αν και δημιουργεί πολλούς προβληματισμούς, και ιδιαίτερα όσον αφορά τον ποιο πετυχημένο ΕΛΟΓΑΚ, ίσως δημιουργεί προσδοκίες μακροχρόνιας βελτίωσης, στον τομέα της προσέγγισης της επιστήμης στην παραγωγή.

Οι νέοι καλλικρατικοί δήμοι θα έπρεπε να προβλέπουν υπηρεσίες στήριξης της αγροτικής επιχειρηματικότητας και της αγροτικής κοινωνίας, χωρίς μέχρι σήμερα να μπορούμε να πούμε με μεγάλη βεβαιότητα ότι θα ανταποκριθούν και στις ανάγκες του αγροτικού τους πληθυσμού.

Οι Νέοι Αγρότες προσκάλεσαν τον καθ Α. Τσαυτάρη, τον καθ. Γ. Δαουτόπουλο, τον τ. Ευρωβουλευτή Γ. Γκλαβάκη και τον Δρ. Κ. Δημηρόπουλο να προσεγγίσουν το θέμα «ΕΠΙΣΤΗΜΗ & Νέοι Αγρότες», την Κυριακή, 25 Σεπ 2011, στις 11.00, στο πρώην ΚΕΓΕ Σερρών, σε μια ανοικτή συζήτηση με όλους τους ενδιαφερόμενους, ευελπιστώντας και στην συμμετοχή του ΓΕΩΤΕΕ, αξιοποιώντας το ξεκίνημα της διαβούλευσης του Νόμου Πλαισίου για την Σύσταση Οργανισμού «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ-ΔΗΜΗΤΡΑ»


Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Συζήτηση για τους Νέους Αγρότες της Μεσσηνίας

Συνάντηση-Συζήτηση οργανώνει το Επιμελητήριο Μεσσηνίας σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ στο ΚΕΚ του Επιμελητηρίου (πρώην σχολές Παπαφλέσσα) τη Τετάρτη, 28 Σεπ 2011, στις 19.00, με αντικείμενο της έναρξης της συζήτησης την «ΠΟΛΥΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ στον Αγροτικό τομέα».

Ο κ. Γ. Καραμπατος, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, θεωρεί ότι κάθε συλλογική μορφή στον αγροτικό τομέα βοηθά στην ενίσχυση της αγροτικής επιχειρηματικότητας, και το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, αντιλαμβάνεται ότι μία από τις κυριότερες ατμομηχανές της οικονομίας είναι η γεωργία, μαζί με την βιομηχανία τροφίμων και τον τουρισμό.

Ο κ. Βασίλης Γιαννόπουλος, πρόεδρος της ΠΕΝΑ, δίνει πολύ μεγάλη σημασία για το μέλλον του αγροτικού κόσμου την πολυαπασχόληση του σημερινού Νέου Αγρότη, πάντα μέσα στην «βεντάλια» των αγροτικών επαγγελμάτων, που περιλαμβάνουν την ταυτόχρονη δυνατότητα στην γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία, δασοπονία, παραγωγή ενέργειας, μεταποίηση & εμπορία της δικιάς του παραγωγής, προσεκτική χρήση της εμπορίας των ρύπων και του ανθρακικού αποτυπώματος (CO2), παροχή αγροτικών υπηρεσιών (με τον αγροτικό εξοπλισμό, την προσωπική εργασία ή τον αγροτουρισμό) και κάθε εργασία για την ΦΡΟΝΤΙΔΑ του περιβάλλοντος.

Ο κ. Λεωνίδας Πολυμενάκος, γραμματέας της ΠΕΝΑ, εργάζεται επίμονα για την δημιουργία συνθηκών προώθησης μιας ενιαίας έκφρασης του αγροτικού συνδικαλιστικού κινήματος, ακόμα και για την δημιουργία ερεισμάτων και συνέργειας με τους αστούς, καθόσον το μέλλον είναι κοινό για την ύπαιθρο και την πόλη, όπως θα διαπραγματευθεί το Συνέδριο «Κάνε την Γεωργία τρόπο ζωής», στην Αίγλη του Ζάππειου, στις 27 Σεπ 2011, στις 09.00.

Οι Ενώσεις Νέων Αγροτών είναι θεσμικές Αγροτικές Συνδικαλιστικές Οργανώσεις, που διέπονται από τον νόμο 3147/2003, άρθ. 20, για να υποστηρίζουν κυρίως τα ειδικά προβλήματα που έχουν οι Νέοι Αγρότες (18 έως 40 ετών), μαζί με τα γενικά που μπορεί να έχουν όλοι οι αγρότες.

Η ΠΕΝΑ είναι το συντονιστικό πανελλήνιο όργανο των Ενώσεων Νέων Αγροτών, και προσπαθεί να καταστήσει γνωστό σε όλες τις Νέες και Νέους Αγρότες την δυνατότητα αξιοποίησης του συλλογικού αυτού εργαλείου, ως οργάνωση της κοινωνίας των πολιτών. Η έγκαιρη ενεργοποίηση των Νέων Αγροτών Μεσσηνίας θα τους δώσει την δυνατότητα να συμμετέχουν στην συνδιαμόρφωση των προγραμμάτων της ΠΕΝΑ το 2012 (Διεθνές Έτος Συνεταιρισμών-2012), που θα γίνει στην πανελλήνια σύσκεψη στην Θεσσαλονίκη (29/11/2011, 12.00) και στην ημερίδα για τον Συνεργατισμό στις 4/2/2012, στην αίθουσα Corona, μέσα στην Agrotica.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Πανηπειρωτική σύσκεψη των κτηνοτρόφων την Πέμπτη

Τα διοικητικά συμβούλια των κτηνοτροφικών συνεταιρισμών Ηπείρου, καλούν σε σύσκεψη την Πέμπτη 15/9 στην αίθουσα τον Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων στις 12.00 το μεσημέρι όλες τις συνεταιριστικές οργανώσεις, εργαζόμενους και σωματεία εργαζόμενων που δραστηριοποιούνται στο χώρο.Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται πως το αντικείμενο της σύσκεψης είναι «η εκτίμηση της κατάστασης και ο προγραμματισμό της δράσης για να συνεχίσει να υπάρχει πρωτογενής παραγωγή στον τόπο μας, για να συνεχίσουμε να βρισκόμαστε στα χωριά μας».

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011

Καμία αποζημίωση για τον περονόσπορο στους αγρότες

Αρνητική  απάντηση του Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης 
σε  παρεμβάσεις του  Λευτέρη Αυγενάκη  
Απέκλεισε το ενδεχόμενο να δοθούν αποζημιώσεις στους αγρότες για τον περονόσπορο, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης  και Τροφίμων, κ. Κώστας Σκανδαλίδης, απαντώντας σε σχετική κοινοβουλευτική παρέμβαση του Βουλευτή Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρη Αυγενάκη, ρίχνοντας μάλιστα τις ευθύνες στους αμπελοπαραγωγούς για την εξάπλωση της ασθένειας (!). 
Ειδικότερα, ο αρμόδιος Υπουργός ενημερώνει το Βουλευτή ότι «όπως είναι γνωστό, οι ζημιές από περονόσπορο δεν καλύπτονται ασφαλιστικά από τους κανονισμούς του ΕΛ.Γ.Α., ούτε προβλέπεται στους κανονισμούς αυτούς διαδικασία κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεων». 
Σημειώνει ότι «για την αντιμετώπιση του περονόσπορου ο παραγωγός πρέπέι να παίρνει μέτρα προληπτικά και κατασταλτικά. Η εξάπλωση της ασθένειας πολλές φορές εξαρτάται από το ύψος της υγρασίας που επικρατεί στη περιοχή, το μη καλό αερισμό, τη μη σωστή διοχέτευση επαρκούς ηλιοφάνειας για τη σωστή φυσιολογία της αμπέλου και γενικά τη μη σωστή αντιμετώπιση της ασθένειας εκ μέρους των παραγωγών (μέθοδοι πρόληψης κλπ.)» 
Επίσης, αναφέρει ότι «προληπτικά σε κάθε καλλιεργητική περίοδο ο παραγωγός  είναι υποχρεωμένος για πιθανή προσβολή να καταφεύγει σε κατάλληλους ψεκασμούς, ξεκινώντας στην αρχή με ελαφριά χαλκούχα σκευάσματα και στη συνέχεια διασυστηματικά μυκητοκτόνα αν διαπιστώσει προσβολή, έτσι ώστε εισχωρώντας το φάρμακο μέσα στους ιστούς του φυτού να προκαλέσει την καταστροφή της συγκεκριμένης φυτοπαθολογικής προσβολής». Και συνεχίζει ότι «στις περιπτώσεις και στις γεωγραφικές ζώνες που ενδεχομένως έχουμε έξαρση του φαινομένου, η μόνη δυνατότητα αποζημίωσης αυτών των παραγωγών είναι η ένταξη των ζημιών αυτών σε καθεστώς ΠΣΕΑ». 
Επισημαίνει δε ότι «το Υπουργείο Αγροτικής  Ανάπτυξης και Τροφίμων προχώρησε  στη σύσταση επιστημονικής επιτροπής, η οποία θα συντάξει και το σχετικό πόρισμα που θα αφορά το εύρος και την ένταση της προσβολής στις αμπελοκαλλιέργειες, προκειμένου οι εν λόγω ζημιές να ενταχθούν σε πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης. Σύμφωνα με τον Κανονισμό Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων (ΦΕΚ 6288’/9-4-2008), για να ενταχθούν οι εν λόγω ζημιές σε πρόγραμμα οικονομικών ενισχύσεων, θα πρέπει:
    • Να τεκμηριώνεται επιστημονικά - γνωμάτευση ειδικευμένου φορέα- ότι οι προσβολές οφείλονται σε συγκεκριμένη φυτική ασθένεια, η οποία προήλθε από δεδομένες δυσμενείς συνθήκες.
    • Τα μετεωρολογικά δεδομένα να επιβεβαιώνουν το χαρακτηρισμό των καιρικών συνθηκών ως δυσμενών, γεγονός το οποίο καθιστούσε αδύνατη την αντιμετώπιση της ασθένειας.
    • Το επίπεδο των ζημιών από την ασθένεια αυτή, να φθάνει ένα κατώτατο όριο 30% της κανονικής παραγωγής του Νομού (σύγκριση με τη μέση παραγωγή της τριετίας, πριν το έτος ζημιάς).

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

Στην Μεσοποταμία Καστοριάς οι Νέοι Αγρότες

Την Τετάρτη, 21 Σεπ 2011, οι ακούραστοι Νέοι Αγρότες οργανώνουν στην Μεσοποταμία Καστοριάς, μια ακόμη συνάντηση-συζήτηση αμέσως μετά το 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών, το οποίο θα γίνεται αυτές τις ημέρες (9-11/9/2011, στην Χίο), με το ίδιο ακριβώς θέμα «ΠΟΛΥΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ και αγροτικός κόσμος».
Στην συνάντηση  ο δημοσιογράφος κ. Δ. Μιχαηλίδης θα ενημερώσει για τα συμπεράσματα του 18ου Πανελλήνιου Συνεδρίου των Νέων Αγροτών για την ΠΟΛΥΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ, αλλά θα συζητηθούν και πολλά άλλα θέματα, όπως:
  1. Η ανάγκη να υπάρχει επιστημονική στήριξη των Νέων Αγροτών, όπως ακριβώς υπάρχει για όλους τους νέους επιχειρηματίες με τα ερευνητικά κέντρα, τις θερμοκοιτίδες επιχειρηματικότητας και τα κέντρα προώθησης της καινοτομίας. Οι Νέοι Αγρότες πιστεύουν ότι κατ’ αναλογία, και τηρώντας στοιχεία ίσης αντιμετώπισης της επιχειρηματικής δράσης όλων των Ελλήνων, θα έπρεπε να υπάρχουν κέντρα εφαρμοσμένης έρευνας για τα αγροτικά θέματα, πειραματικά αγροκτήματα διαθέσιμα σε κάθε έναν που θέλει να εφαρμόσει μια καινοτόμο καλλιέργεια-εκτροφή και διαδικασία μεταφοράς τεχνογνωσίας όπως ακριβώς υποστηρίζεται ακόμα και από τα λειτουργούντα Επιμελητήρια.
  2. Η ανάγκη για αγροτική επαγγελματική κατάρτιση και για εκπαιδευτικές διαδικασίες ακόμα και με την μορφή οργανωμένης ανταλλαγής εμπειριών, επισκέψεων μελέτης (study visit) ή/& επισκέψεων μάθησης (learning visit).
  3. Η ανάγκη για εντατική προσπάθεια στην προώθηση των προορισμών και της τοπικής ανάπτυξης, με την ενσωμάτωση τοπικών πολιτιστικών χαρακτηριστικών στο Καστοριανό τουριστικό προϊόν, μέρος του οποίου είναι η τοπική γαστρονομία και τα τοπικά φημισμένα αγροτικά προϊόντα διατροφής.
  4. Ο προσδιορισμός του αντικειμένου των αγροτικών επαγγελμάτων, ορισμός του επαγγελματία αγρότη και ο καθορισμός του ΕΝΕΡΓΟΥ αγρότη που προβλέπει η Κοινή Γεωργική Πολιτική για την μετά το 2013 εποχή.
  5. Η επιθυμία να γίνει απολύτως σαφές ότι η αγροτική κοινωνία και η ύπαιθρος έχουν κοινό μέλλον, σε αυτόν τον πλανήτη, μαζί με τον αστικό χώρο και τους κατοίκους των πόλεων.
Τέλος οι Νέοι Αγρότες επιθυμούν να βάλουν ψηφίδες του παζλ της ΓΕΩΡΓΙΑΣ 2020 και του μέλλοντος του αγροτικού κόσμου, διότι θέλουν και μπορούν να έχουν μέλλον ως επαγγελματίες αγρότες και το 2020, και το2030 και το 2040, και το 2050. Διότι οι Νέοι Αγρότες θα συνεχίσουν να είναι επαγγελματίες αγρότες και είναι μόνο εθελοντές συνδικαλιστές μέχρι το 40ο έτος της ηλικίας τους. Πληροφορίες: Παναγιώτης Δάγγας, 6974761349. 

Στην ακριτική Χίο οι Νέοι Αγρότες για το 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο

Η τελετή έναρξης του 18ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Νέων Αγροτών έγινε την Παρασκευή 9 Σεπ , στην κεντρική πλατεία των Μεστών Χίου, αρκετά μακριά από τα κέντρα εξουσίας, μαζί με τους αυθεντικούς παραγωγούς του πλούτου της Ελλάδος, του αγρότες, σε έναν χώρο όπου το ιστορικό περιβάλλον είναι η ζωντανή καθημερινή αγροτική πραγματικότητα.

Ο κ. Σταύρος Βαρβάκης, μέλος της Οργ. Επιτροπής, εκπρόσωπος της ΕΝΑ Χίου στην ΠΕΝΑ και Δημοτικός Σύμβουλος Χίου, επεσήμανε ότι οι Νέοι Αγρότες, σε όλα τα μέχρι σήμερα Συνέδριά τους, είχαν πάντα την υποστήριξη και συμπαράσταση της τοπικής αυτοδιοίκησης, ως ένα κομμάτι της κοινωνίας.

Η Οργανωτική Επιτροπή κρατήθηκε μακριά από την «μόλυνση» της ιδιοτέλειας που πηγάζει από το σημερινό πολιτικό σύστημα και την αλαζονεία της εξουσίας που ελέγχει το πολυδιασπασμένο αγροτικό συνδικαλιστικό χώρο. Οι Νέοι Αγρότες είναι πολιτική οργάνωση, όπως όλες οι οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, που παράγουν πολιτική, αλλα είναι μακριά από τους εξουσιαστικίστικους μηχανισμούς.

Ο κ. Λ. Πολυμενάκος δήλωσε ότι από την ίδρυσή της η ΠΕΝΑ υφίσταται την υφαρπαγή των σκέψεων, θέσεων & φρέσκων ιδεών από τις εξουσίες, που τελικά δεν καταφέρνουν να τις αξιοποιήσουν αποτελεσματικά, διότι δεν δίνονται τα μέσα ή/& η πρόσβαση συμμετοχής στους οργανωμένους Νέους Αγρότες που τις δημιούργησαν.

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΑ κ. Β. Γιαννόπουλος συγχαίρει τόσο την οργανωτική Επιτροπή, όσο και τους Νέους Αγρότες που παρά τα ιδιαίτερα προβλήματα, τόσο λόγω της νησιωτικότητας, όσο και λόγω «οψιμότητας σοδειάς» καθώς και της ελληνικής οικονομικής συγκυρίας κατάφεραν να συμμετέχουν καλύπτοντας το μέγιστο των δαπανών του Συνεδρίου «εξ ιδίων».

Την τελευταία στιγμή προσέτρεξαν οικονομικά και υποστηρικτικά φίλοι και συνεργάτες μεταξύ των οποίων η οργανωτική επιτροπή θέλει να ευχαριστήσει τους: ΔΗΜΟΣ ΧΙΟΥ, ΜΙΝΕΡΒΑ, ΥΠΕΡΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ Δήμου Χίου, Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, MEDITERRA, ΕΚΑΓΕΜ, ΕΒΕΚ Χυμοί, Πολιτιστικός Σύλλογος Μεστών, GOLDEN SAND Hotel, ΑΠΑΛΑΡΙΝΑ, τους συνεργάτες του ΑΓΡΟΡΑΜΑ, το Τμήμα Τουρισμού Π.Ε. Χίου και βέβαια την συνεχή υποστήριξη με ολοσέλιδες καταχωρήσεις επί τρεις μήνες από την εβδομαδιαία εφημερίδα ΑΓΡΟΤΙΚΗ Έκφραση, το newsletter ΑγροΝέα, τις εφημερίδες AGRENDA και ΠΑΤΡΙΔΑ, τα πολυάριθμα Διαδικτυακά Μέσα Ενημέρωσης και τις τοπικές εφημερίδες και ΜΜΕ.

Ο κ. Ν. Ρικανιάδης ευχαριστεί όλους τους συμμετέχοντες για την ιδιαίτερη προσπάθεια να έρθουν στην Χίο, εκπροσωπώντας τις Ενώσεις Νέων Αγροτών από όλη την Ελλάδα στο 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών στην Χίο επεσημαίνοντας ότι οι Νέοι Αγρότες είναι επαγγελματίες αγρότες και εθελοντές συνδικαλιστές.

Περλεπέ: Δυναμική στήριξη των αγροτών με το νέο συνεταιριστικό πλαίσιο

Κατά την ομιλία στη Βουλή επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για το νέο θεσμικό πλαίσιο των αγροτικών συνεταιρισμών, η βουλευτής Ευβοίας του ΠΑΣΟΚ κυρία Κατερίνα Περλεπέ – Σηφουνάκη αναφέρθηκε εισαγωγικά στους μεγάλους αγώνες των αγροτών και στο συνεταιριστικό τους κίνημα κατά την πάροδο των χρόνων υπογραμμίζοντας ότι, το ΠΑΣΟΚ τιμά πάντα αυτούς τους αγώνες και τις παρακαταθήκες όσων συμμετείχαν σ’ αυτούς.

Όπως τόνισε, «σήμερα, στην παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα που ζούμε και μάλιστα εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που βιώνει η πατρίδα μας, η θωράκιση των αγροτών με κάθε τρόπο, αποτελεί πρωταρχικό καθήκον της πολιτείας.

Οι νέες συνεταιριστικές οργανώσεις που προωθούνται με το νομοσχέδιο, θα αποτελέσουν το στιβαρό υπόβαθρο για να ευδοκιμήσουν οι προσπάθειες όλων των αγροτών, ώστε να ανταπεξέλθουν στο δύσκολο, αλλά και με πολλές προκλήσεις περιβάλλον που ζούμε.

H μεταρρύθμιση αυτή στους συνεταιρισμούς, αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τους νέους αγρότες που, ως ποσοστό, αυξάνονται στο συνολικό αγροτικό πληθυσμό. Αυτή η αυξητική τάση στο «μείγμα» των ηλικιών των αγροτών, δίνει αισιοδοξία για το μέλλον της αγροτιάς, αλλά και συνολικά για το μέλλον της οικονομίας της χώρας μας.

Η ισχυροποίηση του αγροτικού τομέα συνολικά, θα είναι επιτυχής στο βαθμό που θα λειτουργήσει αποτελεσματικά, η εμπορευματική πλευρά της αγροτικής οικονομίας.

Tα Δημοπρατήρια, οι Συμβάσεις Μελλοντικής Πώλησης αγροτικών προϊόντων και η περιθωριοποίηση των αεριτζήδων -μεσαζόντων, θα οδηγήσουν σε εξυγίανση του όλου αγροτοπαραγωγικού κύκλου.

Αυτό που έχει σημασία πλέον, είναι η επόμενη μέρα. Το νομοσχέδιο αυτό λειτουργεί για το αύριο του συνεταιριστικού κινήματος, των αγροτών ως φυσικών προσώπων που συμπράττουν, ενώνουν τις δυνάμεις τους και διεκδικούν το δικό τους καλύτερο μέλλον.

Σ’ αυτό το αύριο θα πρέπει να έχουν θέση και οι εργαζόμενοι στις μέχρι τώρα δομές, μερικές από τις οποίες θα καταργηθούν ή θα συγχωνευθούν.

Είναι δυνατόν και να ανανεώνεται ένας θεσμός και να αξιοποιείται το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό με την εμπειρία του, για τη στελέχωση του καινούργιου.

Πιστεύω ακράδαντα ότι με το σύνολο των νομοθετικών πρωτοβουλιών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, ο αγροτικός τομέας θα αποτελέσει το μεγάλο «Ατού» της Οικονομίας για την έξοδο από την κρίση και την ανάκαμψη.

Πυρήνας και κινητήρας για αυτή τη συμβολή θα είναι ο νέος Αγροτικός Συνεταιρισμός».

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011

Καταστροφές από χαλαζόπτωση στο Δήμο Ιερας Πόλεως Μεσολογγίου

Στους αγρότες του Χρυσοβεργίου και της Σταμνάς που επλήγησαν από τη χθεσινή χαλαζόπτωση, βρέθηκεο Δήμαρχος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου Παναγιώτης Κατσούλης.

Μετά τη συνάντηση του με τον παρευρισκόμενο στην πληγείσα περιοχή ελεγκτή του ΕΛΓΑ δήλωσε:

 «Για δεύτερη φορά μέσα σε χρονικό διάστημα ολίγων ημερών, ο δήμος, η αγροτική παραγωγή και οι αγρότες μας, μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές, δεχθήκαμε ένα νέο μεγάλο κτύπημα. Περισσότερα από 10000 ελαιόδεντρα έχουν υποστεί ολοκληρωτική καταστροφή στο Χρυσοβέργι και στη Σταμνά. Πρέπει άμεσα, με τη συμβολή των αγροτών, να γίνει η σωστή και αντικειμενική καταγραφή των ζημιών από τον ΕΛΓΑ και το συντομότερο δυνατόν να υπάρξουν οι αποζημιώσεις προς τους πληγέντες αγρότες. Ο δήμος είναι θα δίπλα τους και συμπαραστάτης των προσπαθειών τους».

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

Ψηφίστηκε επί της αρχής το ν/σ για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς

Με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστα Σκανδαλίδη να τονίζει ότι οι αλλαγές που προωθεί το νομοσχέδιο δεν αποτελούν απλώς μια αναμέτρηση με τις υπάρχουσες αδυναμίες, αλλά αφορούν την ανασυγκρότηση συνολικά του παραγωγικού μοντέλου της χώρας, ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία επί της αρχής του το νομοσχέδιο για τους συνεταιρισμούς.
Με το νομοθέτημα - με το οποίο καθορίζεται το θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου και οργανώνεται η εποπτεία του κράτους - επιδιώκεται - όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σκανδαλίδης - η δημιουργία μεγάλων, ισχυρών και βιώσιμων συνεταιρισμών με ισότιμη συμμετοχή των μικρομεσαίων αγροτών.
Νωρίτερα ο κ. Σκανδαλίδης είχε καταθέσεις σειρά αλλαγών στο νομοσχέδιο.
Συγκεκριμένα, η θητεία των διοικήσεων και όλων των οργάνων των αγροτικών συνεταιρισμών και της ΠΑΣΕΓΕΣ παρατείνεται έως τις 30 Ιουνίου του 2012, προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία εκλογής με βάση τα όσα προβλέπει ο νέος νόμος. Η ΓΕΣΑΣΕ και ΣΥΔΑΣΕ θα επιχορηγηθούν και φέτος, ενώ από την επόμενη χρονιά προβλέπεται η επιχορήγηση μιας ενιαίας και ενωτικής Συνομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων. Το συνολικό ποσό της οικονομικής ενίσχυσης δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει το ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ.
Εάν δεν υπάρξει ενιαία και ενωτική Συνομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων και για τις μεταγενέστερες επιχορηγήσεις, αυτές δίδονται με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στη Συνομοσπονδία που βάσιμα επιδίωξε τη συνένωση του συνόλου των σχετικών οργανώσεων, διαφορετικά δεν αποδίδεται.
Η υπό ίδρυση Εποπτική Αρχή Αγροτικών Συνεταιρισμών, θα διαμεσολαβεί μεταξύ των Συλλόγων Αγροτικών Οργανώσεων και των κατά περίπτωση πιστωτών τους με σκοπό τη ρύθμιση και το διακανονισμό των οφειλών τους.
Προβλέπεται επίσης πως οι φορείς της Περιφέρειας και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το Δημόσιο και οι Σύλλογοι Αγροτικών Οργανώσεων πρέπει να ελέγχουν τουλάχιστον το 51% του μετοχικού κεφαλαίου των Δημοπρατηρίων αγροτικών προϊόντων, τη δημιουργία των οποίων προβλέπει το νομοσχέδιο.
Παράλληλα, οι αγροτικοί Συνεταιρισμοί που μετέχουν σε εταιρείες Δημοπρατηρίων, καθώς και οι παραγωγοί αγροτικών προϊόντων που τα διαθέτουν μέσω αυτών, υποχρεούνται να διαθέτουν την παραγωγή τους μέσω των αντίστοιχων Δημοπρατηρίων, εφόσον έχει προηγηθεί διαλογή και τυποποίηση των σχετικών προϊόντων.
Μεταξύ των αλλαγών που κατατέθηκαν είναι και αυτή που δίνει τη δυνατότητα στις Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών, να μετατραπούν αν επιθυμούν και σε Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις, συνοδεία υποχρεωτικά σχεδίου εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης.
Τα σχέδια αυτά συντάσσονται από εγνωσμένου κύρους ελεγκτικές εταιρείες και εγκρίνονται από την ενυπόθηκη Τράπεζα με το μεγαλύτερο ύψος απαιτήσεων κατά της ΕΑΣ. Τέλος, οι εργαζόμενοι με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας στους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς, στις ΕΑΣ, στις ΚΕ.Σ.Ε., στις Κ.Α.Σ.Ο και στις Συνεταιριστικές Εταιρείες, οι οποίες είναι σε ισχύ κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού, μεταφέρονται αυτοδίκαια στις Συλλογικές Αγροτικές Οργανώσεις που θα προκύψουν.

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Θέσεις της Δημοκρατικής Συμμαχίας για τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς

«Βασικός πυλώνας ανάπτυξης ο πρωτογενής τομέας»  καταθέτει ο Λευτέρης Αυγενάκης

Με αφορμή τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς, ο Βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρης Αυγενάκης, κατέθεσε τις θέσεις της ΔΗ.ΣΥ., όχι μόνο για το νομοσχέδιο, αλλά και για τις προοπτικές ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα, τον οποίο μάλιστα χαρακτήρισε ως βασικό πυλώνα μιας νέας αναπτυξιακής στρατηγικής της χώρας μας.

Ειδικότερα, ο Βουλευτής δήλωσε στο περιθώριο της συζήτησης ότι «η Δημοκρατική Συμμαχία έχει εξαρχής εκφράσει την πεποίθηση ότι ο πρωτογενής τομέας αποτελεί σημαντική προτεραιότητα και έναν από τους θεμελιώδεις, βασικούς πυλώνες της εθνικής μας οικονομίας, πάνω στον οποίο μπορεί -και πρέπει- να οικοδομηθεί το σύγχρονο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας μας.

Την ώρα που η ανεργία χτυπάει «κόκκινο», ολοένα και περισσότεροι νέοι άνθρωποι επιλέγουν ως διέξοδο το επάγγελμα του αγρότη. Δυστυχώς, οι αγρότες μας βρίσκουν απέναντί τους το κράτος. Γιατί, δυστυχώς, στην παρούσα ιδιαιτέρως δύσκολη οικονομική συγκυρία, η κυβέρνηση δεν έχει σαφή και ξεκάθαρο προγραμματισμό και δεν έχει χαράξει αγροτική πολιτική, δεν δίδει προσανατολισμό στον αγροτικό κόσμο.

Πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό ότι μέρος της αναπτυξιακής διαδικασίας στη χώρα μπορεί να βασιστεί στον πρωτογενή τομέα και την αγροτική ανάπτυξη. Με πρωτοποριακές και καινοτόμες προτάσεις.

Ως χώρα διαθέτουμε το μεγάλο πλεονέκτημα να μπορούμε να επενδύσουμε στην ΠΟΙΟΤΗΤΑ και στην ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ και όχι να προσμένουμε απλώς για την επιδότηση. Να στηριχτούμε στην παραγωγικότητα και όχι στην κρατική προστασία.

Κρίσιμο θεωρούμε στη Δημοκρατική Συμμαχία να υπάρξει αντιστροφή της λογικής από την παραχώρηση επιδομάτων στον παραγωγό υπέρ της απόδοσης του προϊόντος του και της ενίσχυσης της παραγωγικότητας. Ταυτόχρονα, αναμένουμε στοχευμένες δράσεις προκειμένου να ενισχύσουμε την προώθηση των αγροτικών προϊόντων στην Ελληνική αγορά και τις τουριστικές υπηρεσίες.

Σε κάθε περίπτωση, ως Δημοκρατική Συμμαχία είμαστε υπέρ της αναθεώρησης του ρόλου και της λειτουργίας των αγροτικών συνεταιρισμών. Όχι όμως με τον τρόπο που επιχειρείται από την κυβέρνηση. Είμαστε υπέρ μικρών, ευέλικτων, ανεξάρτητων και κυρίως καινοτόμων αγροτικών συνεταιρισμών, εποπτευόμενων από την Πολιτεία που θα μεριμνά για την ελεύθερη ανάπτυξή τους».

Επιπλέον, κατέθεσε και μια πρωτοποριακή πρόταση της Δημοκρατικής Συμμαχίας. Συγκεκριμένα, πρότεινε στον αρμόδιο Υπουργό να συνδυάσει τη θετική του απόφαση «για την παραχώρηση, με συμβολικό αντίτιμο, κρατικής αγροτικής γης 3 εκ. στρεμμάτων περίπου σε νέους κυρίως καλλιεργητές. με την ενθάρρυνση της καλλιέργειας στις εκτάσεις αυτές προϊόντων εξαγώγιμων και ανταγωνιστικών, με νέες, φιλικές προς το περιβάλλον, καλλιεργητικές μεθόδους».

«Ταυτόχρονα, προτείνουμε να εξετασθούν και να εκπονηθούν σχέδια δωρεάν παραχώρησης της χρήσης μεγάλων τέτοιων εκτάσεων σε αγρότες με μικρό ή καθόλου κλήρο και βεβαίως σε ανέργους, οι οποίοι, κατόπιν μιας σύντομης, αλλά ουσιαστικής προπαίδευσης, θα ξεκινήσουν τη συστηματική αναδάσωση των ως άνω εκτάσεων, εξασφαλίζοντας εργασία και εισόδημα. Οι πόροι για τέτοια προγράμματα μπορούν να βρεθούν απ’ το ΕΣΠΑ και από άλλα καταλλήλως προσαρμοζόμενα, προγράμματα, καθώς και από τον σχετικό Κοινοτικό Κανονισμό για την αναδάσωση από ιδιώτες εγκαταλελειμμένων εκτάσεων.

Παράλληλες δράσεις πρέπει να αναπτυχθούν και για την δασοκομία εντός των υπαρχόντων δασών μας με σκοπό την αναβάθμισή τους (καλλιεργητικές υλοτομίες), την εκμετάλλευση και την σωτηρία τους από τις καταστροφικές πυρκαγιές, των οποίων η κύρια ουσιαστική αιτία είναι η υπέρμετρη συσσώρευση βιομάζας. Η βιομάζα αυτή, διαχειριζόμενη, μπορεί να προσφέρει την πρώτη ύλη για την παραγωγή ηλεκτρισμού, υποπροϊόντων ξυλείας (π.χ. ‘νοβοπάν’ στα εργοστάσια) και πρώτη ύλη για την κτηνοτροφία. Κυρίως, θα προσφέρει ουσιαστική προστασία απ’ τις πυρκαγιές στα δάση μας και δουλειά στους νέους μας».

Αναφορικά με το νομοσχέδιο για τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς τόνισε ότι:

«Το σχέδιο νόμου δεν εκπληρώνει το θεμελιώδη στόχο του, δηλαδή την ουσιαστική αναθεώρηση και αποτελεσματική αναδιοργάνωση των αγροτικών Συνεταιρισμών. Δεν θέτει μάλιστα ως προϋπόθεση της όποιας αναδιάρθρωσης ότι προηγουμένως έχει γίνει μια εξαντλητική και αναλυτική καταγραφή της ακίνητης και κινητής περιουσίας των Συνεταιρισμών και Ενώσεων, των οικονομικών τους στοιχείων και δεδομένων.

Ουσιαστικά, μιλάμε για την πλήρη τροποποίηση του Νόμου 2810 του 2000. Είναι γεγονός ότι στόχος κάθε νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας είναι αφ’ ενός να βελτιώνει το πλαίσιο που τροποποιεί και αφετέρου να μην αναιρεί ό,τι καλό είχε να προσφέρει ο προηγούμενος. Σε καμία περίπτωση, η αδυναμία της εποπτεύουσας αρχής να εφαρμόσει το νόμο, δεν επιτρέπει να εισάγει διατάξεις «αναγκαστικού περιεχομένου».

Στο πλαίσιο αυτό, επισημαίνουμε ως αντισυνταγματική και αντισυνεταιριστική τη διάταξη περί αναγκαστικής εκκαθάρισης και τη διάταξη περί διορισμού του εκκαθαριστή από τον Υπουργό. Η διάταξη παρεμβαίνει ξεκάθαρα στην αυτονομία και αυτοδιοίκηση των συνεταιρισμών. Για εμάς, διατάξεις που προβλέπουν κρατική παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας των συνεταιρισμών, με την άσκηση ελέγχου σκοπιμότητας στη συνεταιριστική επιχείρηση, έτσι όπως ερμηνεύεται το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου, είναι ανεπίτρεπτη.

Διαφωνούμε, το κράτος να ελέγχει την επιχειρηματική βιωσιμότητα του συνεταιρισμού, τα περιουσιακά στοιχεία του συνεταιρισμού, τον τρόπο διοίκησης, το ποσοστό διάθεσης της παραγωγής, τον βαθμό ανταγωνιστικότητας. Δυστυχώς, για ακόμα μια φορά, παρατηρούμε τον ασφυκτικό έλεγχο του κράτους απέναντι σε κάθε είδους οικονομική δραστηριότητα, τον υπέρμετρο κρατισμό από τον οποίο ακόμα και αυτές τις κρίσιμες ώρες η κυβέρνηση δεν μπορεί να αποκολληθεί.

Επιπλέον, θα πρέπει να προσεχθεί το θέμα της θεσμικής σύγχυσης που δημιουργείται. Δεν είναι δυνατόν να υποχρεούνται οι δευτεροβάθμιες αγροτικές συνεταιριστικές οργανώσεις (δηλαδή οι ενώσεις αγροτικών συνεταιρισμών και οι κοινοπραξίες αγροτικών συνεταιρισμών) και οι τριτοβάθμιες (δηλαδή οι κεντρικές συνεταιριστικές ενώσεις) να μετατραπούν σε ανώνυμες εταιρείες.

Επίσης, για πρώτη φορά στην ιστορία των συνεταιρισμών, εντάσσονται κάτω από τον ίδιο θεσμικό μανδύα διάφορες μορφές συλλογικών αγροτικών δράσεων, οι οποίες μεταξύ τους είναι εκ διαμέτρου αντίθετες, όπως για παράδειγμα συνεταιρισμοί, ανώνυμες εμπορικές εταιρείες κεφαλαιουχικού χαρακτήρα, συνδικαλιστικές οργανώσεις, επαγγελματικές οργανώσεις – διεπαγγελματικές οργανώσεις. Νομικά μορφώματα που διέπονται από διαφορετικές αρχές και αξίες και διαφορετικούς κανόνες δικαίου.

Σε κάθε περίπτωση, είναι αισιόδοξο το ότι ξεκινά μια προσπάθεια από την παρούσα κυβέρνηση να αλλάξει τα δεδομένα στο συνεταιριστικό κίνημα. Ωστόσο, αυτά που προτείνονται με το παρόν νομοσχέδιο επί της ουσίας βρίσκουν ελάχιστο πεδίο εφαρμογής στην καθημερινή συνεταιριστική πρακτική».

Μιχελογιαννάκης: "Να ακουστεί πάλι η φράση "Πατέρα θέλω να γίνω αγρότης"

Στη συνεδρίαση της Βουλής με θέμα «Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου – Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους», ο βουλευτής Ιωάννης Δ. Μιχελογιαννάκης στην αρχή της ομιλίας του, κάνοντας μια ιστορική αναδρομή για το πώς δημιουργήθηκε το συνεταιριστικό αγροτικό κίνημα, ανέφερε τις παθογένειες και τις σχέσεις ομηρίας που έρχεται το συγκεκριμένο νομοσχέδιο να αντιμετωπίσει.
Στην συνέχεια παρουσίασε τα νέα δεδομένα που «έρχονται» με τις Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις (ΑΣΟ), τις Ομάδες Παραγωγών (ΟΠ) και τις Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις. Ανέλυσε τα οφέλη που απορρέουν από την δημιουργία τους και μίλησε για τον τρόπο καταχώρησης τους στο Εθνικό Μητρώο Οργανώσεων και για τον έλεγχο τους από την Εποπτική Αρχή, ενώ αναφέρθηκε και στον τρόπο με τον οποίο θα υπάρξει εκσυγχρονισμός της αγοράς των αγροτικών προϊόντων μέσα από την   Διεπαγγελματική Οργάνωση, τη Διατροφική Σύμπραξη, τη Συμβολαιακή Γεωργία και το Δημοπρατήριο Αγροτικών Προϊόντων. 
Τελειώνοντας  την ομιλία του και απευθυνόμενος στον Υπουργό ζήτησε :
  1. Αποζημίωση για τον περονόσπορο.
  2. Αποζημίωση κηπευτικών από τον e – coli.
  3. Μείωση του κόστους αγροεφοδίων, λιπασμάτων και ζωοτροφών με μείωση του Φ.Π.Α. στο 6%.
  4. Χρηματοδότηση συνδικαλιστικών οργανώσεων.
  5. Να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε να αποφευχθεί η σύγχυση που δημιουργείται σχετικά με την ΚΣΟΣ και τα μέλη της.
  6. Ύπαρξη μίας ένωσης ανά Νομό.
  7. Εκλογή νέων διοικητικών Συμβουλίων και ισχύ Νόμου από 1/1/2012.     
Κλείνοντας  έκανε την παρακάτω ευχή προς τον  Υπουργό.
«Υπουργέ μου, εύχομαι στην θητεία σου να ακουστεί στον τόπο μας, όσον αφορά την επιλογή επαγγέλματος, η φράση ¨πατέρα θέλω να γίνω αγρότης¨.  

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...