Κυριακή 11 Ιουλίου 2010

Ερώτηση για επιστροφή ΦΠΑ στους αγρότες της Βοιωτίας

Ερώτηση με θέμα τα προβλήματα που έχουν ανακύψει σε ότι αφορά την επιστροφή ΦΠΑ στους αγρότες κατέθεσε προς την Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η Βουλευτής Βοιωτίας Βασιλική Τσόνογλου-Βυλλιώτη.
Η ερώτηση έχει ως εξής:

Ο Νομός Βοιωτίας είναι ένας από τους κατεξοχήν αγροτικούς νομούς όπως άλλωστε είναι γνωστό. Οι αγρότες αποτελούν ένα μεγάλο μέρος του βοιωτικού λαού και βιώνουν καθημερινά τις δυσκολίες της ελληνικής υπαίθρου. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται είναι αντίξοες, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σοβαρά με αποτέλεσμα να πολλές φορές να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Ένα από τα μεγάλα προβλήματα με το οποίο έχουν έρθει αντιμέτωποι οι αγρότες είναι η παρακράτηση της επιστροφής ΦΠΑ των αγροτών από τις ΔΟΥ.
Οι αγρότες έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν την επιστροφή ΦΠΑ από τις αγορές αγαθών και λήψης υπηρεσιών που οι ίδιοι έκαναν χρήση. Ακολουθώντας το Ν. 3842/2010 πολλοί αγρότες υπέβαλλαν στις κατά τόπους ΔΟΥ όπου και υπάγονται δηλώσεις ώστε να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, χωρίς όμως να δοθεί λύση και κατ’ επέκταση χωρίς να επιστραφεί το ΦΠΑ που τους αναλογεί. Αντιθέτως οι ΔΟΥ συμψηφίζουν στις συνολικές οφειλές των αγροτών και το ΦΠΑ με αποτέλεσμα η οικονομική κατάσταση των αγροτών να δυσχεραίνει σε μία δύσκολή περίοδο που διανύει η χώρα μας και οι αγρότες να οδηγούνται στην απόγνωση.
Ερωτάται η κα Υπουργός:
-Πότε προτίθεται το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να προβεί στην επιστροφή του ΦΠΑ προκειμένου να στηριχθεί οικονομικά η πολύπαθη ομάδα του αγροτικού κόσμου?
http://thiva-press.blogspot.com/

Στα υψηλότατα επίπεδα του 2001 επέστρεψε η κερδοφορία του Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Ιωαννίνων

Ο Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός "Πίνδος", μεγαλύτερη συνεταιριστική βιομηχανία της χώρας, κατατάσσεται το 2009, για ακόμη μία χρονιά, στην πρώτη θέση μεταξύ των ομοειδών επιχειρήσεων της χώρας, με κριτήριο τις πωλήσεις. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον ισολογισμό του, οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 170,62 εκατ. ευρώ, από 165,06 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν, παρουσιάζοντας έτσι άνοδο κατά 3,4% σε ποσοστό και κατά 5,56 εκατ. ευρώ σε αξία. Το μεικτό περιθώριο βελτιώθηκε κατά 2,8 εκατοστιαίες μονάδες, οδηγώντας τα μεικτά κέρδη στο επίπεδο των 21,01 εκατ. ευρώ έναντι 15,63 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν (+34,4%). Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε στο επίπεδο του 12,3% την προηγούμενη χρήση, από 9,5% το 2008. Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με τη συμπίεση των δαπανών εμπορικής λειτουργίας, είχε ως συνέπεια να καταγραφεί λειτουργικό κέρδος προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 5,08 εκατ. ευρώ, έναντι αντίστοιχου κέρδους 990.000 ευρώ έναν χρόνο πριν. Μετά τον συνυπολογισμό των λοιπών εσόδων και εξόδων, συμπεριλαμβανομένων αμοιβών προς τους πτηνοτρόφους-μέλη του των Ιωαννίνων και άλλων περιοχών της Ηπείρου, προέκυψε κέρδος προ φόρων 963.000 το 2009, έναντι αντίστοιχου κέρδους 88.000 ευρώ το 2008.

Σκληρή κόντρα για τη Δωδώνη

Με καζάνι που βράζει μοιάζουν οι κτηνοτρόφοι της Ηπείρου εξαιτίας των προθέσεων της ΑΤΕ να πουλήσει τη γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη Α.Ε., καθώς μια τέτοια εξέλιξη θα αλλάξει και τις σχέσεις των κτηνοτρόφων με την εταιρεία. Κτηνοτρόφοι που είναι και μικρομέτοχοι της Δωδώνης δηλώνουν ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτό δεδομένου ότι, όπως επισημαίνουν, θα πλήξει ακόμη περισσότερο το εισόδημά τους.

Οι κτηνοτρόφοι, που το προηγούμενο διάστημα προχώρησαν σε κινητοποιήσεις, ζητούν τη μεταβίβαση της γαλακτοβιομηχανίας στους παραγωγούς της Ηπείρου με στόχο την προάσπιση των συμφερόντων τους αλλά και τη στήριξη της οικονομίας της Ηπείρου. Μάλιστα, οι Ενώσεις των κτηνοτρόφων, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκονται σε δικαστική διαμάχη με την ΑΤΕ για την «πραξικοπηματική εξαγορά μέρους των μετοχών των ΕΑΣ Αρτας, Πωγωνίου και Κονίτσης, η οποία έγινε με παραβίαση των όρων του ιδρυτικού καταστατικού και αποκλειστικό στόχο την απόκτηση της πλειοψηφίας, η οποία δίνει το δικαίωμα στην ΑΤΕ να λαμβάνει αποφάσεις ερήμην των μετόχων». Το επόμενο διάστημα προβλέπεται θερμό στις σχέσεις της ΑΤΕ με τους συνεταιρισμούς.

Σάββατο 10 Ιουλίου 2010

O φάκελος της «ΑΓΡΟΓΗΣ» στον Εισαγγελέα

Τις επόμενες μέρες πρόκειται να κατατεθεί ο φάκελος της «ΑΓΡΟΓΗΣ» στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρο Ρακιτζή, αλλά και στον Εισαγγελέα, δήλωσε η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κατερίνα Μπατζελή.
«Οποιαδήποτε παράλληλη διαδικασία γίνεται, ενισχύει το ελεγκτικό έργο και δεν το μειώνει», πρόσθεσε κατά τη συνέντευξή Τύπου που παραχώρησε στις Σέρρες και υπογράμμισε: «Δίνουμε ένα πολύ σαφές μήνυμα για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διαχειρίζονται οι δημόσιοι πόροι και με τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να προσλαμβάνονται στο δημόσιο οι εργαζόμενοι τηρώντας όλες τις διαδικασίες με διαφανή τρόπο».
Με αφορμή τα σενάρια για πρόωρες κάλπες, η κ. Μπατζελή σημείωσε ότι «οι βουλευτικές εκλογές δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης».
«Αυτό που έχουμε ως στόχο, είναι η σύνταξη του προϋπολογισμού που πρέπει να έχει τριετή ορίζοντα βάσει και της κοινοτικής υποχρέωσης. Ζητούμενο είναι η σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας και γνωρίζουμε ότι έχουμε και την έγκριση και την ψήφο του ελληνικού λαού για να κάνουμε όλες αυτές τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις προς όφελος της ελληνικής οικονομίας», συμπλήρωσε.
Τέλος, αναφερόμενη στην τελευταία πρόταση του Επιτρόπου Όλι Ρεν για διακοπή των κοινοτικών επιδοτήσεων προς τους αγρότες και τους ψαράδες των κρατών - μελών που έχουν έλλειμμα άνω του 3%, η κ. Μπατζελή επεσήμανε ότι «αυτή η προσέγγιση απέχει πάρα πολύ από την πραγματικότητα».
«Απέχει από μία ουσιαστική αντιμετώπιση της ύφεσης που βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Ενωση», συμπλήρωσε και κατέληξε: «Αντιθέτως μία περικοπή των αναπτυξιακών πόρων και των κοινοτικών επιδοτήσεων περισσότερα προβλήματα θα δημιουργήσει στα κράτη μέλη παρά θα τους δώσει μία ενίσχυση για να ξεπεράσουν αυτό το πρόβλημα».

Σπέρνουν... φωτοβολταϊκά

Χιλιάδες αγρότες ανά τη χώρα ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν μέρος ή και όλες τις καλλιέργειές τους και να ασχοληθούν με τα ηλιακά πάνελ, εκτιμώντας ότι θα εξασφαλίσουν άκοπα υψηλό εισόδημα

Στη φενάκη των αγροτικών επιδοτήσεων της δεκαετίας του 1980 κινδυνεύουν να περιπέσουν τα φωτοβολταϊκά του αγροτικού τομέα που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Με τη χαρακτηριστική φράση «θα... φυτέψω (σ.σ.: φωτοβολταϊκές) κυψέλες» χιλιάδες αγρότες ανά τη χώρα ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν μέρος ή και όλες τις καλλιέργειές τους και να ασχοληθούν αποκλειστικά με τα ηλιακά πάνελ, εκτιμώντας ότι με τον τρόπο αυτόν θα εξασφαλίσουν, άκοπα, υψηλό εισόδημα για μακρό χρονικό διάστημα το οποίο μάλιστα δεν θα συνυπολογίζεται στο αγροτικό εισόδημα.

Οι αγρότες εφορμούν στον «πόλεμο των φωτοβολταϊκών» με καθοδηγητή την ΠΑΣΕΓΕΣ και με εταιρείες-συμβούλους ανάπτυξης στην προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών. Επιδιώκουν επίσης προγραμματικές συμφωνίες με κατασκευαστές και προμηθευτές φωτοβολταϊκών πάνελ με τους οποίους θα συνεργαστούν για την επίτευξη καλύτερων τιμών. Οι επίσημοι (με φορολογική δήλωση) επαγγελματίες αγρότες που θέλουν να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά ξεκινούν από την Ενωσή τους. Ηδη, από την αρχή της εβδομάδας οι Ενώσεις δέχονται αιτήματα και ήδη έχουν υποβληθεί σε ολόκληρη τη χώρα 2.500 αιτήσεις!

Ο μεγάλος κίνδυνος που ελλοχεύει είναι η μαζική στροφή των αγροτών στα φωτοβολταϊκά και η εγκατάλειψη των καλλιεργειών, ενώ είναι φανερό ότι οι επιδοτήσεις της παραγωγής ρεύματος από τα πάνελ δεν θα διαρκέσουν επ΄ άπειρον, και επομένως πολλοί κινδυνεύουν να μείνουν με επένδυση χωρίς απόσβεση.

Οι Ενώσεις χειρίζονται επίσης και το σύστημα ψηφιοποίησης των αγροτεμαχίων, οπότε έχουν γνώση για το ποιος είναι επαγγελματίας αγρότης και ποιο αγροτεμάχιο πληροί τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά. Συντονιστικό και υποστηρικτικό ρόλο θα έχουν οι Ενώσεις και στον τομέα της χρηματοδότησης από τράπεζες, με πρώτη την ΑΤΕ που, μέσω της ΑΤΕ Leasing, έχει εκπονήσει προγράμματα με χρηματοδότηση του 75% του κόστους. Για τους καπνοκαλλιεργητές που πρέπει σταδιακά να ξεριζώσουν την καλλιέργειά τους, μέρος της συμμετοχής τους μπορεί να ενταχθεί στα Σχέδια Βελτίωσης Καλλιεργειών και να επιδοτηθεί.

Αναμένεται επίσης και η έκδοση ερμηνευτικής εγκυκλίου από την ΥΠΕΚΑ κυρία Τίνα Μπιρμπίλη για τις διαδικασίες αδειοδότησης, καθώς και η δημοσίευση σε ΦΕΚ της υπουργικής απόφασης της υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κυρίας Κατερίνας Μπατζελή για το ποιος θεωρείται επαγγελματίας αγρότης. Η απόφαση προβλέπει μεταξύ άλλων, ότι ειδικά για το 2010, ως επαγγελματίες αγρότες ορίζονται όσοι έχουν κριθεί από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών και του ΟΓΑ, ότι ασκούν ως κύρια δραστηριότητα την αγροτική. Παράλληλα, η απόφαση προβλέπει ότι το εισόδημα από πώληση ηλεκτρικού ρεύματος από ΑΠΕ δεν προσμετρείται στο αγροτικό.

Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010

Ρύθμιση δανείων των πτηνοτρόφων ζητούν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ

Ερώτηση Θ. Οικονόμου και Π. Στασινού για την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης
Την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων που έλαβαν οι πτηνοτρόφοι λόγω της γρίπης των πτηνών, από 5 σε 15 χρόνια και τη μετατροπή των εντόκων σε άτοκα, ζητούν από την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Κατερίνα Μπατζελή, με ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Θανάσης Οικονόμου (Ιωαννίνων) και Παύλος Στασινός (Άρτας) και τρεις ακόμη συνάδελφοι τους από άλλους νομούς.Οι βουλευτές επικαλούνται τόσο τα αιτήματα του κλάδου, όσο και την οικονομική κρίση που πλήττει και την πτηνοτροφία και μειώνει την κατανάλωση, σε μια περίοδο που προσπαθούν να ορθοποδήσουν από τις ζημιές των περασμένων ετών. Κάνουν λόγο μάλιστα για πρόβλημα βιωσιμότητας της πτηνοτροφίας η οποία στηρίζει την αγροτική οικονομία.

Από τη γρίπη των πτηνών στην οικονομική κρίση

Στην ερώτηση τους οι πέντε βουλευτές αναφέρουν: «Ο κλάδος τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει ιδιαίτερες δυσκολίες. Η γρίπη των πτηνών -όπως εκδηλώθηκε τα προηγούμενα χρόνια και ειδικά το 2006-, ο επακόλουθος κλονισμός της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και η συνακόλουθη μείωση της ζήτησης, επέφεραν σημαντικά πλήγματα στον πτηνοτροφικό κλάδο στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος ακόμα και κατάρρευσής του.Η χορήγηση έντοκων δανείων με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου στους πτηνοτρόφους για την αντιμετώπιση των προαναφερθέντων έκτακτων αναγκών, ήταν μια αναγκαία επιλογή για την επιβίωση του κλάδου. Επιπρόσθετα , ο κλάδος βρέθηκε αντιμέτωπος και με την ραγδαία αύξηση των τιμών των ζωοτροφών το 2007, για τις οποίες και χορηγήθηκαν άτοκα δάνεια από την τότε Κυβέρνηση.Και ενώ τα τελευταία ένα δύο χρόνια ο κλάδος προσπαθούσε να ορθοποδήσει από τα ήδη συσσωρευμένα προβλήματα, η κατάσταση επιδεινώθηκε από τη διεθνή οικονομική κρίση και τα γνωστά πλέον προβλήματα της ελληνικής οικονομίας, με αποτέλεσμα να προστεθούν νέα οικονομικά βάρη και νέα παραβλήματα στους πτηνοτρόφους και τις επιχειρήσεις του χώρου».

Πρόβλημα βιωσιμότητας, ρύθμιση για τα δάνεια

Όπως σημειώνουν οι βουλευτές, η οικονομική στενότητα της εποχής, η πτώση της ζήτησης λόγω της οικονομικής κρίσης, τα στενά και περιορισμένα περιθώρια αποπληρωμής των εν λόγω δανείων, ξαναφέρνουν σήμερα την ελληνική πτηνοτροφία αντιμέτωπη με σοβαρά οικονομικά προβλήματα βιωσιμότητας.«Οι Έλληνες πτηνοτρόφοι, τονίζουν, τόσο σε συναντήσεις με την ηγεσία του Υπουργείου σας, όσο και σε δημόσιες τοποθετήσεις τους τονίζουν την ανάγκη προστασίας του κλάδου και επισημαίνουν ειδικότερα την ανάγκη επιμήκυνσης της διάρκειας των δανείων τους σε 15 χρόνια - από 5 χρόνια που είναι σήμερα- καθώς και της μετατροπής τους σε άτοκα, όσα εξ αυτών είναι έντοκα».Καταλήγοντας οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ερωτούν την κ. υπουργό:«Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προχωρήσετε, στην κατεύθυνση του διακανονισμού των παραπάνω δανείων με την επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής τους στα 15 έτη, αίτημα που εύλογα ζητούν οι πτηνοτρόφοι της χώρας μας;»

ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΩΔΩΝΗ ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ Ο ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ

Στη συγκέντρωση των κτηνοτρόφων της Ηπείρου για τη ΔΩΔΩΝΗ, που πραγματοποιήθηκε χθες στα Γιάννενα παραβρέθηκε ο Νομάρχης Πρέβεζας κος Βασίλης Ιωάννου συνοδευόμενος από τον Γραμματέα του Νομαρχιακού Συμβουλίου κο. Θεόδωρο Βέργο.Οι κτηνοτρόφοι, οι οποίοι αρχικά συγκεντρώθηκαν στις εγκαταστάσεις της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ έκαναν με τα αγροτικά μηχανήματα πορεία Διαμαρτυρίας προς το κτίριο της Περιφέρειας Ηπείρου, επέδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους στην Γεν. Γραμ. Περιφέρειας Ηπείρου κα. Γεωργακοπούλου και από εκεί αφού ενώθηκαν και με απεργούς συνέχισαν προς τη Νομαρχία Ιωαννίνων, διαδηλώνοντας με κεντρικό το σύνθημα «Κάτω τα χέρια από τη ΔΩΔΩΝΗ».Ο κος Ιωάννου, συμμετείχε από αρχής στην κινητοποίηση, δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο την συμπαράσταση της Νομαρχίας Πρέβεζας στο δίκαιο αγώνα των Κτηνοτρόφων, ώστε να μη ιδιωτικοποιηθεί η ΔΩΔΩΝΗ και να παραμείνει υπό τον έλεγχο των παραγωγών.Στις δηλώσεις του προς τα Μ.Μ.Ε ο Νομάρχης Πρέβεζας, εξέφρασε την υποστήριξη και την αλληλεγγύη στον αγώνα των κτηνοτρόφων της Ηπείρου, τονίζοντας παράλληλα ότι μόνο με ενότητα και αγώνα μπορεί να αποτραπεί η προσπάθεια για αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της ΔΩΔΩΝΗΣ.«Δεν είναι ώρα, τόνισε χαρακτηριστικά ο κος. Ιωάννου, ούτε για καταλογισμό ευθυνών στα λάθη του παρελθόντος, ούτε για προσπάθεια κομματικής εκμετάλλευσης. Είναι ώρα ευθύνης.Απαιτείται ενότητα, αντίσταση, αγώνας, όλων των πολιτικών παραγόντων, των φορέων και των πολιτών της Ηπείρου.Μόνο έτσι μπορούμε να αποτρέψουμε τα σχέδια, όλων όσων επιχειρούν να αλλάξουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ΔΩΔΩΝΗΣ, σε βάρος των παραγωγών.Η ΔΩΔΩΝΗ ανήκει στους κτηνοτρόφους και σ’ αυτούς θα πρέπει να παραμείνει.Είναι άλλωστε γνωστός ο κοινωνικός της ρόλος και χαρακτήρας στη στήριξη του εισοδήματος των Κτηνοτρόφων της Ηπείρου.Η Κυβέρνηση θα πρέπει να αντιληφθεί ότι υπάρχουν και όρια και δεν μπορούν όλα να τεθούν αντικείμενο διαπραγματεύσεων στα πλαίσια του Μνημονίου.Η ΔΩΔΩΝΗ αποτελεί «κόκκινη γραμμή», για όλους τους Ηπειρώτες οι οποίοι λένε ένα βροντερό ΟΧΙ σε όσους θέλουν να την ιδιωτικοποιήσουν.Παράλληλα καλούμε τα συναρμόδια Υπουργεία επιτέλους να δώσουν ΑΜΕΣΑ λύσεις και απαντήσεις στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κτηνοτρόφοι μας, στο θέμα της νομιμοποίησης των σταυλικών τους εγκαταστάσεων, προβλήματα που τους αποθαρρύνουν και αποτρέπουν κάθε προσπάθεια που κάνουν να βελτιώσουν τις εγκαταστάσεις τους».

Τρίτη 6 Ιουλίου 2010

Τα σκάνδαλα τίναξαν την μπάνκα στον αέρα

Έντονες αντιδράσεις αλλά και την παρέμβαση του Εισαγγελέα προκάλεσαν οι παράνομες προεκλογικές προσλήψεις στο Δημόσιο. Την ώρα που οι πολίτες σφίγγουν το ζωνάρι και κάποιοι χάνουν την δουλειά τους, γιοι, κόρες και λοιποί συγγενείς βουλευτών «βολεύονται» σε θέσεις με παχυλούς μισθούς!

Ενδεικτική είναι η περίπτωση στην «Αγρογή Α.Ε.»: μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, τον Αύγουστο του 2009, μία 3μελής επιτροπή εξέτασε και πέρασε από συνέντευξη 3.500 υποψηφίους. Φυσικά, επιλέχθηκαν οι 270 που αρίστευσαν, οι οποίοι όλως «τυχαίως» ήταν γόνοι πολιτικών!

Η μισθοδοσία του οργανισμού τινάχθηκε στα ύψη. «Η Αγρογή είχε δαπάνες μισθοδοσίας 450.000 ευρώ. Μετά την επέλαση Χατζηγάκη, οι δαπάνες εκτοξεύθηκαν στα 9 εκατομμύρια ευρώ», δήλωσε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Μ. Καχριμάκης στην πρωινή εκπομπή του Mega.

Ο ίδιος κατήγγειλε πως στη θητεία Χατζηγάκη στο υπουργείο ανακαινίστηκε γραφείο 25 τετραγωνικών με 150.000 ευρώ! Ούτε με φύλλα χρυσού να το έντυναν δηλαδή...

Κι αν νομίζετε πως τελειώσαμε εδώ απατάσθε: δουλειά δεν είχαν οι αθεόφοβοι στα υπουργεία και, μην τους κατηγορήσουν ότι κάθονται, το έριξαν στις γραμμές 090! Ροζ τηλέφωνα, τηλεπαιχνίδια, τηλεκληρώσεις κι άλλα συναφή «τηλέ» ήταν μεταξύ των 20 εκατομμυρίων που πλήρωσαν οι Έλληνες φορολογούμενοι.

Όσοι δεν έχετε εξοργισθεί ακόμα με όλη αυτή την δυσωδία, τότε να σας πούμε για την ιστορία μιας «φτωχής πλην τίμιας» διευθύντριας της εταιρείας «Αγρογή» που έπαιρνε 5.000 ευρώ τον μήνα. Αυτά τα... «ψίχουλα» δεν την έφταναν, οπότε υπέγραφε συμβάσεις έργου με... τον εαυτό της, από τις οποίες «τσέπωνε» 75.000 ευρώ!

Παράνομες προσλήψεις προεκλογικά φαίνεται πως έγιναν επίσης στις «Αγροτικός Τουρισμός και Ήπιες Μορφές Αναψυχής (ΑΓΡΟΤΗΜΑ) Α.Ε.», στην «ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε.» και στον «Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου».

Ήδη, διατάχθηκαν προκαταρκτικές έρευνες για τις τρεις περιπτώσεις και οι εισαγγελείς έχουν εντολή να ερευνήσουν όλα τα στοιχεία και να εντοπίσουν τους υπαίτιους.

Εκτός από το όργιο με τις προσλήψεις, όμως, υπάρχει και το όργιο της κακοδιαχείρισης. Για παράδειγμα, ο ΟΣΕ γκρεμίζει γραφεία 1 εκατομμυρίου που έφτιαξε το 2002 στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να γλιτώσει το υψηλό ενοίκιο...

Στη βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ η πώληση της γαλακτοβιομηχανίας "Δωδώνη"

Ερώτηση στη βουλή,κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ευαγγελία Αμμανατίδου & Ηρώ Διώτη,προς την Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κατερίνα Μπατζελή,με αφορμή τα δημοσιεύματα για την ιδιωτικοποίηση της γαλακτοβιομηχανίας "Δωδώνη".Στην ερώτηση τους,οι κυρίες Αμμανατίδου και Διώτη,αναφέρουν τα εξής:"Στη διαδικασία του πλειστηριασμού και της πώλησης της γαλακτοβιομηχανίας "Δωδώνη" προχωρεί η Αγροτική Τράπεζα σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του Διοικητή.Η γαλακτοβιομηχανία "Δωδώνη" ως γνωστόν ιδρύθηκε από τους κτηνοτρόφους για να στηρίξει την κτηνοτροφία και την οικονομία της Ηπείρου και πρόκειται για μια υγιή και εύρωστη επιχείρηση.Ως δικαιολογία για την πώληση από την ΑΤΕ προβάλλεται το ότι τον προσεχή Σεπτέμβριο το ΔΝΤ θα κάνει ελέγχους στην Αγροτική Τράπεζα, και επειδή η τράπεζα έχει δημόσιο χαρακτήρα δεν έχει το δικαίωμα να διαθέτει δικές της επιχειρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πουλήσει όλες τις βιομηχανίες που έχει στο χαρτοφυλάκιο της, όσον αφορά δε τη "Δωδώνη" θα πρέπει να πουλήσει το 70% των μετοχών που διαθέτει μέχρι σήμερα.Κατόπιν τούτου, οι κτηνοτρόφοι παραγωγοί είναι ανάστατοι διότι βλέπουν την εταιρεία να χάνει τον συνεταιριστικό της χαρακτήρα και να περιέρχεται σε χέρια ιδιωτών. Από την πλευρά των συνεταιρισμών δεν υπάρχει δυνατότητα να αγοράσουν κάποιο ποσοστό της Δωδώνης, ενώ οι ΕΑΣ Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας και Πρέβεζας δηλώνουν την κατηγορηματική αντίθεσή τους στην πώληση και ζητούν να μεταβιβαστεί στους φυσικούς της φορείς, δηλώνουν όμως αδυναμία να αγοράσουν κάποιο ποσοστό.Επειδή η γαλακτοβιομηχανία ανήκει στους παραγωγούς και εκεί πρέπει να παραμείνει, άρα απαιτείται πολιτική παρέμβαση για να συνεχίσει να λειτουργεί προς το συμφέρον των παραγωγών, των καταναλωτών και εν γένει προς το συμφέρον της οικονομίας της Ηπείρου,ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:" Πώς σκοπεύουν, στην κρίσιμη αυτή περίοδο για τη γαλακτοβιομηχανία και τους παραγωγούς κτηνοτρόφους, να αντιμετωπίσουν το ζήτημα και τι προτίθενται να κάνουν ώστε να μην ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία "Δωδώνη";

Νέος γύρος αντιπαράθεσης κυβέρνησης-ΝΔ για την ΑΓΡΟΓΗ

Αθήνα
Συνεχίστηκε και την Τρίτη η αντιπαράθεση κυβέρνησης-ΝΔ σχετικά με την υπόθεση των προσλήψεων στην ΑΓΡΟΓΗ, ενώ ο βουλευτής της ΝΔ Κ.Γκιουλέκας διέψευσε οποιαδήποτε ανάμιξη του ονόματός του στο θέμα.

Με αφορμή την υπόθεση, ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης υπενθύμισε ότι η ΝΔ «με φανατισμό πολέμησε και καταψήφισε το νέο νόμο για την απόλυτη αξιοκρατία στις προσλήψεις στο Δημόσιο, με τον οποίο βάλαμε οριστικό τέλος στις φαύλες και ρουσφετολογικές πρακτικές του χθες που παρολίγο να οδηγήσουν την Ελλάδα στη χρεωκοπία».

Ο βουλευτής της ΝΔ Κ.Γκιουλέκας ξεκαθάρισε ότι ουδέποτε εργάστηκε άτομο στην «ΑΓΡΟΓΗ» με δική του μεσολάβηση. Αντίθετα, όπως εξήγησε, με δική του πρωτοβουλία ακυρώθηκε σύμβαση γεωπόνου στην εταιρεία.

«Λυπάμαι, όμως, για την αναλγησία της κυβέρνησης, η οποία αντί να έχει το θάρρος να αντιμετωπίσει κατάματα τον ελληνικό λαό, την ώρα που συζητείται το ασφαλιστικό στη Βουλή, επιλέγει να αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη, προσπαθώντας να αποφύγει την γενική κατακραυγή» καταλήγει.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τους διορισμούς, η γγ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα σχολίασε:

«Αν δεν είχαν αυτές τις διαφορές τα δύο κόμματα, τότε τι διαφορές θα είχαν; Αυτή είναι η απάντησή μας.»

Παρέμβαση εισαγγελέα

Αντικείμενο εισαγγελικών ερευνών έχουν αποτελέσει τα στοιχεία του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης σχετικά με παράνομες προσλήψεις, επί της προηγούμενης κυβέρνησης, σε εταιρίες του Δημοσίου, ακόμη και την προεκλογική περίοδο.

Τρεις εισαγγελείς διενεργούν ποινικές έρευνες για περιπτώσεις σωρείας παρατυπιών στις:

Αγροτικός Τουρισμός και Ήπιες Μορφές Αναψυχής (ΑΓΡΟΤΗΜΑ) Α.Ε., στην ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. και στον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου.

Οι εισαγγελείς που διενεργούν τις προκαταρκτικές έρευνες για τις τρεις περιπτώσεις έχουν εντολή να ερευνήσουν όλα τα στοιχεία ώστε να διακριβωθεί αν έχουν διαπραχθεί συγκεκριμένα αδικήματα και να εντοπίσουν τους υπαίτιους.

Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010

Σε κατάληψη του κτιρίου της νομαρχίας Πέλλας προχωρούν οι ροδακινοπαραγωγοί

Wasserfall in EdessaImage via Wikipedia
Σε κατάληψη του κτιρίου της νομαρχίας, στην Έδεσσα, προτίθενται να προχωρήσουν, στις μία το μεσημέρι της Δευτέρας οι ροδακινοπαραγωγοί Πέλλας και Ημαθίας, διαμαρτυρόμενοι για τον μη καθορισμό της τιμής του συμπύρηνου από τις βιομηχανίες και τα κονσερβοποιεία.

Οι αγρότες φέρονται αποφασισμένοι να μην προχωρήσουν στη συγκομιδή εάν δεν πετύχουν τα 0,35 λεπτά/κιλό για την κονσέρβα και τα 0,25 ευρώ/κιλό στο χυμό. Νωρίς το απόγευμα, οι ροδακινοπαραγωγοί θα αποφασίσουν και για το τι μέλλει γενέσθαι για την Τρίτη, ενώ την Πέμπτη, στις 8.30 το βράδυ, πρόκειται να γίνει ευρεία σύσκεψη, προκειμένου να καθοριστεί η στάση τους σε πανελλαδικό επίπεδο.
Enhanced by Zemanta

Νέα πραγματικότητα το συνέδριο «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός»

BartnelkeImage via Wikipedia


Πραγματοποιήθηκε το Συνέδριο «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός», 27-28/6/2010, στην Νέα Κίο Αργολίδας, με οργανωτές την Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ, την Ένωση Νέων Αγροτών Αργολίδας και τον Δήμο Νέας Κίου.
Το Συνέδριο «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός» δημιούργησε νέα πραγματικότητα στην οργάνωση δράσεων από συλλογικούς φορείς, με πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής την κα Γ. Δρόσου-Παγίδα, η οποία ενεργοποίησε όλο το διαθέσιμο «κοινωνικό κεφάλαιο» της περιοχής, όπως:
1.      Διαμόρφωσε τις συνθήκες για την ανάληψη μιας διοργάνωσης που θα προσέγγιζε τον πολιτισμό, διατηρώντας μια ενεργή συλλογική τοπική δομή.
2.      Συγκάλεσε αντιπροσωπευτική Οργανωτική Επιτροπή, η οποία αποφάσισε σε τρεις συναντήσεις, πριν από κάθε άλλη ενέργεια, την μορφή και το περιεχόμενο του συνεδρίου, παρότι το «πράσινο φως» δόθηκε στις 3-3-2010, μετά την επίσκεψη στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, και ο χρόνος ήταν ελάχιστος.
3.      Ενημέρωσε όλους τους τοπικούς φορείς για τις ωφέλειες από την προσέλκυση συνεδρίων, δίνοντας σημασία στους συλλογικούς φορείς πολιτισμού και των αγροτών.
4.      Έθεσε υπόψη όλων των Δήμων Αργολίδας τα στοιχεία και το περιεχόμενο του συνεδρίου και σε ανοιχτή συνεδρίαση-πρόσκληση στην Νομαρχία (19-5-2010) συζήτησε όλες τις προσφερόμενες δυνατότητες και αποφάσισε τον τόπο φιλοξενίας του συνεδρίου.
5.      Διαμόρφωσε προϋπολογισμό δαπανών μόνο με όσα δεν προλάβαιναν να οργανωθούν και να  γίνουν από εθελοντές.
6.      Επιδίωξε να προσδιορίσει τα απαιτούμενα είδη και ενέργειες, και δέχθηκε προσφορές για αυτά, χωρίς να είναι αναγκαίες χρηματορροές και διακίνηση χρημάτων.
7.      Το Συνέδριο έδωσε με ιδιαίτερη σημασία και έδωσε ευκαιρία αξιοποίησης των τοπικών κοινωνικών δομών και υποδομών, καθώς και του αγροτικού κοινωνικού ιστού.
8.      Το Συνέδριο «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός» πέτυχε χάρις και στην εθελοντική προσφορά & συμμετοχή του Δημάρχου κου Γ. Μανινή καθώς και των: Α. Χ#Γεωργίου, Δ. Μιχαηλίδη, Σ. Χαβιαρά, Α. Μιχαηλίδου, Ά. Γιάτσογλου, Σ. Μπινιάρη, Α. Αγγέλλου, Γ. Δενεσάκη, Δ. Λαλιώτη, Β. Μπινιάρη, αλλά και την πρόθυμη στήριξη από τους εκθέτες τοπικών προϊόντων μεταξύ των οποίων οι: ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ Δ., ΕΑΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ, Ένωση ΒΙΟΚΑΛΙΕΡΓΗΤΩΝ Αργολίδας, ΚΑΤΣΟΥΡΙΝΗ Φ., ΚΩΣΤΕΛΕΝΟΣ Γ., ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΑ Ασκληπιείου, ΜΕΡΤΥΡΗΣ Σ., ΠΑΠΑΝΔΡΙΑΝΟΥ Κ., ΠΑΠΑΡΓΥΡΗ Χ., ΣΤΟΦΑ Ε., Αγροτικός Συνεταιρισμός Γυναικών Αργολίδας ΚΙΑΝΩΝ ΕΡΓΑ, Αγροτουριστικός Βιοτεχνικός Οικοτεχνικός Συνεταιρισμός ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΛΙΜΝΩΝ, Βιοτεχνία Ζυμαρικών ΧΩΡΙΟ & ΦΛΕΒΑΡΗΣ Γ.
9.      Ιδιαίτερη ήταν η προσφορά του δημοσιογράφου κ. Γ. Αντωνίου με την έκθεση φωτογραφιών, η εικαστική παρέμβαση με τις «σβάρνες» του δημοσιογράφου κ. Β. Καββαθά και η καλλιτεχνική διακόσμηση του πνευματικού κέντρου από τον κ. Γ. Σαρρηγιάννη.
10.  Το συνέδριο «μεγάλωσε» την επίδρασή του χάρις στην επικοινωνία που του εξασφάλισαν τα τρία τοπικά τηλεοπτικά κανάλια, και οι δηλωθέντες ως χορηγοί επικοινωνίας, όπως: οι Εφημερίδες ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ, ΑΡΓΟΛΙΔΑ, ΑΡΓΕΙΑΚΟ ΒΗΜΑ, ΑΡΓΟΛΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ, ΤΑ ΝΕΑ της Αργολίδας, ΧΡΟΝΟΣ Κομοτηνής και η πανελλήνια συνδρομητική ΑΓΡΟΤΙΚΗ Εκφραση, αλλά και δικτυακοί τόποι όπως: www.thessalikigi.gr, www.argonafplia.gr, www.poketguide.gr, www.e-geoponoi.gr, www.eurozoi.gr & www.bioport.gr, ενώ εντοπίστηκαν 253 αναφορές στο internet.
Η πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου κα Γεωργία Δρόσου-Παγίδα, τόνισε ότι η σημερινή ελληνική κοινωνία έχει απελπιστική ανάγκη για «θετικές» ειδήσεις και για διαμόρφωση συνθηκών ηθικής & πνευματικής στήριξης στο παραγωγικά γρηγορότερο τμήμα πληθυσμού, των αγροτών, και ιδιαίτερα των Νέων Αγροτών. Και όλοι οι παρευρεθέντες με επιστημονική τεκμηρίωση, με παραδείγματα καλών πρακτικών ή με δηλώσεις κάλυψαν επιτυχώς τους στόχους του Συνεδρίου, δημιουργώντας ένα ελπιδοφόρο κλίμα. Και η οικονομία είναι κλίμα (όχι καιρός). «Για να ανακάμψουμε (από την οικονομική-δημοσιονομική κρίση) αυτή τη φορά η λύση θα έρθει από την δυναμική ελληνική ύπαιθρο, τους νέους και τα πολιτιστικά και πολιτισμικά στοιχεία της υπαίθρου όπως εκφράζονται από την εξαιρετική διατροφική μας κληρονομιά και τα πλούσια έθιμα και παραδόσεις της ελληνικής γης». (Υπουργός Κ.Μπατζελή, 27/6/2010)

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Enhanced by Zemanta

Διαβούλευση ή πολιτικός ελιγμός εκχώρησης

Σε διαβούλευση βρίσκεται το Υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού, ίσως και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, καθώς και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, ίσως και άλλα, για την Βιοποικιλότητα και τον Αγροτουρισμό.
Όταν κάτι είναι απόλυτα και σαφώς καθορισμένο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως ο Αγροτουρισμός, η θέση σε διαβούλευση ενός τόσο ξεκάθαρου θέματος, μόνο αρνητικές σκέψεις προσπάθειας εκχώρησης, μπορεί να δημιουργήσει. Μοιάζει σαν κάποιοι να θέλουν να υφαρπάξουν, ή ακόμα και να ληστέψουν, τους αγρότες, από όσα πιθανόν αξιόλογα οικονομικά στοιχεία διαθέτουν ακόμα στην αγροτική κοινωνία και στα αγροτικά επαγγέλματά τους.


Ο Αγροτουρισμός αναπτύχθηκε και εξοπλίστηκε με ειδικές πρόνοιες, σαν μια ειδική μορφή τουρισμού που ασκείται μόνο από αγρότες, σε μια προσπάθεια να δοθούν εναλλακτικές πηγές εισοδήματος στους αγρότες και να υποστηριχθεί η διαχείριση των πολλαπλών και αστάθμητων κινδύνων στα αγροτικά επαγγέλματα.
Μερικοί αστοί, συνταξιούχοι ή/και επιχειρηματίες, «οσμίστηκαν» επιχειρηματική ευκαιρία και βάζοντας μπροστά το θεσμικό κενό, αλλά ακόμα «χρησιμοποιώντας» εντέχνως την ευαισθησία και τον σεβασμό όλων για τον αγροτικό κόσμο και τους αγρότες (που για τους περισσότερους είναι στενοί συγγενείς μας) προσπαθούν να υφαρπάξουν (ή μήπως να ληστέψουν) τον αγροτουρισμό, ή έστω τις πρόνοιες με τις οποίες είναι εξοπλισμένος, ώστε να επωφεληθούν αθέμιτα.
Βέβαια στην εξαπάτηση συνέργησαν τόσο η ανικανότητα δημιουργίας θεσμικού πλαισίου για τον αγροτουρισμό από την τότε ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΕ, όσο και η ανικανότητα κινητοποίησης των αγροτών για επενδύσεις στον αγροτουρισμό από τις λεγόμενες «Αναπτυξιακές-Διαχειριστικές Εταιρείες ΑΕ», καθώς και από μια μορφής συμπαιγνία όλων των εμπλεκομένων μη αγροτών, για την απορρόφηση χρημάτων που εξασφαλίσθηκαν για τους αγρότες, απο μη αγρότες.
Έτσι συνταξιούχοι ισχυρών συνδικαλιστικά ΔΕΚΟ (όπως ΔΕΗ, ΟΤΕ κλπ, που βγαίνουν γρήγορα στην σύνταξη), συνταξιούχοι στρατιωτικοί & υπάλληλοι σωμάτων ασφαλείας (που βγαίνουν γρήγορα στην σύνταξη), αλλά και επιχειρηματίες πήραν τα λεφτά που διετέθησαν για τους αγρότες και έκαναν μονάδες τουρισμού, από τα κεφάλαια για τον αγροτουρισμό, χωρίς να υπάρξει ποτέ ο νομοθετικός ορισμός της Αγροτουριστικής Επιχείρησης.
Η Αγροτουριστική Επιχείρηση μπορεί να είναι μόνο ΑΓΡΟΤΙΚΗ επιχείρηση, και το εισόδημα από αυτήν είναι αγροτικό εισόδημα και ο λειτουργός της είναι αγρότης ασφαλισμένος στον ΟΓΑ, κάτοικος της περιοχής, καλλιεργητής ή κτηνοτρόφος ή ψαράς ή δασεργάτης.
Παρεμφερής «οπτικά» είναι η Επιχείρηση Τουρισμού Υπαίθρου ή η Οικοτουριστική Μονάδα ή η Επιχείρηση Τουρισμού Φύσης ή η Επιχείρηση Ορεινού Τουρισμού ή ή ή κλπ. Η βασική διαφορά του Αγροτουρισμού είναι ότι ο ιδιοκτήτης-λειτουργός της είναι ΑΓΡΟΤΗΣ, και αυτό δεν πρέπει να αλλάξει.
Ο όρος «βιοποικιλότητα» αναφέρεται στον αριθμό, την ποικιλία και την ποικιλομορφία των ζωντανών οργανισμών. Περιλαμβάνει την ποικιλία μεταξύ ειδών, εντός των ειδών και μεταξύ οικοσυστημάτων, καθώς και τον τρόπο λειτουργίας και εξέλιξής τους (τοπικής και χρονικής). Η βιοποικιλότητα αποτελεί κοινό αγαθό και πολύτιμη παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές. Βασικά αίτια της απώλειας της βιοποικιλότητας είναι: η Καταστροφή, υποβάθμιση και κατακερματισμός των οικοτόπων, η Αλόγιστη χρήση φυσικών πόρων, η Ρύπανση, η Εξάπλωση ξενικών ειδών στα φυσικά οικοσυστήματα και η Κλιματική αλλαγή.
Αν οι συμπολίτες μας στο ΥΠΕΚΑ καταλαβαίνουν ότι το Οικοσύστημα, που επιβίωσε μέχρι σήμερα, απειλείται από την εξάπλωση ξενικών ειδών, γιατί οι συμπολίτες στο ΥΠοΤ και στο ΥπΑΑΤ δεν καταλαβαίνουν ότι το εύθραυστο «Οικοσύστημα» των αξιών της τοπικής αγροτικής κοινωνίας, απειλείται από την «εισβολή» «ξενικών ειδών»-αστών επιχειρηματιών, που υφαρπάζουν τα αγροτικά επαγγέλματα, όπως είναι ο αγροτουρισμός?
Και βέβαια κάθε συζήτηση για τα οικοσυστήματα θα πρέπει να περιλαμβάνει και τους αγρότες (καλλιεργητές, κτηνοτρόφους κλπ) που έζησαν συμβιωτικά, ζούνε και αποτελούν προϋπόθεση για να συνεχίσουν να υπάρχουν και να ζουν τα οικοσυστήματα. Ελπίζεται ότι η επίσημη πολιτεία θα σεβαστεί τους θεσμικούς της φορείς στην διαβούλευση (όπως η ΠΕΝΑ, το ΓΕΩΤΕΕ κλπ)

Παρασκευή 2 Ιουλίου 2010

Απόκτησαν λογότυπο τα βιολογικά προϊόντα


Τη δικό του ξεχωριστό λογότυπο έχουν από την 1η Ιουλίου τα βιολογικά προϊόντα, σύμφωνα με τους νέους κανόνες επισήμανσης της Ε.Ε. που στόχο έχουν την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών καθώς και την απαρέγκλιτη τήρηση των αυστηρών κανονιστικών ρυθμίσεων της ΕΕ για τα γεωργικά προϊόντα.

Από την Πέμπτη είναι πλέον υποχρεωτικό για όλα τα προσυσκευασμένα αγροτικά προϊόντα τα οποία έχουν παραχθεί σε κάποιο από τα κράτη-μέλη της ΕΕ και συμβαδίζουν στα απαιτούμενα πρότυπα να έχουν στη συσκευασία το «ευρώ-φύλλο».

Παράλληλα, πέραν του λογότυπου, υποχρεωτική θα είναι και η αναγραφή του τόπου παραγωγής των συστατικών του προϊόντος και ο κωδικός του οργανισμού ο οποίος επιφορτίζεται με τη διενέργεια των ελέγχων.

Οι φορείς έχουν στη διάθεσή τους διετή μεταβατική περίοδο για να συμμορφωθούν με τους προαναφερθέντες νέους κανόνες επισήμανσης.

Όσον αφορά τα ιδιωτικά, περιφερειακά ή εθνικά λογότυπα, οι νέοι κανόνες τα προβλέπουν και υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησής τους δίπλα στο «ευρώ-φύλλο».

Ο Επίτροπος της Ε.Ε. για θέματα Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Ντάσιαν Τσιόλος δήλωσε «Ελπίζω ότι αυτές οι αλλαγές θα δώσουν ώθηση στον τομέα της βιολογικής καλλιέργειας, αλλά και ότι θα ενισχύσουν περαιτέρω την προστασία των καταναλωτών».

Το νέο λογότυπο με τη μορφή του προβάλει δύο μηνύματα: την Ευρώπη και τη φύση.

Η Ευρώπη προβάλετε μέσα από τα 12 αστέρια της Ε.Ε. ενώ φύση προβάλετε μέσω του πράσινου φόντου σε συνάρτηση με το φύλλο που σχηματίζεται από τα αστέρια της ΕΕ.

Το σχέδιο καταχωρίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως συλλογικό εμπορικό σήμα και σχεδιάστηκε από τον Γερμανό φοιτητή Dusan Milenkovic του οποίου το σχέδιο επιλέχτηκε μέσω διαδικτυακής δημοσκόπησης.

Ο Dusan Milenkovic και οι νικητές του δεύτερου και τρίτου βραβείου θα τιμηθούν από τη Γενική Διεύθυνση Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά την επίσημη τελετή απονομής βραβείων που θα πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες στις19 Ιουλίου 2010.

Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗ Ν.Α. ΠΡΕΒΕΖΑΣ



Μια ενδιαφέρουσα και χρήσιμη ημερίδα διοργάνωσε στις 30 Ιουνίου η Ν.Α. Πρέβεζας για τους αγρότες στο Δήμο Φαναρίου, με στόχο την ενημέρωσή τους πάνω στις προοπτικές ανάπτυξης του αγροτικού τομέα στο νομό Πρέβεζας. Με βασικό μήνυμα την «ολική διαχείριση» με σύγχρονο τρόπο ολόκληρης της διαδικασίας παραγωγής, ώστε να επιτυγχάνεται η μεγαλύτερη δυνατή αξιοποίησή της, ειδικοί καθηγητές ενημέρωσαν τους παρευρισκόμενους αγρότες για τις δυνατότητες που υπάρχουν για την βελτίωση των εισοδημάτων τους. Στην ημερίδα παραβρέθηκαν ο Νομάρχης κος Βασίλης Ιωάννου, η Αντινομάρχης κα Μαρία Ζέρβα, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος κοςΘ. Βέργος, ο Γεν. Διευθυντής της Νομαρχίας κος Κοσμάς Παπαχρήστος ενώ βασικοί εισηγητές ήταν ο κος Γ. Σκαράκης, καθηγητής στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, και ο Δ. Περλεπές, Γεωπόνος (ΕΜΙΚΟ ΑΕ). Την υφιστάμενη κατάσταση στην φυτική και ζωική παραγωγή του νομού και του Δήμου Φαναρίου παρουσίασαν αντίστοιχα ο κος Β. Ντερμάρης, γεωπόνος της ΝΑ Πρέβεζας και ο κος Γ. Δημητρίου, κτηνίατρος.Η ημερίδα αυτή αποτελεί τη συνέχεια από μια σειρά από ενημερωτικές ημερίδες που διοργανώνει η Ν.Α. Πρέβεζας με στόχο την ενημέρωση των αγροτών στα θέματα που τους αφορούν με σκοπό την εύρεση λύσεων στα οικονομικά προβλήματα αλλά και την ορθολογική αναδιάρθρωση των καλλιεργειών με στόχο την αειφορία.

Αφετηρία νέων προσεγγίσεων για το μέλλον το συνέδριο «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός»


Πραγματοποιήθηκε το Συνέδριο «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός», 27 & 28 Ιουν 2010, στην Νέα Κίο Αργολίδας, με οργανωτές τον Δήμο Νέας Κίου, την Ένωση Νέων Αγροτών Αργολίδας και την Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ, με 133 συμμετέχοντες, 48 υποστηρικτές στην Έκθεση Τοπικών Παραδοσιακών Προϊόντων (24 stand), 1 εκθέτη φωτογραφιών από την αγροτική ζωή στην Αργολίδα και 1 δημιουργό εικαστικού αρχαίας τραγωδίας με σβάρνες (αγροτικό εργαλείο).
Ανάμεσα στους συμμετέχοντες επισημαίνονται οι: κα Κατερίνα Μπατζελή (Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων), ο κ. Γιάννης Μανιάτης (Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, Βουλευτής Αργολίδας), ο κ. Γεώργιος Πουσσαίος (Γενικός Γραμματέας Τουρισμού-Πολιτισμού), ο κ. Γιάννος Λιβανός (Γενικός Γραμματέας Νέας Γενιάς), ο κ. Βασίλης Γιαννόπουλος (Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ), ο κ. Βασίλης Σωτηρόπουλος (Νομάρχης Αργολίδας), ο κ. Γιάννης Αδριανός (Βουλευτής Αργολίδας),ο κ. Κων/νος Ντρούλιας (Αντινομάρχης), ο κ. Ανδρέας Θωμόπουλος (Αντινομάρχης), ο κ. Επαμεινώνδας Μαυρόγιαννης (Δήμαρχος Μυκηναΐων), ο κ. Μιχάλης Χασάπης (Δήμαρχος Λέρνας), ο κ. Αλέξανδρος Χ#Γεωργίου (Αντιδήμαρχος Ν. Κίου), ο κ. Γιάννης Αθανασόπουλος (Αντιδήμαρχος Ν. Κίου) ο κ. Ηλίας Χ#Γεωργίου (Πρόεδρος Κοινωφελούς Επιχείρησης Ν. Κίου), ο κ. Αχιλλέας Μπαντανάς (Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Ν. Κίου), ο κ. Τσιωτάκης (Πρόεδρος Κοινωφελούς Επιχ. Μυκηναίων, ο κ. Λεωνίδας Πολυμενάκος (ΓΓ ΠΕΝΑ), ο κ. Γεώργιος Αλεξανδράκος (Πρόεδρος ΕΝΑ Λακωνίας), ο κ. Θ. Βασιλόπουλος (Πρόεδρος ΕΝΑ Ηλείας), ο κ. Βασίλειος Κόλλιας (Πρόεδρος ΕΝΑ Βοιωτίας), ο κ. Λεωνίδας Ρεπανάς (Πρόεδρος Δ.Ε. ΕΝΑ Πρέβεζας), ο κ. Αλέξανδρος Καρβέλας (Πρόεδρος ΕΝΑ Αττικής), ο κ. Νικόλαος Τσομπάνης (Δ/ντής Γεωργίας), ο κ. Κώστας Χοβαρδάς (Διαμερίσματα ΑΡΓΩ) και άλλοι.
Το Συνέδριο «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός» πέτυχε χάρις και στην εθελοντική προσφορά εργασιών και ειδών, την προσωπική συμμετοχή της προέδρου κας Γ. Δρόσου-Παγίδας και του Δημάρχου κου Γ. Μανινή και την έμπρακτη στήριξη από το: Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Κέντρο Στρατηγικού Σχεδιασμού Πελοπόννησος, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αργολίδας, Δημοτική Επιχείρηση Τουριστικής Ανάπτυξης Νέας Κίου, Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Αργολίδας, Επιμελητήριο Αργολίδας, Δήμο Μυκηναίων, Δήμο Λέρνας, Δήμο Επιδαύρου, Σύλλογο Γεωπόνων Αργολίδας, Συνεταιρισμό Γυναικών Αργολίδας, Κατερίνα Χαμαράτου, Δημήτρη Μιχαηλίδη και ΑγρΟραμα, όλων των εκθετών και εισηγητών, καθώς και πολλών φίλων εθελοντών μεταξύ των οποίων της κας Σούλας Χαβιαρά, της Αθηνάς Μιχαηλίδου, του Άκη Γιάτσογλου, της Σοφίας Μπινιάρη και των Ανδρέα Αγγέλλου, Γιάννη Δενεσάκη, Δ. Λαλιώτη & Βαγγέλη Μπινιάρη.

 
Ο Δήμαρχος Νέας Κίου κ. Γεώργιος Μανινής υποδέχθηκε τους συνέδρους με πολύ θερμά λόγια αναφερόμενος σε μυθικά και ιστορικά στοιχεία των Κιωτών, και μεταξύ αυτών: Η «Κίος του Πολιτισμού», όπως ιδιαίτερα τιμητικά μας αποκαλούν οι πολλοί φίλοι μας, υποδέχεται το Συνέδριο Νέων Αγροτών Ελλάδος και καλωσορίζει στην μικρή μας πόλη τους Νέους Αγρότες από την Ελλάδα. Ευχαριστούμε την Ένωση Νέων Αγροτών Αργολίδας και την ΠΕΝΑ για την τιμητική πρόταση στον Δήμο μας να συνδιοργανώσουμε το Συνέδριο αυτό. Το θέμα του συνεδρίου «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός» θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει τη βάση ενός ευρύτερου σχεδιασμού για την εν γένει ανάπτυξη της χώρας, ιδιαίτερα σήμερα, που η ίδια η ζωή και οι συνθήκες που επικρατούν, θέτουν επιτακτικά το αίτημα μιας αλλαγής του «είναι και όχι του φαίνεσθαι» σε όλα τα επίπεδα.
Η κα. Γεωργία Δρόσου-Παγίδα (Πρόεδρος Ένωσης Νέων Αγροτών Αργολίδας) στον χαιρετισμό της μεταξύ άλλων είπε: Η Ένωση Νέων Αγροτών Αργολίδας είναι υπερήφανη για το συνέδριο «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός» και για την εμπιστοσύνη της ΠΕΝΑ και του Κυρίου Προέδρου της Δημοκρατίας να ανατεθεί σε αυτήν η φιλοξενία του. Οι Νέες και οι Νέοι Αγρότες της Αργολίδας αναπνέουν και βιώνουν τον πολιτισμό που έχουν στα σπλάχνα της εύφορης γης τους. Οι Νέες και Νέοι Αγρότες της Αργολίδας ενσωματώνουν την ιστορία και την παράδοση της περιοχής τους στα παραγώμενα αγροτικά Αργολικά προϊόντα (τρόφιμα & τεχνήματα) και στις προσφερόμενες ποιοτικές υπηρεσίες στην Αργολική Ύπαιθρο. Άλλωστε οι Νέοι και Νέες Αγρότες της Αργολίδας δημιούργησαν ιστορικά την πρώτη Ένωση Νέων Αγροτών στην Ελλάδα το 1993 και η ΕΝΑ Αργολίδας επαναδραστηριοποιήθηκε το 2008 με πρωτοβουλία του Πολιτιστικού Συλλόγου Αρχαίας Επιδαύρου.
Ο κ. Βασίλης Γιαννόπουλος (Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ) δήλωσε: Η ΠΕΝΑ στα τελευταία 3 χρόνια λειτουργίας της πραγματοποίησε σειρά πανελληνίων ημερίδων & Συνεδρίων, παράλληλα με τις τρέχουσες συνδικαλιστικές δραστηριότητές της σε όλη την Ελλάδα (Δράμα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Λαμία, Αθήνα, Αρχαία Ολυμπία, και τώρα, Νέα Κίο Αργολίδας). Θεωρήσαμε ιδιαίτερη τιμή ότι από απλή εκπροσώπηση κομμάτων στις δραστηριότητές μας το 2007, είχαμε συμμετοχή σταδιακά Ευρωβουλευτών, Υφυπουργών, Υπουργών, του κ. Γ. Παπανδρέου και σήμερα την Αιγίδα της Αυτού Εξοχότητας του Προέδρου της Δημοκρατίας, ο οποίος αγκάλιασε το ακομμάτιστο μέχρι σήμερα κίνημα των Νέων Αγροτών με τις τρεις διαδοχικές συναντήσεις του με τα προεδρεία όλων των Ενώσεων Νέων Αγροτών (24-7-2008), με το ΔΣ της ΠΕΝΑ (2-9-2009) και για την Αιγίδα του Συνεδρίου «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός» (3-3-2010).
Ανάμεσα στα πολύ σημαντικά που ακούστηκαν εντοπίσαμε:
1.       Η κα Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων για πρώτη φορά επίσημα διεκήρυξε ότι «Για να ανακάμψουμε αυτή τη φορά η λύση θα έρθει από την δυναμική ελληνική ύπαιθρο, τους νέους και τα πολιτιστικά και πολιτισμικά στοιχεία της υπαίθρου όπως εκφράζονται από την εξαιρετική διατροφική μας κληρονομιά και τα πλούσια έθιμα και παραδόσεις της ελληνικής γης».
2.        Είναι η πρώτη φορά που ακούγεται από Υπουργό το πλήρες φάσμα του αντικειμένου των αγροτικών επαγγελμάτων, με τις εξής λέξεις: Οι αγροτικές κοινωνίες τροφοδοτούν με πρώτες ύλες και διατροφικά προϊόντα τα αστικά κέντρα και παράλληλα προσφέρουν πληθώρα δημοσίων αγαθών που απολαμβάνει το σύνολο της κοινωνίας. Διατηρούν πλούσια οικοσυστήματα, συνεισφέρουν στην βελτίωση της ποιότητας των εδαφών και του αέρα και στη σωστή διαχείριση των υδάτινων πόρων, ενώ συντηρούν το αγροτικό τοπίο και τις δομές που το χαρακτηρίζουν. Οι αγρότες είναι οι φροντιστές του περιβάλλοντος και συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ως παραγωγοί ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και βιομάζα και στην κατακράτηση ρύπων.
3.       Είναι η πρώτη φορά που επίσημος φορέας, ο Γενικός Γραμματέας Τουρισμού, δηλώνει ξεκάθαρα «είναι πλέον κοινά αποδεκτό ότι ο αγροτουρισμός είναι δραστηριότητα που αφορά στους αγρότες και μόνο», καθώς το νομοσχέδιο για τον αγροτουρισμό αναμένεται στο αμέσως επόμενο διάστημα.
4.       Ο Γενικός Γραμματέας Νέας Γενιάς ανακοίνωσε την καθιέρωση της «Γιορτής του Νέου Αγρότη», κάθε τελευταίο ΣαββατοΚύριακο του Ιουνίου, μετά από πολλά χρόνια αγώνων για να δοθεί ισότιμη προσοχή σε όλους τους νέους, ακόμα και τους Νέους Αγρότες, που δεν είχαν την δέουσα προσοχή μέχρι σήμερα.
5.       Τα παραδείγματα-καλές πρακτικές που ακούστηκαν από τους καινοτομήσαντες πέτυχαν να τονώσουν την αυτοπεποίθηση των συνέδρων, όπως ακούστηκαν από την κα Κατερίνα Παπανδριανού, την κα Αναστασία Φαράκου-Μελά, τον κ. Σταμάτη Μερτύρη, τον κ. Γεώργιο Κωστελλένο, την κα Νίκη Τσεκούρα, τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, την κα Γιολάντα Τότσιου, τον κ. Μαρίνο Μπερέτσο, τον κ. Ηλία Μπουντούρη, τον κ. Γεώργιο Σκούρα και άλλους.
6.        Ο καθηγητής Γεώργιος Δαουτόπουλος έδωσε πολλά στοιχεία για την ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ και κυρίως τεκμηρίωσε την ανάγκη αναγνώρισης και σεβασμού των διαφορετικών χαρακτηριστικών της αγροτικής κοινωνίας από τον αστικό χώρο.
7.       Οι αγροτικές περιοχές θεωρούνταν, μέχρι σήμερα, ως πηγές τροφής και πρώτων υλών, ως δεξαμενή καθαρού νερού, αέρα και φθηνής εργασίας για τα αστικά κέντρα. Επιπρόσθετα, τα πολιτισμικά στοιχεία διατηρούνταν στις αγροτικές περιοχές ενώ στα αστικά κέντρα η κατάσταση είναι ποιο επίπεδα-κοσμοπολίτικα.
8.       Από την άλλη μεριά, οι αστικές περιοχές θεωρούνταν, μέχρι σήμερα, και αντιμετωπίζονταν ως οι αγορές των αγροτικών προϊόντων και εισροών και ως τόποι όπου προσφέρονται εξειδικευμένες υπηρεσίες και ένα μεγάλο φάσμα ευκαιριών απασχόλησης. Αυτό τις έδινε πρωτοπορία σε ένα σύνολο που έδινε πρώτο ρόλο, σχεδόν αποκλειστικό, στην αγορά.
9.       Σήμερα, οι αγροτικές και αστικές περιοχές δεν μπορούν να μελετηθούν ή να αντιμετωπιστούν αναπτυξιακά σε απομόνωση. Αντιμετωπίζονται ως περιοχές που αλληλεπιδρούν, με σεβασμό στις ιδιαιτερότητές τους. Τώρα που ο κόσμος έχασε την εμπιστοσύνη του στις ΑΓΟΡΕΣ, και οι ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ φαίνεται να αυτοαπαξιώθηκαν, οι δομές της ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ των ΠΟΛΙΤΩΝ, ίσως μπορούν να παίξουν ένα σημαντικότερο ρόλο και να είναι η χρυσή επιλογή για το μέλλον.
10.   Οι Νέοι Αγρότες, πάντα σε στενή συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, είναι το ποιο ελπιδοφόρο κομμάτι και αυτοί που μπορούν να παράγουν με τον γρηγορότερο τρόπο πραγματικό πλούτο, για να δημιουργήσουν πιθανότητες επιβίωσης στο μέλλον, όπως οι καλές πρακτικές που παρουσιάσθηκαν στο Συνέδριο «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός».
Η πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου κα Γεωργία Δρόσου-Παγίδα, στην λήξη του Συνεδρίου, αναφέρθηκε στην συμβολή των μελών της Επιτροπής κκ Κ. Μπόμπου, Σ. Αντωνόπουλο, Κ. Κανελλόπουλο, Ε. Παπή, Μ. Αντωνιάδη & Δ. Μιχαηλίδη στην σωστή εστίαση στις θεματικές, και τόνισε ιδιαιτέρως την πολύ θετική αντιμετώπιση όλων των οργανωτικών προβλημάτων από τον Δήμαρχο κ. Γ. Μανινή και τους συνεργάτες του, καθώς και την εμμονή του στην προσεγμένη λεπτομέρεια, που άγγιζε τα επίπεδα του αισθητικά τέλειου. Αυτή η ευχάριστη προσοχή στις λεπτομέρειες δημιούργησε ένα πολύ θετικό κλίμα σε όλους τους συνέδρους και ιδιαίτερα στους οργανωτές. Πόσο πολύ περισσότερο που επρόκειτο για συνέδριο για τον Πολιτισμό.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Enhanced by Zemanta

Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010

Δεν πέφτει η τιμή στο αιγοπρόβειο γάλα

Για άλλη μια φορά, οι κτηνοτρόφοι έλαβαν τη διαβεβαίωση από τη διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας «Δωδώνη» ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση μείωσης των τιμών στο αιγοπρόβειο γάλα.Ο Αγροτικός Κτηνοτροφικός Συνεταιρισμός συναντήθηκε με τη διοίκηση για το θέμα αυτό, με αφορμή δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου περί μείωσης των τιμών. Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της «Δωδώνης» Λευτέρης Κόντος καταδίκασε τις πληροφορίες των δημοσιευμάτων αναφέροντας ότι «οι ψευδείς ειδήσεις αποσκοπούν στην πρόκληση ανησυχίαςμεταξύ των αιγοπροβατοτρόφων ζημιώνοντας τόσο τους ίδιουςόσοκαι την ίδια τη ‘Δωδώνη’». Στις αρχές Ιουνίου η «Δωδώνη» είχε ξεκαθαρίσει ότι θα διατηρήσει «παγωμένες» στα περσινά επίπεδα τις τιμές πρόβειου και κατσικίσιου γάλακτος. Όσο για τη μείωση τιμών στο αγελαδινό γάλα, την είχε χαρακτηρίσει αυτονόητη (από 45 λεπτά το λίτρο πέρσι σε 39,9 λεπτά κατά μέσο όρο φέτος) με το επιχείρημα ότι η «Δωδώνη» δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική στις συνθήκες αγοράς που έχουν διαμορφωθεί στην εγχώρια αγορά αγελαδινού γάλακτος.

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ

Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

Έτοιμοι για διάλογο με το υπουργείο δηλώνουν οι αγρότες

Έτοιμοι να μετάσχουν σε διάλογο με την ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης δήλωσαν οι αγρότες από 12 νομούς της χώρας που μετέχουν στην Πανελλήνια Συντονιστική Επιτροπή.Πρόκειται για όργανο που συγκροτήθηκε στα μπλόκα των αγροτών και μέχρι σήμερα αποτελεί το όργανο συντονισμού της μεταξύ τους δράσης.Κατά τη διάρκεια της συνάντησης που ολοκληρώθηκε στη Λαμία το συντονιστικό των αγροτών προσδιόρισε με σαφήνεια την ετοιμότητά τους να μετέχουν στο διάλογο από τον οποίο όπως υπογράμμισαν «εξαρτώνται αρκετά πράγματα».Συγχρόνως οι συνδικαλιστές ενημέρωσαν τους συναδέλφους τους για τις συζητήσεις που είχαν στο υπουργείο το τελευταίο διάστημα ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το μητρώο Αγροτών, την γεωργική ασφάλιση και τον ΕΛΓΑ αλλά και τα φωτοβολταϊκά.Την ίδια στιγμή οι αγρότες του Πανελλαδικού οργάνου έστειλαν μήνυμα στην ΠΑΣΕΓΕΣ, με τον αγροσυνδικαλιστή Γιάννη Παναγή να δηλώνει: «Ήρθε η ώρα να αποφασίσουμε εμείς για αυτά που μας αφορούν» ενώ δεν έλειψαν και οι αιχμές για «απόκλιση του υπουργείου από τις διακηρύξεις και τις υποσχέσεις που είχε δώσει».Οι αγροσυνδικαλιστές που βρέθηκαν στη Λαμία υπογράμμισαν πώς ξεκινά ένας κύκλος ανοιχτών συζητήσεων με τους αγρότες σε ολόκληρη τη χώρα για να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο και δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να προσέλθουν εκ νέου στο διάλογο με το υπουργείο και να θέσουν τα θέματα που θα αναδειχθούν ενώ συγχρόνως έκαναν ιδιαίτερη αναφορά στην κατάρρευση των τιμών σε ορισμένα προϊόντα αλλά και στην οικονομική κρίση, που, όπως υπογράμμισαν, πλήττει ιδιαίτερα το αγροτικό εισόδημα.

Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010

Με ένα... μοσχάρι επιβράβευσε η Κατερίνα Μπατζελή τελειόφοιτο της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής

Αιφνιδίασε η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Κατερίνα Μπατζελή, όταν έδωσε στον 18χρονο τελειόφοιτο μαθητή της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, Αντώνη Θεοδωρίδη το «έπαθλο» για την αποφοίτησή του.
Ένα νεογέννητο μοσχαράκι, που θα αποτελέσει την αρχή για τη δική του παραγωγική μονάδα. Με αυτή τη συμβολική χειρονομία η Κατερίνα Μπατζελή επισήμανε ότι ακόμη και τα βραβεία θα πρέπει να είναι εφόδια.
Ο 18χρονος μαθητής που όλοι του ευχήθηκαν να...χιλιάσει τα μοσχαράκια του, κατάγεται από το Κιλκίς, είναι απόφοιτος του τμήματος σύγχρονης επιχειρηματικής γεωργίας και οι γονείς του λειτουργούν ήδη μια καθετοποιημένη κτηνοτροφική μονάδα.
Το πρώτο βραβείο, εν προκειμένω το μοσχαράκι, αποτελεί παράδοση για την Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης και δίνεται για πάνω από 50 χρόνια. Η βράβευση έγινε στο πλαίσιο της αποψινής τελετής αποφοίτησης του Δευτεροβάθμιου Προγράμματος της σχολής, στην οποία φοιτούν 240 μαθητές, εκ των οποίων οι 70 από σήμερα είναι έτοιμοι να εισέλθουν στην παραγωγική διαδικασία του «επιχειρείν».

Η Κατερίνα Μπατζελή, στο περιθώριο της βράβευσης, προανήγγειλε την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης προς την Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης και την ενίσχυση της συνεργασίας τους, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τη σχολή ως πρότυπο εκπαίδευσης.

Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010

Νέο πανελλαδικό συλλαλητήριο πραγματοποιούν οι κτηνοτρόφοι

«Ραντεβού» στις 7 Ιουλίου, στη Λαμία, έδωσαν οι κτηνοτρόφοι, όπου θα πραγματοποιήσουν νέο πανελλαδικό συλλαλητήριο, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν πάλι για την καθυστέρηση των πληρωμών τους αλλά και για την πρόθεση των γαλακτοβιομηχανιών να μειώσουν τις τιμές του προϊόντος.
Οι κτηνοτρόφοι υποστηρίζουν πως τους οφείλονται, μεταξύ άλλων, εξισωτική αποζημίωση, επιστροφή ΦΠΑ και φόρου καυσίμων, ενώ καταγγέλλουν ότι εταιρίες του κλάδου έχουν δημιουργήσει καρτέλ γάλακτος.
Διαμαρτύρονται, επίσης και για μη σωστή στελέχωση - όπως υποστηρίζουν - των ΕΛΟΓΑΚ και ΠΑΣΕΓΕΣ, ενώ καταλογίζουν στασιμότητα και αδράνεια σε κυβερνητικά στελέχη, για τα οποία ισχυρίζονται ότι δεν επιλύουν τα προβλήματά τους.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...