Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Ένταση ενημερώσεων από τους Νέους Αγρότες Λάρισας

Με «μπαράζ» συναντήσεων-συζητήσεων για το μέλλον του αγροτικού κόσμου, «απαντούν» οι Νέοι Αγρότες Λάρισας, στην εκωφαντική σιωπή και ενδοσκόπηση των υποστηρικτικών μηχανισμών της πολιτείας, που θα έπρεπε να λειτουργούν και να υπάρχουν για την υποστήριξη της αγροτικής επιχειρηματικότητας και των αγροτών.

Κατά την συνάντηση στην Ελασσόνα στις 31/8/2011, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Νέων Αγροτών Λάρισας σχεδίασε να ανταποκριθεί με τις εξής δράσεις:
Να συνεδριάζει τακτικά σε ανοικτές συναντήσεις την πρώτη Τρίτη και την τρίτη Τρίτη κάθε μήνα, και μάλιστα σε προγραμματισμένα διαφορετική πόλη κάθε φορά, ώστε να μπορούν να έρθουν κοντά όσο το δυνατόν πιο πολλοί Νέοι Αγρότες.
  1. Στις 20 Σεπ 2011 προετοιμάζεται συνάντηση στην Αγιά
  2. Στις 4 Οκτ 2011 σχεδιάζεται συνάντηση στον Τύρναβο
  3. Στις 22 Νοε 2011 η συνάντηση θα γίνει στα Φάρσαλα
  4. Στις 6 Δεκ 2011 θα συναντηθούμε στον Δήμο Τεμπών
  5. Στις 20 Δεκ 2011 οι Νέοι Αγρότες θα «πουν» τα κάλαντα στο ιστορικό Κιλελέρ
  6. Στις 3 Ιαν 2012, οι Νέοι Αγρότες θα υποδεχθούν το Διεθνές Έτος Συνεταιρισμών-2012 στην Λάρισα, μαζί με φίλους, αρχές και φορείς.
  7. Το Α’ 15θήμερο Μαρ 2012 «έπεσε» η ιδέα για «επίσκεψη μελέτης»
Στον φιλόδοξο σχεδιασμό συνεισέφεραν οι Νέοι Αγρότες: Νίκος Παυλονάσιος (Αντιπρόεδρος ΕΝΑ Λάρισας), Γρηγόρης Τζιότζιος (Γραμματέας ΕΝΑ Λάρισας), Δημήτρης Μπαζάνας (Αγ. Ανάργυροι), Απόστολος Σταγιάννης (Γλαύκη), Ιωάννης Ζαλαδάνης (Μεσοχώρι), Θανάσης Τζικούλης (Πλατύλαμπος), Θωμάς Χαρμάνης (Γλαύκη) και Τηλέμαχος Γκουλέτσας (Γιαννιωτά) σε σύσκεψη αμέσως μετά την εκδήλωση της 31/8/2011 στο Δημαρχείο Ελασσόνας.

Στην αίθουσα του Δημαρχείου Ελασσόνας, ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Νέων Αγροτών Λάρσιας κ. Ν. Παυλονάσιος, αφού ευχαρίστησε την οργανωτική ομάδα (Τ. Γκουλέτσα, Γ. Τζιότζιο & Δ. Μπαζάνα) επεσήμανε την σημαντική συμμετοχή φορέων μεταξύ των οποίων επεσήμανε την παρουσία των κκ Γεωργίου Πασχόπουλου (Δήμαρχος), Τηλέμαχου Γκαμπέτα (Αντιδήμαρχος), Δημήτρη Παπαδόπουλου (Αντιδήμαρχος), Θανάση Παίδη (Περιφερειακός Σύμβουλος), Κωνσταντίνου Σκριάπα (Δίκτυο ΠΕΡΡΑΙΒΙΑ & Δίκτυο ΜΚΟ Θεσσαλίας), Γεωργίου Μπάσδρα (Προϊσταμένου κέντρου ΔΗΜΗΤΡΑ), Τάσου Αντωνίου (προέδρου Συλλόγου Κτηνοτρόφων Λιβαδίου και Συνεταιρισμός ΒΟΣΚΟΣ), Νικόλαου Μηνά (Γραφείο Αγροτικής Ανάπτυξης), Αθανασίου Μηνά (αμπελουργός-οινοποιός, Σαραντάπορο) καθώς και του Τεχνικού Συνεργάτη της ΠΕΝΑ κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη.

Ιδιαίτερα αξίζει αν αναφερθούν οι προτάσεις του Δικτύου ΜΚΟ Θεσσαλίας για την ενημέρωση και υποστήριξη του αγροτικού πληθυσμού, αλλά και η ανάγκη να στελεχωθούν επαρκώς οι Καλλικρατικοί Δήμοι για να μπορούν να υποστηρίζουν την Αγροτική Ανάπτυξη, όπως μας είπε ο Δήμαρχος Ελασσόνας, όπου λειτουργεί Γραφείο Γεωργικής Ανάπτυξης για υποστήριξη αγροτών με τις γεωτεχνικούς κα Χρυσούλα Κατσιούλη, κα Μελιτίνη Δάσιου και κα Ευανθία Παληκαρά

10 Νέοι Αγρότες από την ΕΝΑ Λάρισας έχουν δηλώσει συμμετοχή στο 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών (Χίος, 9-11/9/2011) μεταφέροντας κάτι από την ηρωική προσπάθεια φιλοξενίας του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Νέων Αγροτών που είχε γίνει στα Αμπελάκια το 1997.


Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2011

Χωρίς αποζημίωση οι παραγωγοί για τη βροχή της άνοιξης

Χωρίς αποζημίωση για τις καταστροφές που υπέστησαν την περασμένη άνοιξη από τις έντονες βροχοπτώσεις, θα μείνουν οι βαμβακοπαραγωγοί του κάμπου της Λαμίας.

Παρά τις προσπάθειες τους για το αντίθετο αποτέλεσμα, ο ΕΛΓΑ ήταν κατηγορηματικά αρνητικός. Ο πρόεδρος του παμφθιωτικού αγροτικού συλλόγου, Δημήτρης Δημογιάννης, εφιστά την προσοχή των παραγωγών ώστε να μην χάσουν τουλάχιστον και την συνδεδεμένη ενίσχυση.

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011

Η οικονομική κρίση και οι Νέοι Αγρότες

Η Ένωση Νέων Αγροτών Σερρών υποστηρίζει ένθερμα  το ΤΕΙ Λάρισας (παράρτημα Καρδίτσας) για την υλοποίηση έρευνας  με αντικείμενο την «Επίδραση της οικονομικής κρίσης στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις» με υπεύθυνο τον Δρ Ιωάννη Παπαδόπουλο (Αναπλ. Καθηγητή του Τμήματος Τεχνολογίας Ξύλου).
Την απαράδεκτη έλλειψη ενός think tank για τον αγροτικό τομέα, όπως έχουν όλοι σχεδόν οι κοινωνικοί εταίροι και οι παραγωγικές ομάδες, προσπαθεί να καλύψει η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ με την υλοποίηση του προγράμματος «Επιστημονική Υποστήριξη Νέων Αγροτών» που σχεδίασε και χρηματοδοτεί η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, εξισορροπώντας την μέχρι πρόσφατα μονομέρεια της ΓΓΝΓ να ασχολείται και να κάνει προγράμματα μόνο με τις αστικοποιημένες νέες και νέους των αστικών περιοχών.
Ο καθ Ι. Παπαδόπουλος (24410 80064, φαξ 24410 80065, papad@teilar.gr) σχεδίασε την έρευνα στα πλαίσια της «Επιστημονικής Υποστήριξης Νέων Αγροτών» διασφαλίζοντας ότι όλα τα στοιχεία που θα δοθούν θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά από την ομάδα του για ερευνητικό σκοπό.
Η πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα περιλαμβάνει ομάδες εύκολων  ερωτήσεων (απαντήσεις με ένα x στο αντίστοιχο τετραγωνίδιο) όπου μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται:
  1. Ο Ελληνικός Αγροτικός τομέας θα επηρεασθεί από την οικονομική κρίση
  2. Πως προβλέπετε να επηρεασθεί στο αμέσως προσεχές 12μηνο
  3. Επηρεάστηκαν οι πωλήσεις και τα κέρδη στην αγροτική εκμετάλλευση
  4. Ποιες ενέργειες έγιναν για αντιμετώπιση των προβλημάτων της κρίσης
  5. Προθέσεις τροποποιήσεων ή/& αλλαγών στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις
  6. Υπάρχουν και ποιες στρατηγικές μάρκετινγκ στην αγροτική εκμετάλλευση
  7. Αξιολόγηση πλεονεκτημάτων της εκμετάλλευσης του Νέου Αγρότη
  8. Επισήμανση εμποδίων στην αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα
  9. Επιλογή προτάσεων για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης
Όσες Νέες και Νέοι Αγρότες θα ήθελαν να συμβάλουν  στην επιστημονική ανάλυση και καλύτερη προσέγγιση των προβλημάτων της  αγροτικής επιχειρηματικότητας  μπορούν να στείλουν κατ’ ευθεία τις απαντήσεις τους στο φαξ 24410 80065 ή email papad@teilar.gr του καθ. Ι. Παπαδόπουλου.
Ο κ. Παναγιώτης Γκιοργκίνης (6944229816-πρόεδρος της Ένωσης Νέων Αγροτών Σερρών), που συμμετέχει στην Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου «Επιστημονική Υποστήριξη Νέων Αγροτών», εκτιμά ότι αν οι απαντήσεις επιστραφούν γρήγορα, θα μπορούσε, ίσως, να υπάρχουν τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας στην εκδήλωση της 24-25 Σεπ, στον χώρο του πρώην ΚΕΓΕ Σερρών.
Άλλωστε η ΠΕΝΑ λαμβάνει υπόψη της την επίδραση της πρόσφατης οικονομικής κρίσης και επιθυμεί αφού ορισθούν τα αντικείμενα των αγροτικών επαγγελμάτων και ο όρος «ενεργός» αγρότης να προσδιορίσει τις δυνατότητες πολυαπασχόλησης χωρίς να χάνει ο νέος αγρότης την ιδιότητα του αγρότη, και αυτά αποτελούν το θέμα του 18ου Πανελληνίου Συνεδρίου Νέων Αγροτών, 9-11/9/2011, στα Μεστά Χίου.  
Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Εργαζόμενοι και βουλευτές ζήτησαν λύση από τον Κ. Σκανδαλίδη για την ΕΑΣ Πρέβεζας

Την παρέμβαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστα Σκανδαλίδη ζήτησαν εκπρόσωποι του σωματείου της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Πρέβεζας οι οποίοι συνοδευόμενοι από τους βουλευτές Δημήτρη Τσουμάνη και Βαγγέλη Παπαχρήστο καθώς και τον πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Χρήστο Δημόπουλο συναντήθηκαν σήμερα το μεσημέρι μαζί του προκειμένου να του εκθέσουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η επιχείρηση.Η επίσκεψη στον κ.Σκανδαλίδη εξάλλου είχε ως στόχο την ενημέρωσή του Υπουργού για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην ΕΑΣ με την ελπίδα ότι κατανοώντας τα προβλήματα θα «πιέσει» την Αγροτική Τράπεζα για την χρηματοδότηση της Συνεταιριστικής Οργάνωσης .Ο Υπουργός κατέγραψε τα όσα του ανέφεραν εργαζόμενοι και φορείς και ζήτησε ένα χρονικό περιθώριο προκειμένου να κάνει και ο ίδιος τις επαφές του με τα αρμόδια υπουργεία.Εκείνο που επεσήμανε στην αντιπροσωπεία της Πρέβεζας είναι ότι αυτή την στιγμή υπάρχουν άλλες 4 Ενώσεις σε όλη την χώρα που βρίσκονται ακριβώς στην ίδια κατάσταση και θα αναζητήσει μια συνολική λύση στο αδιέξοδο.Οι εργαζόμενοι μετά την επιστροφή τους στην Πρέβεζα και θα καθορίσουν τις επόμενες κινήσεις τους αφού πρώτα ενημερώσουν για την συνάντηση με τον Υπουργό την Γενική Συνέλευση.

Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Παραμονή των ρητινοσυλλεκτών στα βαρέα

Την παραμονή των ρητινοσυλλεκτών στα βαρέα ένσημα ζήτησε η κυρία Περλεπέ από τον Υπουργό Εργασίας.

Η βουλευτής Εύβοιας του ΠΑΣΟΚ κυρία Κατερίνα Περλεπέ-Σηφουνάκη, συνάντησε τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κύριο Γιώργο Κουτρουμάνη και του ζήτησε να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα των ρητινοσυλλεκτών, να παραμείνουν στα βαρέα επαγγέλματα και στα βαρέα ένσημα.

Όπως διαβεβαίωσε ο κύριος Κουτρουμάνης την κυρία Περλεπέ, η οποία μετέχει στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, θα εξετάσει θετικά το αίτημα, ώστε να παραμείνουν οι σκληρά και υπό αντίξοες συνθήκες εργαζόμενοι ρητινοσυλλέκτες στο καθεστώς των βαρέων ενσήμων, όπως ισχύει σήμερα.

Διανέμουν δημόσια γη σε αγρότες από Θεσσαλονίκη, Κιλκίς, Ημαθία και Πιερία

Μέσα στο επόμενο 15ήμερο αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες διανομής δημόσιας γεωργικής γης έναντι συμβολικού ενοικίου σε νέους αγρότες, ακτήμονες, γεωργούς με μικρό κλήρο αλλά και κτηνοτρόφους. Το πρόγραμμα ξεκινά από τους νομούς Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς και Πιερίας, ενώ υπολογίζεται ότι μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου θα έχει εφαρμογή σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.

Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Σκανδαλίδης, μετά τη σύσκεψη που είχε σήμερα με τους 13 περιφερειάρχες της χώρας, η συνολική πολιτική γης (διανομή, καταπατήσεις, ιδιοκτησιακές διαφορές κ.α.) θα παρουσιαστεί αναλυτικά στο υπουργικό συμβούλιο πιθανόν και την Τετάρτη.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

Οι Νέοι Αγρότες για την Κοινή Γεωργική Πολιτική

Οι Νέες και οι Νέοι Αγρότες Ροδόπης καλούνται σε ανοικτή συνάντηση-συζήτηση για την Κοινή Γεωργική Πολιτική και την Πολυαπασχόληση το Σάββατο 3 Σεπ 2011, στις 20.30, λίγες μόλις ημέρες πριν το 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών , που θα γίνει στην Χίο, 9-11 Σεπ 2011, με θέμα ΠΟΛΥΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ & Αγροτικός Τομέας.

Οι Ενώσεις Νέων Αγροτών είναι αναγνωρισμένες θεσμικές Αγροτικές Συνδικαλιστικές Οργανώσεις-ΑΣΟ και έχουν δημιουργηθεί στην Ελλάδα 33.

Γενικός σκοπός της Ε. Ν. Α. ΡΟΔΟΠΗΣ είναι η διεκδίκηση, προαγωγή και διασφάλιση των οικονομικών, κοινωνικών, επαγγελματικών και των εν γένει συμφερόντων των νέων αγροτών - μελών της, αλλά και όλων των αγροτών γενικότερα.

Η Ε.Ν.Α. ΡΟΔΟΠΗΣ δεν υποκαθιστά τις άλλες Αγροτικές Συνδικαλιστικές Οργανώσεις της περιφέρειάς της και λειτουργεί παράλληλα με αυτές, εξειδικεύοντας τα ενδιαφέροντά της σε θέματα των Νέων Αγροτών, ενώ τα μέλη της μπορούν ταυτόχρονα να είναι μέλη της Αγροτικής Συνδικαλιστικής Οργάνωσης της περιοχής τους.

Η Ε.Ν.Α. δεν μπορεί να ασκεί παραγωγικές ή εμπορικές δραστηριότητες, είτε άμεσα είτε έμμεσα, με την συμμετοχή της σε άλλα νομικά πρόσωπα, που έχουν τέτοιες δραστηριότητες και σκοπούς.

Μέλη της Ε.Ν.Α. μπορούν να γίνουν άνδρες και γυναίκες που αποδεδειγμένα - μέσω της ασφαλιστικής, συνεταιριστικής ή φορολογικής τους ταυτότητας - ασκούν κατά κύριο λόγο το αγροτικό επάγγελμα ή επαγγελματικές δραστηριότητες που σχετίζονται άμεσα με αυτό και δεν έχουν συμπληρώσει το 40ο έτος της ηλικίας τους.

Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ θα εκπροσωπηθεί την συνάντηση. Το τελευταίο δίμηνο η ΠΕΝΑ συμμετείχε σε 34 ενημερώσεις για την ΚΓΠ και την ΠΟΛΥΑΠΑΣΧΟΠΛΗΣΗ στα πλαίσια προετοιμασίας για το 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών (Χίος, 9-11/9/2011) αλλά και για το Διεθνές Έτος Συνεταιρισμών, που ο ΟΗΕ όρισε να τιμηθεί το 2012.

Το Σάββατο, 3 Σεπ 2011, στις 20.30, στο κέντρο ΔΗΜΗΤΡΑ Κομοτηνής θα γίνει και η προετοιμασία για τις επόμενες δυνατότητες συμμετοχών της Ένωσης Νέων Αγροτών Ροδόπης, μεταξύ των οποίων θα μπορούσε να περιληφθεί η συμμετοχή στην διημερίδα «Επιστήμη & Νέοι Αγρότες» (Σέρρες, 24-25/9/2011), στο Συνέδριο για το «Κοινό μέλλον υπαίθρου & πόλης» (Ζάππειο, 27/9/2011), στην πανελλήνια συνάντηση στην Θέρμη Θεσσαλονίκης για τον προγραμματισμό της ΠΕΝΑ (29/11/2011), στην ημερίδα «Νέοι Αγρότες & Συνεργατισμός» (Agrotica, 4/2/2012) και άλλες.



Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Ανακοινώθηκαν από τη ΚΣΟΣ οι τιμές της σταφίδας

Ανακοινώθηκαν από τη ΚΣΟΣ οι τιμές της σταφίδας. 1 ευρώ το τεσσάρι , 1,20 το δυάρι, 1,40 ο άσος . Στο μεταξύ απόψε συνεδριάζει η διοίκηση της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Ηρακλείου για να καθορίσει και να ανακοινώσει όπως κάνει κάθε χρόνο τις φετινές τιμές παραλαβής των οινοσταφυλων. Σε δηλώσεις του στη «Ν.Κ» ο πρόεδρος της Οργάνωσης Μανόλης Γαβαλάς χαρακτήρισε ως κρίσιμη τη φετινή χρονιά τονίζοντας ότι η πολιτική της ΚΣΟΣ και της Ένωσης Ηρακλείου αποσκοπεί στο μέλλον , συγκεκριμένα να μην εγκαταλειφτούν τα αμπέλια λόγω της φετινής πανωλεθρίας που έχουν υποστεί οι αμπελουργοί από τις κακές καιρικές συνθήκες και τον περονόσπορο


neakriti.gr

Σε αναβρασμό βρίσκονται οι εργαζόμενοι της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Πρέβεζας

Σε αναβρασμό βρίσκονται οι εργαζόμενοι της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Πρέβεζας οι οποίοι την Τετάρτη 31 Αυγούστου πραγματοποιούν 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση αντιδρώντας με αυτό τον τρόπο στις πιέσεις που ασκούνται το τελευταίο διάστημα για «εκποίηση» των περιουσιακών στοιχείων της Ενωσης.Οι 110 εργαζόμενοι επιρρίπτουν σοβαρότατες ευθύνες στην Διοίκηση της Αγροτικής Τράπεζας η οποία-όπως τονίζει το σωματείο- «καταδικάζει» τους ίδιους στην ανεργία αλλά και χιλιάδες αγρότες σε οικονομικό μαρασμό.«Δεν αντέχουμε να βλέπουμε τις δραστηριότητες της Ενωσης να μαραζώνουν και τις δουλειές μας να απαξιώνονται» τονίζουν οι εργαζόμενοι δηλώνοντας ότι γι’ αυτούς δεν υπάρχει άλλος δρόμος πέρα από αυτόν των κινητοποιήσεων.Όπως τονίζει το σωματείο οι 110 εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να παλαίψουν με κάθε τρόπο τα σχέδια για κλείσιμο-συρρίκνωση της Ενωσης , το ξεπούλημα της Δωδώνης και την απαξίωση του Ηπειρώτη αγροτοκτηνοτρόφου.Σήμερα το πρωί αντιπροσωπεία του σωματείου επισκέφθηκε διαδοχικά τον βουλευτή Δημήτρη Τσουμάνη, τον αντιπεριφερειάρχη Στράτο Ιωάννου και τον Δήμαρχο Πρέβεζας Χρήστο Μπαίλη τους οποίους και ενημέρωσαν για την κινητοποίηση της Τετάρτης αλλά και το πρόβλημα της ΕΑΣ γενικότερα.Ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Χρήστος Δημόπουλος δηλώνει την αμέριστη συμπαράσταση του φορέα στους εργαζόμενους ενώ και ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΟΤΑ του Νομού Πρέβεζας κήρυξε στάση εργασίας την Τετάρτη από τις 7 έως τις 9 το πρωί καλώντας τους συναδέλφους να συγκεντρωθούν στο κτίριο της Ενωσης.Ο Δήμαρχος Πρέβεζας Χρήστος Μπαίλης επίσης στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων της ΕΑΣ υπογραμμίζοντας ότι από την πλευρά του θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυση των προβλημάτων και την διασφάλιση τόσο των θέσεων εργασίας όσο και την συνέχιση της λειτουργίας της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Πρέβεζας.

Κυριακή 28 Αυγούστου 2011

Αγροτικές Ξύλινες Κατασκευές, Προώθηση Αγροτικών Προϊόντων & Αγροτουρισμός για Νέους Αγρότες

Στην έξαρση της έντασης των θερινών αγροτικών εργασιών, με πληθώρα από ποικιλώνυμα τοπικά φεστιβάλ και με τα τοπικά ανταλλακτικά πανηγύρια να έχουν ξεκινήσει, όσοι βρέθηκαν στην Χαλάστρα Θεσσαλονίκης την Τετάρτη, 24/8/2011, στο παλαιό Δημαρχείο, απόλαυσαν τρεις πολύ σημαντικές παρουσιάσεις από το ΤΕΙ Λάρισας, Παράρτημα Καρδίτσας, Τμήμα Τεχνολογίας Ξύλου με την ευχάριστα «ψυχρή» φιλοξενία του Δήμου.

Ιδιαίτερα ελπιδοφόρα ήταν η συμμετοχή του Περιφερειακού Συμβούλου κ. Βασίλειου Κανάκα, του Προέδρου του Δημοτικού Διαμερίσματος Χαλάστρας κ. Απόστολου Κανάκα, του προέδρου του Συνεταιρισμού Χαλάστρας κ. Λεωνίδα Κοϊμτζή, του κ. Τάσου Σακαλίδη (Γεωργός, κτηνοτρόφος, μελισσοκόμος) που ήρθε από τον Πολυάνεμο Καστοριάς για τα θέματα, του κ. Στέλλιου Βογιατζή (Βασιλικά), του κ. Σάκη Καμάρη (Λητή), του κ. Πέτρου Κηπουρού (Χαλάστρα), του κ. Ιωάννη Μπαλάνου (Χαλάστρα), του κ. Δημ. Τσιαούση (Χαλάστρα), του κ. Βασ. Ροΐδη (Χαλάστρα) και άλλοι.

Την παρουσίαση οργάνωσε ο κ. Α. Καμάρης (Ένωση Νέων Αγροτών Θεσσαλονίκης), με την στήριξη της ΕΝΑ Σερρών και του ΑγρΟραμα, και την ενεργό συμμετοχή και συμβολή του ΤΕΙ Λάρισας(Παράρτημα Καρδίτσας), την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και την τεχνική βοήθεια της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών.

Ο Δρ Μιχάλης Σκαρβέλης παρουσίασε μια ελαφρά ξύλινη κατασκευή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αποθήκη, μηχανοστάσιο, αυτοκινητοστάσιο και στάβλος, που μπορεί εύκολα να κατασκευασθεί από τον κάθε έναν, ακόμα και σε περιοχή που δεν έχει δρόμο, με εργαλεία χειρός. Το ΤΕΙ Καρδίτσας προτίθεται να παραδώσει στην εκδήλωση της 24-25 Σεπ 2011, στο ΚΕΓΕ Σερρών, ένα πλήρες εγχειρίδιο κατασκευής, έναν κατάλογο αναγκαίων ξύλων (για παραγγελιά από ξυλεμπορικό), πατρόν για τα φάλτσα και τις γωνίες (1:1) και πλήρη μελέτη στατικής επάρκειας για την κάναβο 5x10 (50 τετρ. Μέτρων, ύψους 3,2).

Ο Δρ Γιάννης Παπαδόπουλος μπόρεσε να «περάσει» σύγχρονες έννοιες της αγοράς, όπως το μάρκετινγκ & η εμπορική επικοινωνία, με απλές κατανοητές εκφράσεις στους συμμετέχοντες, εξελίσσοντας την συνάντηση σε μια μορφής σεμινάριο. Επισημάνθηκε ότι οι «πελάτες» για τα αγροτικά μας προϊόντα μπορούν να προέλθουν από την σημερινή ή της παλαιότερη πελατεία της, από την διαφήμιση, από διαγωνισμούς & προωθητικές ενέργειες, από την διαφήμιση «στόμα-στόμα», από ιστοσελίδες των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, από σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, από τις ειδήσεις σε ΜΜΕ, από την ΘΕΣΗ και την ΣΗΜΑΝΣΗ των αγροτικών μας εκμεταλλεύσεων και άλλα.

Η Δρ Σμαράγδα Γαβριήλ μας βοήθησε να ξεκαθαρίσουμε ότι ο Αγροτουρισμός , παρά την έλλειψη θεσμικού πλαισίου στην Ελλάδα, κατ’ αναλογία των συμβαινόντων στην ΕΕ, είναι δραστηριότητα μόνον αγροτική από αγρότες. Μας παρουσίασε τον αγροτουρισμό από την πλευρά του επισκέπτη και τον αγροτουρισμό από την πλευρά του αγρότη. Έγινε απόλυτα σαφές ότι δεν υπάρχει αγροτουρισμός από την πλευρά του επιχειρηματία, διότι οποιοσδήποτε επιχειρηματίας-επενδυτής μπορεί να κάνει επιχείρηση Τουρισμού Υπαίθρου, Οικοτουριστική Επιχείρηση, Επιχείρηση Ορεινού Τουρισμού, Επιχείρηση Θαλάσσιου Τουρισμού και πολλές άλλες μορφές τουρισμού,αλλά όχι επιχείρηση αγροτουρισμού, διότι ο αγροτουρισμός δεν είναι επιχείρηση. Ο Αγροτουρισμός είναι δραστηριότητα αγροτική, και συνδικαλιστικά καλύπτεται από τις Αγροτικές Συνδικαλιστικές Οργανώσεις-ΑΣΟ. Τέλος επεσήμανε την ανάγκη ύπαρξης προδιαγραφών & τήρησης των τοπικών χαρακτηριστικών.

Η συζήτηση είχε ενθουσιασμό και ήταν μια όαση θετικής στάσης για το μέλλον του αγροτικού κόσμου, που οδήγησε στον καθορισμό συνάντησης με Νέες & Νέους Αγρότες στον Μονόλοφο Θεσσαλονίκης, στις 6 Σεπ 2011, με «τα μάτια στραμμένα» στο ευοίωνο αγροτικό μέλλον.


Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Γιορτή Κρασιού - Ραψάνη 2011

Ο Δήμος Κάτω Ολύμπου και οι μαζικοί φορείς της Ραψάνης, σε συνεργασία με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λάρισας, συνδιοργανώνουν την γιορτή κρασιού και αμπελιού Ραψάνης την Παρασκευή 27 και το Σάββατο 28 Αυγούστου

Στο χώρο εκδηλώσεων της Αγίας Τριάδας στην είσοδο του χωριού, στη Ραψάνη, στο νομό Λαρίσης, την Παρασκευή 26 και το Σάββατο 27 Αυγούστου 2011. Διοργάνωση: Δήμος Τεμπών, Τοπική κοινότητα Ραψάνης, Περιφέρεια Θεσσαλίας, Περιφερειακή ενότητα Λάρισας. 


Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

ΛΑΡΙΣΑ: Οφειλές 1.450.000 ευρώ σε εκατοντάδες αγρότες


Οργή στον θεσσαλικό κάμπο για τις οφειλές ύψους 1.450.000 ευρώ που χρωστά η Ενωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Λάρισας-Αγιάς-Τιρνάβου σε εκατοντάδες αγρότες.

Η μεγαλύτερη ΕΑΣ της χώρας οφείλει στο ΙΚΑ 1,6 εκατ. ευρώ από ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων της και ως εκ τούτου δεν μπορεί να πάρει ασφαλιστική και κατ’ επέκταση φορολογική ενημερότητα.

Χωρίς τη φορολογική ενημερότητα δεν μπορεί να εκταμιεύσει χρήματα ή να πάρει δάνειο, και έτσι αδυνατεί να πληρώσει τους αγρότες για σιτηρά, ελιές, τους κτηνοτρόφους για γάλα που της παρέδωσαν, αλλά και χρήματα από επιστροφή του ΦΠΑ.

Οι αγρότες είναι έξαλλοι και δηλώνουν πως η υπομονή τους εξαντλήθηκε. Καθημερινά πολιορκούν τα γραφεία της Ενωσης και ζητούν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το πότε θα πάρουν τα χρήματά τους, κάποια από τα οποία έπρεπε να τους είχαν καταβληθεί από τον Απρίλιο.

Παράλληλα έγινε γνωστό ότι η ΕΑΣ “βγάζει στο σφυρί” ένα μεγάλο ακίνητο στο κέντρο της Λάρισας, με εκτιμώμενη αξία 4 εκατ. ευρώ, και το χρησιμοποιεί ως… εγγύηση για την άρση της δέσμευσης


larisanews.gr

Τρίτη 23 Αυγούστου 2011

Από την Λευκόβρυση οι Νέοι Αγρότες Κοζάνης

Σε πολύ θετικό κλίμα συζήτησαν οι Νέοι Αγρότες Κοζάνης την Δευτέρα, 22/8/2011, στο εστιατόριο ΝΟΣΤΙΜΟΝ ΗΜΑΡ, με συντονιστή της συνάντησης τον κ. Λεωνίδα Αρνίδη και τεχνική στήριξη από την κα Α. Μιχαηλίδου.

Ενημερώθηκαν για τις εξελίξεις από τον κ. Δ. Μιχαηλίδη (Τεχν. Συνεργάτη της ΠΕΝΑ), δέχθηκαν με ενδιαφέρον την γραπτή παρέμβαση του βουλευτή κ. Μ. Παπαδόπουλου, άκουσαν τις τοποθετήσεις της Περ. Συμβούλου κας Ελισ. Σπόντη, του Περ. Συμβούλου & Προέδρου του ΓΕΩΤΕΕ κ. Βαγ. Σημανδράκου, του Δημ. Συμβούλου κ. Γ. Κάτανα, του πολύπειρου κ. Κων. Μιμίκου (Αγρ. Πληροφόρηση ΑΝΚΟ) και πολλών συμμετεχόντων.

Τα κυριότερα θέματα που κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον σχεδόν μέχρι τα μεσάνυκτα του ευρέως φάσματος συμμετεχόντων (Νέοι Αγρότες, Μηχανικοί, Γεωτεχνικοί, Υπάλληλοι, Έμποροι, εκπρόσωποι φορέων και απλοί πολίτες) ήταν:
Ο θεσμικός ρόλος των Ενώσεων Νέων Αγροτών στην ανάγκη διαμόρφωσης συνθηκών Τοπικής Ανάπτυξης με όρους τοπικής αυτάρκειας (τοπική εφοδιαστική αλυσίδα, τοπική αγορά, τοπικά σύμφωνα, συνεργατισμός, «αγροφιλία», συγκριτικά πλεονεκτήματα, Αντιδημαρχίες Αγροτικών, διαμόρφωση κουλτούρας τοπικής συνεργασίας, προώθηση του «προορισμού», συμμετοχή στις διαδικασίες των καλλικρατικών δήμων κλπ).
Η επιτακτική ανάγκη να καθορισθεί το αντικείμενο των αγροτικών επαγγελμάτων (γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία, δασοπονία, ενέργεια, μεταποίηση, εμπορία, ρύποι, αγροτουρισμός, ΦΡΟΝΤΙΔΑ του περιβάλλοντος)
Η επείγουσα ανάγκη προσδιορισμού του όρου «ΕΝΕΡΓΟΣ» αγρότης που είδαμε στα κείμενα της Ευρ. Ένωσης, τώρα τελευταία, και προσεγγίζει τα μέλη του αγροτικού συνδικαλισμού, τα μέλη των αγροτικών συνεταιρισμών κλπ.
Η υποστήριξη της αγροτικής επιχειρηματικότητα, που περιλαμβάνει και την αγροτική έρευνα, τα πειραματικά αγροκτήματα, τα αγροτικά σχολεία, την αγροτική επαγγελματική κατάρτιση, τα Επιμελητήρια (ενιαία ή αγροτικά), τις ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ αγορές, τα συνεταιριστικά δημοπρατήρια κλπ
Η διασάφηση των συνθηκών προσέγγισης των κοινωνικών εταίρων και των παραγωγικών δυνάμεων, ο πρωταρχικός ρόλος του αγροτικού τομέα στην αυτάρκεια και την οικονομική ανάπτυξη, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της αγροτικής κοινωνίας (της μόνης οργανικής κοινωνίας στην σημερινή πραγματικότητα).

Κατά την πολύ ζωντανή συζήτηση προέκυψε η άμεση ανάγκη ενεργοποίησης των Νέων Αγροτών («από χθες» όπως ειπώθηκε) και προς αυτήν την κατεύθυνση αποφασίσθηκε η οργάνωση συναντήσεων με ενδιαφερόμενους Νέους Αγρότες σε κάθε Δήμο της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης.

Την επόμενη Δευτέρα, 29 Αυγ 2011, στις 21.30, θα συναντηθούν όσοι Νέοι Αγρότες ενδιαφέρονται, στην Λευκόβρυση, στο φιλόξενο εστιατόριο ΝΟΣΤΙΜΟΝ ΗΜΑΡ (6942411031) με κύρια θέματα τον ορισμό συντονιστών των Νέων Αγροτών σε κάθε Δήμο της περιοχής και τον ορισμό των ημερομηνιών των συναντήσεων σε κάθε Δήμο, σε μια ανοικτή συνάντηση με Νέες και Νέους Αγρότες.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Διεθνές Συνέδριο για τις Ανισότητες των Αγροτικών Περιοχών στα Χανιά


Διεθνές Συνέδριο για τις Ανισότητες και τη Διαφορετικότητα των Αγροτικών Περιοχών της Ευρώπης, διοργανώνεται στα Χανιά...από τις 22 έως τις 25 Αυγούστου. Πιο συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Εταιρεία Αγροτικής Κοινωνιολογίας διοργανώνει μεταξύ 22 και 25 Αυγούστου το 24ο Ευρωπαϊκό της συνέδριο στο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (ΜΑΙΧ). Αντικείμενο του συνεδρίου είναι «Οι ανισότητες και η διαφορετικότητα στις αγροτικές περιοχές της Ευρώπης».

Οι αγροτικές περιοχές είναι ιδιαίτερα επηρεασμένες από τις ανισότητες που προκαλούνται από τις διαδικασίες οικονομικής ανάπτυξης και συχνά οδηγούν τους αγροτικούς πληθυσμούς στην εκμετάλλευση, στην περιθωριοποίηση και τελικά στο ξεκλήρισμα από την γη και τον τόπο τους.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

Αποσαφήνιση των όρων και των κριτηρίων συγχώνευσης του Ελληνικού Οργανισμού Γάλακτος και Κρέατος


Διευκρινήσεις ζητά ο Βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρης Αυγενάκης, από τον αρμόδιο Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Κ. Σκανδαλίδη...
σχετικά «με ποια κριτήρια και με ποιους όρους σχεδιάζεται η συγχώνευση του Ελληνικού Οργανισμού Γάλακτος και Κρέατος (ΕΛΟΓΑΚ)», αλλά και σχετικά με τη σκοπιμότητα και τα οφέλη αυτής. Επιπλέον, ζητά διαβεβαιώσεις ότι θα εξυπηρετηθούν με το βέλτιστο τρόπο τα συμφέροντα της τοπικής κτηνοτροφίας και των καταναλωτών.

Ειδικότερα, στο έγγραφό του αναφέρει ότι «στις προθέσεις του Υπουργείου συγκαταλέγεται η συγχώνευση του Ελληνικού Οργανισμού Γάλακτος και Κρέατος (ΕΛΟΓΑΚ) με το ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε, τον Ο.Γ.Ε.Ε.Κ.Α – «ΔΗΜΗΤΡΑ» και τον Ο.Π.Ε.ΓΕ.Π – AGROCERT». Ωστόσο, επισημαίνει ότι «οι κτηνοτρόφοι, δια των ενώσεων και συλλόγων τους, εκφράζουν την έντονη αντίθεσή τους στο συγκεκριμένο σχεδιασμό» και πως ο Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας αναφέρει ότι «σε πιθανή συγχώνευση του ΕΛΟΓΑΚ οι κτηνοτρόφοι δεν θα καταβάλουν ούτε ένα ευρώ, σε ένα Οργανισμό που θα έχει πάψει να υπάρχει τόσο αυτός όσο και η αποστολή του». Επιπλέον, τονίζει πως «ο Σύλλογος Επαγγελματιών Κτηνοτρόφων Νομού Ηρακλείου εκφράζοντας την αντίθεσή του αναφέρει ότι η συγχώνευση αποτελεί προσπάθεια υποβάθμισης αν όχι κατάργησης του μοναδικού εργαλείου εφαρμογής των ισοζυγίων κρέατος και γάλακτος».

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στο γεγονός πως «φορείς των κτηνοτρόφων επισημαίνουν ότι ο ΕΛΟΓΑΚ αποτελεί χρήσιμο εργαλείο προς όφελος της τοπικής κτηνοτροφίας, που μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά και να συντονίσει τους δυο βασικούς τομείς του κρέατος και γάλακτος, τόσο σε επίπεδο πάταξης των ελληνοποιήσεων όσο και αναβάθμισης της ποιότητας των ντόπιων κτηνοτροφικών προϊόντων γάλακτος και κρέατος, ενώ μπορεί ακόμη να στηρίξει την προσπάθεια ίδρυσης και λειτουργίας διεπαγγελματικής κρέατος και γάλακτος για όλη την επικράτεια». Και προσθέτουν ότι «είναι αυτοχρηματοδοτούμενος φορέας μέσα από τις εισφορές των κτηνοτρόφων, των μεταποιητών γάλακτος και των εμπόρων κρέατος, λειτουργεί στα πλαίσια της ανταποδοτικότητας, δεν επιβαρύνει στο ελάχιστο τον κρατικό προϋπολογισμό και πρέπει να διατηρήσει την αυτονομία του».

Στο πλαίσιο αυτό, ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης διευκρινήσεις σχετικά «με ποια κριτήρια και με ποιους όρους σχεδιάζεται η συγχώνευση του Ελληνικού Οργανισμού Γάλακτος και Κρέατος (ΕΛΟΓΑΚ) με το ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε, τον Ο.Γ.Ε.Ε.Κ.Α – «ΔΗΜΗΤΡΑ» και τον Ο.Π.Ε.ΓΕ.Π – AGROCERT; Ποια η σκοπιμότητα και τα οφέλη αυτής», ενώ ζητά διαβεβαιώσεις αναφορικά «με ποιο τρόπο και με ποια μέσα θα εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα της τοπικής κτηνοτροφίας και των καταναλωτών».

Πέμπτη 18 Αυγούστου 2011

Ξεκινούν αυτοψίες του ΕΛΓΑ για τις ζημιές από περονόσπορο στ’ αμπέλια


Θετικές είναι οι εξελίξεις σχετικά με το ενδεχόμενο αποζημίωσης των αγροτών για τις μεγάλες ζημιές που υπέστησαν φέτος τα αμπέλια τους από  περονόσπορο.
Όπως ανακοινώθηκε χθες, ο ΕΛΓΑ συνέστησε περιφερειακές επιτροπές (που αποτελούνται από δυο περιφερειακούς υπαλλήλους του ΕΛΓΑ και έναν της περιφερειακής αυτοδιοίκησης) ανά περιφερειακή ενότητα για τη διενέργεια αυτοψιών για την εκτίμηση των ζημιών που έχει προκαλέσει ο περονόσπορος στα αμπέλια.
Μέσω των αυτοψιών θα υπολογισθεί το ύψος της ζημιάς ανά παλαιό δημοτικό διαμέρισμα (Καποδιστριακοί Δήμοι) ώστε να συνταχθεί φάκελος που στη συνέχεια θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την έγκριση των αποζημιώσεων μέσω των Π.Σ.Ε.Α.
Μετά τη διαδικασία αυτή οι αμπελουργοί θα υποβάλλουν αιτήματα αποζημιώσεων, σύμφωνα με την ΚΕΟΣΟΕ.
Οι αυτοψίες θα διενεργηθούν ανάλογα με την ημερομηνία τρυγητού της ποικιλίας.

neatv.gr

Αύξηση-ρεκόρ 25% στο εξάμηνο στις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων


Μια σημαντική ανάσα –εν μέσω βαθιάς κρίσης- δίνουν στην ελληνική οικονομία οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων. Ελληνικά φρούτα και λαχανικά έχουν κατακτήσει τις αγορές της Γερμανίας, της Ρωσίας και των Βαλκανικών χωρών.
Οι ελληνικές εξαγωγές σε φρούτα και κηπευτικά προσεγγίζουν τα 1,7 δις Ευρώ ετησίως, ενώ το 2010 οι εξαγωγές του αγροτικού τομέα αυξήθηκαν κατά 10%. Πρώτος σε εξαγωγές είναι ο κλάδος των φρούτων και λαχανικών, με εξαγωγές που ανέρχονται στα 616 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν τα λάδια και λίπη με 300 εκατ. ευρώ, ενώ τρίτος σε εξαγωγική δραστηριότητα είναι ο κλάδος των γαλακτοκομικών, με αξία εξαγωγών που αγγίζει τα 280 εκατ. ευρώ.
Το α’ εξάμηνο του 2011 οι εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων παρουσίασαν αύξηση-ρεκόρ κατά 25% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Πηγή: Περιοδικό Επίκαιρα

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

Παράταση για την επιστροφή ΦΠΑ στους αγρότες

Παρατείνεται, με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Παντελή Οικονόμου μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου 2011 η προθεσμία για την υποβολή των δικαιολογητικών επιστροφής του Φ.Π.Α. στους αγρότες.

Η παράταση της προθεσμίας αφορά παραδόσεις αγροτικών προϊόντων και παροχές αγροτικών υπηρεσιών οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κατά τη χρήση 2010.

Τρίτη 16 Αυγούστου 2011

3η Έκθεση Μεγαρικής Γής


Η ταυτότητα της Μεγαρικής Γής προβάλλεται για 3η συνεχή χρονιά στις 2,3,4 Σεπτέμβρη στα Πευκάκια. Η πολυεκδήλωση Μεγάρων Γή προετοιμάζεται να δεχθεί και φέτος πλήθος επισκεπτών, σχεδιάζεται δε η φιλοξενία 120 και πλέον εκθεσιακών περιπτέρων για την προβολή και προώθηση τοπικών παραδοσιακών φημισμένων προϊόντων και τεχνημάτων. Επίσης οργανώνεται ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πρόγραμμα πολιτιστικών εκδηλώσεων για την ψυχαγωγία των επισκεπτών.

Η γιορτή τοπικής ανάπτυξης προσπαθεί να δημιουργήσει μια μόνιμη επικοινωνίας για να φέρει κοντά τους παραγωγούς τοπικών προϊόντων με την τουριστική αγορά και την γνωριμία των καταναλωτών της πόλης μας καθώς και των επισκεπτών της με τα ποιοτικά παραδοσιακά φημισμένα προϊόντα μας.

Στόχοι της Γιορτής Τοπικής Ανάπτυξης είναι :

η προβολή της ταυτότητας της πόλης μας & της περιοχής μας,

η ενεργοποίηση των συντελεστών της διαδικασίας τοπικής ανάπτυξης

και η προώθηση των τοπικών μας προϊόντων

από εμάς τους ίδιους αλλά και από άλλους καταναλωτές & επισκέπτες.

Η έκθεση θα γίνει στα Πευκάκια, από την είσοδο της πόλης (φόρος) έως το Μουσικό Όμιλο. Τα περίπτερα θα στηθούν στην μέση του δρόμου ο οποίος για 4 ημέρες θα είναι κλειστός και όλη η περιοχή θα είναι στη διάθεση της έκθεσης και των επισκεπτών της.

Για περισσότερες πληροφορίες και συμμετοχή στην έκθεση στα γραφεία της ΔΗ.Κ.Ε.ΔΗ.ΜΕ. (Κυριακούλειο Πολιτιστικό Κέντρο) & στα τηλέφωνα : 22960 82747 - 6980967812 - 6973353767

Κυριακή 14 Αυγούστου 2011

Νέοι Αγρότες & Αγροτουρισμός

Στα πλαίσια της προετοιμασίας του 18ου Πανελληνίου Συνεδρίου Νέων Αγροτών, το οποίο θα γίνει στα Μεστά της Χίου, 9-11 Σεπ 2011, με θέμα: Πολυαπασχόληση & Αγροτικός Τομέας, πραγματοποιήθηκε προσυνεδριακή συνάντηση στις 6/8/2011, στον Δημοτικό Κήπο Χίου, μέσα στην 7η Γιορτή Αγροτουρισμού με κύριο ομιλητή τον π. Ευρωβουλευτή-Αγρότη κ. Γ. Γκλαβάκη.

Ο κ. Γ. Γκλαβάκης είχε την ευκαιρία να ξεναγηθεί στο «άρωμα μνήμης CITRUS», μαζί με τον πρόεδρο της ΕΝΑ Χίου κ. Ν. Ρικανιάδη και τον κ. Δημ. Μιχαηλίδη, από τον κ Βαγγέλη Ξύδα, στο μουσείο Citrus memories, όπου προβάλλεται επιτυχώς η ιστορία και η αξία των εσπεριδοειδών του Κάμπου της Χίου, στο κατάστημα, που είναι χώρος συνάντησης και ξεκούρασης, επισκέφθηκε το περιβόλι και ενημερώθηκε για τον τρόπο ζωής των Χιωτών, είδε την ανοικτή στο κοινό διαδικασία παραγωγής στην οικοτεχνία της οικογένειας, που τα περισσότερα φρούτα μαζεύονται από τα περιβόλια της εκμετάλλευσης και ενημερώθηκε για τις πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, καθώς και για το «φέγγος του citrus» που αναπτύσσεται από 1/7/2011 έως 15/9/2011, ενώ γνώρισε τις γεύσεις των προϊόντων, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πορτοκαλόπιτας & λεμονόπιτας, των αμυγδαλωτών μανταρινιού, των λουκουμιών με γεύση πορτοκαλιού κλπ.

Το απόγευμα στον Δημοτικό κήπο λίγο πριν την εισήγησή ο κ. Γ. Γκλαβάκης συναντήθηκε με τον αντιπεριφερειάρχη & πρόεδρο μαστιχοπαραγωγών κ. Κ. Γκανιάρη, την αντιπεριπεριφερειάρχη τουρισμού κα Λ. Λύκου, με την κα Ε. Λυπαρή (υπεύθυνη Τουρισμού) και πολλούς φίλους. Το θέμα της εισήγησης του κ. Γ. Γκλαβάκη ήταν «Αγροτουρισμός». Μεταξύ πολλών ο κ. Γ. Γκλαβάκης είπε για τον Αγροτουρισμό:

Ο Αγροτουρισμός αναπτύσσεται σε αγροτικές περιοχές από αγρότες, σε μη τουριστικά κορεσμένες περιοχές, όπου οι Φιλοξενούμενοι μοιράζονται εμπειρίες και είναι αποκλειστικά παράλληλη δραστηριότητα αγροτών.

Ο Αγροτουρισμός αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς και διότι η ρύπανση των θαλασσών απωθεί, και διότι ο ήλιος άρχισε να γίνεται επικινδυνότερος και διότι οι άνθρωποι έχουν ανάγκη ανθρώπινων σχέσεων.

Στον Αγροτουρισμό ο τουρίστας είναι επισκέπτης, φίλος, θαυμαστής, φιλοξενούμενος, αναζητά την αυθεντικότητα, την παράδοση, την ήσυχη ζωή, την πολιτιστική κληρονομιά και τα χαρακτηριστικά του τόπου.

Τα παλαιότερα 3S (Sun-ήλιος, Sea-θάλασσα, Sand-άμμος) που πέτυχαν να σηκώσουν αρκετά την τότε Ελλάδα, σήμερα έχουν αντικατασταθεί από τα 3Φ (Φύση, Φιλία, Φιλοξενία) που αναζητά ο σύγχρονος επισκέπτης μιας περιοχής.

Ο Αγροτουρισμός είναι τόσο τα παραδοσιακά καταλύματα, όσο και τα παραδοσιακά εστιατόρια-καφενεία, τα μουσεία, οι δραστηριότητες των συλλόγων και συνεταιρισμών αγροτών, τα επισκέψιμα αγροκτήματα, η αγροτικές εκμεταλλεύσεις και τα εργαστήρια μεταποίησης, καθώς και τα καταστήματα πώλησης παραδοσιακών φημισμένων τοπικών προϊόντων των αγροτών.

Ο Οινοτουρισμός και ο Αλιευτικός τουρισμός είναι κομμάτια του Αγροτουρισμού όταν ασκούνται από επαγγελματίες αγρότες (αμπελουργούς ή ψαράδες), και η Χίος έχει περιθώρια να αναπτύξει και τις δύο αυτές ειδικές μορφές Αγροτουρισμού.

Είναι επιτακτική η ανάγκη για προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας και η αυστηρή επιτήρηση τόσο από την πολιτεία όσο και από τους ίδιους τους αγρότες και τους συνδικαλιστικούς φορείς των αγροτών, διότι ο Αγροτουρισμός είναι ότι καλύτερο για την αγροτική ύπαιθρο, για την Χίο και για την Ελλάδα, σήμερα.

Στο 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών, 9-11/9/2011, Μεστά, Χίου, οι Νέοι Αγρότες θα συζητήσουν για τις πολλές μορφές αγροτικής πολυαπασχόλησης.


Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...