Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012

ΣΥΡΙΖΑ: Παρακρατούν επιδοτήσεις με εντολή του Δημάρχου Αν. Μάνης!

"Παρακράτηση επιδοτήσεων για κάλυψη οφειλών προς τρίτους από Τράπεζα Πειραιώς -ΑΤΕ Γυθείου Λακωνίας" καταγγέλλουν με ερώτησή τους στη Βουλή , βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και ανάμεσά τους ο Βαγγέλης Αποστόλου, υπεύθυνος αγροτικής πολιτικής του κόμματος.


Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

"Ο Αγροτικός κόσμος άρχισε ήδη να βιώνει με το πιο σκληρό και αυθαίρετο τρόπο τα "καλά" της αποκρατικοποίησης- ξεπουλήματος της ΑΤΕ, αφού σε πολλές περιπτώσεις η Τράπεζα Πειραιώς- ΑΤΕ χωρίς να υπάρχει η σχετική εντολή και πληρεξουσιότητα προβαίνει όχι μόνο σε συμψηφισμό των οφειλών των αγροτών με τις κοινοτικές ενισχύσεις, πράγμα που ρητά απαγορεύεται αλλά έχει καταστεί και εντολοδόχος είσπραξης των οφειλών τους προς τρίτους.

Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του καταστήματος Γυθείου Λακωνίας, όπου έχουν μπλοκαριστεί λογαριασμοί αγροτών με πρόσχημα την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τον Δήμο Ανατολικής Μάνης (ύδρευση ,τέλη , πρόστιμα ,κοκ, κ.λ.π.).

Στην απαράδεκτη και προκλητική αυτή λειτουργία πρωτοστατεί ο Δήμαρχος Πέτρος Ανδρεάκος, που επέλεξε ειδικά αυτή την περίοδο πληρωμής των αγροτικών επιδοτήσεων να μεθοδεύσει μέσω της ΑΤΕ μια διαδικασία παράνομη, μεταφέροντας ουσιαστικά το βάρος της πράξης του στους υπαλλήλους της τράπεζας.

Μάλιστα δε επιμένει προκλητικά στην επιλογή του συστήνοντας στους διαμαρτυρόμενους να απευθυνθούν για παράπονα στις Τράπεζες, ως και η ΑΤΕ να προχώρησε μόνη της στο μπλοκάρισμα, και όχι μετά από πρωτοβουλία του Δήμου Ανατολικής Μάνης.

Επειδή η παραπάνω αντιμετώπιση του αγροτικού κόσμου είναι παράνομη και απαράδεκτη,

ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

1. Αν συμφωνούν με τη συγκεκριμένη τακτική τόσο του τραπεζικού συστήματος όσο και της τοπικής αυτοδιοίκησης, και

2. Ποιές κυρώσεις θα επιβληθούν στα Τραπεζικά καταστήματα που προχωρούν μονομερώς σε παρακρατήσεις επιδοτήσεων με σκοπό των συμψηφισμό οφειλών όχι μόνο προς αυτά αλλά και προς τρίτους.

Οι ερωτώντες βουλευτές

Βαγγέλης Αποστόλου, Δημήτρης Κοδέλας, Δημήτρης Παπαδημούλης, Θανάσης Πετράκος"

Οι κτηνοτρόφοι πληρώνουν το μάρμαρο μετά την κατάρρευση της ΑΓΝΟ

Χιονοστιβάδα τα προβλήματα στην εγχώρια αγορά γάλακτος μετά την αίτηση της γαλακτοβιομηχανίας ΑΓΝΟ για υπαγωγή στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα. Η δυσμενής οικονομική θέση στην οποία έχει περιέλθει εδώ και καιρό η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία αφήνει απλήρωτους χιλιάδες παραγωγούς, ενώ τη ίδια στιγμή μετακυλύει βάρη σε ολόκληρη την αγορά, καθιστώντας ακόμη πιο δύσκολη τη διαπραγματευτική θέση των κτηνοτρόφων της χώρας που θα καλούνται μεσούσης της γαλακτοκομικής περιόδου να αναζητήσουν νέες λύσεις για τη διάθεση της παραγωγής τους.

Η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν καταγραφεί σημαντικές καθυστερήσεις στην εξόφληση των παραγωγών.

Σχεδόν 10 χρόνια μετά την ιδιωτικοποίησή της, η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία ΑΓΝΟ αναζητά πλέον σωτηρία στο άρθρο 99 του ν.3588/2007. Η εταιρεία κατέθεσε την περασμένη εβδομάδα τη σχετική αίτηση στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης ενώ - όπως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις- κατάθεσε και αίτημα προσωρινών μέτρων προστασίας από τους πιστωτές- το οποίο, πάντως, φέρεται να απορρίφθηκε από το δικαστήριο.

Η ΑΓΝΟ είναι γνωστό ότι αντιμετώπιζε προβλήματα και προ κρίσης και εμφάνιζε ζημιογόνα αποτελέσματα. Το μερίδιο αγοράς της έχει υποχωρήσει κάτω από το 2% και τελευταία οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Λαγκαδά λάμβαναν τον μισθό τους με σημαντική καθυστέρηση. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, σημαντικές καθυστερήσεις είχαν καταγραφεί και στην εξόφληση των γαλακτοπαραγωγών που την προμήθευαν με πρώτη ύλη.

Η συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία είχε περάσει το 2003 στην ιδιοκτησία του ομίλου τυροκομικών προϊόντων Κολιός έπειτα από διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η Αγροτική Τράπεζα. Υπό την ιδιοκτησία Κολιού είχε προχωρήσει, μάλιστα, και στο πολυσυζητημένο «άνοιγμα» στους φούρνους της Αττικής και της Πελοποννήσου με χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σε ανάλογη κίνηση προέβη πρόσφατα και στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να μειώσει την εξάρτησή της από τα σούπερ-μάρκετ.

Το 2011 το μερίδιο της ΑΓΝΟ στα γαλακτοκομικά με βάση τον όγκο των πωλήσεων πανελλαδικά ήταν 1,7%. Ωστόσο, από τις αρχές του 2012 η εταιρεία φέρεται να χάνει σημαντικό μερίδιο αγοράς με τα στοιχεία του 8μηνου να δείχνουν συρρίκνωση του μεριδίου πανελλαδικά στο 1,2%.
agronews.gr

Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2012

Για την καθυστέρηση καταβολής ενισχύσεων σε αγρότες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Δάσωσης γεωργικών γαιών»

"Το πρόγραμμα «Δάσωσης γεωργικών γαιών» εφαρμόζεται στη χώρα μας σχεδόν μια εικοσαετία. Εντάσσεται στις δράσεις εκείνες που εφαρμόζονται σε εθνικό επίπεδο, στα πλαίσια κοινοτικών πλαισίων στήριξης, με στόχο τη στήριξη και την ανάπτυξη των δασικών πόρων και την αειφόρο διαχείριση των δασών. Παράλληλα όμως αποτελεί και ευκαιρία για συμπληρωματικό εισόδημα σε τμήμα του αγροτικού πληθυσμού, ιδιαίτερα των ορεινών και ημιορεινών περιοχών και καθιερώνει την ορθολογική από περιβαλλοντική άποψη, διαχείριση του αγροτικού χώρου , με την επέκταση των δασωδών εκτάσεων."

Αυτό τονίζουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ Βαγγέλης Αποστόλου και Νίκος Μιχαλάκης και επισημαίνουν:

"Από τις δασώσεις αγροτικών γαιών προκύπτουν πολλαπλά οφέλη για το περιβάλλον, όπως η ενίσχυση της αντιδιαβρωτικής προστασίας, ο εµπλουτισμός του υπόγειου υδροφορέα, η διατήρηση της βιοποικιλότητας και η άµβλυνση των πιέσεων που δέχονται οι φυσικοί πόροι και η βιοποικιλότητα από την άσκηση της γεωργικής δραστηριότητας.
Οι ενισχύσεις που λαμβάνουν οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα «Δάσωσης γεωργικών γαιών» αφορούν διάφορες φάσεις του προγράμματος :
α. Δαπάνες δάσωσης ανά εκτάριο.
β. Ετήσια πριμοδότηση ανά δασωμένο εκτάριο, για την κάλυψη της δαπάνης συντήρησης των εκτάσεων που δασώθηκαν, μόνο για τα πέντε (5) πρώτα έτη μετά τη φύτευση.
γ. Ετήσια πριμοδότηση ανά εκτάριο, για την αντιστάθμιση των απωλειών εισοδήματος των επενδυτών, λόγω της δάσωσης των γεωργικών εκτάσεων τους.

Στην Καρδίτσα ένα νομό με μεγάλη αγροτική δραστηριότητα το πρόγραμμα «δάσωσης γεωργικών γαιών» έχει βρει από την αρχή του μεγάλη ανταπόκριση και συμμετέχουν σε αυτό αρκετοί αγρότες.

Το 2012 όμως, για πρώτη χρονιά η καταβολή της ενίσχυσης-επιδότησης συντήρησης από το πρόγραμμα «δάσωσης γεωργικών γαιών» έχει καθυστερήσει να καταβληθεί στους δικαιούχους ιδιαίτερα μεγάλο χρονικό διάστημα. Όλα τα προηγούμενα χρόνια όσοι ήταν ενταγμένοι στο πρόγραμμα, το αργότερο μέχρι τις αρχές Σεπτέμβρη εισέπρατταν την επιδότηση για την καταβολή της οποίας αρμόδιοι ήταν και παραμένουν το δασαρχείο Καρδίτσας και ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε (Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων).
Η μεγάλη πλειονότητα των αγροτών δικαιούχων του νομού Καρδίτσας διαβεβαιώνει ότι κατέθεσαν ορθώς και εγκαίρως όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για να λάβουν την ενίσχυση-επιδότηση από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, παρόλα αυτά τα χρήματα δεν τους έχουν πιστωθεί έως και σήμερα . Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το κονδύλι για τις επιδοτήσεις των δικαιούχων αγροτών καλύπτεται πλήρως από την Ε.Ε και δεν έχουν επιβαρύνει ούτε κατ’ ελάχιστο τον κρατικό προϋπολογισμό.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το δασαρχείο Καρδίτσας, το πρόβλημα πιθανόν οφείλεται στο γεγονός ότι αρκετές αιτήσεις υποβλήθηκαν εκπρόθεσμα, κάτι που παρότι συνηθιζόταν επί σειρά πολλών ετών (σίγουρα από το 2007) ικανοποιούνταν από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. Φέτος, οι εκπρόθεσμες αιτήσεις αρχικά επεστράφησαν, από το δασαρχείο τις υπέβαλαν εκ νέου, αλλά δεν υπήρξε μέχρι σήμερα αποτέλεσμα.
Δεν υπερασπιζόμαστε τη λογική της εκπρόθεσμης αίτησης που είναι λάθος έτσι και αλλιώς, αλλά το αίτημα των δικαιούχων του νομού μας στην νόμιμη καταβολή της επιδότησης που τους αναλογεί και την έχουν πραγματική ανάγκη. Σε κάθε περίπτωση η μη καταβολή της φετινής επιδότησης στους δικαιούχους δεν εξορθολογίζει μια πραγματικά στρεβλή διαδικασία.
-Επειδή για πολλούς συμμετέχοντες στο πρόγραμμα αγρότες του νομού μας που βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση, η καταβολή των ενισχύσεων είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία για την επιβίωση των ιδίων και των οικογενειών τους.
-Επειδή τα χρήματα δίνονται απευθείας από την Ε.Ε και δεν υφίσταται καμία δικαιολογία επιβάρυνσης του κρατικού προϋπολογισμού.
-Επειδή η ελληνική ύπαιθρος και ο νομός Καρδίτσας έχει χτυπηθεί σε πολλά επίπεδα από την οικονομική κρίση και τις μνημονιακές νεοφιλελεύθερες πολιτικές και κάθε νέα επιβάρυνση άμεση ή έμμεση των πολιτών είναι δυσβάσταχτη.
-Επειδή η μη καταβολή των επιδοτήσεων δεν εξορθολογίζει μια διαδικασία που επί χρόνια γινόταν λάθος, αλλά ζημιώνει άμεσα τους δικαιούχους.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός :
-Για ποιον λόγο έχει καθυστερήσει για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα η καταβολή ενισχύσεων-επιδοτήσεων από το πρόγραμμα «δάσωσης γεωργικών γαιών» στους δικαιούχους;
-Έχουν καταβληθεί στη χώρα μας τα χρήματα για τις επιδοτήσεις « δάσωσης γεωργικών γαιών» από την Ε.Ε; Εάν ναι, που «κόλλησε» η πίστωση τους στους δικαιούχους; Ποιος ευθύνεται;
-Πρόκειται για παραλείψεις ή παρατυπίες κάποιων υπαλλήλων του Δασαρχείου Καρδίτσας ή του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε ή κάτι άλλο;
-Σε τι ενέργειες προτίθεστε να προχωρήσετε ώστε και οι δικαιούχοι να πάρουν τα χρήματα τους και από του χρόνου η διαδικασία να κινείται μέσα στα προβλεπόμενα πλαίσια, ώστε να αποφεύγονται παρόμοιες οδυνηρές για όλους μας καταστάσεις;

Οι ερωτώντες βουλευτές: Νίκος Μιχαλάκης, Βαγγέλης Αποστόλου"

Εντονες οι διακυμάνσεις στις τιμές ελαιολάδου

Έντονες είναι οι διακυμάνσεις στις τιμές ελαιολάδου την περίοδο που διανύουμε ενώ σύμφωνα με όσα αναφέρουν παραγωγοί και εκπρόσωποι συνεταιρισμών στον ΑγροΤύπο, μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη της φετινής ελαιοκομικής χρονιάς θα παίξει η ρευστότητα στον κλάδο.

Αυτό το διάστημα οι τιμές ξεκινούν από 2,05 και φθάνουν 2,50 ευρώ/κιλό ενώ κατά μέσο όρο αυτές κυμαίνονται στα 2,20 με 2,30 ευρώ/κιλό. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι πρόσφατα πραγματοποιήθηκε συμφωνία για την πώληση κρητικού ελαιόλαδου σε ιταλικές εταιρείες. Συγκεκριμένα ιταλική εταιρεία, μέσω εκπροσώπου της, προσέφερε για ποσότητα 59.000 κιλών έξτρα παρθένου ελαιολάδου, οξύτητας 0,3, την τιμή των 2,425 ευρώ το κιλό στους παραγωγούς του Αγροτικού Συνεταιρισμού Καβουσίου. Η τιμή αυτή θεωρείται ενθαρρυντική για τους ελαιοπαραγωγούς σε σύγκριση με τις περυσινές καθηλωμένες τιμές και δίνει νότα αισιοδοξίας για το μέλλον.

Για τις εξελίξεις τόσο στην παραγωγή όσο και στις τιμές ο ΑγροΤύπος επικοινώνησε με ελαιοπαραγωγικές περιοχές της χώρας καταγράφοντας την κατάσταση, λίγες μόνο ημέρες πριν την «εκπνοή» του 2012.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα αναφέρει στον ΑγροΤύπο, ο κ. Νίκος Αθανασόπουλος, Πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού «Ελαιώνας» - Πιστοποιημένα Αγροτικά Προϊόντα Γαργαλιάνων: «Η τελευταία τιμή πώλησης του Α.Σ. Ελαιώνας ήταν στα 2,50 ευρώ/κιλό καθαρά στον παραγωγό. Μέχρι πριν τις γιορτές υπήρξε μια τάση ανόδου. Στην περιοχή μας φέτος έχουμε υπερπαραγωγή, καλές αποδόσεις, χαμηλές οξύτητες και τουλάχιστον ο Α.Σ. μας έχει πάντα ποιοτικά ελαιόλαδα. Αυτός είναι και ο λόγος που πάντα έχουμε καλύτερες τιμές. Δεν ξέρουμε αν οι αυξητικές τάσεις στην Ισπανία είναι πραγματικές. Εγώ θεωρώ ότι φέτος οι Ισπανοί ανεβάζουν τις τιμές διότι φέτος δεν είναι η χρονιά τους».


Πηγη εφημερίδα Ελευθερία

Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012

Στροφή στην πρώιμη φράουλα από Ηλείους αγρότες

Στα ίδια επίπεδα με πέρσι κυμαίνονται οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις φράουλας στις περιοχές Βάρδα και Μανωλάδα του νομού Ηλείας, αφού σύμφωνα με  δηλώσεις παραγωγών, τα στρέμματα δεν ξεπερνούν τα 12.000.

Ωστόσο, φέτος φυτεύτηκαν αρκετές εκτάσεις με φυτά πρώιμης ποικιλίας, η συγκομιδή της οποίας ξεκίνησε στα τέλη Νοεμβρίου και συνεχίζεται.

Η μέση τιμή τους κυμαίνεται στα 2,50 ευρώ το κιλό.

Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012

Αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ σε παραγωγούς

Αύριο θα καταβάλει ο ΕΛΓΑ στους τραπεζικούς λογαριασμούς 5.000 δικαιούχων παραγωγών, αποζημιώσεις και κρατικές ενισχύσεις συνολικού ύψους περίπου 6,5 εκατ. ευρώ. 

Ειδικότερα, πρόκειται κυρίως για αποζημιώσεις ύψους 5,3 εκατ. ευρώ, για ζημιές στη φυτική παραγωγή από διάφορα ζημιογόνα αίτια, καθώς και κρατικές ενισχύσεις ύψους 1,2 εκατ. ευρώ για ζημιές, κυρίως από πυρκαγιές στο φυτικό κεφάλαιο και τις αγροτικές εγκαταστάσεις κ.λ.π.

Οι πληρωμές αυτές αφορούν κυρίως αγρότες των νομών Κορινθίας, Πέλλας, Έβρου, Δράμας, Λάρισας, Ηλείας, Ημαθίας, Καστοριάς, Καβάλας, Κοζάνης, Φλωρίνης, Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πιερίας Πρεβέζης, Αργολίδας, Αρκαδίας, Αχαΐας, Ροδόπης, Σερρών και Τρικάλων. Η επόμενη πληρωμή έχει προγραμματιστεί για το πρώτο δεκαήμερο του 2013.

Τρίτη 25 Δεκεμβρίου 2012

Δεν θα αποζημιωθούν για το πράσινο σκουλίκι οι βαμβακοπαραγωγοί

Απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο καταβολής αποζημιώσεων στους παραγωγούς των οποίων η σοδειά βάμβακος υπέστη ζημιές λόγω του πράσινου σκουληκιού το... 2010, ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάξιμος Χαρακόπουλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της Διαμάντως Μανωλάκου στη Βουλή, όπως αναφέρει ο agrotypos. Παράλληλα, ο αναπληρωτής υπουργός υποσχέθηκε ότι δεν θα χάσουν τη συνδεδεμένη οι βαμβακοπαραγωγοί δεν έχουν πιάσει το πλαφόν της παραγωγής βάμβακος, εφ’ όσον έχει πληγεί από το πράσινο σκουλήκι και πιστοποιηθεί αυτό από τον ΕΛΓΑ, τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥπΑΑΤ ή από τις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων.

ileiapost.gr

Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012

Παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ για την αντιμετώπιση των αρρυθμιών στην αγορά ελαιολάδου


Παρέμβαση κάνουν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για την αντιμετώπιση των αρρυθμιών στην αγορά ελαιολάδου και κατέθεσαν σχετική ερώτηση στη Βουλή.


Το πλήρες κείμενο έχει ως εξής:
"H τιμή του ελαιολάδου έχει μια συνεχή καθοδική πορεία. Τα τελευταία 25 χρόνια έχει χάσει το 80% σε αποπληθωρισμένες τιμές.
Το καλοκαίρι του 2012 έγινε μια σύντομη ανάκαμψη προερχόμενη κυρίως από την πρόβλεψη για μειωμένη Ισπανική εσοδεία 2012/13, από την οποία όμως ανάκαμψη οι έλληνες ελαιοπαραγωγοί ελάχιστα ωφελήθηκαν.
Ήδη οι τιμές έχουν ξαναγυρίσει σε μια καθοδική πορεία που αναμένεται να ενταθεί τις επόμενες εβδομάδες καθώς προχωρά η συγκομιδή και αυξάνεται η εποχιακή προσφορά. Οι ελληνικές τιμές βρίσκονται κάτω από τα αντίστοιχα επίπεδα όχι μόνο των ιταλικών, αλλά και των ισπανικών και έφτασαν να είναι κατώτερες ακόμη και των ελαιολάδων Τρίτων Χωρών.
Ως βασική αιτία αυτής της πτώσης των τιμών είναι αφενός , η οργανωτική και οικονομική αδυναμία των αγροτών να ανταποκριθούν στα στοιχειώδη και να έχουν πρόσβαση στις αγορές, γεγονός που τους υποχρεώνει να υποκύπτουν στους εκβιασμούς και να αποδέχονται να πουλήσουν σε εξευτελιστικές τιμές και αφετέρου η έλλειψη χρηματοδοτικής ρευστότητας των αγοραστών, συνεταιρισμών και ιδιωτών, εμπόρων και τυποποιητών .
Έχοντας υπ’ όψη επιπλέον ότι:
- Το ελαιόλαδο αποτελεί ένα εθνικό προϊόν, που παρέχει εισόδημα και απασχόληση σε εκατοντάδες χιλιάδες ελαιοπαραγωγούς και άλλους επαγγελματίες,
- Είναι κρίσιμο για τη διατήρηση του κοινωνικού ιστού στην ύπαιθρο,
- Η διαρκής πτώση των τιμών καθιστά ασύμφορη την ελαιοκαλλιέργεια, οδηγώντας στη σταδιακή εγκατάλειψή της, ενώ επηρεάζει αρνητικά και άλλα επαγγέλματα, όπως π.χ. του ελαιοτριβέα,
- Καταγράφονται, και μάλιστα στον διεθνή Τύπο με προφανείς αρνητικές επιπτώσεις, φαινόμενα όπως η κοπή ελαιόδεντρων για καυσόξυλα, την ίδια στιγμή που οι εξαγωγείς καταβάλουν προσπάθειες να πείσουν για την αξία και την ποιότητα του ελληνικού ελαιολάδου,
- Ότι ο κοινοτικός μηχανισμός των συμβάσεων ιδιωτικής αποθεματοποίησης (κανονισμός 1234/2007) έχει αποδειχθεί αναποτελεσματικός για την στήριξη των τιμών, ιδιαίτερα των ελληνικών.
- Η κατάργηση της αγροτικής πίστης με την εκποίηση της ΑΤΕ στη Τράπεζα Πειραιώς έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας στην αγορά του ελαιολάδου αλλά και άλλων αγροτικών προϊόντων

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Αν έχει πληροφορηθεί για την πτωτική πορεία των τιμών του ελαιολάδου, και αν ναι, τον έχει ανησυχήσει το γεγονός αυτό και ποια συγκεκριμένα μέτρα έχει λάβει.
2. Αν προτίθεται , σε συνεργασία με το συναρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών, να προχωρήσει σε Απόφαση Εγγύησης της χρηματοδότησης από τραπεζικά ιδρύματα, με αντικειμενικά κριτήρια διαφάνειας ώστε αποδέκτες να είναι αγρότες παραγωγοί, και όσες συνεταιριστικές οργανώσεις ή ιδιωτικές επιχειρήσεις είναι ενεργές στην αγορά και διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές.
3. Αν συμφωνεί ότι αυτή η παρέμβαση είναι κατεπείγουσα γιατί το κρίσιμο διάστημα μεγάλης προσφοράς και πτώσης των τιμών είναι συνήθως η περίοδος Δεκεμβρίου-Μαΐου.
4. Αν έχει επικοινωνήσει με τους συναδέλφους του Υπουργούς Γεωργίας των βασικών ελαιοπαραγωγών χωρών της Ε.Ε., Ιταλίας και Ισπανίας, επιδιώκοντας να χαράξουν μια κοινή ελαϊκή πολιτική, καθώς και αυτές οι χώρες αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα.
5. Αν έχει αναλάβει κάποια άλλη νομοθετική πρωτοβουλία σε εθνικό επίπεδο, αντίστοιχη με εκείνη της Ιταλίας, του σχετικού νόμου «Σώστε το ελαιόλαδο» (salva olio)
6. Πως προτίθεται να συνδέσει το Εθνικό μας αυτό προϊόν με πολιτικές που επικαλείται, όπως «καλάθι περιφερειών», «αγροτουρισμό», «Ελληνική διατροφή»
Οι Ερωτώντες βουλευτές: Αποστόλου Ευάγγελος, Αλεξόπουλος Αποστόλης,
Αμμανατίδου Ευαγγελία, Ζεϊμπέκ Χουσεϊν, Καλογερή Αγνή, Κοδέλας Δημήτριος Πετράκος Αθανάσιος

Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

Πήραν φωτιά τα ΑΤΜ για τα χρήματα της επιδότησης

“Φωτιά” πήραν χθες και προχθές το απόγευμα τα ΑΤΜ από την ανάληψη της επιδότησης από  αγρότες. Η επιδότηση μπήκε στους λογαριασμούς προχθές και από το ίδιο απόγευμα  πολλές αγροτικές οικογένειες πήραν “ανάσα”. 

Χθες από νωρίς το πρωί, παρά το λιομάζωμα, πολλοί αγρότες έσπευσαν στα υποκαταστήματα της Αγροτικής Τράπεζας με τα βιβλιάριά τους. 

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως μέχρι τις 12.30 το μεσημέρι είχαν εξυπηρετηθεί πάνω από 500 άτομα στα ταμεία του καταστήματος στην οδό Σιδηροδρομικού Σταθμού στην Καλαμάτα, παρά τη στάση εργασίας της ΟΤΟΕ. Παράλληλα πολλοί αγρότες περίμεναν στην ουρά για να εξυπηρετηθούν στο ΑΤΜ.

eleftheriaonline.gr


Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

Ε.Π.Κ.Κ : " Η πρακτική της Αγροτικής Τράπεζας διαψεύει τα λόγια του Πρωθυπουγού"


ΚΑΤΑΓΓΕΛΊΑ   για την  μη πληρωμή επιδότησης  σε χρεωμένους αγρότες


Ο κ. Σαμαράς, αφού ανακοίνωσε ότι πιστώθηκε 1,1 δισ. ευρώ στους λογαριασμούς αγροτών και κτηνοτρόφων, ποσό που αποτελεί το υπόλοιπο 50% της ενιαίας ενίσχυσης, επισήμανε πως «εργαζόμαστε ώστε οι πληρωμές που γίνονται στην ώρα τους, όπως σήμερα, να μην αποτελούν πια είδηση, αλλά να είναι μια υποχρέωση της πολιτείας και να είναι κανόνας σε μια ευνομούμενη ευρωπαϊκή χώρα».
 Όμως, εκατοντάδες είναι  τα τηλεφωνήματα αγανακτισμένων   Κρητικών , από την  μια μεριά της Κρήτης έως την άλλη,(Κίσαμο έως την Ιεράπετρα) που κατέφθασαν στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καταγγέλλοντας ότι επιδότηση που περίμεναν δεν έφθασε ποτέ στα χέρια τους ,καθώς έγινε  παρακράτηση όλου του ποσού από την Αγροτική Τράπεζα  και   με τον φόβο να μείνουν οι οικογένειες τους χωρίς βασικά είδη μέρες των Χριστουγέννων που έρχονται,  κάνουν έκκληση  να τους δοθούν
  Την απελπισία αυτή των Κρητικών μετέφερε τηλεφωνικώς, σε επικοινωνία που είχε η ΄Ενωση ,με το Γραφείο του Γενικού Γραμματέα Καταναλωτή, κ.Στεργίου ζητώντας την άμεση παρέμβαση του , κάνοντας τις ενέργειες εκείνες για να δοθούν τα χρήματα στους αγρότες καταναλωτές.-
                                  Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Αποζημιώσεις ύψους 13 εκατ. σε αγρότες από τον ΕΛΓΑ


Αποζημιώσεις ύψους 13 εκατ. ευρώ που αφορούν εκκαθαρίσεις ζημιών για το 2012 θα καταβάλει ο ΕΛΓΑ την Παρασκευή σε τραπεζικούς λογαριασμούς 10.000 δικαιούχων.

Πρόκειται κυρίως για ζημιές στη φυτική παραγωγή από διάφορα ζημιογόνα αίτια (παγετός, καύσωνας, βροχόπτωση, χαλάζι ανεμοθύελλα κλπ) κυρίως στους νομούς Κορινθίας, Φλωρίνης, Καστοριάς, Μεσσηνίας, Πέλλας, Ημαθίας, Έβρου, Λάρισας, Αχαΐας, Κοζάνης, Ροδόπης, Σερρών, Βοιωτίας, Φθιώτιδος, Λακωνίας, Μαγνησίας, Γρεβενών, Δράμας, Ηλείας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Κιλκίς, Ξάνθης, Πιερίας, Τρικάλων, Φωκίδος.

Ο ΕΛΓΑ ενημερώνει τους αγρότες των οποίων οι καλλιέργειες ή το ζωϊκό κεφάλαιο έχουν υποστεί ζημιές ότι μέχρι το τέλος του α’ τριμήνου του 2013 θα τους καταβληθεί σταδιακά το σύνολο των αποζημιώσεων.

«Σκανδαλώδης υφαρπαγή επιδομάτων των πολύτεκνων ασφαλισμένων του ΟΓΑ από την κυβέρνηση»

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η διοίκηση του ΟΓΑ ανακοίνωσε την αναδρομική κατάργηση μιας σειράς επιδομάτων πολυτέκνων για τα οποία οι ασφαλισμένοι έχουν καταβάλλει κανονικά τις εισφορές τους.


Αυτό αναφέρουν σε ερώτησή τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ -ΕΚΜ και ανάμεσά τους ο υπεύθυνος αγροτικής πολιτικής του κόμματος, Βαγγ. Αποστόλου.

"Συγκεκριμένα, - αναφέρουν οι βουλευτές - ενώ ο ΟΓΑ εισέπραττε κανονικά τις κρατήσεις που προβλέπονται για την απόδοση των επιδομάτων τρίτου παιδιού (177 ευρώ ανά μήνα), το οποίο καταβαλλόταν μέχρι τη συμπλήρωση του 6ου έτους της ηλικίας του, για την ισόβια σύνταξη (102 ευρώ ανά μήνα) και για την εφάπαξ παροχή των 2.000 ευρώ, η οποία καταβαλλόταν για τη γέννηση κάθε παιδιού από το τρίτο και μετά, ανακοίνωσε ότι τα τρία αυτά επιδόματα δεν θα καταβληθούν για το 2012 στους δικαιούχους τους. Τα επιδόματα αυτά αποτελούν σημαντικούς πόρους για πάρα πολλούς δικαιούχους του ΟΓΑ και η κατάργησή τους ωθεί στην περεταίρω εξαθλίωση τους.

Η κατάργηση αυτή επιβάλλεται σύμφωνα με την διοίκηση του ΟΓΑ από την εφαρμογή του μνημονιακού νόμου 4093/2012, ενώ δεν έχει αποσαφηνιστεί η επιδοματική πολιτική του ασφαλιστικού φορέα για το νέο έτος.

Επειδή είναι απαράδεκτο
 1) να κόβονται επιδόματα για τα οποία ο ΟΓΑ έχει εισπράξει και συνεχίζει να χρεώνει τους ασφαλισμένους,
2) να υφαρπάζονται επιδόματα από ευαίσθητες κοινωνικές κατηγορίες, όπως οι πολύτεκνοι αγρότες και
3) να συνεχίζει η δημόσια διοίκηση να χρεώνει τους ασφαλισμένους για επιδόματα που τελικά δεν καταβάλλει στους δικαιούχους του

Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί :

Α) γιατί δεν  καταβάλλουν τα επιδόματα, για τα οποία έχουν εισπράξει τις ανάλογες εισφορές των ασφαλισμένων και
Β) θα επαναφέρουν τα επιδόματα των πολύτεκνων που καταργήθηκαν με τον νόμο 4093/2012 δηλαδή το επίδομα τρίτου παιδιού, την ισόβια σύνταξη στην πολύτεκνη μητέρα και την εφάπαξ παροχή των 2000 € η όποια καταβάλλονταν για την γέννηση κάθε παιδιού από το τρίτο και μετά;
Γ) Αν προτίθενται να σταματήσουν την εισφορολαίλαπα στον αγροτικό κόσμο και να αυξήσουν τις συντάξεις πείνας των αγροτών ;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Δριτσέλη Παναγιώτα
Αποστόλου Βαγγέλης
Βαμβακά Τζένη
Βαρεμένος Γεώργιος
Ζαχαριάς Κωνσταντίνος
Κριτσωτάκης Μιχάλης
Κανελλοπούλου Μαρία
Κοντονής Σταύρος
Ουζουνίδου Ευγενία
Μιχαλάκης Νικόλαος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπόλαρη Μαρία
Πετράκος Αθανάσιος
Σακοράφα Σοφία
Σαμοΐλης Στέφανος
Σταθάς Ιωάννης
Σταμπουλή Αφροδίτη
Στρατούλης Δημήτρης
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τσουκαλάς Δημήτρης
Χατζηλάμπρου Βασίλης

Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το θέμα των αξιοκρατικών επιλογών στους Δημοσίους Οργανισμούς


Με αφορμή την αντικατάσταση  του Θ. Σαρρή στον ΕΛΓΑ
ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ  ΠΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΕ Ο ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗΣ  ΘΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ


Μετά από τα αλλεπάλληλα δημοσιεύματα του τύπου για την αντικατάσταση του Προέδρου του ΕΛΓΑ Θ. Σαρρή, σε συνδυασμό με την πρόβλεψη στο Μνημόνιο ειδικών συγκεκριμένων και αξιοκρατικών κριτηρίων για τη νέα θέση του Γενικού Γραμματέα για τα έσοδα, ο ευρωβουλευτής Θόδωρος Σκυλακάκης κατέθεσε ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω της οποίας ζήτα να ενημερωθεί για το κατά πόσο έχει σκοπό να ενθαρρύνει την αξιοκρατική επιλογή των επικεφαλής των Δημοσίων Οργανισμών στην Ελλάδα.

Αναλυτικά στην ερώτηση που  κατέθεσε ο Θ. Σκυλακάκης αναφέρονται τα εξής:

"Σύμφωνα με  το Μνημόνιο για τις οικονομικές  και δημοσιονομικές πολιτικές  (Memorandum of Economic and Financial Policies) το οποίο υπογράφηκε μεταξύ της Ελλάδας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, τον Μάρτιο 2012,  η Ελλάδα δεσμεύεται σε προαπαιτούμενη δράση που αφορά τον διορισμό Γενικού Γραμματέα για τα έσοδα,  με διαφανή, συγκεκριμένα και αξιοκρατικά κριτήρια.

Πριν  από 2,5 χρόνια, ανέλαβε επικεφαλής του  Οργανισμού Αγροτικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ) ο κ. Θόδωρος Σαρρής, ο οποίος σύμφωνα  με αλλεπάλληλα δημοσιεύματα στον ελληνικό τύπο, εκτέλεσε παραδειγματικά τα καθήκοντά  του: περιόρισε δραστικά τις ψεύτικες αποζημιώσεις, διπλασίασε τα ετήσια έσοδα από 75 σε 150 εκατ. ευρώ περίπου, μεταρρύθμισε τις διαδικασίες είσπραξης εσόδων ώστε να μην πληρώνουν μόνο οι έντιμοι αγρότες, περιόρισε το κονδύλι μισθοδοσίας από 53 εκατ. σε 16 εκατ. ευρώ περίπου και ενώ το 2010 ο ΕΛΓΑ χρωστούσε 4.2 δις ευρώ και κάθε χρόνο δημιουργούσε νέο έλλειμμα 400 εκ. ευρώ περίπου, σήμερα έγινε πλεονασματικός.

Παρ΄όλα αυτά, προς έκπληξη της ελληνικής  κοινής γνώμης, η κυβέρνηση προχώρησε τις ημέρες αυτές στην αιφνιδιαστική αντικατάστασή του, χωρίς αιτιολογία υλοποιώντας κατά τα δημοσιεύματα του τύπου σχετική συμφωνία διανομής κυβερνητικών θέσεων μεταξύ των τριών κομμάτων των κυβερνητικών εταίρων.

Ερωτάται  η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εάν ως μέλος της Τρόικας, σκοπεύει να ενθαρρύνει την αξιοκρατική επιλογή επικεφαλής μεγάλων δημόσιων οργανισμών στην Ελλάδα, οι οποίοι διαχειρίζονται εθνικά  ή/ και ευρωπαϊκά κονδύλια."

Αποστόλου - ΣΥΡΙΖΑ: «Ο πρωθυπουργός, εμπαίζει για μία ακόμη φορά τους αγρότες»

«Ο πρωθυπουργός, με την ανακοίνωσή του για τις πιστώσεις στους λογαριασμούς του υπολοίπου της φετινής ενιαίας ενίσχυσης, εμπαίζει για μία ακόμη φορά τους αγρότες», δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλης Αποστόλου και πρόσθεσε:

«Η καταβολή των ενισχύσεων αυτή την περίοδο αποτελεί πάγια διαχειριστική ενέργεια, δεν προσκομίζει κάτι το καινούργιο στον αγροτικό χώρο και πως συνήθως ανακοινώνεται από τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου και οπωσδήποτε όχι από τον πρωθυπουργό».

Όσον αφορά τις μεταρρυθμίσεις που προέβλεψε ότι θα υπάρξουν αρκεί να τονιστεί ότι η μοναδική που ανέφερε αφορά την προαιρετική ασφάλιση του ΕΛΓΑ, δηλαδή την ιδιωτικοποίηση της κάλυψης των ζημιών. Για μια ακόμη φορά ένα καινούργια βάρος προστίθεται στις πλάτες των παραγωγών. Αλήθεια που πήγαν οι υποσχέσεις για μείωση του κόστους παραγωγής;».

Όσον αφορά το τέλος στις επιχορηγήσεις στον κρατικοδίαιτο συνδικαλισμό, έχουμε να τονίσουμε ότι το ζήτημα αυτό έπρεπε από καιρό να έχει αντιμετωπιστεί και να γίνεται σε τακτική βάση από ανεξάρτητους ελεγκτές. Θεωρούμε ότι ο πρωθυπουργός ξαναθυμήθηκε τώρα το συγκεκριμένο έλεγχο για να τον χρησιμοποιήσει ως φόβητρο και να επαναφέρει στη τάξη τις διοικήσεις που αντιδρούν στην εφαρμοζόμενη αντιαγροτική πολιτική».
Enhanced by Zemanta

ΚΚΕ: Ο πρωθυπουργός κοροϊδεύει τους αγρότες για να κρύψει τις ευθύνες του


Επίθεση προς τον Αντώνη Σαμαρά εξαπολύει το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας αναφορικά με τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για τους αγρότες, τονίζοντας ότι «η οργή της αγροτιάς φουντώνει την ώρα που συγκυβέρνηση προσπαθεί να αποκρύψει τις ευθύνες που έχει».

Ο Περισσός σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου, τονίζει ότι το εισόδημα των αγροτών έχει μειωθεί για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά με τη σοδειά να μένει απούλητη και το κόστος παραγωγής να αυξάνεται «από τη ληστρική δράση των μονοπωλίων που ελέγχουν τα αγροτικά εφόδια και τα άγρια χαράτσια και τη φορολογία που επιβάλει η συγκυβέρνηση».

«Αυτές είναι οι συνέπειες της πολιτικής της ΚΑΠ και της ΕΕ που λιβανίζουν τα κόμματα της συγκυβέρνησης και του ευρωμονόδρομου, που σκόπιμα κρύβουν από το λαό ότι το 80% των επιδοτήσεων το απολαμβάνει το 20% των μεγαλοαγροτών- επιχειρηματιών και μόνο ορισμένα ψίχουλα φτάνουν στη φτωχή αγροτιά, που και αυτά τα παίρνουν πίσω με τις μεγάλες αυξήσεις στον ΟΓΑ, τον ΕΛΓΑ, τα χαράτσια, τα χρέη στις τράπεζες κά» αναφέρει το κείμενο.

«Είναι πρόκληση και εμπαιγμός να παρουσιάζει ο πρωθυπουργός ένα ακόμα νέο χαράτσι -την προαιρετική ασφάλιση στον ΕΛΓΑ για το πράσινο σκουλήκι του βαμβακιού- ως ανακουφιστικό μέτρο», αναφέρει το ΚΚΕ προσθέτοντας ότι «τη στιγμή που οι βαμβακοπαραγωγοί είναι αβοήθητοι, έχουν χάσει από το πράσινο σκουλήκι μεγάλο μέρος της παραγωγής τους και των επιδοτήσεων που δικαιούνται για 3η συνεχή χρονιά (2010-2012), αν και χρυσοπληρώνουν φυτοφάρμακα, αλλά και τα μεγάλα ασφάλιστρα στον ΕΛΓΑ και ασφάλιση-αποζημίωση δεν έχουν και τώρα καλούνται να πληρώσουν επιπλέον».

«Το συμφέρον της φτωχής αγροτιάς είναι να συμπαραταχθεί με την εργατική τάξη και τα άλλα λαϊκά στρώματα των πόλεων, που αγωνίζονται ενάντια στα μέτρα και την πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας, για την ανατροπή της, για την αποδέσμευση από την ΕΕ», καταλήγει η ανακοίνωση του κόμματος.


Enhanced by Zemanta

Επιδοτήσεις 1,1 δισ. ευρώ στους αγρότες


Για σημαντική ένεση ρευστότητας στους αγρότες έκανε λόγο ο πρωθυπουργός ανακοινώνοντας σήμερα από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης την καταβολή επιδότησης ύψους 1,1 δισ. ευρώ.

"Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι σήμερα πιστώνονται οι λογαριασμοί των αγροτών και των κτηνοτρόφων με πάνω από 1 δισ. ευρώ, είναι το υπόλοιπο μισό της ενιαίας ενίσχυσης εκείνων που λέμε αγροτικές επιδοτήσεις. Αμφίβολα στην παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία, είναι μια σημαντική ένεση ρευστότητας για τους αγρότες μας, σε συνέχεια και της εξισωτικής αποζημίωσης και του αγροτικού πετρελαίου που έχει δοθεί", είπε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Σαμαράς προέδρευσε ευρείας σύσκεψης με την ηγεσία του υπουργείου επιβεβαιώνοντας την κυβερνητική επιδίωξη για προώθηση μεταρρυθμίσεων σε τομείς που μπορούν να ωθήσουν την ανάπτυξη.

"Κάθε κρίση κρύβει ευκαιρίες. Και οι ευκαιρίες επενδύσεων στον αγροδιατροφικό τομέα στην Ελλάδα είναι τεράστιες. Διαθέτουμε εξαιρετικά προϊόντα ποιότητας και ονομασίας προέλευσης που κερδίζουν επάξια πια τις θέσεις τους στις διεθνείς αγορές. Από το λάδι μας μέχρι την φέτα, μέχρι τα κρασιά και τα φρούτα μας", υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Σαμαράς υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση εργάζεται ώστε οι πληρωμές που γίνονται στην ώρα τους να μην αποτελούν είδηση ενώ τάχθηκε υπέρ της απόδοσης των χρημάτων που θα εξοικονομούνται από τον ΕΛΓΑ σε πολύτεκνες οικογένειες αγροτών και κτηνοτρόφων.

"Θέλω να πω όμως ότι εργαζόμαστε έτσι ώστε οι πληρωμές που γίνονται στην ώρα τους όπως σήμερα να μην αποτελούν πια είδηση αλλά να είναι μια υποχρέωση της πολιτείας και να είναι ένας κανόνας σε μια ευνομούμενη ευρωπαϊκή χώρα. Θέλω να συγχαρώ την ηγεσία του υπουργείου για τις πολλές μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες που έχει πάρει όπως είναι για παράδειγμα η καθιέρωση της προαιρετικής ασφάλισης στον ΕΛΓΑ που θα καλύψει ζημιές που σήμερα δεν αποζημιώνονται δηλαδή ζημιές και από βιολογικά φαινόμενα, αν πω μόνο τη λέξη πράσινο σκουλήκι οι αγρότες σε όλη την Ελλάδα θα καταλάβουν την σημαντικότητα αυτής της προσπάθειας", επισήμανε.

Και πρόσθεσε: "Θέλω να τονίσω επίσης ότι βούλησή μας είναι να μπει τέλος στις επιχορηγήσεις σε έναν κρατικοδίαιτο αγροτοσυνδικαλισμό ώστε τα χρήματα τα οποία θα εξοικονομηθούν από τον ΕΛΓΑ να μπορούν να επιστρέψουν ως επίδομα σε πολύτεκνες οικογένειες αγροτών και κτηνοτρόφων. Εκεί πραγματικά πιστεύω ότι θα πιάσουν τόπο".

Εξαγωγές Ελληνικού ελαιολάδου στην Κινέζικη αγορά-προώθηση Ελληνικών εταιρειών

China Oil 2013, 7-9 Απριλίου στο Πεκίνο


Η έκθεση ελαιολάδου ΕΛΑΙΟΤΕΧΝΙΑ 2013 σε συνεργασία με Κινεζική εταιρεία οργάνωσης εκθέσεων διοργανώνουν την China Oil 2013 στο Πεκίνο, στις 7-9 Απριλίου. Σε συνεργασία με την Ελληνική Πρεσβεία στην Κίνα, προωθούν κοινή δράση προβολής και δικτύωσης εξαγωγέων ελαιολάδου στην Κίνα με επιχειρηματικές συναντήσεις Β2Β κατά τις μέρες λειτουργίας της έκθεσης. http://www.eleotexnia.gr

Συγκεκριμένα, η Ελαιοτεχνία έχει αναλάβει να συγκεντρώσει Ελληνικές εταιρείες που επιθυμούν την παρουσία τους στην Κινέζικη αγορά ελαιολάδου, προκειμένου να δειγματίσουν τα προϊόντα τους στους εμπορικούς επισκέπτες της έκθεσης.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μας στα: 210 7568888 info@eleotexnia.gr

Η Κινέζικη αγορά ελαιολάδου αποτελεί μόλις το 1% της αγοράς βρώσιμων φυτικών ελαίων που υπολογίζεται ότι ανέρχεται περίπου στους 42 εκατ. τόνους. Η κατανάλωση ελαιολάδου γίνεται σε αστικές περιοχές και ιδιαίτερα σε πόλεις με υψηλό διαθέσιμο εισόδημα και ισχυρή παρουσία εκπατρισμένων, ενώ η αναλογούσα κατά κεφαλήν κατανάλωση είναι μόλις 10 γραμμάρια.

Οι Κινέζοι χρησιμοποιούν το ελαιόλαδο ως:

- καλλυντικό, για τη βελτίωση της υφής του δέρματος (από γυναίκες),

- φάρμακο, καθώς σύμφωνα με την παραδοσιακή κινεζική ιατρική βοηθάει στην καταπολέμηση ορισμένων ασθενειών (από μεσήλικες και άτομα τρίτης ηλικίας), και

- μαγειρικό έλαιο (από νοικοκυριά με υψηλότερο εισόδημα και μορφωτικό επίπεδο)

Η Κίνα στο θέμα του ελαιολάδου υιοθετεί το κοινοτικό πρότυπο τυποποίησης ανοίγοντας τον δρόμο για περισσότερες εξαγωγές από χώρες της ΕΕ, επομένως και από την Ελλάδα. Το πρώτο τρίμηνο φέτος οι ελληνικές εξαγωγές παρθένου ελαιολάδου στην Κίνα ανήλθαν σε 1,19 εκατ. ευρώ, έναντι 256.810 ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011, σημειώνοντας αύξηση 364,5%. Το μερίδιο του ελληνικού ελαιολάδου στην κινεζική αγορά είναι της τάξης του 9% με την Ισπανία και την Ιταλία να κυριαρχούν, έχοντας αποσπάσει μερίδιο 50% και 35% αντιστοίχως.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΑΙΟΤΕΧΝΙΑ 2013 ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

Τηλ.: 210 7568888 (8 γραμμές)

info@eleotexnia.gr www.eleotexnia.gr

Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

Προϊόν Προστατευμένης Γεωγραφικής Ένδειξης το Μανταρίνι Χίου

Ως προϊόν Προστατευμένης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ), καταχωρήθηκε το Μανταρίνι Χίου, ανεβάζοντας σε 97 τα ελληνικά προϊόντα, που έχουν ενταχθεί μέχρι σήμερα στο Μητρώο Προστατευμένων Γεωγραφικών Ενδείξεων και Ονομασιών Προέλευσης της ΕΕ.

Η κατοχύρωση της ονομασίας του, δίνει τη δυνατότητα αφενός στους παραγωγούς του απομακρυσμένου νησιού να βελτιώσουν το εισόδημά τους, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη ζήτηση και καλύτερες τιμές, και αφετέρου στους καταναλωτές να αγοράζουν προϊόν εγγυημένης ποιότητας.

Το υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αναφέρει πως «επιδιώκει την προστασία των ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να διαφυλάσσεται ο ελληνικός αγροτικός πολιτιστικός πλούτος και τα ελληνικά προϊόντα να αποκτούν προστιθέμενη αξία».

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012

ΕΠΚΚ: "Βαφτίζουν ελληνικές ντομάτες τρίτων χωρών"

Η ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , διαμαρτύρεται δημόσια, απευθυνόμενη στους αρμόδιους Υπουργούς Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων , για τις παράνομες εισαγωγές και «ελληνοποιήσεις» τομάτας, από τρίτες χώρες, που διατέθηκε στην κατανάλωση, και στην Κρήτη ,σύμφωνα με τις καταγγελίες του αγροτικού κόσμου, που είδαν το φως της δημοσιότητας τον τελευταίο καιρό.-.

Σύμφωνα με το περιεχόμενο του κειμένου της διαμαρτυρίας η ΄Ενωση αναφέρεται:

"¨Κύριοι Υπουργοί,

Γνωρίζουμε και γνωρίζετε ότι η Χώρα μας έχει Νομοθεσία που απαγορεύει την παραγωγή προϊόντων φυτικής παραγωγής, με την χρήση φυτοφαρμάκων, κάτι που δεν συμβαίνει σε Τρίτες Χώρες.Όμως παραταύτα και σύμφωνα με τις καταγγελίες παραγωγών της Κρήτης, αλλά και από τα δημοσιεύματα ενημερωθήκαμε ότι αγροτικά προϊόντα τρίτων χωρών και δη τομάτες εισήχθηκαν στην Χώρα μας (με τις ευλογίες σας) και στην Κρήτη και ρίχθηκαν στην κατανάλωση.

Κύριοι Υπουργοί,

Η διαμαρτυρία μας έχει μορφή καταγγελίας για τους εξής λόγους:

!) Για την μη απαγόρευση εκ μέρους σας εισαγωγής και διάθεσης αγροτικών προϊόντων "φαρμάκων " στα πιάτα μας.
2) Για την μη περιφρούρηση του εισοδήματος των αγροτών- καταναλωτών, που βιώνουν την οικονομική μείωση , στον οικογενειακό τους προϋπολογισμό από την γενικότερη κρίση και ύφεση της Χώρα μας
3)Για την αδρανοποίηση του ελεγκτικού σας μηχανισμού, ώστε να επιτρέψετε ,παραπλανάται ο καταναλωτής από την ποιότητα και την Χώρα προέλευσης του προϊόντος (τομάτα)
4)Για την μη προστασία του καταναλωτή από ανασφαλή προϊόντα (τομάτα)
5)Από μη προστασία της τσέπης του καταναλωτή, αλλά συγχρόνως και του παραγωγού

Κύριοι Υπουργοί,

Αφού τα "καταφέρατε " να ρίξετε στην αγορά ανασφαλή προϊόντα με τις πράξεις σας και παραλήψεις σας, εις βάρος ολόκληρης της Ελληνικής κοινωνίας, (καταναλωτές, παραγωγούς), και για να μη εξακολουθεί να σας βαραίνει η ενοχή της" εγκληματικής αμέλειας" προχωρήστε και τώρα στους πρέπον τες ελέγχους (τα παραστατικά υπάρχουν)και τιμωρείστε εκείνους που τολμούν να κερδοσκοπούν και να καιροσκόπων εις βάρος της Κυβέρνησής σας, αλλά και εις βάρος εμάς των καταναλωτών, "ταίζοντας" μας με φαρμάκια, αλλά και εις βάρος των Ελλήνων παραγωγών, στην δύσκολη γι αυτούς οικονομική συγκυρία.

Περιμένουμε έστω και τώρα τις ενέργειες σας, για την διασφάλιση των δικαιωμάτων και των συμφερόντων των Ελλήνων καταναλωτών.-


Με Εκτίμηση

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης


                                                        Ιωάννα  Μελάκη

Οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την πιστοποίηση βιολογικών προϊόντων

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Βαγγέλης Αποστόλου σε συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής του προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την πιστοποίηση των βιολογικών προϊόντων τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:

Η Βιολογική Γεωργία  αποτελεί τη σοβαρότερη πρόταση ανάπτυξης του αγροτικού τομέα.

Και οι λόγοι είναι  πολλοί. Σας παραθέτω τρεις:

Α) εστιάζεται σε συστήματα  παραγωγής φιλικά προς το περιβάλλον

Β) δίνει προτεραιότητα  στην υγεία, στη διατροφή και στον καταναλωτή και

Γ) αξιοποιεί πλήρως και  αποκλειστικά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας

Δυστυχώς κύκλωμα συμβούλων  και παραγωγών που δραστηριοποιούνταν σε πέντε νομούς της Ελλάδας, διακινούσε παράνομα γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα με τη σφραγίδα του βιολογικού.

Ο Υπουργός καταδίκασε τα συμβάντα, χωρίς να αναφερθεί στα αίτια που τα προκάλεσαν. Όμως ουσιαστικές υπηρεσίες θα δώσουμε στο χώρο μόνο με ριζοσπαστικές λύσεις.

Κι αυτές είναι:

Από 01.01.2009 έχει τεθεί σε ισχύ η νέα κοινοτική νομοθεσία [καν(ΕΚ) 834/07 και καν(ΕΚ) 889/08] αλλά δεν έχει τροποποιηθεί η εθνική νομοθεσία (ΚΥΑ 245090/06) με αποτέλεσμα πρακτικά να μην υπάρχει εφαρμοστικό πλαίσιο για τη βιολογική γεωργία στην Ελλάδα και οι όποιες αποφάσεις να κινδυνεύουν να κριθούν ως παράνομες. Απαιτείται άμεση έκδοση νέας ΚΥΑ.
Από το 2006, που άρχισε η εφαρμογή της ΚΥΑ 245090/06, έχουν γίνει τουλάχιστον 10 εισηγήσεις για επιβολή κυρώσεων σε Οργανισμούς Ελέγχου και Πιστοποίησης βιολογικών προϊόντων, οι οποίοι βρέθηκε να μη συμμορφώνονται με την κείμενη νομοθεσία, αλλά δεν έχει επιβληθεί καμία κύρωση.
Για την ορθή και αξιόπιστη λειτουργία του συστήματος θα πρέπει να επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις όταν και όπου πρέπει.

Ως εποπτεύουσα αρχή έχει οριστεί από το 2004 η Διεύθυνση βιολογικής γεωργίας του ΥπΑΑΤ, η οποία δεν ασκεί πλήρως την αρμοδιότητά της όσον αφορά τους ελέγχους. Έχει κάνει ελάχιστους και όχι σε όλα τα πεδία αρμοδιότητάς της.
 Για την ορθή και αξιόπιστη λειτουργία του συστήματος θα πρέπει η Διεύθυνση βιολογικής γεωργίας του ΥπΑΑΤ να εφαρμόσει όλες τις αρμοδιότητες της.

Δεν έχει καταρτιστεί επίσημο μητρώο παραγωγών βιολογικών προϊόντων, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σαφής εικόνα για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται.
Απαιτείται άμεση κατάρτιση  επίσημου μητρώου και η δημιουργία ενιαίας βάσεις δεδομένων για  των συνεχή έλεγχο.

Με το ΠΔ 115/08 έχει καθοριστεί το πλαίσιο λειτουργίας των λαϊκών αγορών βιολογικών προϊόντων, το οποίο λόγω λαθών και αντιφάσεων είναι πρακτικά μη εφαρμόσιμο με αποτέλεσμα όλοι οι υπαίθριοι χώροι πώλησης βιολογικών προϊόντων, οι οποίοι είναι πολλοί, να είναι παράνομοι.
Απαιτείται άμεση νομοθετική ρύθμιση.

Για την περίοδο 2006 – 2013 και στο πλαίσιο του προγράμματος «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ» προκηρύχτηκε μόνο μία φορά πρόγραμμα για την επιδότηση των παραγωγών βιολογικών προϊόντων. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων έληξε για τη μεν φυτική παραγωγή τέλος Μαΐου του 2012 και για τη ζωική τον Ιούνιο του 2012. Από τότε μέχρι και σήμερα δεν έχουν ανακοινωθεί τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των φακέλων και οι δικαιούχοι, με αποτέλεσμα χιλιάδες παραγωγών να είναι στον αέρα και πρακτικά να μην ελέγχονται.
Απαιτείται άμεση αξιολόγηση και υπογραφή των συμβάσεων.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...