Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

Βουλή: Κλίμα συναίνεσης επί του ν/σ για τα γεωργικά φάρμακα

Με ευρεία πλειοψηφία (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑΟΣ) αναμένεται να ψηφιστεί επί της αρχής του το νομοσχέδιο για τη διάθεση γεωργικών φαρμάκων στην αγορά και την ορθολογική χρήση τους, η συζήτηση του οποίου άρχισε απόψε στην Ολομέλεια.

Ο Νίκος Σαλαγιάννης, εισηγητής της πλειοψηφίας, τόνισε με ιδιαίτερη έμφαση ότι το νομοθέτημα αυτό «σπάει» τη φάμπρικα των συμφερόντων στον χώρο της διάθεσης των φυτοφαρμάκων ενώ, μεταξύ άλλων, θεσπίζει ολοκληρωμένη διαχείριση φυτοπροστασίας και προβλέπει αυστηρούς ελέγχους για την χρήση τους και κυρώσεις για τους παραβάτες. Πρόσθεσε επίσης ότι απαιτείται άμεσα η «ηλεκτρονική καταγραφή φαρμάκων» καθώς χρειάζεται βάση δεδομένων» για να υπάρξει «ορθολογική χρήση και έλεγχοι».

«Ναι» ψηφίζει και η ΝΔ, όπως δήλωσε ο εισηγητής της Γιώργος Βλάχος επισημαίνοντας πως εγκρίνει επί της αρχής το σχέδιο νόμου όχι απλώς γιατί ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο κοινοτική οδηγία αλλά και γιατί με τις ρυθμίσεις του ξεκαθαρίζονται οι ρόλοι των εμπλεκόμενων φορέων και ξεπερνιούνται «ανούσιες συντεχνιακές αγκυλώσεις» με στόχο την προστασία των καταναλωτών. Επιφυλάχθηκε πάντως για την θέση του κόμματός του στα άρθρα με γνώμονα την υιοθέτηση προτάσεων της ΝΔ.

Η ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο της οδηγίας για την χρήση των φυτοφαρμάκων, οξύνει αντί να επιλύει τα «καυτά» προβλήματα των αγροτών, τόνισε εκ μέρους του ΚΚΕ ο Θ. Μωραϊτης ο οποίος τόνισε επίσης ότι, μέσω αυτού, υπηρετούνται τα καρτέλ των φυτοφαρμάκων ενώ για την νέα δομή των προστίμων ανέφερε ότι «θα λειτουργήσει περισσότερο ως φοροεισπρακτικός μηχανισμός».

Εκ μέρους του ΛΑΟΣ ο Ηλίας Πολατίδης δήλωσε την κατ αρχήν συμφωνία του κόμματός του στο νομοσχέδιο, αλλά εξέφρασε και ορισμένες επισημάνσεις σχετικά με τα στοιχεία που απαιτούνται για τη χρήση των φυτοφαρμάκων.

Ως τυπική ενσωμάτωση οδηγίας και «γραφειοκρατικό» χαρακτήρισε το νομοθέτημα η Λίτσα Αμμανατίδου (ΣΥΡΙΖΑ) επισημαίνοντας πως δεν εξειδικεύονται με βάση την ελληνική αγορά οι ρυθμίσεις του, ενώ υπάρχουν και διατάξεις σ' αυτό που ελέγχονται για αδιαφάνεια.
Enhanced by Zemanta

Αποκαλύφθηκε απάτη με επιστροφή ΦΠΑ 10 εκατ. ευρώ σε αγρότες

Παράνομες επιστροφές ΦΠΑ 10 εκατομμυρίων ευρώ σε αγρότες αποκάλυψε, ύστερα από πολύμηνη έρευνα, το ΣΔΟΕ. 

Πρόκειται για επιστροφές ΦΠΑ που εισπράττονταν βάσει πλαστών και εικονικών τιμολογίων σε αγρότες, στην κοινότητα Άρμα Θηβών Βοιωτίας, που έχει πληθυσμό 1.070 κατοίκους.

Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

Οι Νέοι Αγρότες συζητούν στις Σάππες Ροδόπης

Η Ομάδα Πρωτοβουλίας της Ένωσης Νέων Αγροτών Ροδόπης, για την ενημέρωση των Νέων Αγροτών στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης , οργανώνει συνάντηση-συζήτηση την Παρασκευή 13 Ιαν 2012, ώρα 12.00, στο Συνεδριακό Κέντρο Σαπών του Δήμου Σαπών με τίτλο: «Νέες μορφές αγροτικών επιδοτήσεων μετά το 2014», με ομιλητές τον κ. Κώστα Μπούντα Γεωπόνο, Πρ/μενο Κέντρου «Δήμητρα» Κομοτηνής με θέμα “Aνάλυση βασικών προτάσεων της νέας ΚΓΠ” και τον κ Δημήτρη Μιχαηλίδη, τεχνικό σύμβουλο της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών με θέμα τις «Nέες μορφές οργάνωσης των νέων αγροτών»
Όλοι γνωρίζουμε ότι οι εξελίξεις για την Κοινή  Γεωργική Πολιτική , που θα ισχύσει  μετά το 2013, «τρέχουν» πολύ γρήγορα  μετά την ανακοίνωση των προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις 12 Οκτωβρίου 2011 και υπολογίζεται ότι οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν μέσα στο φθινόπωρο του 2012.
Αξίζει να επισημάνουμε ότι θα είναι η  πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση που την ΚΓΠ δεν θα την ορίσουν μόνο οι Υπουργοί Γεωργίας , αλλά θα είναι προϊόν συναπόφασης του Συμβουλίου των Υπουργών και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Για να αξιοποιηθεί αυτή η μοναδική ευκαιρία που θα καθορίσει τις αγροτικές εξελίξεις για την περίοδο 2014-2020 και μετά, πρέπει όλοι οι Αγρότες και ειδικότερα αυτοί που θέλουν και μπορούν να έχουν μέλλον από τον αγροτικό κόσμο, να ενημερωθούν για τις προτάσεις που υπάρχουν και εφόσον συμφωνούν να τις αποδεχθούν και αν δεν συμφωνούν να προσπαθήσουν να τις αλλάξουν.
Καλούνται όλοι οι ενδιαφερόμενοι να παραβρεθούν στην συνάντηση την Παρασκευή 13 Ιαν 2012 και ώρα 12.00 στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Σαπών, που φιλοδοξεί να είναι το ξεκίνημα για μια νέα ελπίδα, καθόσον είναι ηπρώτη εκδήλωση της Ένωσης Νέων Αγροτών Ροδόπης την νέα χρονιά 2012.
Μόνο η  οργάνωση των αγροτών μπορεί να δημιουργήσει θετικές προοπτικές και πιθανές  ελπίδες, από ότι λένε για το Διεθνές  Έτος Συνεργατισμού, αλλά και το προταθέν νομοσχέδιο για τον αγροτουρισμό, που είναι σε διαβούλευση μέχρι 16 Ιαν 2012.
Τα μέλη της  ομάδας πρωτοβουλίας με τα οποία μπορείτε να έρθετε σε επαφή είναι οι: Παπαδημητρίου  Χρήστος-6934330229, Κρόκος Κυριάκος-6937267778, Χασάν Αλή-25310 61003, Μαχαίρα Βάσω-6945769658, Μπακιρτζάκης Δήμος-6944907830, Κούτρας Στέργιος-6989059296, Μπούντας Κων/νος-6974336775 και Δημήτρης Μιχαηλίδης-6998282382. 

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012

4 Χρόνια φυλακή, με αναστολή στον πρόεδρο της ΕΑΣ Φαρσάλων για χρέη...

Σε ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών με τριετή αναστολή, καταδικάστηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Φαρσάλων, Ιωάννης Σούρλας.

Ο προέδρος συνελήφθη χθες από το ΣΔΟΕ Θεσσαλίας, για ληξιπρόθεσμες οφειλές της Ένωσης, προς το Δημόσιο ύψους 909.000 ευρώ.


Πρόκειται για την πρώτη σύλληψη στον νομό για τέτοια υπόθεση και την τρίτη στην
Θεσσαλία.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012

Τον έπιασαν για χρέη στο δημόσιο την ώρα που ήταν στην εκκλησία

ΔΕΚΑ μέρες κρυβόταν για να γλιτώσει το  Αυτόφωρο αλλά σαν...καλός Χριστιανός είπε να πάει στην εκκλησία να προσευχηθεί.

Εκεί τον έπιασαν οι αστυνομικοί για χρέη προς το Δημόσιο, ύψους 909.000 ευρώ..

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ; ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΕΔΩ

Πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιστροφή 425 εκατ. Ευρώ από «παράνομες» επιδοτήσεις αγροτών

Διευκρινήσεις ζητά ο Λευτέρης Αυγενάκης και φέρνει το θέμα στη Βουλή

Διευκρινίσεις για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν ώστε να αποφευχθεί η καταβολή του προστίμου, αλλά και τη διαβεβαίωση ότι το ποσό δεν θα επιβαρύνει τους έλληνες αγρότες ζητά με κοινοβουλευτική του παρέμβαση ο Βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρης Αυγενάκης, προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κ. Σκανδαλίδη.

Ειδικότερα, στο έγγραφό του, ο κ. Αυγενάκης επισημαίνει ότι «στις αρχές του 2009 έγιναν πληρωμές ύψους 415 εκατ. ευρώ σε αγρότες μέσω του ΕΛΓΑ, με την Κοινή Υπουργική Απόφαση με αρ. Πρωτ. 262037/30-1-2009 των τότε υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Σ. Χατζηγάκη, και υφυπουργού Οικονομικών, κ. Ν. Λέγκα» και υπογραμμίζει ότι «στις πληρωμές αυτές, πάντοτε σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δεν έγιναν σεβαστοί οι κανόνες για τη νόμιμη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων». Κατόπιν, υπενθυμίζει «η αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν άμεση, ώστε κλήθηκε άμεσα στις Βρυξέλλες ο τότε υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για να αιτιολογήσει τις πληρωμές, προφανώς χωρίς να πείσει την τότε Επίτροπο Γεωργίας», τονίζοντας πως «ως επακόλουθο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κινητοποιήθηκε άμεσα, ξεκινώντας έρευνα για το εάν οι πληρωμές συμβιβάζονται με την κοινοτική νομοθεσία».

Επιπλέον, προσθέτει ότι «σύμφωνα με απόφαση που θα δημοσιευθεί στην επίσημη εφημερίδα της Ε.Ε., το συνολικό ύψος των «παράνομων» κρατικών ενισχύσεων, που κατά την Επιτροπή πρέπει να ανακτηθούν έντοκα, ανέρχεται στο ποσό των 424,8 εκατ. ευρώ. Με την απόφαση η Επιτροπή: Πρώτον, θέτει προθεσμία τεσσάρων μηνών για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την ανάκτηση εντόκως από τους παραγωγούς των σχετικών χρηματικών ποσών και δεύτερον, ζητά πλήρη ενημέρωση σχετικά με τα μέτρα που λαμβάνονται για την ανάκτηση, μέχρι τις 8-2-2012».

Τονίζει δε ότι «σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με την απόφαση, η Επιτροπή έχει τη δυνατότητα να προσφύγει στο Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε βάρος της Ελλάδας, ζητώντας την επιβολή κατ’ αποκοπήν ποσών ή και χρηματικής ποινής», ενώ «η απόφαση, μάλιστα, είναι άμεσα εκτελεστή». Ως εκ τούτου, σημειώνει ότι «προκύπτει το βασικό ερώτημα και η εύλογη ανησυχία στον αγροτικό κόσμο, κατά πόσον είναι δυνατόν να ζητηθεί από τους παραγωγούς η επιστροφή χρημάτων επιδοτήσεων που το κράτος τους έδωσε», υπογραμμίζοντας ότι «σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει το ενδεχόμενο αυτό να αποτραπεί». Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Αυγενάκης ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, να αναλάβει «τις κατάλληλες πρωτοβουλίες και ενέργειες προκειμένου να αποφευχθεί το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο κατά τα φαινόμενα θα βαρύνει τον εθνικό προϋπολογισμό και τα ελλείμματα και επομένως την ελληνική κοινωνία», αλλά και τη δέσμευσή του ότι «το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιστροφή 424,8 εκατομμυρίων ευρώ δεν θα βαρύνει τους Έλληνες αγρότες». Τέλος, ερωτά «σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες πρόκειται να προβεί το Υπουργείο προκειμένου να αποφευχθεί η καταβολή του προστίμου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012

Από το Κιλελέρ ξεκινούν οι Νέοι Αγρότες Λάρισας

Με την  νέα χρονιά οι Νέοι Αγρότες Λάρισας  ξεκινούν συμβολικά τις συναντήσεις-συζητήσεις τους από το Κιλελέρ την Τρίτη, 17 Ιαν 2012, στις 18.00, στο παλαιό Δημαρχείο Κιλελέρ, με θέμα «το μέλλον του αγροτικού κόσμου», και εξειδίκευση στην Κοινή Γεωργική Πολιτική, στον Αγροτουρισμό και στην Κοινωνική Οικονομία-ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥΣ, διότι το 2012 έχει χαρακτηρισθεί από τον ΟΗΕ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΤΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΣΜΟΥ-συνεταιρισμών.
Οι Νέοι Αγρότες  της Λάρισας, μαζί με τους Νέους Αγρότες της Θεσσαλίας, για το 2012, μας είπε ο πρόεδρος κ. Τάσος Μακρής (6945803771), στοχεύουν σε μια περιφερειακή συνάντηση στις 27 Μαΐου 2012, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τον αγροτικό κόσμο της Θεσσαλίας.
Με βάση τις  τακτικές συναντήσεις του Διοικητικού Συμβουλίου τις Τρίτες κάθε μήνα στην νέα έδρα της Ένωσης Νέων Αγροτών Λάρισας, τις συναντήσεις σε όλους τους Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας, αλλά και τις συμμετοχές στις πανελλήνιες συναντήσεις, η ΕΝΑ Λάρισας, εν μέσω οικονομικής κρίσης, φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την αγροτική νεανική επιχειρηματικότητα στην Λάρισα.
Ο Γεν. Γραμματέας της ΕΝΑ Λάρισας κ. Γρηγόρης Τζιότζιος (6945884133) πιστεύει ότι οι Νέοι Αγρότες που δρουν στον αγροτικό τομέα είναι περίπου ήρωες, διότι έχουν όλα τα προβλήματα των νέων ανθρώπων που τώρα ξεκινούν, έχουν όλα τα προβλήματα των αγροτών, έχουν όλα τα προβλήματα των νέων επιχειρηματιών και επί πλέον, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ εφαρμοσμένη αγροτική έρευνα και γεωργικές εφαρμογές-συμβουλές, δεν έχουν σχολεία αγροτικής επιχειρηματικότητας και δεν έχουν καμιάς μορφής στήριξη, που έχουν όλοι οι άλλοι έλληνες που επιχειρούν οπουδήποτε και σε οποιονδήποτε τομέα, όπως είναι τα Επιμελητήρια (Αγροτικά ή Τοπικά).
Στην συνάντηση  όσοι θέλουν θα ενημερωθούν και για τις πανελλήνιες διοργανώσεις που είναι σημαντικές μεταξύ των οποίων επισημαίνονται:
21 Ιαν 2012, Αθήνα, Ζάππειο, 09.30, 1ο Επιμορφωτικό Συνέδριο για Αγροτ. προϊόντα
4 Φεβ 2012, Θεσσαλονίκη, Agrotica, 12.00, ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΣΜΟΣ & ΥΠΑΙΘΡΟΣ 2020
15 Φεβ 2012, Αθήνα, Ledra Marriott, Τουρισμός, Γαστρονομία & τοπικά προϊόντα
18 Μαρ 2012, Κομοτηνή, Συνάντηση Νέων Αγροτών  Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης
21 Απρ 2012, Παρανέστι, Γιορτή Ντόπιων Σπόρων-Πελίτι
6 Μαϊ 2012, Κοζάνη, Συνάντηση Νέων Αγροτών  Δυτικής Μακεδονίας
27 Μαϊ 2012, Λάρισα, Συνάντηση Νέων Αγροτών  Θεσσαλίας
6-9 Σεπ 12, Πιερία, 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών
Η νέα χρονιά για τους Νέους Αγρότες της Λάρισας ξεκινά από το Κιλελέρ, στις 17 Ιαν 2012, στις 18.00.  
Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Μπερδεύουν ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟ με Τουρισμό Υπαίθρου

Έχει καταγραφή  σε παλαιότερες περιόδους συγκυβερνήσεων, όπου εξ ορισμού η αντιπολίτευση  και ο κοινοβουλευτικός έλεγχος  είναι πολύ εξασθενημένοι, περνούν  νομοθετήματα στα όρια της ηθικής και ακόμα περισσότερο στα όρια της νομιμότητας, εις βάρος των ασθενεστέρων.
Φαίνεται  ότι αυτήν την φορά η συγκυβέρνηση επέλεξε μεταξύ άλλων κα την εξαθλίωση των αγροτών και των αγροτικών επαγγελμάτων με ευθεία επίθεση στις αγροτουριστικές δραστηριότητες, με υφαρπαγή του ονόματος του αγροτουρισμού, ή δημιουργώντας νέους όρους όπως οινοτουρισμός και αλιευτικός τουρισμός.
Στο νομοσχέδιο για τον Τουρισμό Υπαίθρου με αναμενόμενη , λόγω περιόδου, έκπληξη επιχειρούνται  μεθοδεύσεις απαράδεκτες για  τους αγρότες και τον αγροτουρισμό, μεταξύ των οποίων:
  1. Επιχειρείται να υπαχθούν οι αγροτουριστικές δραστηριότητες με την απαράδεκτη μορφή καινοφανούς «αγροτουριστικής επιχείρησης» σε ένα καινούργιο πλαίσιο, το πλαίσιο του Τουρισμού Υπαίθρου.
  2. Οι αγροτουριστικές δραστηριότητες προσφέρονται μόνον από αγρότες και η επιχείρηση είναι ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, όχι αγροτουριστική.
  3. Η αγροτική επιχείρηση είναι κομμάτι της αγροτικής κοινωνίας και της κοινωνικής οικονομίας. Με το νομοσχέδιο επιχειρείται η βίαια υπαγωγή του αγροτουρισμού (που είναι μόνο αγροτουριστικές δραστηριότητες και όχι αυτοτελής επιχείρηση) στο πλαίσιο της οικονομίας της αγοράς και του ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΥΠΑΙΘΡΟΥ, όπου οι αλλοιώσεις θα την κάνουν αγνώριστη και θα λειτουργήσει ως «δούρειος ίππος» για τη πλήρη άλωση της κοινωνικής οικονομίας.
  4. Οι αγροτουριστικές δραστηριότητες είναι τουριστικές υπηρεσίες που προσφέρονται από αγρότες, και όχι όπως αναφέρεται αόριστα στο προτεινόμενο άρθρο 2, παράγραφος 3 «συνδέονται με την αγροτική παραγωγή σε χώρους ενοποιημένους ή μη με αγροτικές εγκαταστάσεις». Δεν μπορούν να εννοηθούν αγροτουριστικές δραστηριότητες έξω από τον χώρο άσκησης του αγροτικού επαγγέλματος. Όλα τα άλλα είναι τουρισμός υπαίθρου από επιχειρηματίες.
  5. Τα κύρια αγροτικά επαγγέλματα είναι η γεωργία, η κτηνοτροφία, η αλιεία και η δασοκομία, και συμπληρωματικά η παραγωγή ενέργειας, η μεταποίηση και εμπορία της παραγωγής, οι ρύποι και ο αγροτουρισμός. Ο διαχωρισμός στο νομοσχέδιο του αγροτουρισμού από τον αλιευτικό τουρισμό, μήπως προδιαθέτει και για κάποιο καινοφανή δασοτουρισμό, ή/& κτηνοτροφικό τουρισμό ή/& άλλα νεφελώδη σχήματα, όπως οινοτουρισμός κλπ?. Ο Αγροτουρισμός πρέπει να είναι ενιαίος και συμπληρωματικός προς όλα τα αγροτικά επαγγέλματα, και επομένως να μην παρουσιάζεται σαν ξεχωριστή επιχείρηση.
  6. Ο οινοτουρισμός όταν ασκείται από αγρότες-αμπελουργούς είναι καθαρός αγροτουρισμός. Όταν ασκείται από επιχειρηματίες ίσως θα μπορούσε να είναι τουρισμός υπαίθρου ή ακόμα και γαστρονομικός τουρισμός, πάντως όχι αγροτουρισμός. Στο νομοσχέδιο επιχειρείται να υφαρπαχθεί και ο οινοτουρισμός από τους αγρότες, ίσως επειδή τα τελευταία χρόνια πολλοί επιχειρηματίες κάνουν business με αυτό το «καλό» κομμάτι των αγροτικών επαγγελμάτων.
  7. Η υφαρπαγή των ονομάτων προδιαθέτει και για πιθανή υφαρπαγή των προνοιών που λαμβάνονται για να ασκηθεί το αγροτικό επάγγελμα ΜΕΣΑ στην ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, και έτσι να δοθούν οι πρόνοιες για την αγροτική κοινωνική οικονομία στην οικονομία της αγοράς και τους κεφαλαιούχους επιχειρηματίες, που τρέχουν εκεί που παράγονται τα περισσότερα χρήματα, και όχι κατ’ ανάγκη εκεί που οι άνθρωποι λειτουργούν μια ανθρώπινη αγροτική κοινωνία.
  8. Δημιουργείται το ειδικό άρθρο 8, μόνο και μόνο για να δοθούν σε μη αγρότες οι δυνατότητες των αγροτών. Όποιος θέλει να κάνει αγροτουρισμό πρέπει να είναι αγρότης. Τότε δεν θα χρειαζόταν ειδικό άρθρο για τα οικόσιτα και άλλα ζώα, ούτε ειδικό άρθρο για την διάθεση αγροτικών προϊόντων. Με το μπέρδεμα του νομοσχεδίου, τελικά φαίνεται ότι σκοπό έχουν να δοθούν οι πρόνοιες που κάθε αγρότης έχει για την άσκηση των αγροτικών επαγγελμάτων σε μη αγρότες. Το αγροτικό επάγγελμα είναι ανοικτό. Όποιος θέλει μπορεί να γίνει αγρότης. Ο μη αγρότης όμως δεν μπορεί να κάνει αγροτουρισμό, αλλά μόνο Τουρισμό Υπαίθρου και βέβαια τα τρόφιμα και τις δραστηριότητες, θα τις αφήσει να τις κάνουν οι αγρότες. Δεν πρέπει να κλέψουν από τον αγρότη οι επιχειρηματίες και την δυνατότητα να παράγει και να διαθέτει τα φημισμένα αγροτικά του προϊόντα. Διότι τότε ο αγρότης θα έχει την δυνατότητα να γίνει … μόνο εργάτης γης …
  9. Το εξωφρενικό (πέραν του ανήθικου ή παράτυπου ή αντιεπιστημονικού) είναι ότι στο άρθρο 6 προτείνεται να ορισθεί ως αγροτουρισμός και μια νέα μορφή κεφαλαιουχικής επιχείρησης, όπου ο αγρότης ή οι αγρότες (εγγεγραμμένους στο Μητρώο Αγροτών, δηλαδή μέχρι 35%) θα έχει το 50% του ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ … … ! Δηλαδή ένα μόρφωμα όπου το 17,5% του αγροτικού εισοδήματος θα προσδιορίζει την αγροτική επιχείρηση … … και το εισόδημά της θα χαρακτηρίζεται … αγροτικό … …
  10. Είναι τουλάχιστον υβριστικό προς την νοημοσύνη, όσων θέλουν να λένε ότι είναι νοήμονες, να μην διακρίνουν την τάση, ο αγρότης, ίσως τελικά, να φθάσει στο 5%, που όρισε σαν ελάχιστο εισοδηματικό κριτήριο (χωρίς άλλα κριτήρια) η Ευρ. Επιτροπή στις νομοθετικές προτάσεις της στις 12-10-2011.
Κάποτε η  πλειοψηφική λογική όρισε ως αγρότη, μόνο από το εισόδημά του, με το 51%. Ήταν λάθος.
Η Υπουργός Μπατζελή όρισε νομοθετικά ως αγρότη όποιον έχει εισόδημα 35% από αγροτικά εισοδήματα. Ήταν ακόμα μεγαλύτερο λάθος.
Τώρα το νομοσχέδιο προτείνει συγκαλυμμένα το 17,5% … …
Υπάρχει πάτος  στην διαδικασία αφανισμού των αγροτών και των αγροτικών επαγγελμάτων? Ή μήπως υπάρχει κάποιος άτυπος διαγωνισμός μειοδοσίας?
Έχει κάποιος  από τους μεγαλοσχήμονες αντιληφθεί ότι το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων είναι το μόνο που θα μπορούσε, αν ήθελε, εκτός από παραγωγικό υπουργείο, να εκπροσωπεί μια ολόκληρη κοινωνία, την αγροτική κοινωνία, με δικό της οικονομικό σύστημα-την κοινωνική οικονομία και δικές της πολιτιστικές αξίες? Και ότι οι αγρότες είναι οι μόνοι φροντιστές του περιβάλλοντος (καλοί ή κακοί) που διαθέτουμε όλοι, και κυρίως οι αστοί, για να επιβιώσουμε ως ανθρώπινο είδος?

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

Στο «συρτάρι» οι αιτήσεις 594 παραγωγών της Κρήτης για αποζημιώσεις από το βακτήριο e-coli

Διευκρινήσεις ζητά ο Λευτέρης Αυγενάκης 
Στο «συρτάρι»  έβαλε ο ΟΠΕΚΕΠΕ τις αιτήσεις 594 παραγωγών από την Κρήτη  που ζητούσαν αποζημιώσεις για την  απώλεια εισοδήματος λόγω του  ευρωπαϊκού σκανδάλου για το βακτήριο e-coli, γεγονός που προκάλεσε την  κοινοβουλευτική παρέμβαση του  Βουλευτή Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρη Αυγενάκη, ο οποίος ζήτησε διευκρινήσεις από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κ. Σκανδαλίδη.
Ειδικότερα, στο έγγραφό του ο Βουλευτής  επισημαίνει ότι «την αντίδραση  αγροτικών συνεταιρισμών του  Λασιθίου προκάλεσε η άρνηση του ΟΠΕΚΕΠΕ να επανεξετάσει 594 αιτήσεις παραγωγών που ζητούν αποζημιώσεις για την απώλεια εισοδήματος λόγω του ευρωπαϊκού σκανδάλου για το βακτήριο e-coli» και συμπληρώνει ότι «η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Λασιθίου και οι αγροτικοί συνεταιρισμοί «Ησίοδος», «Εκτός Εποχής» και «Κουτσουρά» απέστειλαν εξώδικο προς τον Πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ, καθώς μετά από αίτημα της Ομοσπονδίας ζητούνταν η επανεξέταση των φακέλων, όσων παραγωγών θεωρούσαν ότι αδικήθηκαν κατά την διαδικασία αποζημιώσεων για το E-Coli», υπενθυμίζοντας ότι «συνολικά κατετέθησαν και πρωτοκολλήθηκαν 594 αιτήσεις».
Ωστόσο, αναφέρει ότι «στην απάντηση του  ΟΠΕΚΕΠΕ με αρ. πρωτ. 114956 από 8/12/2011, αναφέρεται ότι η επανεξέταση θα πραγματοποιηθεί  από τις τοπικές υπηρεσίες  Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής και θα αφορούν μόνο τους παραγωγούς που ήδη έχουν πάρει χρήματα από το μέτρο αυτό». Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνει πως υπήρξε «η έντονη αντίδραση των παραγωγών και των Συλλόγων τους για την επανεξέταση ορισμένων μόνο των περιπτώσεων, που μάλιστα αφορά ελάχιστο μόνο αριθμό αιτήσεων». Επιπλέον, αναφέρει ότι οι ίδιοι «εκφράζουν την απορία κατά πόσον μπορεί να έγιναν λάθη μόνο στον υπολογισμό του ύψους του ποσού αποζημίωσης του κάθε δικαιούχου και όχι σε αυτούς που κρίθηκαν μη δικαιούχοι» και πως ζητούν την επανεξέταση των αιτήσεων 594 παραγωγών.  
Στο πλαίσιο  αυτό, ο κ. Αυγενάκης ζητά τη σαφή τοποθέτηση του Υπουργού και των αρμοδίων υπηρεσιών «για ποιους λόγους ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν προέβη στην εξέταση των αιτήσεων 594 παραγωγών που ζητούν αποζημιώσεις για την απώλεια εισοδήματος λόγω του ευρωπαϊκού σκανδάλου για το βακτήριο e-coli», ζητώντας τους μάλιστα να μεσολαβήσει για την επανεξέταση από τον ΟΠΕΚΕΠΕ των αιτήσεων 594 παραγωγών», καθώς δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι ΟΠΕΚΕΠΕ πιθανώς έκανε λάθη μόνο στον υπολογισμό των αποζημιώσεων και όχι και στο ποιοι είναι δικαιούχοι των αποζημιώσεων.

Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2011

Διήμερα εκπαιδευτικά σεμινάρια αγροτών στο Δήμο Μινώα Πεδιάδας

Εκπαιδευτικά σεμινάρια που συνδυάζουν όχι μόνο τη θεωρία αλλά και την πράξη γύρω από θέματα που σχετίζονται με την καλλιέργεια της ελιάς, προγραμματίζει ο Δήμος Μινώα Πεδιάδας στις δημοτικές ενότητες Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Θραψανού.
Τα σεμινάρια πραγματοποιούνται στα πλαίσια του σχεδιασμού της Δημοτικής Αρχής Μινώα Πεδιάδας για την ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα. Στην κατεύθυνση αυτή η συνεχής επιμόρφωση και η παροχή εφοδίων με σύγχρονες γνώσεις και τεχνικές αποτελεί καθοριστικό παράγοντα ανάπτυξης τόσο της ελαιοκαλλιέργειας, όσο και άλλων εξαρτώμενων αγροτικών δραστηριοτήτων στην περιοχή.
Συγκεκριμένα, τα διήμερα εκπαιδευτικά σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν: 19 & 20 Ιανουαρίου 2012 στο Θραψανό, 23 & 24 Ιανουαρίου στο Καστέλλι, 25 & 26 Ιανουαρίου στο Αρκαλοχώρι. Στα σεμινάρια καλούνται να συμμετάσχουν τόσο οι νέοι αγρότες, όσο και οι παλαίμαχοι που θα μεταλαμπαδεύσουν την πολύτιμη εμπειρία τους και την αγάπη τους για την ελιά στις νεότερες γενιές.
Το πρόγραμμα των σεμιναρίων περιλαμβάνει:
1η Ημέρα (θεωρία)
- Η ιστορία της ελιάς, μέλλον & προοπτικές
- Καλλιεργητικές φροντίδες (φύτευση, όργωμα, κλάδεμα κλπ)
- Άρδευση - λίπανση
- Φυτοπροστασία (εχθροί & ασθένειες)
2η Ημέρα (θεωρία & πράξη)
- Συγκομιδή, ασφαλής αποθήκευση, εμπορία
- Βιολογική Καλλιέργεια - Ολοκληρωμένης διαχείρισης καλλιέργεια
- Μεταφορά σε αγρό της περιοχής για πρακτική εξάσκηση που περιλαμβάνει:
" Επίδειξη σωστού κλαδέματος
" Επίδειξη σωστής άρδευσης - λίπανσης
" Επίδειξη σωστού ψεκασμού

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν δηλώσεις συμμετοχής από τις 2 έως τις 13 Ιανουαρίου και εξής
1. στα δημοτικά καταστήματα:
- Καστελλίου, τηλ 28913 40115 (κα. Καλαϊτζάκη Βάσω)
- Αρκαλοχωρίου, τηλ 28913 40335 (κα. Χαλαμπαλάκη Μαρίνα)
- Θραψανού, τηλ. 28913 40405 (κα. Βασιλάκη Μαρία)
2. Στις τοπικές κοινότητες, στους προέδρους και τα μέλη των τοπικών συμβουλίων
3. Στους προέδρους των Αγροτικών Συνεταιρισμών και των Αγροτικών και Πολιτιστικών Συλλόγων
Σε όλους τους συμμετέχοντες θα διανεμηθεί δίπλωμα συμμετοχής.


neakriti.gr

Τα πρώτα συμβόλαια μίσθωσης δημόσιας αγροτικής γης

Η διανομή των πρώτων συμβολαίων μίσθωσης αγροτικής γης σε 11 δικαιούχους στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί, στην αίθουσα συσκέψεων Διοικητηρίου στην Ξάνθη, παρουσία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Σκανδαλίδη, του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Σωκράτη Ξυνίδη, του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Γιάννη Δριβελέγκα και του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Άρη Γιαννακίδη.

Πρόκειται για 29 αγροτεμάχια έκτασης περίπου 180 στρεμμάτων δημόσιας αγροτικής γης και οι δικαιούχοι είναι νέοι άνεργοι και πτυχιούχοι γεωτεχνικών σχολών.

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης τόνισε την ανάγκη στροφής της Ελλάδας στην πρωτογενή παραγωγή ως απαραίτητη προϋπόθεση για να βγει η χώρα μας από την οικονομική κρίση λέγοντας χαρακτηριστικά πως «η διανομή δημόσιας γεωργικής και κτηνοτροφικής γης σε νέους αγρότες και πτυχιούχους στοχεύει ν’ αποτελέσει μια ουσιαστική διέξοδο απασχόλησης σε μια κρίσιμη οικονομικά περίοδο για νέους ανθρώπους».

Επισήμανε, επίσης, το μεγάλο ενδιαφέρον που παρουσιάζει το πρόγραμμα του ΥΠΑΑΤ σημειώνοντας ότι έως σήμερα έχουν γίνει 8 αναρτήσεις αγροτεμαχίων για 12 Περιφερειακές Ενότητες της χώρας. Έχουν υποβληθεί 2.300 αιτήσεις οι οποίες και αφορούν 1.100 αγροτεμάχια.

Τέλος, ο Κώστας Σκανδαλίδης, συνεχάρη την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης που ενεργοποίησε το στελεχιακό της δυναμικό για να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι και να προχωρήσουν με επιτυχία τα πρώτα μισθωτήρια συμβόλαια.

Σύντομα θα προχωρήσουν οι ανάλογες διαδικασίες διανομής δημόσιας αγροτικής γης σε δικαιούχους και άλλων Περιφερειακών Ενοτήτων.

Για την Κοινή Γεωργική Πολιτική Συζητούν στην Ορμύλια

Στην Ορμύλια Χαλκιδικής συζητούν την Τρίτη, 3 Ιαν 2012, στις 18.00, στην αίθουσα του Δημαρχείου με θέμα την Κοινή Γεωργική Πολιτική 2014-2020, μετά από πρωτοβουλία και πρόσκληση του Αγροτικού Συλλόγου Ορμύλιας, με κεντρικό εισηγητή τον κ. Δημήτριο Μιχαηλίδη, συνεργάτη της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών.
Στον άλλο αρχαίο πολιτισμό, τον κινέζικο, λένε: Αν ενδιαφέρεσαι για έναν χρόνο φύτεψε στάρι, Αν ενδιαφέρεσαι για δέκα χρόνια φύτεψε δέντρα. Και αν ενδιαφέρεσαι για το μέλλον φρόντισε τους νέους. Τα στάρια και οι ελιές έχουν έναν ορίζοντα 10ετίας. Η Κοινή Γεωργική Πολιτική θα έχει επίδραση στους νέους αγρότες και στο μέλλον του αγροτικού κόσμου, και θα χαρακτηρίσει ολόκληρο τον αγροτικό κόσμο για πολλά χρόνια.
Οι νομοθετικές  προτάσεις της Ευρ. Επιτροπής  της 12-10-2011, για την ΚΓΠ 2014-2020, θα γίνουν αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης μόνο με την συναπόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και αυτό εκτιμάται ότι θα γίνει περίπου το φθινόπωρο του 2012. Όσοι θέλουν και μπορούν να έχουν μέλλον στον αγροτικό κόσμο έχουν την μοναδική ευκαιρία, στα πλαίσια της σύγχρονης πραγματικότητας, να συναντηθούν, να ενημερωθούν, να συζητήσουν και να προσπαθήσουν να συνδιαμορφώσουν τις αποφάσεις από σήμερα και μέχρι το φθινόπωρο 2012. Αυτές οι αποφάσεις θα επηρεάσουν τον αγροτικό κόσμο για αρκετά χρόνια, ίσως και δεκαετίες.
Είναι μοναδική ευκαιρία σε διαδικασίες συνεκτίμησης και χωρίς κομματικές επιρροές, οι παλαιότεροι α προσφέρουν την  εμπειρία τους και να δώσουν την ευκαιρία στους νεότερους να διαμορφώσουν οι ίδιοι κάποια στοιχεία από τις επιθυμίες τους για το μέλλον του αγροτικού κόσμου, στον οποίο θα ζήσουν.
Οι Νέοι Αγρότες  έχουν όσα θέματα απασχολούν όλους  τους αγρότες της Ελλάδας και  επί πλέον: Προσπαθούν να επιλέξουν τον τομέα του αγροτικού επαγγέλματος στο οποίο θα εξειδικευτούν. Αγωνίζονται να ενταχθούν στην αγροτική κοινωνία που τους περιβάλλει. Πρέπει να κάνουν το σπίτι τους και την οικογένειά τους και να μεγαλώσουν τα παιδιά τους και Έχουν να σταθεροποιήσουν την επιχειρηματική του δράση (μέγεθος, μίγμα κλπ).
Την Τρίτη, 3 Ιαν 2012, στις 18.00, στο Δημαρχείο, ο Αγροτικός Σύλλογος Ορμύλιας, θα δημιουργήσει μια πλατφόρμα συζήτησης και προβληματισμού για το μέλλον του αγροτικού κόσμου, έτσι όπως έχει ανακοινωθεί στις 12-10-2011 για την ΚΓΠ 2014-2020 και όπως θα ήθελαν ίσως να την διαμορφώσουν οι αγρότες που ενδιαφέρονται για το μέλλον του αγροτικού κόσμου και της αγροτικής κοινωνίας.
Πληροφορίες: Δανιηλίδης Δανιήλ-6945990998,

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

ΔΗΣΥ για φυτοφάρμακα: Προτεραιότητα η προστασία του παραγωγού

Ο Βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρης Αυγενάκης, από κοινού με την αρμόδια Τομεάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης του κινήματος, Νίκη Αραμπατζή, εξέδωσαν μετά από επεξεργασία του Νομοσχεδίου για τα φυτοφάρμακα την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Επιτέλους έφτασε η ώρα να εναρμονιστεί και επομένως να εκσυγχρονιστεί η εγχώρια νομοθεσία με την πανευρωπαϊκή, σχετικά με τη διάθεση γεωργικών φαρμάκων στην αγορά. Με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης «Διάθεση γεωργικών φαρμάκων στην Αγορά, ορθολογική χρήση αυτών και συναφείς διατάξεις» όντως ξεκινά αυτή προσπάθεια, αν και θα χρειαστούν πληθώρα νομοθετημάτων και Διοικητικών πράξεων για την εφαρμογή του στην πράξη. Η νομοθετική πρωτοβουλία κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση κατ’ αρχήν, αφού αποκλειστικός γνώμονας είναι να καλύπτονται οι ανάγκες των αγροτών και ταυτόχρονα να εκλείψουν μελλοντικές ενέργειες με τη χρήση μη εγκεκριμένων φυτοφαρμάκων, η οποία δεν συνάδει με την πανευρωπαϊκή κατεύθυνση της γεωργίας που αποσκοπεί στην προστασία του περιβάλλοντος.

Η Δημοκρατική Συμμαχία, ως υπεύθυνη πολιτική δύναμη, υποστηρίζει τον εκσυγχρονισμό της εγχώριας νομοθεσίας με βάση την πρακτική και την εναρμόνιση της με την πανευρωπαϊκή, ιδιαίτερα στο χώρο της γεωργίας και της αγροτικής ανάπτυξης. Τον πρωτογενή τομέα θεωρούμε ως βασικό μέρος της εξόδου από το ευρύτερο αδιέξοδο, στο οποίο βρίσκεται η χώρα σήμερα, και θα συνεχίσουμε να θέτουμε ως προτεραιότητα την προστασία του παραγωγού, του περιβάλλοντος και εν τέλει της διατροφικής αλυσίδας».

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

Πρόσβαση σε όλους τους γιατρούς και τα νοσοκομεία για τους ασφαλισμένους του ΟΓΑ

Πρόσβαση σε όλους τους γιατρούς που θα ενταχθούν στον ΕΟΠΥΥ- ΙΚΑ- ΟΓΑ- ΟΑΕΕ- ΟΠΑΔ, Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, αγροτικούς γιατρούς) θα έχουν από 1η Ιανουαρίου οι ασφαλισμένοι του ΟΓΑ.

Πλέον καταργείται το ατομικό συνταγολόγιο και η συνταγογράφηση θα γίνεται ηλεκτρονικά ή χειρόγραφα σε συνταγολόγιο ενιαίου τύπου που έχουν προμηθευτεί οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ.

Κατά την επίσκεψη στο γιατρό, οι ασφαλισμένοι είναι απαραίτητο να επιδεικνύουν το βιβλιάριο υγείας, ασφαλιστικά ενήμερο.
Όπως αναφέρει ο ΟΓΑ, με την ένταξή του στον ΕΟΠΥΥ, επιτυγχάνεται όλοι οι ασφαλισμένοι να έχουν ισότιμη πρόσβαση στο ενιαίο σύστημα παροχής υπηρεσιών υγείας, όπως και οι ασφαλισμένοι των άλλων ταμείων.

Για τους λόγους αυτούς και για να μην δημιουργηθούν δυσλειτουργίες στις παροχές υπηρεσιών υγείας καλούνται όλοι οι ασφαλισμένοι του ΟΓΑ να καταβάλουν έγκαιρα τις ασφαλιστικές εισφορές τους και όσοι έχουν καθυστερούμενες εισφορές να ενταχθούν άμεσα στην ευνοϊκή ρύθμιση του ΟΓΑ, έτσι ώστε το βιβλιάριο υγείας να είναι σε ισχύ και να έχουν την απρόσκοπτη πρόσβαση στις ιατροφαρμακευτικές και νοσοκομειακές παροχές.

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2011

"Φύτρωσαν" πισίνες στο... Κιλελέρ!

Lames Composite - Piscine
Image by Michel27 via Flickr
Με το μέσο ετήσιο αγροτικό εισόδημα που δηλώνεται να ανέρχεται σε 1.578 ή 132 ευρώ τον μήνα, το ιστορικό Κιλελέρ, που έχει γεμίσει πισίνες, αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά δείγματα φοροδιαφυγής που "βασιλεύει" στην Ελλάδα,γράφουν  ΤΑ ΝΕΑ.

Μόνο 40 άτομα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, σε σύνολο 1.031.792 ατόμων δηλώνουν εισοδήματα άνω των 60.000 ευρώ.

"Δε μπορώ να καταλάβω πώς ταιριάζουν όλα αυτά με τις καμιά τριανταριά πισίνες που βρίσκουμε σε ένα αγροτικό χωριό 3.000 κατοίκων" αναρωτιέται ο Νίκος Καραβίτης, αναπληρωτής καθηγητής του Παντείου και πρώην επικεφαλής της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Και στην Χαλκιδική οι Νέοι Αγρότες

Την Τρίτη, 20 Δεκ 2011, στις 19.00, ο τεχνικός σύμβουλος της ΠΕΝΑ (Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών) κ. Δημήτρης Μιχαηλίδης, θα ενημερώσει-συζητήσει με τα μέλη του Αγροτικού Συνεταιρισμού Γαλάτιστας, και άλλους, για τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Κοινή Γεωργική Πολιτική-ΚΓΠ, στην αίθουσα του Δημαρχείου Γαλάτιστας.
Είναι σημαντικό  να είναι ενημερωμένοι οι αγρότες  και ιδιαίτερα οι Νέοι Αγρότες  για τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Κοινή Γεωργική πολιτική 2014-2020, διότι πρόκειται μόνο για προτάσεις, που θα γίνουν αποφάσεις, αφού συζητηθούν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, και μόνο αφού συναποφασισθούν. Εκτιμάται ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν περίπου το φθινόπωρο του 2012 (ή/και νωρίτερα), και εάν είναι έτσι δίνεται η ευκαιρία στους οργανωμένους αγροτικούς συλλογικούς φορείς να εκφρασθούν και να επηρεάσουν μέσω των ευρωβουλευτών το τελικό αποτέλεσμα.
Πρώτο βήμα είναι η ευαισθητοποίηση, ακολούθως  η επεξεργασία θεμάτων και  μετά η έκφραση γνώμης ή άποψης, μέσω των συλλογικών φορέων αγροτών. Το θέμα είναι πολύ σημαντικότερο για όσους θέλουν, αλλά και μπορούν να έχουν μέλλον στον αγροτικό τομέα, τουλάχιστον λόγω ηλικίας. Οι Νέες και οι Νέοι Αγρότες θα πρέπει να είναι οι πρώτοι που θα έπρεπε να θέλουν να ενημερωθούν και να συμμετέχουν σε Αγροτικές Συλλογικές Οργανώσεις, όπου υπάρχουν, και όπου δεν λειτουργούν να δημιουργήσουν Ενώσεις Νέων Αγροτών.
Η πρόταση  της ΕΕ για την ΚΓΠ 2014-2020 φαίνεται να είναι στα ίδια επίπεδα εισροών  προς την Ελλάδα και στα ίδια ποσοστά μεταξύ απευθείας πληρωμών και δαπανών για ανάπτυξη της υπαίθρου, αλλά αλλάζει πάρα πολύ ο τρόπος διανομής των επιδοτήσεων, και ακόμα είναι υπό διαμόρφωση. Έτσι ενώ στην πρώτη ΚΓΠ οι επιδοτήσεις είχαν σαν βάση υπολογισμού την ποσότητα (κιλά), στην δεύτερη ΚΓΠ χρησιμοποιήθηκαν τα στρέμματα, δένδρα, κεφάλια, στην τρίτη περίοδο ΚΓΠ δημιουργήθηκε το ιστορικό μοντέλο ανά «αγρότη», τώρα προτείνεται ως βάση υπολογισμού η φροντιζόμενη από κάθε ενεργό αγρότη περιβαλλοντικά επιφάνεια της ΕΕ.
Η ΠΕΝΑ πραγματοποίησε φέτος περίπου 170 συναντήσεις προβληματισμού για την επερχόμενη Κοινή Γεωργική Πολιτική σε όλη την Ελλάδα, και  τώρα με  πρόσκληση του Αγροτικού  Συλλόγου Γαλάτιστας δίνεται η ευκαιρία και στην Χαλκιδική να συζητήσει  για την ΚΓΠ 2014-2020, που ίσως να επηρεάσει πολύ μεγαλύτερη χρονικά περίοδο, την Τρίτη, 20 Δεκ 2011, στις 19.00, στο Δημαρχείο Γαλάτιστας. Πληροφορίες: 23710 31239.
 
Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011

Φραγμός στις παράνομες Ελληνοποιήσεις αγροτικών προϊόντων

Τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων ζητά ο Λευτέρης Αυγενάκης

Να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα από την κυβέρνηση για να μπει φραγμός στο μαζικό κύμα παράνομων ελληνοποιήσεων αγροτικών προϊόντων ζητά με κοινοβουλευτική του παρέμβαση ο Βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρης Αυγενάκης, από τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Ε. Βενιζέλο, και τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κ. Σκανδαλίδη, καθώς οι επιπτώσεις στους έλληνες παραγωγούς από την πρακτική αυτή είναι ήδη δραματικές.

Ειδικότερα, ο κ. Αυγενάκης επισημαίνει στο έγγραφό του ότι «οι παράνομες ελληνοποιήσεις αγροτικών προϊόντων αποτελούν μεγάλη πληγή για τη γεωργία και τους παραγωγούς και είναι ζήτημα που χρόνια τώρα ταλανίζει την αγροτική δύναμη του τόπου μας, αποδυναμώνοντας την ντόπια παραγωγή». Αναφέρει δε ότι «τελευταία, οι παράνομες εισαγωγές έχουν αυξηθεί, ενώ σχεδόν ανεξέλεγκτα μπαίνουν ελεύθερα τα προϊόντα απ’ τα Σκόπια με τιμολόγια που αναγράφουν χώρα προέλευσης "Μακεδονία"(!), όπως αναφέρουν παραγωγοί». Προσθέτει δε πως «τη στιγμή που ο ΦΠΑ στα μεταφορικά έχει φτάσει στο 23%, στα είδη συσκευασίας 23%, και στα περισσότερα αγροτικά εφόδια 23%, με αποτέλεσμα να έχει φτάσει το κόστος παραγωγής στα ύψη, που ξεπερνάει στην τομάτα τα 0,87 λεπτά, το φαινόμενο των παράνομων ελληνοποιήσεων δίνει τη «χαριστική βολή» στην εγχώρια αγροτική παραγωγή» και σημειώνει ότι «με τις εισαγωγές αυτές δεν μειώνεται η τιμή στον καταναλωτή παρά μόνον στον παραγωγό».

Βεβαίως, υπογραμμίζει ότι «ορισμένοι έμποροι θέτουν ως μοναδικό κριτήριο τη χαμηλή τιμή των προϊόντων και τη μεγιστοποίηση του κέδρους τους, χωρίς καμία ασφάλεια, καμία ποιότητα, ώστε φέρνουν προϊόντα από την Αλβανία, τα Σκόπια και την Τουρκία, τα οποία καλλιεργούνται υπό άθλιες συνθήκες, με φυτοφάρμακα απαγορευμένα εδώ και 20 χρόνια από την Ευρωπαϊκή Ένωση και στη χώρα μας». Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι «κανείς δεν βρίσκει στη λιανική πώληση προϊόντα από αυτές τις χώρες, διότι πωλούνται ως ελληνικά». Ως εκ τούτου, θεωρεί ως ιδιαιτέρως κρίσιμο «οι αρμόδιες υπηρεσίες να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα και να ενταθούν οι σχετικοί έλεγχοι προκειμένου να μπουν σαφή όρια και να τεθεί υπό αυστηρό έλεγχο το φαινόμενο, που βλάπτει την εγχώρια αγροτική παραγωγή».

Στο πλαίσιο αυτό, ο Βουλευτής ζητά από τους αρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης να μεριμνήσουν άμεσα «για τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων προκειμένου να τεθεί υπό αυστηρό έλεγχο το φαινόμενο των παράνομων ελληνοποιήσεων αγροτικών προϊόντων που έχει ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στους παραγωγούς της χώρας μας». Επιπλέον, ζητά από τον κ. Βενιζέλο να ενισχυθούν οι υπηρεσίες του ΣΔΟΕ και οι σχετικοί έλεγχοι, ενώ τον ερωτά «πόσοι ακριβώς έλεγχοι έχουν διενεργηθεί κατά το 2011 και πόσες παραβάσεις έχουν διαπιστωθεί».

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011

Καρδίτσα: Χειροπέδες στον πρόεδρο της ΕΑΣ -Δεσμεύτηκαν τα περιουσιακά του στοιχεία!

Συνελήφθη, με εντολή του οικονομικού εισαγγελέα, Γρηγόρη Πεπόνη, ο πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Καρδίτσας, Δημήτρης Σδράκας, για μη καταβολή ΦΠΑ ύψους 420.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΑΣ Καρδίτσας δεν απέδωσε ΦΠΑ ύψους 260.000 ευρώ για το 2010 και 420.000 για το 2011, με τον κ. Σδράκα να υποστηρίζει πως έχει καταβάλει τις 200.000 ευρώ για την προηγούμενη χρονιά και αναμένει τα σχετικά αποδεικτικά από το λογιστήριο της επιχείρησης για να τα καταθέσει στον ανακριτή.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Επιστημονική Υποστήριξη Νέων Αγροτών

Σε μια  πλήρη ημερίδα όλο το πρωινό της  Κυριακής, 18 Δεκ 2011, στην αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου Πατρών, τα μέλη της Ένωσης Νέων Αγροτών Αχαΐας, αλλά και όσοι άλλοι ενδιαφέρονται θα έχουν την ευκαιρία, να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις από τα εξαγόμενα του Προγράμματος Επιστημονική Υποστήριξη Νέων Αγροτών, που δημιούργησε η Γεν. Γραμματεία Νέας Γενιάς για τους Νέους Αγρότες, μέλη των Ενώσεων Νέων Αγροτών, μετά από μακροχρόνια διαβούλευση με την Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ.
Μεταξύ των  πολύ σημαντικών θεμάτων που προσέγγισε το πρόγραμμα είναι και τα:
  1. Πρωτοπόρες Μέθοδοι Προώθησης & Πώλησης Αγροτικών Προϊόντων
  2. Καινοτόμοι τρόποι προώθησης αγροτικών προϊόντων
  3. Σύστημα παρακολούθησης μικροκλίματος & ελέγχου καλλιέργειας,
  4. Έρευνα αγοράς & καινοτόμοι τρόποι προώθησης αγροτικών προϊόντων
  5. Μελέτη και σχεδίαση αυτοδύναμης ενεργειακά αγροτικής μονάδας,
  6. Προώθηση καινοτόμων μορφών και μεθόδων καλλιέργειας
  7. Τα τοπικά προϊόντα στην πυραμίδα της υγιεινής Μεσογειακής διατροφής
ενώ είχαν  παρουσιασθεί στις ενδιάμεσες αξιολογήσεις προόδου του έργου που έγιναν σε Ναύπλιο, Νέα Ζίχνη, Σιδηρόκαστρο, Νιγρίτα, Λαγκαδά, Χαλάστρα, Σέρρες, Ορχομενό, Παπαδιάνικα πολλές ακόμα προτάσεις, όπως:
    • Οδηγός Επιχειρηματικότητας Νέων Κτηνοτρόφων
    • Κατασκευή ξύλινου εξ ολοκλήρου κελύφους (στάβλος, αποθήκη, γκαράζ κλπ)
    • Προδιαγραφές & εξοπλισμός για την παραγωγή pellets
    • Προσέγγιση στον Αγροτουρισμό ή/& Τουρισμό Υπαίθρου κλπ
    • Κοινή Γεωργική Πολιτική 2014-2020 στην Ευρ. Ένωση
    • Διαδικασία πιστοποίησης αγροτικών προϊόντων, ως ΠΟΠ-ΠΓΕ κλπ
πάντα μέσα στα πλαίσια μιας ευρύτερης στρατηγικής  για τον προσανατολισμό της Αγροτικής  Πολιτικής στην Ελλάδα και της  Κοινής Γεωργικής Πολιτικής στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το έργο «Επιστημονική  Υποστήριξη Νέων Αγροτών» υλοποιήθηκε με συμβάσεις με τα ΤΕΙ Μεσολογγίου, Πειραιά και Λάρισας, μετά από δημόσια προκήρυξη. Επίσης είναι πολύ σημαντικό να ακουστούν οι οργανωμένοι Νέοι Αγρότες, για τους οποίους δημιουργήθηκε το έργο και θα έπρεπε να είναι οι τελικώς ωφελούμενοι, καθώς και οι σχεδιαστές του έργου, ο πολιτικός προϊστάμενος της Γεν. Γραμματείας Νέας Γενιάς και τα μέλη του Διοικ. Συμβούλιου της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ.
Ο πρόεδρος της ΠΕΝΑ κ. Β. Γιαννόπουλος (6972773855), είπε: Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών με ικανοποίηση είδε την αναγνώριση της μακροχρόνιας προσπάθειας μας από τον Γεν. Γραμματέα Ν. Γενιάς κ. Γ. Λιβανό με την προκήρυξη του έργου «Επιστημονική Υποστήριξη Νέων Αγροτών» και περιμένει την τελική παρουσίαση των παραδοτέων του έργου για να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα στην ικανοποίηση των αιτημάτων των οργανωμένων Νέων Αγροτών.
Την Κυριακή, 18 Δεκ 2011, από τις 09.00 έως τις 14.00, στην αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου Πατρών, η Ένωση Νέων Αγροτών Αχαΐας περιμένει όσους ενδιαφέρονται στην ημερίδα Επιστημονικής Υποστήριξης Νέων Αγροτών: Κοινή Γεωργική Πολιτική με χρονικό ορίζοντα το 2020.
 
Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011

Οι Νέοι Αγρότες Κοζάνης στην … Κοζάνη

Στις 9 Ιαν 2012, στις 19.00, στην Λευκόβρυση Κοζάνης, στο εστιατόριο ΝΟΣΤΙΜΟΝ ΗΜΑΡ, ανακοίνωσαν οι Νέοι Αγρότες ότι προσκαλούν όλους τους αγρότες, όσους εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το μέλλον του αγροτικού κόσμου και είναι ηλικίας 18 έως 40 ετών.
Η Ένωση Νέων Αγροτών Κοζάνης στις 9/1/2012, θα καθορίσει  το πρόγραμμα δράσης 2012, θα προσδιορίσει τους στόχους 2013 & 2014 και θα επιλέξει τους Νέους Αγρότες που θα μπορούσαν να υλοποιήσουν τις δραστηριότητες αυτές.
Η πρώτη προτεραιότητα της ΕΝΑ Κοζάνης το 2012 θα πρέπει να είναι να βρει τρόπους ενημέρωσης των Ευρωβουλευτών, ώστε οι αποφάσεις του φθινοπώρου 2012 για την Κοινή Γεωργική Πολιτική 2014-2020 να είναι οι καλύτερες δυνατές.
Η συμμετοχή  στις δραστηριότητες της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών θα δώσει στους Νέους Αγρότες της Κοζάνης την δυνατότητα να ανταλλάξουν εμπειρίες με Νέους Αγρότες από άλλες περιοχές, και μεταξύ άλλων αναφέρθηκαν:
  1. Η ημερίδα στις 4/2/2012, στην Agrotica, για τον ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΣΜΟ
  2. Η συνάντηση Νέων Αγροτών στην Θράκη, στις 17-18/3/2012,
  3. Η πρόταση συνάντησης στις 6-7/5/2012 για Νέους Αγρότες Δυτ. Μακεδονίας
  4. Η συμμετοχή στην συνάντηση Νέων Αγροτών Θεσσαλίας (26-27/5/2012)
  5. Το 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νέων Αγροτών, στην Πιερία, 6-9/9/2012 και
  6. Η Βαλκανική συνάντηση Νέων Αγροτών στην Κεν. Μακεδονία (1-2/12/2012)
Οι τακτικές συναντήσεις της ΕΝΑ Κοζάνης  γίνονται την δεύτερη Δευτέρα  κάθε μηνός, και στις 9/1/2012, στην Λευκόβρυση, θα έχει ολοκληρωθεί ένας πλήρης κύκλος ενημέρωσης που ξεκίνησε από την Λευκόβρυση (22/8/2011 & 29/8/2011), πήγε στο Τσοτύλι (16/10/2011), στα Σέρβια (14/11/2011) και στο Εμπόριο (12/12/2011).
Στο Εμπόριο, η συνάντηση των Νέων Αγροτών, που πραγματοποιήθηκε χάρις στη  φροντίδα του κ. Λευτέρη Χαλεπόπουλου (Άρδασσα), είχε εμπλουτισθεί με στοιχεία και πληροφορίες για τα Γεωργοπεριβαλοντικά και τις επιδοτήσεις για τα βιολογικά, από την κα Ευγενία Λαζούδη (6974011976).
Ο πρόεδρος της ΕΝΑ Κοζάνης κ. Λεωνίδας Αρνίδης, ο κ. Χαράλαμπος Γαλλίδης, ο κ. Ελευθέριος Χαλεπόπουλος και ο κ. Γεώργιος Χαλεπόποπυλος, αφού εξέφρασαν τις ευχαριστίες τους για την φιλοξενία του Δήμου Εοδραίας στον Πρόεδρο του Δημοτικού Διαμερίσματος κ. Αθανάσιο Μπόζια, είχαν μακρά συζήτηση με τον συντονιστή της ημερίδας κ. Δημήτριο Μιχαηλίδη στον ΞΕΝΙΟ ΟΙΚΟ ΑΨΗ, για τις στρατηγικές Τοπικής Ανάπτυξης, με στόχο την Αυτάρκεια και την Βιωσιμότητα, καθώς και για την άμεση αναγκαιότητα να υποστηριχθεί η αγροτική επιχειρηματικότητα με έρευνα, γεωργικές εφαρμογές, αγροτική επαγγελματική κατάρτιση και υποστήριξη (όπως συμβαίνει με τα τοπικά Επιμελητήρια που υποστηρίζουν όλους όσους επιχειρούν).
Ο κ. Λ. Αρνίδης ενημέρωσε ότι όλοι οι Νέοι Αγρότες (18-40 ετών) μπορούν να γίνουν μέλη της Ένωσης Νέων Αγροτών Κοζάνης, ώστε στις 9 Ιαν 2012, στις 19.00, στην Λευκόβρυση Κοζάνης (εστιατόριο ΝΟΣΤΙΜΟ ΗΜΑΡ), όλοι οι οργανωμένοι Νέοι Αγρότες να υποδεχθούν την νέα χρονιά μαζί και να έχουν την ευκαιρία να σχεδιάσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την δημόσια κοινωνική τους παρέμβαση.  
Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...