Τετάρτη, 15 Μαΐου 2013

Κατ' αποκοπήν φόρος ανά στρέμμα στα αγροτεμάχια

Στην προσωρινή λύση της φορολόγησης των αγροτεμαχίων, όχι με βάση την αξία αλλά με βάση την επιφάνεια, καταλήγει... η διακομματική επιτροπή για τον ενιαίο φόρο ακινήτων, η οποία ολοκλήρωσε πριν από λίγη ώρα την συνεδρίασή της. H επιτροπή μετά από ενημέρωση που είχε από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για τα περιθώρια που υπάρχουν για τον υπολογισμό του ενιαίου φόρου στα αγροτεμάχια καταλήγει στην απόφαση τα τελευταία να φορολογηθούν με κατ' αποκοπήν φόρο 8 - 10 ευρώ μεσοσταθμικά ανά στρέμμα.

Με βάση όσα συζητήθηκαν σήμερα στην διακομματική επιτροπή στην οποία συμμετείχαν ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Γ. Μαυραγάνης, ο βουλευτής της ΝΔ κ. Α. Βεσυρόπουλος, ο οικονομολόγος κ. Γ. Ιωαννίδης από τη ΔΗΜΑΡ και ένας εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ:

- Από τη φορολόγηση των αγροτεμαχίων (εκτός σχεδίου εκτάσεων) θα αναζητηθούν το 2014 και τα επόμενα έτη 750 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό για το 2014 θα αναζητηθεί μέσω της επιβολής φόρου ανά στρέμμα στις εκτός σχεδίου εκτάσεις το οποίο θα είναι μεσοσταθμικά 8 έως 10 ευρώ ανά στρέμμα. Το πόσο θα είναι το ύψος του θα εξαρτηθεί από το σύνολο των εκτός σχεδίου εκτάσεων που θα δηλώσουν ή έχουν ήδη δηλώσει οι φορολογούμενοι. Οι πρώτες εκτιμήσεις της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων που έπεσαν στο τραπέζι της διακομματικής κάνουν λόγο για συνολική εκτός σχεδίου γη 66 εκατ. στρεμμάτων. Υπάρχουν όμως και εκτιμήσεις ότι μπορεί να αυξηθεί ακόμη και στα 80 εκατ. στρέμματα. Τα 10 ευρώ ανά στρέμμα θα επιλεγούν εφόσον η έκταση τελικά είναι 66 εκατ. στρέμματα και θα μειωθούν στα 8 ευρώ εάν αυξηθούν στα 80 εκατ. στρέμματα.

- Από τα στοιχεία που έχει στη διάθεση της η διακομματική, προκύπτει ότι κατά μέσο όρο κάθε φυσικό πρόσωπο έχει στην κατοχή του 4 στρέμματα εκτός σχεδίου γης, ενώ η μέση αγροτική καλλιέργεια είναι 35 στρέμματα. Έτσι, για έναν μέσο αγρότη, ο ενιαίος φόρος ακινήτων θα είναι ετησίως 140 - 210 ευρώ, ενώ για τον μέσο Έλληνα θα είναι 32 - 40 ευρώ.

- Τα 8 ή 10 ευρώ ανά στρέμμα θα είναι μεσοσταθμικός φόρος που σημαίνει ότι θα υπάρχει χαμηλότερη επιβάρυνση (π.χ. 4 έως 6 ευρώ ανά στρέμμα για τις καλλιεργούμενες δασικές εκτάσεις και τους βοσκότοπους και υψηλότερες επιβαρύνσεις π.χ. 10-12 ευρώ ανά στρέμμα για τα εκτός σχεδίου οικόπεδα και τις παραθαλάσσιες εκτάσεις).

- Οι φορολογούμενοι θα έχουν την δυνατότητα έως και το τέλος Αυγούστου να επικαιροποιήσουν την εικόνα της εκτός σχεδίου ακίνητης περιουσίας τους μέσω της ηλεκτρονικής δήλωσης Ε9. Η διακομματική καταλήγει στην απόφαση ο υπολογισμός του φόρου για τα αγροτεμάχια να γίνει με βάση τα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνει το υφιστάμενο Ε9 και να μην πάμε σε νέο έντυπο.

- Για το 2015 και τα επόμενα έτη ο φόρος στα αγροτεμάχια θα υπολογιστεί με βάση τις ειδικές αξίες που ισχύουν για τα εκτός σχεδίου (ΕΒΑ, ΑΒΑ).

- Για το φόρο ακινήτων θα επιδιωχθεί η είσπραξη 1,5 δισ. ευρώ από τα εντός σχεδίου ακίνητα και 500 εκατ. ευρώ για τα ακίνητα των νομικών προσώπων.

Στη συνεδρίαση της διακομματικής συζητήθηκε και το θέμα της απαλλαγής από το χαράτσι των φορολογούμενων που ζουν με εισόδημα κάτω από το όριο της φτώχειας χωρίς όμως ν α ληφθούν αποφάσεις.

Στο τραπέζι της διακομματικής υπάρχει πρόταση για μικρή αύξηση του χαρατσιού προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η παραπάνω φοροαπαλλαγή.

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για το «Πρόγραμμα Gaia Επιχειρείν».

Ο Βαγγ. Αποστόλου
"Η εταιρεία Neuropublic A.E προσφάτως παρουσίασε το πολυδιαφημισμένο της πρόγραμμα ‘GAIA Επιχειρείν’ το οποίο, το οποίο όπως αναφέρει και στην ηλεκτρονική της σελίδα, δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την ΠΑΣΕΓΕΣ. Το παραπάνω πρόγραμμα είναι μια εφαρμογή η οποία απευθύνεται στο σύνολο σχεδόν των εμπλεκομένων με την αγροτική δραστηριότητα: παραγωγούς, σύμβουλους, επιχειρήσεις – συνεταιρισμούς, ερευνητές, μελετητές, οργανισμούς, ενώσεις καταναλωτών".

Αυτό αναφέρουν σε ερώτησή τους στη Βουλή για το «Πρόγραμμα Gaia Επιχειρείν»οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ -ΕΚΜ κ.κ. Αποστόλου και Κοδέλας και επισημαίνουν:
"Το πρόγραμμα ‘Gaia Επιχειρείν’ μεταξύ άλλων μπορεί να παράσχει υπηρεσίες που αφορούν:
α) επιδοτήσεις : ενημέρωση σχετικά με την πορεία της αίτησης  ενιαίας ενίσχυσης, την πορεία των επιδοτήσεων του δικαιούχου, τις πληρωμές που υλοποιούνται, το είδος της πληρωμής, το ποσό που έλαβαν,  τυχόν λόγους για τους οποίους απορρίφθηκε η πληρωμή τους, συμβουλευτικές υπηρεσίες για μεταβολές στην αίτηση ενιαίας ενίσχυσης μετά την λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων, τροποποιήσεις οι οποίες είναι απαραίτητες για την δυνατότητα μεγιστοποίησης της χρηματοδότησής, παροχή αντιγράφων και εκτυπώσεων που σχετίζονται με τις επιδοτήσεις, δυνατότητα συμμετοχής των παραγωγών σε επιδοτούμενα αναπτυξιακά μέτρα, συμπλήρωση και τήρηση του μητρώου αιγοπροβάτων.
β) την ιχνηλασιμότητα φυτικής  και ζωικής παραγωγής: στοιχεία αγροτεμαχίων, χαρτογραφική αποτύπωση, στοιχεία σταυλικών  εγκαταστάσεων, ζωικού κεφαλαίου
γ) υπηρεσίες πιστοποίησης: παροχή πιστοποιημένου διπλώματος για την χρήση εφαρμογών που αφορούν στις επιδοτήσεις και στις άμεσες ενισχύσεις.
δ) στατιστικά στοιχεία: παροχή χρήσιμων γεωργικών στατιστικών στοιχείων,  που αφορούν σε καλλιέργειες, στην αγροτική δραστηριότητα ανά περιοχή, σε είδη ζώων που εκτρέφονται στη χώρα κ.λπ.

Αρκετές από  τις παρεχόμενες υπηρεσίες που  αναφέρονται απαιτούν πρόσβαση στα  δεδομένα κυρίως του ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και άλλων υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ. Το ερώτημα που γεννάται είναι από πού αντλεί η εταιρεία τα δεδομένα για να υποστηρίζει το πρόγραμμα αυτό;

Να θυμίσουμε, ότι η Neuropublic Α.Ε. είναι η εταιρία που με διάφορες μορφές (είτε ως Ιnfogroup Α.Ε., είτε ως Νeuropublic Α.Ε.) από το 2006 και μέχρι  σήμερα, της ανατίθεται έναντι αδρότατης αμοιβής (δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ), η καταχώρηση των αιτήσεις ενιαίας ενίσχυσης, η εξαγωγή των πληρωμών και του δείγματος ελέγχων, ενώ με σύναψη συμπληρωματικών συμβάσεων αναλαμβάνεται από την ίδια εταιρεία η συντήρηση, υποστήριξη και επέκταση του πληροφοριακού συστήματος.

Η εταιρεία Νeuropublic λοιπόν, η οποία στην ιστοσελίδα της ισχυρίζεται ότι ο δημόσιος τομέας δεν θα έχει πλέον την δυνατότητα χρηματοδότησης της οικονομίας και είναι αναπόφευκτη η συρρίκνωση του κράτους, έχει δυνατότητα πρόσβασης ουσιαστικά σε όλα τα δεδομένα που αφορούν την ελληνική αγροτική παραγωγή,  σε προσωπικά δεδομένα των ελλήνων αγροτών,  σε διαδικασίες που αφορούν την λειτουργία του Δημοσίου ενώ, όπως φαίνεται, είναι έτοιμη όλα τα παραπάνω να τα εμπορευτεί!

Επειδή
α. Η εταιρεία Neuropublic A.E μέσω του προγράμματος  ‘Gaia επιχειρείν’ καθίσταται ουσιαστικά ένα ιδιωτικό μονοπώλιο διαχείρισης δεδομένων, για τα οποία (εφόσον αυτά προέρχονται από τη βάση δεδομένων του ΟΠΕΚΕΠΕ) το Ελληνικό Δημόσιο έχει πληρώσει επανειλημμένα και μάλιστα με ιδιαίτερα υψηλό κόστος και συνεπώς οφείλει να έχει την κυριότητα και την απόλυτη ευθύνη διαχείρισης των δεδομένων αυτών.
β. Ειδικά κάτω από τις  παρούσες οικονομικές συγκυρίες  το Δημόσιο οφείλει να αξιοποιεί  το δυνατόν καλύτερα το έμψυχο δυναμικό του και να παρέχει δωρεάν υπηρεσίες στους αγρότες, στις οργανώσεις τους και γενικότερα στους Έλληνες φορολογούμενους.
γ. Στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης του Δημοσίου γίνεται πολύς λόγος για την αναγκαιότητα ενός αποτελεσματικού Δημοσίου στην υπηρεσία των πολιτών.
δ. Λειτουργίες που ασκούνται από το Δημόσιο δεν μπορούν με κανένα τρόπο να αναλαμβάνονται αυθαιρέτως από τον ιδιωτικό τομέα.

ερωτάται ο  κ. Υπουργός
  1. Αποτελούν τα δεδομένα της βάσης του ΟΠΕΚΕΠΕ περιουσία του Δημοσίου; Εκτιμά το υπουργείο ότι οι υπηρεσίες που παρέχονται από το πρόγραμμα Gaia επιχειρείν προϋποθέτουν την εκμετάλλευση αυτής της περιουσίας; Προτίθεται να διερευνήσει το παραπάνω ενδεχόμενο; Με ποιό τρόπο έχει διασφαλίσει ότι τα δεδομένα που συλλέγονται στα πλαίσια των συμβάσεων ανάπτυξης και συντήρησης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Πληρωμών της Ενιαίας Αίτησης Εκμετάλλευσης (ΟΠΣΕΑΕ) δεν θα τύχουν εμπορικής εκμετάλλευσης από την εμπλεκόμενη εταιρία; Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για τη διαφύλαξη των συμφερόντων του Δημοσίου;
  2. Πως μπορούν υπηρεσίες που αφορούν το Δημόσιο (π.χ συμπλήρωση και τήρηση μητρώου αιγοπροβάτων) να υποκαθίστανται από μια ιδιωτική εταιρεία του τομέα ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων;
  3. Ποια η σχέση της ΠΑΣΕΓΕΣ με την εν λόγω δραστηριότητα δεδομένου ότι η ΠΑΣΕΓΕΣ αποτελεί την εθνική συντονιστική οργάνωση των ΣΑΟ και δεν έχει εμπορική δραστηριότητα (Ν. 4015/2011, αρθ.7 );
  4. Πώς δικαιολογείται η αναγραφή του λογότυπου GAIA στην οθόνη εισαγωγής του ΟΠΣΑΑ τους τελευταίους μήνες; Προβλέπεται κάτι τέτοιο στις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας και αν όχι σε τι ενέργειες έχει προβεί η Διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ;

Αίτηση Κατάθεσης  Εγγράφων:
Παρακαλούμε να μας κατατεθούν όλες οι συμβάσεις που περιγράφουν  τις υποχρεώσεις της εταιρίας προς το ελληνικό δημόσιο (είτε αφορούν  στην Infogroup Α.Ε είτε στην NEUROPUBLIC Α.Ε.).

Οι  ερωτώντες βουλευτές

Κοδέλας Δημήτριος
Αποστόλου Ευάγγελος

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...