Πέμπτη, 5 Απριλίου 2012

Έλλειψη εθνικής στρατηγικής στη προώθηση του Ελληνικού κρασιού

Είναι γνωστό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια για την προώθηση του ελληνικού κρασιού πάνω στις αρχές του επιχειρησιακού – στρατηγικού σχεδίου που ο κλάδος των οινοπαραγωγών έχει εκπονήσει ώστε να αυξηθούν οι εξαγωγές και η αύξηση στα μερίδια της παγκόσμιας αγοράς.

Δυστυχώς στην προσπάθεια αυτή υπάρχουν πολλές αντικειμενικές δυσκολίες, που στέκονται τροχοπέδη.

Οι συνολικές πρώτες εκτιμήσεις των υπηρεσιακών παραγόντων του Υ.Α.Α.Τ για τον όγκο της φετινής οινοπαραγωγής στην Ελλάδα, υπολογίζουν τη φετινή οινοπαραγωγή στα 2.450.000 HL, έναντι των 3.100.000 HL την περσινή χρονιά (2010), που ήταν κι’ αυτή μειωμένη σε σχέση με το 2009 κατά 13%, ενώ η φετινή εκτίμηση παρουσιάζει μείωση της τάξης του 37% σε σχέση με την «κανονική» παραγωγή του 2008 (3.868.000 HL).

«Εύλογα γεννάται το ερώτημα, πώς θα καλυφθεί φέτος η ζήτηση που τροφοδοτείται κατά 90% από την εγχώρια προσφορά.» αναφέρει σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο Αχαιός Βουλευτής της ΝΔ, Νίκος Νικολόπουλος,, με αφορμή αυτά ακριβώς τα προβλήματα, ενώ σε άλλο σημείο τόνισε χαρακτηριστικά ότι : « Ήδη εκφράζονται φόβοι για μαζικές εισαγωγές οίνων από τα βόρεια σύνορα της Ελλάδας (Σκόπια, Βουλγαρία), αφού στην Ιταλία και την Ισπανία παρατηρείται άνοδος των τιμών και μικρότερη παραγωγή.»

Ο Τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης της ΝΔ, ορμώμενος από το γεγονός ότι η Αχαΐα είναι ένας από τους κυριότερους και αμιγώς οινοπαραγωγούς νομούς της χώρας, με πολύτιμες ποικιλίες και οινοπαραγωγούς με όραμα και σχέδιο, στέκεται αρωγός στις προσπάθειές τους καταθέτοντας σχετική ερώτηση στους εμπλεκόμενους Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Οικονομικών και Τουρισμού.

Ο κ. Νικολόπουλος, έντονα προβληματισμένος από τις εξελίξεις στην οινοπαραγωγή, σημείωσε από το βήμα της Βουλής ότι : « Είναι βέβαιο ότι με δεδομένη τη συμπίεση της καταναλωτικής δαπάνης, το ελληνικό πρότυπο ζωής αλλάζει αντίθετα από τις κατευθύνσεις που στόχευε το ελληνικό κρασί να επενδύσει, όσον αφορά την κατανάλωση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η εστίαση και η προβληματική θέση στην οποία βρίσκονται τα υψηλής κατηγορίας τιμής κρασιά.».

Ενώ δεν παρέλειψε να θυμίσει στους παριστάμενους Υπουργούς της Κυβέρνησης ότι : «Η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού κρασιού έχει πληγεί αρκετά από το 1992, οπότε και αυξήθηκε ο χαμηλός συντελεστής (8%) ΦΠΑ για το κρασί ενώ μειώθηκε για τα «σκληρά» αλκοολούχα ποτά. Το πρόβλημα έγινε ακόμα πιο έντονο πρόσφατα με την επιπλέον αύξηση του ΦΠΑ σε 23%.»

Είναι γνωστό ότι φέτος (2011) έμποροι και οινοποιοί έσπευσαν στην αγορά της Αχαΐας προκειμένου να βρουν το δυσεύρετο λευκό σταφύλι, αφού ο περονόσπορος έπληξε τις βασικές αμπελουργικές περιοχές της χώρας.

«Αυτό το γεγονός φυσικά μας χαροποιεί αλλά και μας προβληματίζει αφού δείχνει πόσο ευάλωτη είναι η παραγωγή οίνου και εντείνει την ανασφάλεια των οινοπαραγωγών της Αχαΐας σε σχέση με το μέλλον.» τόνισε ο κ. Νικολόπουλος.

Ο Αχαιός Βουλευτής καταθέτοντας την ερώτηση στη Βουλή έθεσε προβληματισμούς αυτονόητους κατά τα άλλα στους αρμόδιους Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού, όπως αν εξετάζεται η επιβολή ΕΦΚ στο κρασί, την στιγμή που ενόψει της προσπάθειας ανάπτυξης και εξωστρέφειας της χώρας μας είναι ένα από τα ισχυρότερα ατού της.

Ζήτησε εξηγήσεις για το γεγονός ότι δεν έχει ακόμα δημιουργηθεί εθνικός φορέας για την χάραξη ενιαίας πολιτικής για το κρασί και φυσικά με δεδομένο ότι ο οίνος είναι σημαντικός μοχλός για την ανάπτυξη , ρώτησε αν τα Υπουργεία θα οργανώσουν προσπάθεια, με την αρωγή φορέων και θεσμών του χώρου, για την παρότρυνση των οινοπαραγωγών μας να στραφούν προς μοντέλα οινοπαραγωγής εγνωσμένης αποδοτικότητας και αναγνώρισης όπως το επιτυχημένο μοντέλου του συνεταιρισμού της CASTELMAURE , με σκοπό την τυποποίηση και αναγνώριση παγκόσμια της ποιότητας που ούτως ή άλλως διαθέτουν τα ελληνικά κρασιά.

Ο κ. Νικολόπουλος κάλεσε τους Υπουργούς να απαντήσουν ποια είναι τα μέτρα που θα παρθούν για την ενίσχυση των εξαγωγών κρασιού προς τρίτες χώρες, μετά και την θεσμοθέτηση των ποικιλιακών οίνων.

Επίσης ζήτησε απαντήσεις και για το κομμάτι της γενικότερης επικοινωνίας του προϊόντος και αν προτίθεται το Υπουργείο να εκπονήσει καμπάνια για την διαφήμιση του ελληνικού κρασιού στο εσωτερικό και το εξωτερικό μέσω μελετών-ερευνών για την υγεία όπως το ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΝΕΔ “Οίνος και Υγεία” και εν τέλει να δοθούν εξηγήσεις με ποιο τρόπο υποστηρίζεται-επικοινωνείται ο οινοτουρισμός στην χώρα μας.

Αναμένουμε απαντήσεις στα πολύ σοβαρά ερωτήματα αφού αφορούν την γενικότερη στρατηγική για την πολιτική που προτίθεται να ακολουθήσουν τα αρμόδια Υπουργεία για την λεγόμενη ανάπτυξη γενικότερα αφού το «ελληνικό κρασί» κρύβει πίσω του ένα πολύ μεγάλο κομμάτι ιστορίας, πολιτισμού, παραδόσεων αλλά και οικονομικών δυνατοτήτων των Ελλήνων.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...