Δευτέρα, 26 Αυγούστου 2013

Ιστοσελίδα στέλνει στην... ανεργία τους μεσάζοντες σε αγροτικά προϊόντα

Μέσω της διαδικτυακού τόπου www.okaa.gr θα μπορούν οι παραγωγοί να πωλούν απευθείας τα προϊόντα τους σε εμπόρους αλλά και ομάδες καταναλωτών


Γεγονός θα αποτελεί το επόμενο χρονικό διάστημα, η online πώληση προϊόντων από τους παραγωγούς σε εγχώριους και διεθνείς εμπόρους, αλλά και σε ομάδες καταναλωτών, μέσω της δικτυακής πύλης του Οργανισμού Κεντρικής Αγοράς Αθηνών (www.okaa.gr).

Στόχος είναι το σύστημα να βγει στον «αέρα» όσο πιο σύντομα γίνεται, με στόχο να καταργηθούν οι μεσάζοντες και να μειωθούν οι τιμές.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να στέλνουν τις ανακοινώσεις τους, στο e-mail: content@okaa.gr και αυτομάτως θα δημοσιεύεται στην ως άνω σελίδα και στην ενότητα: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ.

Η ιστοσελίδα του ΟΚΑΑ (okaa.gr) έχει μηνιαίως περισσότερους από 8.000 επισκέπτες εμφανίζοντας εξελισσόμενη άνοδο.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι οι καταναλωτές μπορούν να προμηθεύονται σε τιμές χονδρικής, οπωροκηπευτικά από την Κεντρική Αγορά Αθηνών καθώς και όλα τα είδη τροφίμων από την Αγορά του Καταναλωτή που λειτουργεί στον ίδιο χώρο. 

Από τα μέσα Σεπτεμβρίου οι εντάξεις αγροτών στο πρόγραμμα για τη μείωση της νιτρορύπανσης


Αυτό γνωστοποίησε ο Γενικός Διευθυντής του ΟΠΕΚΕΠΕ Κυρ. Μπαμπασίδης στον αναπληρωτή υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μάξιμο Χαρακόπουλο, ο οποίος ζήτησε ενημέρωση για την πορεία του προγράμματος

Από τα μέσα Σεπτεμβρίου θα κληθούν οι δικαιούχοι παραγωγοί να υπογράψουν τις τελικές συμβάσεις για την ένταξη στο πρόγραμμα μείωσης της νιτρορύπανσης, καθώς εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες διαδικασίες.

Αυτό γνωστοποίησε ο Γενικός Διευθυντής του ΟΠΕΚΕΠΕ Κυρ. Μπαμπασίδης στον αναπληρωτή υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μάξιμο Χαρακόπουλο, ο οποίος ζήτησε ενημέρωση για την πορεία του προγράμματος με αφορμή διαμαρτυρίες παραγωγών.

Παρουσιάζοντας το χρονοδιάγραμμα ο κ. Μπαμπασίδης ανέφερε πως αναμένεται η υπογραφή από το συναρμόδιο υπουργείο Οικονομικών της τροποποιημένης Κοινής Υπουργικής Απόφασης που αποσκοπεί στην απλοποίηση και ευελιξία του καθεστώτος ένταξης των δικαιούχων του προγράμματος.

Παράλληλα, έχουν προετοιμαστεί οι απαραίτητες αλλαγές στο ηλεκτρονικό σύστημα ένταξης και έχουν γίνει οι αναγκαίες συνεννοήσεις με τις κατά τόπους Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής, προκειμένου να αρθούν οι όποιες καθυστερήσεις και εμπόδια παρατηρήθηκαν μέχρι σήμερα.

Στόχος είναι στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου να καταχωρηθούν τα τελικά αποτελέσματα και να ανακοινωθούν οι τελικές εντάξεις και από τα μέσα Σεπτεμβρίου θα καλούνται οι δικαιούχοι για υπογραφή των τελικών συμβάσεων.

Κατά συνέπεια, όσο πιο σύντομα ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφής των συμβάσεων, τόσο πιο γρήγορα θα καταβληθούν οι πληρωμές στους δικαιούχους.

Ο αναπληρωτής υπουργός, με δεδομένη την εύλογη ανησυχία των παραγωγών, ζήτησε από το Γενικό Διευθυντή του ΟΠΕΚΕΠΕ να υπάρξει αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος.

Ταλαιπωρία... 88 λεπτών για τους απανταχού ψαράδες


Χιλιάδες ιδιοκτήτες ερασιτεχνικών και επαγγελματικών σκαφών σε όλη την Ελλάδα καλούνται, πριν καθαρίσουν τη βάρκα τους για να τη ρίξουν στη θάλασσα και να ψαρέψουν, να στηθούν αναγκαστικά στην ουρά μιας ΔΟΥ. Μερικές φορές αυτό τους στοιχίζει εκατοντάδες χιλιόμετρα και φυσικά ανάλογα έξοδα σε καύσιμα. Ο λόγος; Να πληρώσουν το σχετικό τέλος των 88 λεπτών.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, κάθε σκάφος, είτε για να βγει είτε για να μπει στη θάλασσα, πρέπει να διαθέτει την αντίστοιχη άδεια, ανέλκυσης ή καθέλκυσης αντίστοιχα, η έκδοση της οποίας προϋποθέτει την πληρωμή του τέλους των 0,88 ευρώ (ήταν 300 δρχ. και δεν άλλαξε το 2001, όταν και μετατράπηκε σε ευρώ). Μέχρι και το 2010 το διπλότυπο του συγκεκριμένου τέλους μπορούσαν οι ενδιαφερόμενοι να το προμηθευτούν, εκτός απ' τις Εφορίες, και απ' τα κατά τόπους λιμεναρχεία που διέθεταν μπλοκ τύπου Β και εξυπηρετούσαν τους ιδιοκτήτες σκαφών. Τότε με νόμο καταργήθηκε το Κεφάλαιο Λιμενικής Αστυνομίας και αναγκαστικά οι πολίτες δεν μπορούν να πάρουν το διπλότυπο, οπότε και απευθύνονται στις Εφορίες.

Στη Λέσβο, για παράδειγμα, δεδομένου ότι έκλεισαν όλες οι περιφερειακές Εφορίες (τελευταία της Καλλονής, στα τέλη του 2012), όλοι όσοι θέλουν να εκδώσουν άδεια ανέλκυσης-καθέλκυσης πρέπει, όπου κι αν έχουν τη βάρκα τους, να κατέβουν στη ΔΟΥ Μυτιλήνης για να πληρώσουν το τέλος. Χρειάζεται να σημειώσουμε ότι κατά περιόδους κάποια λιμεναρχεία «κυνηγούν» την παράβαση, κάποια άλλα όμως όχι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του μαρτυρίου στο οποίο υποβάλλονται οι Ελληνες πολίτες, οι ιδιοκτήτες σκαφών στο Πλωμάρι, οι οποίοι υποχρεώνονται μετά το πρόσφατο κλείσιμο της ΔΟΥ Πλωμαρίου να μετακινούνται στη Μυτιλήνη, διανύοντας συνολικά 100 χιλιόμετρα. Ανάλογα χιλιόμετρα χρειάζεται να διανύσουν πολίτες από την Καλλονή ή τον Πολιχνίτο. Ακόμα χειρότερα όμως είναι τα πράγματα για τους πολίτες της Ερεσού και του Σιγρίου. Αυτοί υποχρεώνονται να διανύσουν συνολικά 200 χιλιόμετρα για μια οικονομική υποχρέωση συνολικά μόλις 88 λεπτών!

Οπως χαρακτηριστικά δήλωσε χθες ο προϊστάμενος του Τμήματος Εσόδων της ΔΟΥ Μυτιλήνης, Γιάννης Κανέλλος, «πράγματι προσέρχονται στην Εφορία απ' όλο το νησί για το συγκεκριμένο τέλος, στις περισσότερες μάλιστα περιπτώσεις ο κάθε ενδιαφερόμενος ξεχωριστά, αφού για την πληρωμή του προαπαιτείται ο ΑΦΜ και προσωπικά στοιχεία που πολλοί αποφεύγουν να μοιράζονται με άλλους».

Και όμως, θα μπορούσε να εξεταστεί άμεσα, όπως μας επισημάνθηκε απ' την Εφορία, ειδικά για τόσο μικρού ύψους ποσά όπως το τέλος για τις βάρκες, η αντικατάσταση της όλης διαδικασίας του διπλότυπου από κάποιο παράβολο, που θα διευκόλυνε τους πολίτες και δεν θα χρειαζόταν για την προμήθειά του να ταξιδέψει ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος μέχρι τη Μυτιλήνη.
enet

«SOS» για την κορινθιακή σταφίδα εκπέμπουν οι Οικολόγοι Πράσινοι

Πρέπει να βρει τη θέση και το ρόλο που της αξίζουν, τόνισε στην ευρωβουλή ο Νίκος Χρυσόγελος


Εκστρατεία» για την καθιέρωση της κορινθιακής σταφίδας στην παγκόσμια αγορά και την αναγνώρισή της ως προϊόν μοναδικής προέλευσης (ΠΟΠ) ώστε να παίξει τον δικό της... «συμβολικό ρόλο και για τον τρόπο που θα μπορούσαμε να βγούμε ως κοινωνία και χώρα από την βαθιά, πολλαπλή κρίση με δίκαιο, βιώσιμο και δημιουργικό τρόπο και πρωτοβουλίες», ξεκίνησε στην ευρωβουλή ο εκπρόσωπος των Οικολόγων Πράσινων, Νίκος Χρυσόγελος.

Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά στο μήνυμά του ο κ. Χρυσόγελος, η κορινθιακή σταφίδα, μπορεί, και πρέπει να βρει τη θέση και το ρόλο που της αξίζουν και όπως και στο παρελθόν έπαιξε σημαντικό ρόλο στην οικονομία, την κοινωνική ευημερία, την απασχόληση, τον πολιτισμό αλλά και στη διαμόρφωση του φυσικού περιβάλλοντος και του αγροτικού τοπίου, έτσι μπορεί και σήμερα.

Φυσικά, επισημαίνει ο ευρωβουλευτής, θα πρέπει να συνταχθεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική προκειμένου η σταφίδα «να ξαναβρεί τη θέση και το ρόλο που της αξίζουν στον σύγχρονο κόσμο».

Και εξέφρασε τη στήριξη του κόμματός του στην πρωτοβουλία του Περιφερειακού Συμβούλου με την Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά, Λάμπρου Μπούκλη, να θέσει το θέμα της αναγνώρισης ως Π.Ο.Π. (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης) ή Π.Γ.Ε. (Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης) της Κορινθιακής σταφίδας, που παράγεται στην Κορινθία, να ξεκινήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου σχετική συζήτηση αλλά και να αναλάβει πρωτοβουλία διαλόγου με τους φορείς για να συντονιστούν οι αναγκαίες ενέργειες για την υλοποίηση της πρότασης.

Είναι απαράδεκτο να έχει πέσει η παραγωγή της και το ποσοστό που κατέχει σήμερα σε τόσο χαμηλά επίπεδα, όταν κάποτε κυριαρχούσε, ενώ στα τέλη του 19ου αιώνα αντιπροσώπευε μόνη της μέχρι και το 75% των ελληνικών εξαγωγών και χρηματοδότησε σε σημαντικό βαθμό την ανάπτυξη του ελληνικού κράτους και τον αστικό μετασχηματισμό του, τονίζει ο ευρωβουλευτής.

Και καταλήγει, σημειώνοντας ότι «η διέξοδος από την κρίση απαιτεί νέες, δημιουργικές πολιτικές και η σταφίδα μπορεί να παίξει τον δικό της συμβολικό ρόλο και για τον τρόπο που θα μπορούσαμε να βγούμε ως κοινωνία και χώρα από την βαθιά, πολλαπλή κρίση με δίκαιο, βιώσιμο και δημιουργικό τρόπο και πρωτοβουλίες».

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...