Κυριακή, 15 Αυγούστου 2010

Η ταυτότητα «πουλά» και στην Γιορτή Μανιταριού Τρούφας

Το διήμερο, Παρασκευή & Σάββατο, 27 & 28 Αυγ 2010, στην Αργαλαστή Πηλίου, στην Μαγνησία, οργανώνεται από το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Πηλίου σε συνεργασία με την Ομάδα Παραγωγών Τρούφας του Αγροτουριστικού Οικοτεχνικού Συνεταιρισμού Πηλίου η Γιορτή Μανιταριού Τρούφας.
Την Παρασκευή, 27/8/2010, στις 21.00, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν εισηγήσεις για την «Καλλιέργεια, συλλογή και εμπορία της τρούφας», για την «Τοπική ανάπτυξη με βάση τα τοπικά προϊόντα» και για τα «Τοπικά Σύμφωνα & Τρούφα: η ταυτότητα πουλά», ενώ το βράδυ θα ακολουθήσει λαϊκό πανηγύρι με πηλιορείτικη ορχήστρα.
Η επόμενη  μέρα θα αφιερωθεί στην γευσιγνωσία  με μαγείρεμα και παρουσίαση ενώπιον  του κόσμου, φαγητών με τρούφα, τα οποία θα δοθούν για γευσιγνωσία στους παρευρισκομένους, καθώς και γευσιγνωσία ντόπιων κρασιών, ενώ το βράδυ θα ακολουθήσει λαϊκό πανηγύρι με πηλιορείτικη ορχήστρα και πολλές εκπλήξεις.
Και τις δύο  ημέρες, 27 & 28 Αυγ 2010, στην Αργαλαστή, θα υπάρχουν stand πώλησης μανιταριών τρούφας και άλλων μανιταριών, καθώς και η νέα έκδοση βιβλίου «Η καλλιέργεια και η μαγειρική της τρούφας».
Στις ραγδαίες μεταβολές που συμβαίνουν και  στην Ελλάδα, αφού οι ΑΓΟΡΕΣ φάνηκαν  αναξιόπιστες, μετά την χρηματιστηριακή κρίση, και αφού η ΠΟΛΙΤΙΚΗ κατέστη αναξιόπιστη, μετά το τσουνάμι αποκαλύψεων διασπάθισης του δημόσιου πλούτου, ίσως είναι οι καταλληλότερες συνθήκες για την προώθηση τοπικών σχημάτων αυτοοργάνωσης των πολιτών και της Κοινωνίας των Πολιτών.
Οι Νέες Τοπικές  συγκεντρώσεις των «Καλλικρατικών Δήμων» βελτιώνουν τις συνθήκες για  την δημιουργία τοπικών δομών, όπως τα Τοπικά Σύμφωνα, η προώθηση της  Τοπικής Ταυτότητας, η σύσταση  Τοπικών Εφοδιαστικών Αλυσίδων, η συνεργασίες Τοπικών Εθελοντικών Ομάδων, αλλά και συλλογικές δομές της Κοινωνικής Οικονομίας και Τοπικές Δικτυώσεις.
«Ξέρουμε  ότι ο τουρισμός σήμερα στη  χώρα μας αποτελεί τη βαριά βιομηχανία, αλλά χάνουμε σταθερά τα τελευταία  χρόνια. Και είναι η ελληνική ταυτότητα  στον τουρισμό, που πρέπει και μπορεί ν' αποτελέσει στρατηγική επιλογή, που συνδυάζεται άριστα και απαραίτητα, μ' έναν αγροτικό τομέα, που έχει και αυτός την ελληνική ταυτότητα. Η ελληνική ταυτότητα στα προϊόντα θα ενισχυθεί με την τοπική ταυτότητα. Το κάθε τοπικό προϊόν μπορεί να έχει την ταυτότητά του την τοπική». Γ. Παπανδρέου, 5/9/2010.
Μερικές μέρες  αργότερα, 3-6/9/2010, στην 2η Γιορτή Τοπικής Ανάπτυξης ΜΕΓΑΡΩΝ ΓΗ (Αττική), οι τοπικοί παραγωγοί, παροχείς υπηρεσιών και συλλογικοί φορείς θα συναντηθούν για να προβάλουν την τοπική τους ταυτότητα και τις δυνατότητες αξιοποίησης της για το κοινό μέλλον.
Οι εμπειρίες  των ανθρώπων μηδενίζονται με τον  θάνατο. Μόνο τα συλλογικά σχήματα  αθροίζουν τις εμπειρίες όλων μας και τις κρατούν εφόσον λειτουργούν. Έτσι η σύσταση συλλογικών σχημάτων εξυπηρετεί τόσο τις σύγχρονες ανάγκες όσο και αποτελούν βάση για την οικοδόμηση του μέλλοντος.
Πληροφορίες: 6932-222440 
Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Οι Νέοι Αγρότες συζητούν στο Φεστιβάλ Νέων Αγροτών Ηλείας



Η Ένωση Νέων Αγροτών Ηλείας με την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση της Παρασκευής, 13/8/2010, στο 1ο Φεστιβάλ Νέων Αγροτών Ηλείας, στην Μουριά, της Αρχαίας Ολυμπίας, απέδειξε ότι οι Νέοι Αγρότες ξέρουν και να παρακολουθούν τις εξελίξεις, και να θαυμάζουν τα τοπικά ποιοτικά προϊόντα της περιοχής τους, και να γλεντούν, αλλά και να συζητούν σημαντικά θέματα.

Στις 13/8/2010, με συντονιστή τον κ. Θεόδωρο Βασιλόπουλο (Πρόεδρο ΕΝΑ Ηλείας) παρουσιάσθηκαν τα θέματα: Οικομουσείο Αλφειού (Γιάννος Παπαϊωάννου), Εθελοντισμός & Κοινωνία των Πολιτών (Διατσέντα Φανού-Φουσκαρίνη), Αγροτουρισμός-Οικοτουρισμός (Δημήτρης Μιχαηλίδης) και Βιολογική Γεωργία (Γεράσιμος Καραντινός) στον εξαίρετου φυσικού κάλλους χώρο στην περιοχή Alfios River Festival, στην δροσιά του ποταμού.

Ανάμεσα στους συμμετέχοντες διακρίναμε σχεδόν όλους τους εκθέτες της έκθεσης των Καρπών της Ηλειακής Γης και τον κ. Λάμπη Αριστειδόπουλο (Δήμαρχο Αρδάνου), τον κ. Λεωνίδα Πολυμενάκο (ΓΓ Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών), τον κ. Κ. Θεοδωρόπουλο (Πρόεδρο Κτηνοτρόφων Ηλείας) κλπ.

Ο κ. Γιάννος Παπαϊωάννου μοιράστηκε μαζί με τους συμμετέχοντες το όραμα ενός Οικομουσείου Αλφειού, σαν εργαλείο τοπικής ανάπτυξης της περιοχής της Αρχαίας Ολυμπίας και του Αλφειού και όχι μόνο. Ως Οικομουσείο δεν θα είναι ένας χώρος, αλλά όλη η περιοχή της Ολυμπίας, δεμένη σε ένα δίκτυο κοινών πολιτιστικών στοιχείων που θα προβάλει την τοπική ζωή, την μυθική Ολυμπιακή γη και την παρθένα –αρχέγονη φύση.

Η κα Διατσένια Φουσκαρίνη (Νομαρχιακή Σύμβουλος) τόνισε την σημασία του εθελοντισμού και ιδιαίτερα την κρίσιμη περίοδο της σταθεροποίησης και της οικοδόμησης νέων λειτουργικών δομών στους «Καλλικρατικούς» Δήμους. Άλλωστε προβλέπονται νέοι ρόλοι στην σύγχρονη κοινωνία, την κοινωνία των πολιτών, όπου η συνεχής επαφή και η συμμετοχή των πολιτών σε εθελοντικά σχήματα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος των νέων δομών.

Ο κ. Δημήτρης Μιχαηλίδης (συνεργάτης του ΑγρΟραμα) περίγραψε την σημερινή κατάσταση στον αγροτουρισμό, ο οποίος είναι αυθεντικά αγροτικό επάγγελμα, δυστυχώς χωρίς θεσμικό πλαίσιο, και με συνεχείς επιθέσεις από επιτήδειους «επενδυτές». Η αναγνώριση των σημαντικών διαφορών της αστικής από την αγροτική κοινωνία, είναι η βάση ενός έντιμου δημιουργικού διαλόγου.

Ο κ. Γεράσιμος Καραντινός (Ένωση Βιοκαλλιεργητών Δυτ. Ελλάδας) έδωσε πολλά στοιχεία της εξέλιξης της καλλιέργειας και της αγοράς των βιολογικών προϊόντων και εστιάσθηκε περισσότερο στον δυναμισμό του τομέα καθώς και στις αυξητικές τάσεις τόσο στην παγκόσμια αγορά, όσο και στην ελληνική πραγματικότητα, ενώ περίγραψε τις προσπάθειες τυποποίησης (εγκατάσταση Γαστούνης) και συνεργασιών των βιοκαλλιεργητών.

Οι Νέοι, οι Νέοι Αγρότες, μαζί με την Γιορτή της Γης, μαζί με την Γιορτή των Καρπών της Γης, προχωρούν και στην Γιορτή της Αλλαγής της Συνείδησης, από τους Νέους. Συζήτησαν για το μεγαλείο της εθελοντικής δράσης και τις δυνατότητες των πολιτών όταν δημιουργούν συλλογικές δομές. Συζήτησαν για ένα κοινό Όραμα, το «Οικομουσείο Αλφειού», και τον τρόπο αξιοποίησής του από την τοπική κοινωνία. Θα μπορούσε ακόμα να υποστηριχθεί ένα ευρύτερο δίκτυο με το επόμενο διεθνώς γνωστό brand name, τον Ηρακλή, και τους τόπους των Άθλων του Ηρακλή. Συζήτησαν για την ανάγκη συνεργασίας του τουρισμού με την τοπική αγροτική παραγωγή, πάντα με τα χαρακτηριστικά του τοπικού πολιτισμού. Η Ολυμπία κατέχει ένα διεθνώς γνωστό (πρώτο) brand name-χαρακτηριστικό όνομα και έχει πλούσια πεδιάδα, στο εύκρατο ελληνικό κλίμα, που μπορούν να παράγουν αρίστης ποιότητας αγροτικά προϊόντα. Μένει να αποκτήσουν όλα αυτά την ίδια ταυτότητα, την παγκοσμίως γνωστή ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ταυτότητα. Τέλος συζήτησαν για την κορυφή των ποιοτικών προϊόντων, που είναι τα βιολογικώς παραγόμενα ή εκτρεφόμενα, τα οποία δείχνουν μια συνεχή δυναμική ανοδική πορεία στις προτιμήσεις των καταναλωτών και πρέπει να ακολουθήσουν επειγόντως συστήματα οργάνωσης της παραγωγής, οργάνωσης των παραγωγών, οργάνωσης της συσκευασίας-τυποποίησης-μεταποίησης και οργάνωσης της διακίνησης και εμπορίας τους.

(Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...