Παρασκευή, 29 Ιουνίου 2012

Ευρωπαϊκά κονδύλια για προβολή αγροτικών προϊόντων

Χρηματοδότηση ύψους 35,9 εκατ. ευρώ ενέκρινε χθες Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την προώθηση ελληνικών αγροτικών προϊόντων. Το ποσό αυτό φτάνει περίπου τα 70 εκατ. ευρώ με την εθνική (22,5 εκατ. ευρώ) και την ιδιωτική συμμετοχή.

Στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών προγραμμάτων προώθησης αγροτικών προϊόντων χρηματοδοτήθηκαν 20 παραγωγικοί φορείς στην Ευρωπαϊκή Ενωση εκ των οποίων έξι ελληνικοί. Πρόκειται για τους εξής φορείς:

1. Δίκτυο Ελληνικών Κονσερβοποιείων Φρούτων (ΔΕΛΚΟΦ ΑΕ). Τριετές πρόγραμμα προώθησης κομπόστας ροδάκινου σε Μ. Βρετανία, Πολωνία, Τσεχία και Ουγγαρία, προϋπολογισμού 3.391.790 ευρώ.

2. Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων Ελλάδος. Τριετές πρόγραμμα προώθησης γαλακτοκομικών και φυτικών προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ σε Γερμανία, Σουηδία, Φινλανδία και Τσεχία, προϋπολογισμού 3.152.624 ευρώ.

3. Ενωση Νομικών Προσώπων με Επικεφαλής τον Α.Σ. Τυμπακίου. Τριετές πρόγραμμα προώθησης ντομάτας, αγγουριού και πιπεριάς σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Πολωνία, προϋπολογισμού 3.257.680 ευρώ.

4. Ενωση Νομικών Προσώπων με Επικεφαλής την ΕΑΣ Καβάλας και Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση «PRODCOM Φρούτα - Λαχανικά της Ρουμανίας». Τριετές διακρατικό πρόγραμμα προώθησης ακτινιδίου (Ελλάδα), ντομάτας και αγγουριού (Ρουμανία) σε Τσέχικη Δημοκρατία, Σλοβακία, Γερμανία και Πολωνία, συνολικού προϋπολογισμού 4.986.345 ευρώ (3.378.753 ευρώ για την Ελλάδα και 1.607.592 ευρώ τη Ρουμανία).
5. Ενωση Οινοπαραγωγών Αμπελώνα Β. Ελλάδος (ΕΝΟΑΒΕ ΑΕ) και Εθνικό Επιμελητηρίου Οίνου και Αμπέλου. Τριετές διακρατικό πρόγραμμα προώθησης οίνων ΠΟΠ/ΠΓΕ σε Ρωσία, ΗΠΑ, Τουρκία και Κίνα, συνολικού προϋπολογισμού 4.633.737 ευρώ και ειδικότερα 2.590.375 ευρώ για την Ελλάδα και 2.043.362 ευρώ για τη Βουλγαρία.

6. Ενωση Νομικών Προσώπων με Επικεφαλής την ΚΑΣΟ ΑΛΜΜΕ. Τριετές πρόγραμμα προώθησης ροδάκινου σε Ρωσία, Ουκρανία και Νορβηγία, προϋπολογισμού 3.550.000 ευρώ.

Στόχος των προγραμμάτων είναι η προβολή της εικόνας των ελληνικών αγροτικών προϊόντων και η ανάδειξη των ιδιαίτερων ποιοτικών χαρακτηριστικών τους στην εσωτερική και διεθνή αγορά. «Η ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών αγροτικών προϊόντων αποτελεί προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα του αγροδιατροφικού κλάδου, αλλά και την ενίσχυση της παραγωγικής διαδικασίας και του εισοδήματος των αγροτών», αναφέρει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης επισημαίνοντας ότι «η αξιοποίηση της ποιότητας είναι ένας μονόδρομος για τα ελληνικά προϊόντα».

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...