Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2014

Αποστόλου: Αναποτελεσματικές και πρόχειρες οι ρυθμίσεις του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

Ο βουλευτής Βαγγέλης Αποστόλου, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κατά τη συνέχεια της συζήτησης του σ/ν του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων : «Διοικητικά μέτρα, διαδικασίες και κυρώσεις στην εφαρμογή της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας στους τομείς των τροφίμων, των ζωοτροφών και της υγείας και προστασίας των ζώων και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων», στην ομιλία του τόνισε μεταξύ άλλων ο  τα εξής:

«Κύριε Υπουργέ, φέρνετε μία τροπολογία που αφορά τα «κόκκινα» δάνεια. Κατ’ αρχάς, θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε το εξής: Εμείς σας έχουμε καταθέσει τροπολογία, η οποία έχει συγκεκριμένο αντικείμενο που δεν αντιμετωπίζεται από την εν λόγω τροπολογία. Λέμε πολύ απλά ότι αυτήν την ώρα ένα μεγάλο μέρος των «κόκκινων» δανείων που βρίσκονται στον εκκαθαριστή έχει ήδη πάει σε συγκεκριμένες εταιρείες, οι οποίες έχουν ξεκινήσει διαδικασίες αναγκαστικής είσπραξης των οφειλών.


Αυτό, λοιπόν, ούτε καν αναφέρεται. Δηλαδή, πολύ απλά έπρεπε να υπάρχει διάταξη που να λέει ότι όλες αυτές οι διαδικασίες, ακόμα και αναδρομικά, επιστρέφουν στην προτέρα κατάσταση. Αυτό είναι ένα ζήτημα, λοιπόν, γιατί δεν είναι όλος ο κόσμος διασφαλισμένος.

Το δεύτερο ζήτημα είναι το εξής: Έχετε ως βασική προϋπόθεση ότι οι ενυπόθηκες διασφαλίσεις φθάνουν μέχρι το 120% ή πηγαίνουν στο διπλάσιο, εφ’ όσον οι οφειλές είναι πάνω από το διπλάσιο.

Σας παρακαλώ! Ποιους εμπαίζετε; Εμάς; Τους αγρότες; Γι’ αυτά τα «κόκκινα» δάνεια οι οφειλές όχι απλώς έχουν ξεπεράσει το διπλάσιο, αλλά έχουν ξεπεράσει και το τριπλάσιο. Είναι δάνεια της αλήστου εποχής του 26%, του 28%, του 30%. Πραγματικά δίνονταν και δάνεια έναντι επιχορηγήσεων που έφθαναν στα 36%. Εκεί ήταν που συνέβη ένα έγκλημα με τις πρόσθετες εγγραφές υποθηκών και θα δείτε ότι σ’ αυτή τη διαδικασία πάρα πολύς κόσμος στον οποίο εγγράφηκαν υποθήκες εκ των υστέρων με βάση το προνόμιο της Αγροτικής Τράπεζας, δεν θα μπορέσουν να απαλλαγούν από τη συμβατική υποχρέωση που είχαν από την αρχή. Δηλαδή, για πολλές εκ των υστέρων υποθήκες θα υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα. Άρα, λοιπόν, μη μιλάμε για ανακούφιση.

Εκείνο, όμως, που είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι το θέμα σχετικά με τις διαδικασίες εκμίσθωσης ή ενοικίασης μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ. Εδώ, ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις του για να μπορέσει να διαχειριστεί τις αποζημιώσεις, τις ενισχύσεις, κλπ. Με ποιο προσωπικό, με ποια δυνατότητα και με ποια τεχνογνωσία τον βάζετε να μπει σε τέτοιες διαδικασίες, για να μπορέσει να αντιμετωπίσει ένα τεράστιο πρόβλημα; Είναι τεράστιο το πρόβλημα, όπως είπατε κι εσείς, γιατί αφορά όλη την Ελλάδα.

Θα σας αναφέρω μόνο την τελευταία παράγραφο που λέει πάρα πολύ απλά ότι σε περίπτωση που η εκμίσθωση –εννοεί για όλα αυτά τα ακίνητα τα οποία είναι υποθηκευμένα και έχουν τις αντίστοιχες οφειλές, διαδικασία την οποία θα κάνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ, κλπ- για οποιονδήποτε λόγο δεν υλοποιηθεί ή για οιονδήποτε λόγο δεν καταστεί δυνατή η εξόφληση της οφειλής από τα μισθώματα, ο εκκαθαριστής κινεί τη διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης επί του βεβαρημένου αγροτικού ακινήτου για το μη εξοφληθέν ποσό.

Ξέρετε, αυτές οι διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης δεν παραμένουν μόνο στις αντίστοιχες υποθήκες. Επειδή πρόκειται για ατομικές οφειλές κυρίως όσον αφορά τον αγροτικό χώρο, ανήκουν στην υπόλοιπη περιουσία την οποία εσείς υποτίθεται πριν από λίγο είχατε απαλλάξει από τις ενυπόθηκες υποχρεώσεις.

Επιτρέψτε μου να πω για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, το οποίο δεν λύνει κανένα πρόβλημα. Κυρίως δεν λύνει προβλήματα τα οποία βιώνει ο αγροτικός χώρος. Ειπώθηκαν και θα ειπωθούν πολλά –γιατί αποτελεί κυρίαρχο αίτημα του αγροτικού χώρου που κινητοποιείται- για τη ληστρική φοροεπιδρομή που υφίσταται ιδιαίτερα από το 2014 και δώθε.

Από το πρώτο ευρώ οι αγρότες θα πληρώσουν 55% προκαταβολή φόρου συν τέλος επιτηδεύματος. Κι έρχεστε λοιπόν και τον υποχρεώνετε σε βιβλία εσόδων-εξόδων. Ουσιαστικά, ορίζοντας ως 10.000 ευρώ αφορολόγητο ακαθάριστο εισόδημα για τον αγροτικό χώρο, μιλάμε για ένα εισόδημα το οποίο δεν του επιτρέπει όχι απλώς να επιβιώσει, αλλά κυρίως τον οδηγεί στη διάλυση της επιχείρησής του.

Όσον αφορά το ισοδύναμο μέτρο με την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, βεβαίως, και αυτό σας το έχουν «φορέσει» από άλλο Υπουργείο, είναι το γνωστό χαράτσι των 25 ευρώ. Όμως, αν έρθετε σε επαφή με τους ανθρώπους που είναι του χώρου και κυρίως αν παρακολουθήσετε τι γίνεται κάθε φορά που τσιμπάει λίγο η συγκεκριμένη φορολογία, θα δείτε τι βιώνει αντίστοιχα η αγορά από πλευράς λαθρεμπορίου και τι χάνει το δημόσιο στη συγκεκριμένη διαδικασία.

Τελειώνοντας, θέλω να σταθώ στις άλλες δύο τροπολογίες που έχουμε. Η μία, επιτέλους, αφορά την ποινική δίωξη των αγροτών. Αλήθεια, κύριε Υπουργέ, θυμάστε όταν είχαμε τις προηγούμενες κινητοποιήσεις όπου πάλι είχατε φέρει τροπολογία που αφορούσε τις ποινικές διώξεις των αγροτών; Μόλις οι αγρότες σταμάτησαν τις κινητοποιήσεις την πήρατε και δεν τη φέρατε ουσιαστικά να γίνει νόμος του κράτους με το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Είναι ευκαιρία τώρα, λοιπόν, να τη δεχτείτε, όπως πρέπει να δεχθείτε και την τροπολογία που έχουμε προτείνει.  Ήδη ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει πει ότι θα λυθεί το πρόβλημα που αφορά τους αγρότες γεννημένους το ’48 και ’49, σχετικά με τα συνταξιοδοτικά τους θέματα. Πάντως, περιμένουμε.

Σας τονίζουμε για μια ακόμη φορά ότι η τωρινή νομοθετική σας πρωτοβουλία, αυτή η αποσπασματική και πρόχειρη, δείχνει πραγματικά ότι ο αγροτικός χώρος, που όλοι στηρίζουμε και όλοι λέμε ότι  μπορεί να μας βγάλει από το αδιέξοδο και να αποτελέσει εργαλείο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, οδηγείται σε διάλυση. Και δυστυχώς η ευθύνη ανήκει και σε εσάς.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...