Κυριακή, 30 Δεκεμβρίου 2012

Οι κτηνοτρόφοι πληρώνουν το μάρμαρο μετά την κατάρρευση της ΑΓΝΟ

Χιονοστιβάδα τα προβλήματα στην εγχώρια αγορά γάλακτος μετά την αίτηση της γαλακτοβιομηχανίας ΑΓΝΟ για υπαγωγή στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα. Η δυσμενής οικονομική θέση στην οποία έχει περιέλθει εδώ και καιρό η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία αφήνει απλήρωτους χιλιάδες παραγωγούς, ενώ τη ίδια στιγμή μετακυλύει βάρη σε ολόκληρη την αγορά, καθιστώντας ακόμη πιο δύσκολη τη διαπραγματευτική θέση των κτηνοτρόφων της χώρας που θα καλούνται μεσούσης της γαλακτοκομικής περιόδου να αναζητήσουν νέες λύσεις για τη διάθεση της παραγωγής τους.

Η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν καταγραφεί σημαντικές καθυστερήσεις στην εξόφληση των παραγωγών.

Σχεδόν 10 χρόνια μετά την ιδιωτικοποίησή της, η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία ΑΓΝΟ αναζητά πλέον σωτηρία στο άρθρο 99 του ν.3588/2007. Η εταιρεία κατέθεσε την περασμένη εβδομάδα τη σχετική αίτηση στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης ενώ - όπως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις- κατάθεσε και αίτημα προσωρινών μέτρων προστασίας από τους πιστωτές- το οποίο, πάντως, φέρεται να απορρίφθηκε από το δικαστήριο.

Η ΑΓΝΟ είναι γνωστό ότι αντιμετώπιζε προβλήματα και προ κρίσης και εμφάνιζε ζημιογόνα αποτελέσματα. Το μερίδιο αγοράς της έχει υποχωρήσει κάτω από το 2% και τελευταία οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Λαγκαδά λάμβαναν τον μισθό τους με σημαντική καθυστέρηση. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, σημαντικές καθυστερήσεις είχαν καταγραφεί και στην εξόφληση των γαλακτοπαραγωγών που την προμήθευαν με πρώτη ύλη.

Η συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία είχε περάσει το 2003 στην ιδιοκτησία του ομίλου τυροκομικών προϊόντων Κολιός έπειτα από διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η Αγροτική Τράπεζα. Υπό την ιδιοκτησία Κολιού είχε προχωρήσει, μάλιστα, και στο πολυσυζητημένο «άνοιγμα» στους φούρνους της Αττικής και της Πελοποννήσου με χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σε ανάλογη κίνηση προέβη πρόσφατα και στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να μειώσει την εξάρτησή της από τα σούπερ-μάρκετ.

Το 2011 το μερίδιο της ΑΓΝΟ στα γαλακτοκομικά με βάση τον όγκο των πωλήσεων πανελλαδικά ήταν 1,7%. Ωστόσο, από τις αρχές του 2012 η εταιρεία φέρεται να χάνει σημαντικό μερίδιο αγοράς με τα στοιχεία του 8μηνου να δείχνουν συρρίκνωση του μεριδίου πανελλαδικά στο 1,2%.
agronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...